| Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ |
Απόψεις της Παράταξης «Ενεργοί Πολίτες για την Ανατροπή στο Περιστέρι» για το Στρατηγικό Σχέδιο Επιχειρησιακού Προγράμματος 2015 – 2019 του Δήμου Περιστερίου
Απόψεις της Παράταξης «Ενεργοί Πολίτες για την Ανατροπή στο Περιστέρι» για το Στρατηγικό Σχέδιο Επιχειρησιακού Προγράμματος 2015 – 2019 του Δήμου Περιστερίου.
“Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου Περιστερίου και των Ν.Π είναι ο 3ος κατά σειρά μετά το 2007, έτος κατά το οποίο καταρτίσθηκε για πρώτη φορά και είναι υποχρεωτικός από το Νόμο.
Ωστόσο η χρησιμότητα αυτού του «εργαλείου» παύει να υπάρχει αν δεν εκτιμηθούν τα αποτελέσματα των προηγούμενων Σχεδιασμών ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα και να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για τον επόμενο σχεδιασμό. Εκπληρώθηκε το όραμα που περιείχε ο προηγούμενος σχεδιασμός; Σε ποιό βαθμό; Που υπήρξαν αδυναμίες; Είναι όλα αυτά μετρήσιμα; Ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν ώστε να είναι καλύτερο το νέο σχέδιο και να ανταποκρίνεται με ρεαλιστικό τρόπο στο όραμα της Διοίκησης του Δήμου;
Όλα αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα πρέπει να απαντηθούν για να διορθωθούν αδυναμίες και ελλείψεις και να ληφθούν υπόψη στον νέο σχεδιασμό.
Έχουμε μπροστά μας ένα κείμενο 292 σελίδων που καταρτίσθηκε με τη συνεργασία στελεχών του Δήμου μετά τον ορισμό τους από τον Δήμαρχο και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η προσπάθεια που έγινε εκ μέρους των εργαζομένων ήταν φιλότιμη και επίπονη. Όμως, πέρα από αυτό, συνοπτικά αναφέρω κάποιες παρατηρήσεις.
-Δεν έχει την απαιτούμενη επάρκεια. Υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε τομείς πρωτεύοντος ενδιαφέροντος. Π.χ έλλειψη ολοκληρωμένης προσέγγισης των αναγκών για αντιπλημμυρικά έργα και στοιχειώδους σχεδιασμού για την επίτευξη του στόχου της αντιπλημμυρικής προστασίας. Παρόμοια έλλειψη υπάρχει για το φλέγον ζήτημα του Σχεδίου της τοπικής διαχείρισης των απορριμμάτων κ.λ.π.
-Πολλά σημεία δεν έχουν την απαιτούμενη σαφήνεια. Κάτι τέτοιο ευνοεί την αναθεώρηση του Σχεδίου και κατά συνέπεια ενδέχεται να το ακυρώνει σε μεγάλο βαθμό στην πράξη.
-Δεν χρησιμοποιήθηκε επιστημονικό προσωπικό του Δήμου που θα συνέβαλε στην πληρέστερη κατάρτιση του Σχεδίου. Ακόμη και Δ/νσεις του Δήμου όπως η Δ/νση Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων που θα μπορούσε ενδεχομένως με προτάσεις να καλύψει τα κενά του Δήμου στον τομέα των οικονομικών απαιτήσεων ανά έτος για την εκπλήρωση των στόχων.
-Δεν λήφθηκαν υπόψη χρήσιμες μελέτες που υπάρχουν στα συρτάρια και δεν αξιοποιούνται. Π.χ μελέτη ΕΚΠΑ που υπάρχει στον ΑΣΔΑ και αναφέρεται σε αντιπλημμυρικές δράσεις ή μελέτη για την αντισεισμική θωράκιση της πολύπαθης περιοχής της Ανθούπολης.
-Δεν υπάρχουν οι κατ΄ έτος στόχοι. Το πενταετές Σχέδιο έπρεπε να ήταν δομημένο λαμβάνοντας υπόψη το όραμα, τους κατά έτος στόχους και τους τρόπους υλοποίησης των στόχων. Για το βαθμό επίτευξης των στόχων έπρεπε να περιέχει δείκτες αξιολόγησης. Αν δεν υπάρχουν δείκτες δεν υπάρχει και αξιολόγηση.
- Στο Περιστέρι λειτουργούν 3 σταθμοί ΜΕΤΡΟ με επιπτώσεις την αυξημένη κυκλοφορία αυτοκινήτων και πεζών, την αύξηση των ρύπων στην πέριξ των Σταθμών περιοχή αλλά και την αύξηση της επικινδυνότητας που διατρέχουν οι πεζοί. Αυτά από μόνα τους είναι στοιχεία που πρέπει να διερευνηθούν, να εκτιμηθεί η πραγματική κατάσταση και να ληφθούν μέτρα, όπως κυκλοφοριακή μελέτη, μελέτη του βαθμού ρύπανσης των περιοχών αυτών, αναγκαιότητα δημιουργίας χώρων στάθμευσης και οπωσδήποτε μέτρα για την προστασία των πεζών (διαβάσεις, φανάρια, κάγκελα προστασίας στα πεζοδρόμια πέριξ των σταθμών κ.α).
-Τέλος, έπρεπε να υπάρχει αξιολόγηση των Τεχνικών Έργων καθώς και πρόβλεψη για την πλήρη παράδοση έργων προς χρήση π.χ κολυμβητήριο Λόφου, Χωράφα κ.λ.π.
Ύστερα από όσα προαναφέρθηκαν καταψηφίζουμε το Σχέδιο.
Θα θέλαμε όμως να μην είναι αυτή η τελευταία δυνατότητα.
Θα θέλαμε να ελπίζουμε ότι μετά τις προβλεπόμενες διαδικασίες διαβούλευσης, που πρέπει να είναι ουσιαστικές και να λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις των Δημοτικών Κοινοτήτων και των κατοίκων της κάθε γειτονιάς, να διαμορφωθεί ένα νέο Σχέδιο πιο σαφές και με προσδιορισμένους από τις ανάγκες της κοινωνίας στόχους.
Φ. ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ”
Επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με τροπολογία στο σχέδιο νόμου για της λαϊκές αγορές (του Κων. Παπλωματά)
Επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με τροπολογία στο σχέδιο νόμου για της λαϊκές αγορές (του Κων. Παπλωματά)
Κατατέθηκε στη Βουλή, τροπολογία 149 σελίδων, στο ν/σ για τις λαϊκές αγορές, και αφορά κρίσιμες αλλαγές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Οι αλλαγές που γίνονται από το νηπιαγωγείο έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρακολουθούν την υλοποίηση του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ που στόχο έχει την πρόωρη στροφή των παιδιών στην κατάρτιση και την αμορφωσιά καθώς δίνεται βάση στις δεξιότητες και όχι την γνώση.
Τι προβλέπει η τροπολογία:
1. ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ: Επιμένουν στο μαθητοκτόνο σύστημα των εξετάσεων του Λυκείου κατά το 50% από ηλεκτρονική τράπεζα θεμάτων. Η Τράπεζα Θεμάτων θα ανοίξει μόλις 1 βδομάδα πριν τις εξετάσεις που σημαίνει ότι έχουμε 300 θέματα για 18 μαθήματα (π.χ. για τα ΓΕΛ), άρα περίπου 5400 θέματα για να μελετηθούν μέσα σε μία βδομάδα πριν τις εξετάσεις. Έπειτα ο εκπαιδευτικός κάθε μαθήματος, την ημέρα εξέτασης του αντίστοιχου μαθήματος, θα κληρώνει 2 από τα 4 θέματα των εξετάσεων από την τράπεζα και θα έχει 1 ώρα για να καταρτίσει προσαρμόσει τα δικά του θέματα.
2. ΕΠΑΛ: Εφαρμόζεται και για τους μαθητές στα ΕΠΑΛ η λογική που μπαίνει για την προαγωγή των μαθητών στα ΓΕΛ. Δηλ. απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή τους είναι να έχουν γενικό μέσο όρο 10 σε όλα τα μαθήματα. Αν έχει κάτω του 10 σε 1 ή 2 μαθήματα έχει δικαίωμα να δώσει ξανά εξετάσεις τον Σεπτέμβρη, αν έχει σε παραπάνω από 2 μαθήματα βαθμολογία λιγότερο από 10, τότε κόβεται και επαναλαμβάνει την τάξη. Στόχος τους, η μαζική προώθηση των μαθητών από τα ΕΠΑΛ στα ΣΕΚ που παρέχουν δεξιότητες μιας χρήσης και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα θα στοιχίζουν πάμφθηνα.
3. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΠ. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ: Γίνεται πλήρης εφαρμογή της οδηγίας της Ε.Ε./2005.Το ΣΑΕΠ θα αναγνωρίζει ως ισότιμα των ΑΕΙ τα πτυχία κολλεγίων άλλων χωρών τριετούς διάρκειας και επομένως ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση. Την ίδια μέρα, αποκαλύφθηκε με επερώτηση του ΚΚΕ ότι οι σχολάρχες αξιοποιώντας το ν. 4093/2012, κάνουν «σικέ» κλείσιμο και των επιχειρήσεων τους γιατί χρωστούσαν εκατομμύρια ευρώ σε ασφαλιστικά ταμεία, εφορία και εργαζόμενους, και κατόπιν τις επαναλειτουργούν ως «νέες» με παρεμφερή ονομασία, στις ίδιες ακριβώς εγκαταστάσεις και με μοναδική αλλαγή, το φυσικό πρόσωπο του ιδιοκτήτη να είναι κάποιο συγγενικό του προηγούμενου. Την στιγμή οι εργαζόμενοι του κλάδου καλούνται να δουλέψουν χωρίς δικαιώματα, με ατομικές συμβάσεις εργασίας και πετσοκομμένους μισθούς, με απελευθέρωση των απολύσεων κατάργηση αποζημιώσεων καθώς άρθηκαν οι όποιοι περιορισμοί υπήρχαν όταν έπρεπε και στην ιδιωτική εκπαίδευση να ισχύουν για τους εργαζόμενους ότι και στην δημόσια.
4. ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΔΙΘΕΣΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ που ήταν η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων και δικαιολογούνται μόνο μονοθέσια και πολυθέσια. Δημιουργούνται ουσιαστικά πολυθέσια νηπιαγωγεία, σε χώρους ακατάλληλους δεδομένου ότι τα περισσότερα νηπιαγωγεία, με πρόχειρες προσθήκες, μπορούσαν να φιλοξενήσουν διθέσια νηπιαγωγεία. Και ορίζεται στο ν/σ ότι ανά τμήμα θα έχουμε έως 25 νήπια (!) και δεν θα δικαιολογείται τμήμα αν υπάρχουν λιγότερα από 7 νήπια! Για τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και χώρους απασχόλησης νηπίων προβλέπεται 30 νήπια ανά παιδαγωγό …
5. ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ: Τιμωρούνται τα αδέλφια φοιτητών που θέλουν να μεταγραφούν στην πόλη που φοιτά το μεγαλύτερο παιδί, αφού απορρίπτεται η μεταγραφή αν το μεγαλύτερο παιδί έχει εξαντλήσει τα ν+2 έτη! Το μέτρο θα χτυπήσει κυρίως τα παιδιά λαϊκών οικογενειών, που ζητούν μετεγγραφή για οικονομικούς λόγους αφού τα αδέλφια τους χρειάζεται να δουλεύουν για να σπουδάσουν, καθυστερώντας έτσι τις σπουδές τους.
6. ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: Το σχολικό έτος θα καθορίζεται με Π.Δ. αφήνοντας το έτσι ελαστικό για να μπορεί να χωράει π.χ. τη ΛΕΥΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ, προς τέρψη των μεγάλων ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ.
Σύμφωνα πάντως με δημοσιεύματα το Π.Δ. είναι έτοιμο και προβλέπει ότι: το σχολικό έτος θα ξεκινάει από τις 6 Σεπτεμβρίου και θα λήγει στις 15 Ιουνίου για την Α βάθμια και τις 31 Μαΐου για τη Β΄ βάθμια. Στα Λύκεια για την διεξαγωγή των εξετάσεων μπορεί να παραταθεί έως και τις 10 Ιουνίου. Περιορίζεται δηλαδή ο χρόνος των επανεξεταζόμενων μαθημάτων από τις 1/9 – 5/9, ενώ στα δημοσιεύματα αναφέρονται ότι επιδίωξη του Υπουργείου είναι η ολοκλήρωση κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, δηλ. σε περίοδο άδειων σχολείων, θα ολοκληρώνονται όλων των μεταθέσεων και αναπληρώσεων, επομένως και των συμπτύξεων τμημάτων…!
Eπιχειρείται λοιπόν η ένταση των ταξικών φραγμών (διώξιμο παιδιών του ΕΠΑΛ προς τα ΣΕΚ, δημιουργία επιπλέον πολυδύναμων σχολείων προς τέρψη των χορηγών και των επιχειρήσεων, στρίμωγμα των μαθητών σε μεγάλα τμήματα και παραπέρα υποκατάσταση της γνώσης με δεξιότητες.
Είναι κρίσιμο το αμέσως επόμενο διάστημα να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας στην οργάνωση της απάντησή μας, με κινητοποιήσεις μαζί με όλο το λαό.
Περιστέρι 5/5/2014
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ













