• muzakis
  • copyjob725
  • velpa
  • MITSOS

ΓΕΓΟΝΟΤΑ - ΦΟΡΕΙΣ

  • sampatakakis
  • xaritos
  • gizis
  • BEKIARIS

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ», ΠΟΥ ΕΠΙ 52 ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΛΙΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗ
(Πατήστε στο μήνυμα για συνέχεια...)

 

Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ
alexandros

alexandros

ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ… ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ TO ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΧΑΡΗ ΣΤΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ «ALEXCHIEF” & THE BLUESICIANS»


Δυο φορές είχαμε… Πανσέληνο στο Περιστέρι το Σεπτέμβρη, σε διάστημα τριών ημερών! Τη δεύτερη φορά, στις 9.9.2017, το ολόγιομο φεγγάρι έκανε στάση πάνω από το γνωστό club της οδού Αιμ. Βεάκη «Chez Mi Mi», για να απολαύσει Blues, Country και Rock 'n' Roll. Στο Περιστέρι απλώθηκαν ρυθμοί και μελωδίες από την ξεχωριστή εμφάνιση του συγκροτήματος «Alex "Chief" & the Bluesicians» (φωτό κάτω). Οι τυχεροί που είχαν εξασφαλίσει παρουσία στο club αποζημιώθηκαν με την εκπληκτική απόδοση του συγκροτήματος και απόλαυσαν μια εξαιρετική βραδιά με θέμα: «Στο γοητευτικό ηχόχρωμα των μπλούζ».

Το συγκρότημα απετέλεσαν οι: Άλεξ "Chief" Κοτσιφάκος (φωνή, κιθάρα, πλήκτρα), Ιωάννης - Πρόδρομος Κοτσιφάκος (βιολί, κιθάρα, πλήκτρα), Πέτρος Σπυθουράκης (κιθάρα ) και Νίκος Τακούλης (κρουστά).

Θυμίζουμε ότι ο Αλέξης και ο Ιωάννης – Πρόδρομος είναι Περιστεριώτες, παιδιά του γνωστού Περιστεριώτη μειλίχιου και ευγενικού συνταξ. λυκειάρχη κ. Ηλία Κοτσιφάκου.

ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Το συγκρότημα «Alex “Chief” & the Bluesicians» ιδρύθηκε στις αρχές του 2013, με γνώμονα την αγάπη για την καλή μουσική και πλεονέκτημα την πολυετή του εμπειρία σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Είναι ένα μουσικό σχήμα που αναμιγνύει τα μονοπάτια και ηχοχρώματα των σκηνών της Blues, Rock ‘n’ Roll, Country, Gospel, αλλά και της κλασσικής μουσικής.

Μερικές από τις σημαδιακές επιρροές των μελών του σχήματος είναι, μεταξύ άλλων, οι θρύλοι των ανωτέρω μουσικών σκηνών: Gary Moore, Stevie Ray Vaughan, Eric Clapton, Jeff Healey, Elmore James, Joe Satriani, Jerry Lee Lewis, Elvis Presley, Dean Martin, Frank Sinatra, Ray Charles κ.ά.

Το ρεπερτόριο του σχήματος εμπλουτίζεται από σολιστικές εκτελέσεις κομματιών από τον Άλεξ, που απαιτούν ιδιαίτερη ικανότητα στη φωνή, δεξιοτεχνία στην ακουστική και ηλεκτρική κιθάρα, καθώς και στα πλήκτρα, που εναλλάξ παίζει. Με τον τρόπο αυτό ζωντανεύουν οι αναμνήσεις και οι παραστάσεις εκείνων των μουσικών ιδιοφυϊών της εποχής των 60's, όπως του Elvis Presley, Chuck Berry, και Jerry Lee Lewis, που καθιέρωσαν το Rock ‘n’ Roll σαν ξεχωριστό τρόπο ζωής και φιλοσοφίας.

ΤΗΝ 3η ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΒΙΟΛΙ!

Ο Άλεξ “Chief” Κοτσιφάκος (φωτό πάνω αριστερά), αρχηγός της μπάντας από την παιδική ηλικία ασχολήθηκε με τη μουσική, το θέατρο, αλλά και το χορό. Απέκτησε με «άριστα» το δίπλωμα αρμονίας και το δίπλωμα στο βιολί, ενώ έφτασε σε επίπεδο ανωτέρων σπουδών στο πιάνο.

Παράλληλα ασχολήθηκε με την κιθάρα και τα ντραμς και παρακολούθησε μαθήματα Βυζαντινής μουσικής. Επιπροσθέτως, διετέλεσε μέλος της Παιδικής - Νεανικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Ε.Ρ.Τ. «Εμμέλεια», με την οποία έλαβε μέρος σε συναυλίες στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και σε πολλά φεστιβάλ.

Έχει επίσης κατακτήσει την 3η θέση στο βιολί σε Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό μουσικής. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται κυρίως με το τραγούδι, ενώ η καθηγήτριά του στο βιολί κ. Νίνα Πατρικίδου του έχει απονείμει τον τίτλο «ο Έλληνας Elvis Presley», χάρη στη βαθειά και γλυκιά φωνή του, που με το προσωπικό του στυλ ερμηνεύει κομμάτια προηγούμενων δεκαετιών που αγγίζουν την ψυχή και την καρδιά όλων μας!

Εδώ και έξι έτη ο Άλεξ βρίσκεται στην Αμερική εργαζόμενος αρχικά στη Microsoft και κατόπιν στην Amazon. Όμως οι μεγάλες απαιτήσεις δεν τον εμποδίζουν να βρίσκεται στην Ελλάδα για να ηχογραφεί, αλλά και να δίνει συναυλίες με το σχήμα του Alex “Chief” & the Bluesicians.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ηχογραφήσεις του σε Ελλάδα και Αμερική ξεπερνούν τα 200 τραγούδια, και ότι οι δίσκοι “A Journey Through Memories” και “Separate Ways” ηχογραφήθηκαν στην Αθήνα.

ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ

Ο Ιωάννης Πρόδρομος Κοτσιφάκος (φωτό πάνω δεξιά) έχει ολοκληρώσει τις μουσικές του σπουδές στην αρμονία, ορχήστρα και χορωδία. Σπούδασε βιολί, διετέλεσε μέλος της Χορωδίας και Ορχήστρας του Εθνικού Ωδείου Περιστερίου υπό τη διεύθυνση του κ. Χρυσ. Μουζακίτη. Επίσης διετέλεσε εξάρχων στην Παιδική - Νεανική Συμφωνική Ορχήστρα «Εμμέλεια» της Ε.Ρ.Τ. που έδωσε μεγάλο αριθμό συναυλιών σε επαρχιακές πόλεις και στην Αθήνα (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Ηρώδειο κ.ά.). Έχει συμμετάσχει και σε συναυλίες ως μπάσος με τη χορωδία της Fons Musicalis του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Ο Ιωάννης Πρόδρομος, που παίζει βιολί, κιθάρα και πλήκτρα, έχει από το 1994 καλλιτεχνική συνεργασία με το διάσημο Έλληνα κατασκευαστή και μελετητή μουσικών οργάνων κ. Νικόλαο Μπρά, από τον οποίο έχει αποκτήσει ένα μοναδικό χειροποίητο βιολί που χρησιμοποιεί στις εμφανίσεις του.

Από τα έτη 2012 έως το 2016 αποτέλεσε ενεργό μέλος της μπάντας «Remi and the Road» όπου συμμετείχε σε δεκάδες ηχογραφήσεις και εμφανίσεις.

Επίσης έχει λάβει μέρος σε διαγωνισμούς και live ως guest για τη Rock μουσική σκηνή.

ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ

Πρόσφατες ανεπανάληπτες εμφανίσεις του συγκροτήματος ήταν στο «Ωδείο Κλασσικής και Σύγχρονης Μουσικής» στο Μαρούσι, το live στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Μοσχάτου, (για φιλανθρωπικό σκοπό) και ολοκλήρωσε την καλοκαιρινή διαδρομή καταχειροκροτούμενο με μια εντυπωσιακή μουσική βραδιά στο Κέντρο Πολιτισμού Αθλητισμού & Περιβάλλοντος του Δήμου Κορινθίων, στα πλαίσια των πολιτιστικών διαδρομών του καλοκαιριού 2017 (26.8.2017).

Περισσότερες λεπτομέρειες για τους Αδελφούς Κοτσιφάκου και τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας αλλά και οπτικοακουστικό υλικό, μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι στην ιστοσελίδα της στο Facebook:

https://www.facebook.com/alexchiefandthebluesicians

Το e-mail επικοινωνίας είναι Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

Μια συνέντευξη για τις δράσεις, τον μηχανολογικό εξοπλισμό και τη μεταφορά του δημοτικού γκαράζ

ΜΑΙΡΗ ΤΣΙΩΤΑ ΜΑΡΚΟΥ: Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

tsiotaΤο ανησυχητικό γεγονός των ατυχημάτων που συμβαίνουν σε γειτονικούς μας δήμους εκ των οποίων μερικά είναι θανατηφόρα, έχει προβληματίσει την επικεφαλής της Υπηρεσίας Καθαριότητας αντ/ρχο Περιβάλλοντος και Πολιτισμού κα Μαίρη Τσιώτα Μάρκου, η οποία προχώρησε σε μια σειρά ενεργειών προκειμένου η λειτουργία της αποκομιδής των απορριμμάτων να καταστεί πιο ασφαλής για τους εργαζόμενους.

Με το απρόσμενο και μη ευρέως γνωστό επιχείρημα, ότι το επάγγελμα των εργατών απορριμματοφόρων είναι το πέμπτο (!) πιο επικίνδυνο, η κα Μαίρη Τσιώτα Μάρκου μάς ενημέρωσε για τις ενέργειες που έχουν γίνει σαν Υπηρεσία για την ασφάλεια της ζωής και της υγείας των εργαζομένων. Μας είπε τα εξής:

«Κατ’ αρχήν έλαβε χώρα ένας κύκλος ενημέρωσης που αφορούσε την ασφάλεια και την υγιεινή των εργαζομένων, των ανθρώπων που έχουν επωμισθεί το δύσκολο και επικίνδυνο έργο της καθαριότητας της πόλης, της εικόνας δηλαδή του πολιτισμού της πόλης, αλλά και της προστασίας της δημόσιας υγείας. Είναι οι άνθρωποι που είναι διαρκώς στο δρόμο με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, που χειρίζονται μηχανήματα και είναι ευάλωτοι στα εργατικά ατυχήματα.

Η βασική μας επιδίωξη είναι η τακτική και σωστή ενημέρωση, ώστε οι εργαζόμενοι να κατανοήσουν ότι πρέπει να τηρούν ορισμένους κανόνες για την αυτοπροστασία τους, και σε θέματα υγείας και σε αποφυγή ατυχημάτων.

Το να φορούν τα μποτίνια, τα φωσφορούχα γιλέκα και τα γάντια τους δεν είναι επειδή αρέσει σε μας ή θέμα εμφάνισης, είναι προς το συμφέρον τους.

ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Ήδη έγινε πρόσφατα στο Δημαρχείο μια συγκέντρωση με θέμα την εμπεριστατωμένη ενημέρωση των εργαζομένων της Υπηρεσίας Καθαριότητας και ειδικά των εργατών των απορριμματοφόρων, που αφορούσε τον προσεκτικό και σωστό χειρισμό των μηχανημάτων, τα οποία είναι υπερσύγχρονα και απαιτούν ειδικούς χειρισμούς.

Η ενημέρωση έγινε από την κατασκευαστική εταιρεία των απορριμματοφόρων που συνεργαζόμαστε, στελέχη της οποίας με τη βοήθεια οπτικοακουστικού υλικού εξήγησαν ενδελεχώς στους εργαζόμενους τους κανόνες ασφάλειας που πρέπει να τηρούν και τον σωστό τρόπο χειρισμού των οχημάτων.

Φυσικά πρέπει να τονισθεί, ότι για την προστασία των εργατών καθαριότητος υπάρχουν: ο τεχνικός ασφαλείας, ο γιατρός εργασίας, γίνονται επαναλαμβανόμενες εξετάσεις υγείας, εμβολιασμοί κ.λπ.

Γενικά δόθηκαν οι ενδεδειγμένες οδηγίες αυτοπροστασίας στον ευαίσθητο χώρο της Καθαριότητας και στους εργαζόμενους στο δημοτικό γκαράζ, και στους εργάτες των απορριμματοφόρων και στις οδοκαθαρίστριες, που είναι όλη μέρα στους δρόμους και διατρέχουν κινδύνους.

Έγιναν δύο ακόμη ενημερώσεις και θα επακολουθήσουν και άλλες.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε ο δήμαρχος κ. Ανδρέας Παχατουρίδης έθεσε πρώτη προτεραιότητα την καθαριότητα της πόλης. Σημασία έχει όχι να δείχνεις χλιδή και τα σκουπίδια να είναι από κάτω.

Η καθαριότητα της πόλης είναι ένας διαρκής αγώνας. Αδειάζεις π.χ. έναν κάδο και σε λίγο υπάρχουν πεταμένες σακούλες με σκουπίδια απ’ έξω. Είναι γνωστό ότι η επιτυχία στην καθαριότητα φαίνεται από το αποτέλεσμα. Και μια πόλη για να είναι καθαρή θέλει μια τεράστια υποδομή με σύγχρονο εξοπλισμό, γιατί η προσπάθεια είναι αέναη, αλλά χρειάζεσαι και ανθρώπους που να καταθέτουν ψυχή. Και τους διαθέτουμε…

Η όποια προμήθεια γίνεται τα τελευταία χρόνια, είναι τις μετρητοίς λόγω των ανταποδοτικών τελών. Εισπράττουμε τα χρήματα των δημοτών και τα αξιοποιούμε με τον καλύτερο τρόπο και με πνεύμα νοικοκυρέματος, όπως λειτουργεί γενικά ο Δήμος.

Κάθε χρόνο διαθέτουμε 1.000.000 έως 1.200.000 ευρώ για εξοπλισμό και επειδή είναι καινούργιος είναι λιγότερες οι βλάβες, έτσι μας περισσεύουν λεφτά και κάνουμε νέες προμήθειες οχημάτων.

Πιστεύω, ότι σε λίγα χρόνια θα έχουμε για μια 5ετία έναν στόλο απορριμματοφόρων και άλλων μηχανημάτων απόλυτα εκσυγχρονισμένο.

Παράλληλα προχωράμε σε μετατροπές και αξιοποιήσεις οχημάτων που αγοράστηκαν πριν αναλάβουμε τη διοίκηση του Δήμου, που δεν τα έχουμε σε πρώτη ανάγκη. Αγοράστηκαν π.χ. οχήματα που επειδή εκσυγχρονίστηκε ο τρόπος αποκομιδής έμεναν στην άκρη, παρά το γεγονός ότι ήταν καινούργια. Με ελάχιστα χρήματα και αλλάζοντας έξυπνα τις υπερκατασκευές, δημιουργήσαμε απορριμματοφόρα εναλλακτικής χρήσης που έχουν αξιοποιηθεί και έχει ανέβει το επίπεδο απόδοσης της Καθαριότητας.

ΑΡΩΓΟΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ

Θα σημειώσω, ότι μέσα στον κύκλο της δράσης της Υπηρεσίας μας ερχόμαστε αρωγοί σε άλλους δήμους που χωλαίνουν στον τομέα της καθαριότητας. Τους δίνουμε απορριμματοφόρα παλαιάς τεχνολογίας, που είναι μεν σε άριστη κατάσταση πολύ καλά συντηρημένα, αλλά είναι ασύμφορη η μετατροπή τους ώστε να ενταχθούν στη δική μας τεχνολογική ροή της αποκομιδής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα δώσαμε στο Δήμο Ζαχάρως ένα απορριμματοφόρο και στο ΚΤΕΟ που το πέρασαν, μας έδωσαν συγχαρητήρια!

Ο δικός μας στόλος απορριμματοφόρων -Euro 6, Scania- είναι από τους πλέον σύγχρονους, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Δεν υπάρχουν πιο πολυτελή και τεχνολογικά εξελιγμένα αυτοκίνητα.

Παράλληλα βοηθάμε και τους άλλους δήμους, από όποιους δεχόμαστε εκκλήσεις βοήθειας, οι οποίοι δεν έχουν εξοπλισμό, γιατί ο Δήμαρχός μας έχει ευρεία σκέψη και δεν αρνείται κάθε βοήθεια.

Στο Δήμο Αίγινας π.χ. που στείλαμε πρόσφατα απορριμματοφόρα και καθάρισαν το νησί, έλεγαν χαριτολογώντας, ότι εμείς έχουμε απορριμματοφόρα, που μοιάζουν σαν… νοσοκομειακά!

Το ίδιο κάνουμε και στο Δήμο Χαϊδαρίου -που δεν έχει ούτε μηχανική σκούπα- και τον συνδράμουμε κάθε εβδομάδα στην καθαριότητα. Αλλά και σε άλλους δήμους παρέχουμε κάθε δυνατή βοήθεια».

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ

Για το θέμα του Σπαστήρα που λειτουργεί στο δημοτικό γκαράζ, η κα Τσιώτα Μάρκου μάς είπε:

«Τελικά, παρά τον πόλεμο που δεχθήκαμε, με το νόμο που αφορούσε κατασκευές πριν το 2011, η εγκατάσταση θα μπορεί να λειτουργεί νόμιμα για τα επόμενα 30 χρόνια!

Θα προσθέσω, ότι με τις μεθόδους καθαριότητας που εφαρμόζουμε, τα απορριμματοφόρα και οι κάδοι πλένονται με οικολογικά φάρμακα, απολυμαίνονται και οι οσμές έχουν εκμηδενισθεί».

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΚΑΡΑΖ

Τέλος η κα Μαίρη Τσιώτα Μάρκου μάς είπε για το θέμα της μεταφοράς του δημοτικού γκαράζ από το Άλσος:

«Η μεταφορά του δημοτικού γκαράζ είναι μια πάρα πολύ δύσκολη υπόθεση, που εμείς προσπαθούμε να βρούμε λύση, αλλά υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες και νομοθετικές αγκυλώσεις.

Φαντάζεστε το δημοτικό γκαράζ να ήταν π.χ. στον Ασπρόπυργο, πόση ώρα θα χρειάζονταν να πάνε και να έλθουν 150 οχήματα για να αδειάσουν 600 κάδους, πέρα από το κόστος των καυσίμων;

Ορισμένοι λένε για το λατομείο Μαλατέστα. Φαντάζεστε καθημερινά 150 απορριμματοφόρα να περνάνε από τα στενά δρομάκια της Νέας Ζωής για να καλύψουν τις ανάγκες της πόλης και να επανέλθουν, τι κυκλοφοριακό χάος και οδικές φθορές θα δημιουργούσαν;

Έναν άλλο χώρο που εξετάσαμε στον Ελαιώνα, εκτός ότι δεν μας το επιτρέπει το Υπουργείο νομοθετικά, από την άλλη έχουμε δύο εισόδους στο Περιστέρι: η μία από τη συμβολή λ. Κηφισού & λ. Αθηνών και η άλλη από την λ. Εθν. Μακαρίου -αφού μας χωρίζει το ποτάμι. Φαντασθείτε τι κυκλοφοριακό κομφούζιο θα προκαλούσαμε στα ρεύματα της λ. Κηφισού με τη διέλευση 150 απορριμματοφόρων και των άλλων οχημάτων.

Συνεπώς, η σημερινή θέση του δημοτικού γκαράζ στο κέντρο της πόλης, που δυστυχώς ή ευτυχώς είναι σε ένα χώρο πράσινου, διευκολύνει τη γρήγορη αποκομιδή των απορριμμάτων από τους 600 κάδους που έχουν κατανεμηθεί στην πόλη, ενώ η γρήγορη διασπορά των απορριμματοφόρων δεν δημιουργεί κυκλοφοριακά προβλήματα. Φεύγουν, αδειάζουν τους κάδους και ξαναγυρίζουν γρήγορα στη βάση τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην διαδικασία εξοικονόμησης καυσίμων, χρόνου και πόρων.

Δεν σημαίνει ότι επιδοκιμάζουμε την υπάρχουσα κατάσταση, όμως είναι μια αναγκαστική λειτουργική διαδικασία. Εξακολουθούμε να αναζητούμε λύσεις, που να είναι όμως εφικτές και σαφώς καλύτερες από τη σημερινή».

Δ.Λ. ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

Απολογισμός δράσης εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς - ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΑΓΙΑΚΟΥ: «ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ «ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ» ΔΙΝΕΙ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ»

sagiakou

Εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς 2017- 2018, η πρόεδρος κα Ουρανία Ν. Σαγιάκου, το Διοικητικό Συμβούλιο και η Επιστημονική Ομάδα του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Δήμου Περιστερίου «ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ», θα ήθελε να ευχηθεί καλή δύναμη και μια δημιουργική παραγωγική χρονιά με όσο το δυνατό λιγότερα προβλήματα.

Κάνοντας μια αναφορά - απολογισμό δράσης του «Οδοιπορικού» η πρόεδρός του κα Ουρανία Ν. Σαγιάκου, μας είπε:

«Το Κέντρο Πρόληψης «ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ» δίνει έμφαση στον τομέα της εκπαίδευσης, θεωρώντας ότι τα παιδιά αποτελούν την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο και χρειάζεται να ενισχυθούν όλοι: γονείς- μαθητές- εκπαιδευτικοί, ώστε να συνυπάρχουν αρμονικά και να εξελίσσονται δημιουργικά.

Κατά την σχολική περίοδο 2016- 2017, το Κέντρο πραγματοποίησε μια σειρά δράσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Πιο συγκεκριμένα: Είχαμε την δυνατότητα να μπούμε σε 22 τμήματα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα προγράμματα -που περιλάμβαναν 7 συναντήσεις- αφορούσαν: στη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, την επίλυση συγκρούσεων στο χώρο της τάξης, τη φιλία, τα συναισθήματα, την ανάπτυξη ενδοπροσωπικής νοημοσύνης κ.ά.

Τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν το 6ο & 14ο, το 7ο, το 13ο & 33ο, το 15ο & 29ο, το 17ο, το 18ο, το 22ο, το 25ο και το 39ο Δημοτικά Σχολεία.

Στον τομέα της Δευτ/θμιας Εκπαίδευσης οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν βραχείες παρεμβάσεις στα Γυμνάσια με θέμα «Πρόληψη της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών στην εφηβεία: Ο ρόλος του σχολείου».

Παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν σε 30 τμήματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διάρκειας 1 έως 4 συναντήσεων και συμμετείχαν το 3ο, το 9ο, το 12ο, το 13ο και το 17ο Γυμνάσια.

Στα πλαίσια της Θεματικής Εβδομάδας, που οργάνωσε το Υπ. Παιδείας, πραγματοποιήσαμε ομιλίες με βάση τους θεματικούς άξονες α) Εξαρτήσεις & β) Έμφυλες ταυτότητες. Συμμετείχαν μαθητές από 44 τμήματα και συμμετείχαν: το 3ο, το 13ο, το 14ο, το 16ο Γυμνάσια και το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Αυγουλέα- Λιναρδάτου.

Στο 3ο Γυμνάσιο πραγματοποιήθηκαν 2 Ομάδες Εφήβων, με θέμα την δυναμική της ομάδας.

Όσον αφορά τα Λύκεια στο 2ο Λύκειο πραγματοποιήθηκαν δύο ομάδες εφήβων, για την πρόληψη και αντιμετώπιση του άγχους και μία ομάδα ευαισθητοποίησης για τη διακοπή του καπνίσματος. Στο 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ υλοποιήθηκαν βραχείες παρεμβάσεις σε μαθητές Α’ τάξης. Στόχος των παρεμβάσεων ήταν η ευαισθητοποίηση σε θέματα ψυχικής υγείας. Επίσης στο Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής έγινε ομιλία και συζήτηση για το επάγγελμα του ψυχολόγου.

Θεωρώντας ότι η πρόληψη αφορά όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στους εκπαιδευτικούς και γονείς.

Συγκεκριμένα έχουν πραγματοποιηθεί: Δύο ομάδες νηπιαγωγών. Η μία αφορούσε την επιμόρφωση τους στο σχεδιασμό και εφαρμογή προγραμμάτων ψυχικής υγείας και η δεύτερη αφορούσε την ενδυνάμωση στο ρόλο τους. Επιπλέον πραγματοποιήθηκε μια ομάδα διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και μία ομάδα εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η ευαισθητοποίηση, συνεργασία και υποστήριξη προς τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων υπήρξε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Όσον αφορά τους γονείς πραγματοποιήθηκαν δύο Ομάδες Γονέων των 20 ατόμων. Επιπλέον οι γονείς ενημερώνονταν και ευαισθητοποιούνταν για τα προγράμματα που υλοποιούνταν στο χώρο του σχολείου, που αφορούσαν τα παιδιά τους.

Ομιλίες που αφορούσαν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα έγιναν τόσο σε νηπιαγωγεία, όσο και σε δημοτικά, όπως το 34ο Νηπιαγωγείο και τα 3ο, 6ο & 14ο Δημοτικό και 20ο Δημοτικά. Τα θέματα αφορούσαν την ενδοσχολική βία, την εξάρτηση από το διαδίκτυο, τις σχέσεις γονέων-παιδιών, την επικοινωνία κ.ά.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

Μια καινοτόμος δράση του Κέντρου Πρόληψης είναι η υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος ευαισθητοποίησης Αστυνομικών του Α.Τ. Περιστερίου, σε θέματα πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας.

Μεγάλης σπουδαιότητας αποτελεί και το αντικείμενο της Συμβουλευτικής. Μόνο κατά την διάρκεια της περσινής χρονιάς ανταποκρίθηκε σε 300 περίπου αιτήματα.

Το Κέντρο Πρόληψης «ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ», στη διαδρομή της πρόληψης συνάντησε και ευελπιστεί να συνεχίσει να συναντά συνοδοιπόρους, ώστε να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες, να χτίζουμε σχέσεις, να οραματιζόμαστε, να… χαιρόμαστε την ζωή.

Καλή σχολική χρονιά σε όλους»!

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ: ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ


Κάποτε κοιτάγαμε μπροστά με αισιοδοξία, σήμερα το μέλλον από την ομίχλη της κρίσης είναι θολό και ακαθόριστο. Μεταξύ άλλων αναγκαστικά κοιτάμε πίσω με νοσταλγία αλλά και με θλίψη, σε γεγονότα, καταστάσεις και πρόσωπα που σημάδεψαν την εξέλιξη του Δήμου μας.

Ο μήνας Σεπτέμβρης είναι καθοριστικός για το Περιστέρι. Μέσα από το πλήθος των συμβάντων στα χρόνια που πέρασαν, θα ξεχωρίσουμε γι’ αυτό το μήνα τρία – τέσσερα, έτσι για να πειστούμε ότι δεν πάσχουμε από ιστορικό… αλτσχάιμερ.

Πέρασε και ο φετινός Σεπτέμβρης, νιώθουμε μια συγκρατημένη αισιοδοξία μπροστά, αλλά και μια ματιά πίσω, ειδικά σ’ αυτούς που σημάδεψαν την τύχη του Περιστερίου, επιβάλλεται.

Μήνα Σεπτέμβρη, λοιπόν το Περιστέρι έχασε δυο προσωπικότητές του, που για τους παλιούς Περιστεριώτες θεωρούνται σαν οι πιο λαμπρές σελίδες στον τόμο της ιστορίας του Δήμου μας. Δυο προσωπικότητες, που αγωνίστηκαν για την εξέλιξη του τόπου μας και οι οποίοι, απ΄ όπου κι αν βρίσκονται, πιστεύουμε θα νιώθουν ικανοποίηση γιατί το Περιστέρι του σήμερα είναι όπως το οραματίζονταν.

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΩΛΟΠΟΥΛΟΣ

Στις 5 Σεπτέμβρη 1995, απεβίωσε σε ηλικία 70 ετών, ο θρυλικός δήμαρχος Δημήτρης Φωλόπουλος, που για μισό αιώνα έπαιξε σημαντικό ρόλο στα δημοτικά πράγματα. Εξελέγη 4 φορές δήμαρχος και θήτευσε 25 χρόνια δημοτικός σύμβουλος.

Γεννήθηκε το 1925 στα Πετράλωνα και όταν η εμπορική επιχείρηση του πατέρα του Κων/νου «έπεσε έξω», εκείνος τοποθέτησε στο Περιστέρι τα λιγοστά χρήματά του, αγοράζοντας το 1932 ένα οικόπεδο στην Κολοκυνθού.

Μέχρι 25 χρονών ο Δημήτρης Φωλόπουλος έκανε διάφορες δουλειές, εργάτης, φαρμακοποιός, μαραγκός, σιδηρουργός και υποδηματοποιός.

Το 1951 έβαλε υποψηφιότητα με το «Δημοκρατικό Συναγερμό» και εξελέγη πρώτος σε ψήφους δημοτικός σύμβουλος.

Εξελέγη δήμαρχος το 1964, το 1975, το 1978 και το 1986.

Συνελήφθη από τους πρώτους στη δικτατορία και εξορίστηκε στη Γυάρο.

Χαρακτήρας ασυμβίβαστος, είχε καταδικαστεί σε 3.500 ημέρες φυλάκιση!

Σαν δήμαρχος είχε πάει κατηγορούμενος στα δικαστήρια περίπου 600 φορές, από τις διαμάχες του με τους οικοπεδοφάγους και είχε αναδειχθεί πρωταθλητής στις… αθωωτικές αποφάσεις. Είχε αθωωθεί σε όλες!

Κηδεύτηκε με δαπάνες του Δήμου. Τη ημέρα που απεβίωσε, συνήλθε εκτάκτως το τότε δημοτικό συμβούλιο Περιστερίου, το οποίο εκτός από το συλλυπητήριο ψήφισμα, αποφάσισε να δοθεί το όνομά του στην πλατεία Γρηγορίου του Ε’ στο Μπουρνάζι!

(Έσωσε το κύρος και τη… συνέπεια τού τότε δημοτικού συμβουλίου ο σημερινός δήμαρχος ο κ. Παχατουρίδης με το άγαλμα και το παρκάκι που διαμόρφωσε στον Αγ. Αντώνη).

*

Αξίζει να αναφέρουμε ένα άγνωστο περιστατικό για τον Δημ. Φωλόπουλο:

Το 1977, ο τότε υπ. Δημοσίων ΄Εργων Νικ. Ζαρντινίδης προκάλεσε μια συγκέντρωση δημάρχων του λεκανοπεδίου για τα προβλήματα της αυτοδιοίκησης, της αρμοδιότητάς του. Κατά τη συζήτηση ο Δημ. Φωλόπουλος έγινε τόσο φορτικός και επιθετικός στα αιτήματά του σε κονδύλια και έργα που ζητούσε για το υποβαθμισμένο Περιστέρι, ώσπου ο Υπουργός σε μια μεταξύ τους λογομαχία, αγανάκτησε, τύλιξε την καμπαρντίνα του και την πέταξε στον Φωλόπουλο, που τον… κουκούλωσε!

Αργότερα έλεγε ο θρυλικός Μίμης: «Δεν με ένοιαξε το γεγονός, γιατί αυτά που ήθελα για το Περιστέρι, τα πήρα. Και με το σπαθί μου! Το μόνο που στενοχωρήθηκα ήταν που δεν πήρα και την καμπαρντίνα! Και είμαστε και στα ίδια μέτρα με τον Υπουργό…

Ήταν τόσο μαλακό και ζεστό το ύφασμα που… τρελάθηκα! Δεν θυμάμαι πόσους χειμώνες και κρύα πέρασα χωρίς παλτό. Κι΄όταν μεγάλος απόκτησα το πρώτο μου παλτό ήταν χόρτινο και αυτό μεταχειρισμένο…

Έ, αφού μου την πέταξε την καμπαρντίνα, έπρεπε να την κρατήσω! Κρίμα»…

*

ΘΑΝΟΣ ΤΣΟΥΚΑΝΤΑΣ

Στις 27 Σεπτεμβρίου 2010, απεβίωσε σε ηλικία 73 ετών, ο μοναδικός Περιστεριώτης που έφθασε στο αξίωμα του Υφυπουργού: Ο Θάνος Τσουκαντάς.

Γεννήθηκε το 1937 στην Κοινότητα Λύρκεια Αργολίδας. Το 1954 εισήχθη στην Ιατρική Σχολή Αθήνας, την οποία τελείωσε το 1961. Το 1966 ανακηρύχθηκε διδάκτωρ με «άριστα» και το 1968 έγινε πανεπιστημιακός επιμελητής.

Για 35 χρόνια ήταν στο δημοτικό προσκήνιο και απολάμβανε της αγάπης και της εκτίμησης των Περιστεριωτών, που τον αποκαλούσαν και του άρεσε: «Στρατηγό»!

Διετέλεσε αρχηγός δημοτικής παράταξης, Το 1974 εξελέγη βουλευτής με το Κόμμα της «Νέας Δημοκρατίας» και αργότερα έγινε Υφυπουργός Υγείας, μια θέση από την οποία βοήθησε, τόσο το Δήμο, όσο και τους Περιστεριώτες και σε θέσεις εργασίας και σε θέματα υγείας.

Ήταν γιατρός όλων σχεδόν των καλλιτεχνών (Χόρν, Κωνσταντάρας, Κοντού, Πάντζας, Μουστάκας κ.ά.) και πλήθους πολιτικών.

Ο Θάνος Τσουκαντάς ζούσε το τελευταίο διάστημα της ζωής του σε ένα εξοχικό σπιτάκι στην Κορινθία, με διαλείμματα της μονοτονίας του, που και πού το τηλεφώνημα κάποιου από αυτούς που έχουν διαγράψει από το λεξιλόγιό τους τη λέξη: αχαριστία!

Και εδώ αξίζει να αναφέρουμε ένα άγνωστο περιστατικό από την ιατρική του σταδιοδρομία:

Ο Θάνος μεταξύ άλλων ήταν και προσωπικός γιατρός του μεγάλου μας ηθοποιού Δημήτρη Χορν. Ο Χορν ασθένησε κάποια βραδιά από «Ασιατική γρίππη» -την θυμούνται οι παλαιοί- ανέβαλε την θεατρική του παράσταση και κάλεσε το Θάνο Τσουκαντά. Ο Θάνος έσπευσε, του έδωσε την απαιτούμενη αγωγή και η κατάσταση βελτιώθηκε άμεσα και καθοριστικά. Υποχρεωμένος ο Χορν -γιατί ο Θάνος δύσκολα έπαιρνε λεφτά- έμαθε ότι ο γιατρός θα έφευγε με ταξί. Κάλεσε τον προσωπικό του οδηγό, το Μιχάλη, και του έδωσε εντολή: «Πάρε το γιατρό με το αυτοκίνητό μου και πήγαινέ τον στο σπίτι του».

Ο Θάνος αρνήθηκε, γιατί βλέποντας τη χλιδή στο σπίτι του Χορν, ντρεπόταν πού έμενε αυτός, αλλά τελικά αναγκάστηκε να δεχθεί. Τον μετέφερε ο οδηγός με τη λιμουζίνα μέχρι το τέλος της Λένορμαν και εκεί στην Κολοκυνθού, που άρχιζαν τα περιβόλια των Τσουκαντάδων, η λάσπη ήταν ένα γόνατο και πήγαινε στο σπίτι του μέσα από ένα μονοπάτι, είπε στον οδηγό να τον αφήσει.

Ο οδηγός είδε την όλη τραγική κατάσταση με τα υποστατικά, τα κάρα, τα ξύλα, τους τσίγκους, τα αγριόχορτα, τη λάσπη και στο βάθος το απέρριτο σπίτι και απόρησε: «Εδώ είναι το σπίτι σας;», ρώτησε. «Όχι», του απάντησε ο Θάνος με συστολή: «Εδώ είναι το… εξοχικό μου»!

*

Στην κηδεία και των δύο πιο πάνω προσωπικοτήτων ακούστηκε το «αιωνία τους η μνήμη». Ναι, αλλά όχι μόνο να το λέμε, αλλά να το εννοούμε και να τους θυμόμαστε…

*

ΣΕΙΣΜΟΣ ΜΕ 26.000 ΑΣΤΕΓΟΥΣ

Ο μήνας Σεπτέμβρης είναι και ένας μήνας δοκιμασίας για τους Περιστεριώτες.

Στις 7.9.1999 το «ξύπνημα» του Εγκέλαδου με τη φοβερή σεισμική δόνηση που συγκλόνισε όλο το Περιστέρι, κτύπησε 4.347 σπίτια και άφησε 26.000 άστεγους, που βρήκαν προσωρινά καταλύματα στις σκηνές 72 καταυλισμών, που έζησαν τραγικές στιγμές και καταστάσεις.

Τότε είχαμε και τρεις νεκρούς Περιστεριώτες (Αιμιλία Διονυσοπούλου, Διονύσης Καπόπουλος και Εμμ. Χαραμής).

*

ΤΟ ΕΥΡΩ ΜΕ ΕΜΒΛΗΜΑ

ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

Μια διαφορετική σεπτεμβριάτικη νότα, από το βαρύ κλίμα που μας δημιούργησαν οι αναμνήσεις, είναι απαραίτητη:

Στις 10 Σεπτεμβρίου 1993, με επικείμενη την εκπνοή της δραχμής, η τότε νομάρχης Χανίων κα Αλέκα Μαρκογιαννάκη είχε μια σπουδαία έμπνευση: Πρότεινε το νέο Ευρωπαϊκό νόμισμα (το ευρώ) να έχει απαραίτητα από την μια πλευρά του ένα «περιστέρι πλαισιωμένο με δάφνινο στεφάνι»!

Για σκεφτείτε: Τι ωραιότερο από το σύμβολο της ειρήνης στα χαρτονομίσματα και τα νομίσματα! Το καλύτερο μήνυμα! Μερικά κράτη το είδαν ευνοϊκά, και αν η ιδέα είχε υποστηριχτεί και από την τότε κυβέρνησή μας και άλλους φορείς, το έμβλημα του Δήμου μας θα ήταν σήμερα στα χέρια όλων των Ελλήνων και των Ευρωπαίων.

Δυστυχώς δεν έγινε. Προφητικά βέβαια, γιατί πού επικρατεί πολιτική και οικονομική ειρήνη σήμερα;

Δ.Λ. - ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΚΑΡΚΟΥΛΙΑ: ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΕΠΑΡΚΩΣ ΤΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΜΑΣ


Μια επταετία συνεχούς μορφωτικής προσφοράς συμπληρώνει φέτος το Δημοτικό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Περιστερίου, στη διάρκεια της οποίας η πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να βελτιώσει το πνευματικό επίπεδο των πολιτών ξεπέρασε τις προσδοκίες της.

Εκατοντάδες πολίτες, που δεν είχαν αυτή την ευκαιρία να αποκομίσουν γνωστική καλλιέργεια στη ζωή τους, αγκάλιασαν την προσπάθεια και μπόρεσαν να παρακολουθήσουν μαθήματα και διαλέξεις: Κοινωνιολογίας, λαογραφίας, ιστορίας, φιλοσοφίας, ψυχολογίας, λογοτεχνίας, τέχνης, ποίησης κ.ά. από διακεκριμένους ακαδημαϊκούς καθηγητές και επιστήμονες. Μπόρεσαν να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις, ενημέρωση, εμπειρίες κ.λπ., οι οποίες μάλιστα απέκτησαν εγκυρότητα και πιστοποιήθηκαν και με σχετικό τίτλο παρακολούθησης.

Στην προσπάθεια βελτίωσης της λειτουργίας του το Δημοτικό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Περιστερίου, το πρώτο που λειτούργησε στην Ελλάδα, θέτει σε λειτουργία δύο ακόμη δράσεις, για τις οποίες μαζί με όλο το πλαίσιο της λειτουργίας του, μάς ενημερώνει η «ψυχή» της πνευματικής «κυψέλης» του Δήμου μας και Υπεύθυνη, η Περιστεριώτισσα συνταξιούχος εκπαιδευτικός κα Νικολίτσα Καρκούλια, η οποία μας είπε, μεταξύ άλλων:

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

«Το Δημοτικό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Περιστερίου, για το οποίο όλοι οι Περιστεριώτες πρέπει να υπερηφανευόμαστε, αποτελεί στην ουσία μια σοβαρή πνευματική δραστηριοποίηση προς όφελος των δημοτών, που περιλαμβάνει διαλέξεις, ομιλίες, ημερίδες, συνέδρια ή και σειρές επιμορφωτικών σεμιναρίων που υπάγονται στο φορέα που εντάσσεται στα πλαίσια της Δημοτικής Βιβλιοθήκης και ονομάζεται Δημοτικό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο.

Ασφαλώς, έχει όλα τα χαρακτηριστικά, που διακρίνουν παρόμοια ιδρύματα παιδείας και πολιτισμού και στηρίζεται στην ελεύθερη επιλογή και παρακολούθηση μαθημάτων, με μοναδικά κριτήρια τα πνευματικά και πολιτιστικά ενδιαφέροντα.

Το Δημοτικό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο έχει το πλεονέκτημα, ότι είναι ευέλικτο και μπορεί να διευρύνεται με γνωστικά αντικείμενα σε κάθε τομέα του επιστητού.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Όλες οι δράσεις αυτές ικανοποιούν τις πνευματικές ανάγκες, τις αναζητήσεις και τα ενδιαφέροντα των Περιστεριωτών και όχι μόνο. Είναι μια μορφωτική προσφορά προς τους συμπολίτες μας, ώστε μέσα από τον συνδυασμό της ελεύθερης επιλογής, της πρόσβασης και της παροχής ποιοτικού επιπέδου πνευματικών συναντήσεων, συμβάλλουμε καθοριστικά στη δημιουργία μιας πραγματικής πολιτιστικής ζωής στο Περιστέρι.

Σκοπός αυτού του δημοτικού φορέα είναι από το ένα μέρος να επιβεβαιώσει το πλουσιότατο ιστορικό και πολιτιστικό παρελθόν του Δήμου Περιστερίου και από την άλλη να αναδείξει από κάθε άποψη την πόλη του Περιστερίου και την ευρύτερη περιοχή.

Το Δημοτικό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο μέσα στους γενικούς και ειδικούς στόχους, περιλαμβάνει τη μόρφωση, την πληροφόρηση, την ενημέρωση, την πνευματική καλλιέργεια κ.ά. όλων των δημοτών.

ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΗ ΓΝΩΣΗ

Μέσα στα πλαίσια της δια βίου μάθησης επιθυμεί και προσφέρει με τη λειτουργία του σε όλους έγκαιρη και έγκυρη γνώση, η οποία συνδέεται άρρηκτα με βασικές σπουδές, με την διαρκή κατάρτιση, με την καλλιέργεια και αξιοποίηση ικανοτήτων, όπως κάνουμε με τις παρουσιάσεις των συγγραφέων, των ποιητών, σύμφωνα πάντοτε και με τη βασική αρχή της δια βίου μάθησης, όπως άλλωστε το απαιτούν και το επιβάλλουν οι καιροί μας.

Ο Δήμος Περιστερίου πιστεύει -και αποδείχθηκε στην πράξη- ότι με τη λειτουργία του το Δημοτικό .Ελεύθερο Πανεπιστήμιο ικανοποιεί ουσιαστικά τα ενδιαφέροντα των δημοτών, καλύπτει τις πνευματικές τους ανάγκες και παρέχει καθοριστική διέξοδο στις γόνιμες ανησυχίες τους.

Εξάλλου τα θεμέλια έχουν τεθεί με τα εγκαίνια, την οργάνωση και τη λειτουργία της μεγάλης Δημοτικής Βιβλιοθήκης που διαθέτει ήδη πλούσια συλλογή βιβλίων, συγγραμμάτων και γενικότερα εντύπων ποικίλου περιεχομένου, που ενδιαφέρουν κάθε φιλαναγνώστη δημότη.

ΙΣΧΥΡΟΣ ΠΟΛΟΣ ΕΛΞΗΣ ΓΙΑ 7 ΣΥΝΕΧΗ ΕΤΗ

Το Δημοτικό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο έχει καταξιωθεί με την αδιάκοπη λειτουργία του στη συνείδηση των δημοτών μας και όχι μόνο. Για 7 συνεχή έτη έχει καταστεί ισχυρός πόλος έλξης για κάθε πολιτιστική, επιστημονική και ερευνητική δραστηριότητα και ταυτόχρονα έχει βοηθήσει αποφασιστικά στο να συνδεθεί η τοπική κοινωνία με κάθε ανάλογο ή αντίστοιχο φορέα, καθώς αναπτύσσονται και εξελίσσονται ποικιλότροπες διαπολιτισμικές πρωτοβουλίες και δράσεις, όπως το Κέντρο δια βίου μάθησης Περιστερίου, το Κέντρο κακοποιημένης γυναίκας, ο Σύλλογος «Μπορώ» κ.ά.

Αυτές οι καινοτόμες κατά τη γνώμη μας δράσεις, πάντα με την παράλληλη δραστηριότητα και τα προγράμματα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, συνδέονται ευθέως με τη δια βίου παιδεία και κατάρτιση, καθώς επίσης και με τις νέες τεχνολογίες και οι οποίες υλοποιούνται με ανακοινώσεις, διαλέξεις και εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως είναι: Η Λέσχη ανάγνωσης, το Φεστιβάλ Παραμυθιού, οι επισκέψεις Σχολείων, οι Εκθέσεις έργων Αστροφυσικής, οι βραδιές αστροπαρατήρησης με τηλεσκόπια, οι μουσικές βραδιές κ.λπ.

*

Το Δημοτικό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Δήμου Περιστερίου λειτουργεί κάθε ακαδημαϊκό έτος με δύο εξάμηνα σπουδών, το χειμερινό και το εαρινό. Τα μαθήματα - διαλέξεις αρχίζουν τον Οκτώβριο και ολοκληρώνονται τον Ιούνιο. Το χειμερινό εξάμηνο διαρκεί από τον Οκτώβριο έως τον Ιανουάριο και το Εαρινό από τον Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο.

Κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο χωρίζεται σε δύο ή και περισσότερες θεματικές ενότητες και σε κάθε θεματική ενότητα διδάσκουν έμπειροι και έγκριτοι πανεπιστημιακοί και ακαδημαϊκοί δάσκαλοι.

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΜΑΣ

Οι θεματικές ενότητες αφορούν όσο το δυνατόν περισσότερους τομείς του επιστητού: Λογοτεχνία, ιστορία, λαογραφία, ιατρική, οικονομία, απόδημο ελληνισμό, φιλολογία, πολυπολιτισμικά θέματα, παιδαγωγικά ζητήματα, επικοινωνιολογία, κοινωνιολογία, θετικές επιστήμες, τοπική αυτοδιοίκηση, γλωσσολογία, ζητήματα περιβάλλοντος και ενέργειας, διεθνείς σχέσεις, θεολογία - θρησκειολογία, φιλοσοφία, ψυχολογία κ.ά.

Όλα αυτά υλοποιούνται σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες που έχει δώσει η Συντονιστική Επιτροπή, που αποτελείται από την αντ/ρχο Πολιτισμού κα Μαίρη Τσιώτα –Μάρκου, την υποφαινόμενη σαν υπεύθυνη και μαζί μας τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς κ.κ. Δήμητρα Μόσχου και Αλέξανδρο Πατσή.

Η ανταπόκριση του κόσμου είναι πέρα και από τις προσδοκίες μας και συνεχώς διευρύνεται. Φέτος ξεκινάμε με 350 εγγεγραμμένους στο Χειμερινό Εξάμηνο και καθημερινά έχουμε προσέλευση και άλλων ενδιαφερομένων και για τις δύο ενότητες του προγράμματος».

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η κα Νικολίτσα Καρκούλια ολοκλήρωσε την αναφορά της στο Δημοτικό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Περιστερίου, αναφερόμενη στις επικείμενες δράσεις:

«Θέλω ωστόσο να τονίσω, ότι φιλοδοξούμε πολύ σύντομα να υλοποιήσουμε δύο ακόμη καινοτόμες δραστηριότητες:

Η πρώτη και πολύ σπουδαία, είναι ότι λόγω της επιτυχίας, της ανταπόκρισης και της απήχησης που είχε και έχει η λειτουργία του Δημοτικού Ελεύθερου Πανεπιστημίου, διοργανώνουμε, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια και τους ενδιαφερόμενους καθηγητές, την λειτουργία Τμήματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, για πτυχιούχους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Οι συμμετέχοντες θα λαμβάνουν πιστοποίηση παρακολούθησης, κάτι που θα αποτελέσει ουσιαστικό πλεονέκτημα στην μεταπτυχιακή και επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

Λεπτομερή ενημέρωση θα κάνουμε όταν θα έχουμε ολοκληρώσει άρτια όλες τις απαραίτητες και σύννομες διαδικασίες.

1ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

Η δεύτερη δραστηριότητα είναι ότι, επειδή είμαστε οι πρώτοι που λειτουργήσαμε δημοτικό πανεπιστήμιο και έχουμε τη σχετική πείρα, ετοιμάζουμε μέσα στον Ιανουάριο του 2018, το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δημοτικών Πανεπιστημίων. Έχουμε ξεκινήσει τις επαφές για τη συμμετοχή και των άλλων δημοτικών πανεπιστημίων που λειτουργούν σε άλλους δήμους της πατρίδας μας.

Στο Συνέδριο θα έχουμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις, θα μιλήσουν ακαδημαϊκοί καθηγητές που θα εκθέσουν τις σκέψεις, την εμπειρία και τις παρατηρήσεις τους και πιστεύω ότι θα έχουμε πολύ καλά πρακτικά αποτελέσματα.

Σας διαβεβαιώ, ότι συνεχίζουμε με μεράκι και πάθος να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε δραστηριότητες, που προσφέρουν γνώσεις, ικανοποίηση και εφόδια σε όλους.

ΟΛΑ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟ

Εκείνο που θέλω να τονίσω με έμφαση και μεγάλη χαρά είναι, ότι η πραγματοποίηση των οραμάτων του δημάρχου μας κ. Ανδρέα Παχατουρίδη, της αντ/ρχου Πολιτισμού κας Μαίρης Τσιώτα Μάρκου, και εμένα προσωπικά -που συμμετέχω με πάθος στην προσπάθεια από τη θέση της Υπεύθυνης- είναι ότι όλες αυτές οι σπουδαίες πνευματικές δράσεις που λαμβάνουν χώρα στο Δημοτικό Πανεπιστήμιο, τη Δημοτική Βιβλιοθήκη κ.λπ. -που είναι μοναδικά στολίδια πολιτισμού- βασίζονται στον Εθελοντισμό. Βασίζονται στην ανιδιοτελή προσφορά και μόνο, όλων ανεξαιρέτως των συμμετεχόντων καθηγητών – επιστημόνων ομιλητών που υλοποιούν το πρόγραμμα, καθώς επίσης των μελών της Συντονιστικής Επιτροπής, πολλών συμπολιτών μας κ.ά.

Τους ευχαριστώ όλους από καρδιάς και εύχομαι όλη αυτή η πνευματική προσφορά στην κοινωνία του Περιστερίου να συνεχίσει με τον ρυθμό προόδου και επιτυχίας που έχει σημειώσει μέχρι σήμερα».

Δ.Λ. ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

«ΣΟΦΟΚΛΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ: ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ» ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ

Μετά το Μπουρνάζι και τη Βεάκη, τώρα η “αναβάθμιση” έρχεται στην οδό της Σοφοκλή Βενιζέλου (Τσαλαβούτα). Μια γειτονιά που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, όπως οι αλλεπάλληλες πλημμύρες κάθε φορά που βρέχει, προβλήματα που όλο και διογκώνονται εξαιτίας της πλήρους αδιαφορίας της δημοτικής αρχής. Και ενώ έχει επισημανθεί πολλές φορές, η Δημοτική Αρχή επιλέγει να “αναβαθμίσει” τη Σοφοκλή Βενιζέλου με διαπλάτυνση πεζοδρομίων και νέα φωτιστικά σώματα αφ’ ενός για να ρίξει

στάχτη στα μάτια των κατοίκων, ότι τάχα δεν είναι μια ξεχασμένη γειτονιά στο έλεός της.

Στην πραγματικότητα, η Διοίκηση Παχατουρίδη αποβλέπει στη δημιουργία ενός νέου δρόμου με καφετέριες, μαγαζιά και ηχορύπανση, στα πρότυπα της Βεάκη και του Μπουρναζίου, που θα προσδώσει κέρδη σε ιδιώτες, λες κι αυτό έχουν ανάγκη οι κάτοικοι της περιοχής. Τα real estate αρχίζουν ήδη το παιχνίδι τους στην περιοχή.

Η αδυναμία να εφαρμοστεί ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός, που να ιεραρχεί και να προτάσσει τις ανάγκες της κοινωνίας του Περιστερίου, είναι κάτι για το οποίο πρέπει να υπερηφανεύεται η Δημοτική

Αρχή. Αυτή η αδυναμία/επιλογή αντανακλά μια πραγματικότητα όπου οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα, καθορίζουν τα σχέδια ανάπτυξης μιας γειτονιάς ή ενός δρόμου.

Για μια ακόμα φορά, η πίεση των συμφερόντων από ντόπιους και ξενόφερτους επιχειρηματίες της νύχτας, θυσιάζει την ευημερία των κατοίκων στη λογική του πρόσκαιρου κέρδους.

Ένας τέτοιος σχεδιασμός του δρόμου, όπου από 14 μέτρα, μένουν 3.5 μέτρα, και τα υπόλοιπα γίνεται πεζόδρομος για να χωράνε τα τραπεζοκαθίσματα λειτουργεί ως “πόλος έλξης” επενδύσεων και

εμπορικών δραστηριοτήτων. Η πόλη, η γειτονιά, οι ελεύθεροι χώροι και τα δημόσια αγαθά, δεν θα αφήσουμε να μετατρέπονται σε εμπορεύματα και να εντάσσονται βαθύτερα στην διαδικασία εκμετάλλευσης από ιδιώτες!

Ο χαρακτήρας της γειτονιάς χάνεται, εξαιτίας των κερδοσκοπικών

παρεμβάσεων και αντικαθίσταται από εφήμερη και “πλαστική” διασκέδαση. Υπάρχει πλέον αντίστοιχη εμπειρία από άλλες γειτονιές του Περιστερίου που εφαρμόστηκε το ίδιο σχέδιο: υπάρχει, άραγε, κάποιος

κάτοικος της Βεάκη που είναι ευχαριστημένος από την “ανάπλαση” της οδού που έγινε πριν λίγα χρόνια; Όχι. Αντίθετα, πολλοί κάτοικοι αναγκάζονται να μετακομίσουν, αφού η κατάσταση πλέον είναι

αβίωτη.

Αυτό ακριβώς οι κάτοικοι, πρέπει και μπορούν να ανατρέψουν, με την ενεργή δράση τους μέσα από επιτροπές γειτονιάς και συλλογικότητες, που θα επιβάλουν τις ανάγκες τους. Ανάπλαση, δηλαδή, προς όφελος των κατοίκων της γειτονιάς και όχι για τα συμφέροντα τοπικών αρχόντων!

Ανάπλαση και έργα που θα βάλουν τέλος στις πλημμύρες και θα κάνουν την περιοχή πνεύμονα πρασίνου. Με πεζοδρόμια για τους πεζούς και όχι για τα τραπεζοκαθίσματα των μαγαζιών, που θα έχουν πρόσβαση τα ΑΜΕΑ και τα καρότσια μωρών, με ενσωματωμένους ποδηλατόδρομους.

Πραγματική ανάπτυξη, δεν μπορεί να είναι το άθροισμα πολλών επιμέρους δήθεν “βελτιώσεων” και μάλιστα τύπου Μπουρναζίου- Βεάκη, αλλά το αποτέλεσμα ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού με ενεργή συμμετοχή των κατοίκων κι όχι συλλόγων-σφραγίδων, που θα ικανοποιεί τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες των κατοίκων.

Η Αριστερή Κίνηση Περιστερίου, κόντρα στις παραπάνω λογικές και πρακτικές, παλεύει για μέτρα και υποδομές που θα εξυπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες. Παλεύει για μια πόλη που θα εξασφαλίζει την ποιότητα ζωής στους κατοίκους.

Απαιτούμε για την γειτονιά της Τσαλαβούτα έργα υποδομής που χρειάζονται άμεσα και όχι έργα βιτρίνας!

-Αντιπλημμυρικά/ αντισεισμικά έργα εδώ και τώρα.

-Ποιοτικό σχεδιασμό κοινόχρηστων χώρων, δρόμων και οδοστρωμάτων και δημιουργία χώρων πρασίνου για τους κατοίκους.

-Κοινωνικό εξοπλισμό δημόσιου χαρακτήρα (πλατείες, παιδικές χαρές, πολιτιστικό κέντρο, ποδηλατόδρομο, βρεφονηπιακούς σταθμούς, ΚΑΠΗ κ.ά.).

*

Αριστερή Κινηση Περιστερίου leftmove. Ακροπόλεως 18 & Ιάσωνος τηλ. 6995 710642 - wordpress.com

(Δελτίο Τύπου 28.9.2017) - ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΕΠΙΚΕΙΤΑΙ Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

sakkas

Μια ακόμη χρονιά γνώσης, ενημέρωσης και προβληματισμού υπόσχεται το Δημοτικό Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Περιστερίου στους ενδιαφερόμενους πολίτες, που η έναρξη μαθημάτων του Χειμερινού Εξαμήνου του είναι στις 10.10.2017 με ποικίλα και πολύ ενδιαφέροντα θέματα, από διακεκριμένους καθηγητές, επιστήμονες κ.ά.

Τα μαθήματα- διαλέξεις (κάθε Δευτέρα και Τετάρτη) που θα ολοκληρωθούν στις 24 Ιανουαρίου 2018 θα πραγματοποιούνται στο κτήριο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Αδριανουπόλεως και Σκρα, Περιστέρι).

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Δημοτικού Ελεύθερου Πανεπιστημίου έχει ως εξής:

 

ΔΕΥΤΕΡΑ • Ώρα: 19:00 - 21:00

(Κοινωνιολογία, Λαογραφία, Ιστορία, Φιλοσοφία)

*16.10.2017, Σακκάς Βασίλειος, Δρ. Παιδαγωγικής Ψυχολογίας - Κοινωνιολόγος "Η Ζωή μας με τις Επιδράσεις της Νέας Τεχνολογίας".

*23.10.2017, Μπεκάκος Σωτήριος, Δρ. Γλωσσολόγος Α.Π.Θ. - Ερευνητής Χορού Ταραντέλα: "Ο Χορός των Ελλήνων της Νοτίου Ιταλίας"

*30.10.2017, Πάντου Σύλβια, Καθηγήτρια Αρχαίων Ελληνικών Εθνικού Πανεπιστημίου Μεξικού "Τεχνολογία και Ανθρωπισμός"

*6.11.2017, Κωστόπουλος Τρύφων, Καθηγητής Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου "Η Ευρωπαϊκή Οικονομική Κρίση: Η Περίπτωση της Ελλάδας"

*13.11.2017, Αλομπέιντ Άλεφ, Δρ. Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας, Ειδικός σε Θέματα Μέσης Ανατολής "Το Νερό ως Παράγοντας Ανασφάλειας στη Μέση Ανατολή"

*20.11.2017, Καφφές Γεώργιος, Καθηγητής Κοινωνιολογίας Σ.Σ.Ε. "Η Τρομοκρατία ως Νέο Πολεμικό Φαινόμενο"

*27.11.2017, Συρόπουλος Ιωάννης, Αρχαιολόγος στην Εφορία Αρχαιοτήτων Δυτ. Αττικής, Πειραιώς και Νήσων "Η Ανάδειξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς: Ερμηνεία, Μέθοδοι, Σκοπός"

*4.12.2017, Λύρας Ιωάννης, Δρ. Αισθητικός και Επανορθωτικός Χειρουργός "Η Φιλοσοφία του Πλάτωνα Περί Ομορφιάς"

*11.12.2017, Στραβοσκούφης Αθανάσιος, Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας & Χριστοφόρου Δήμητρα Δρ., Καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Εκπαίδευση, "Κοινωνικός Αποκλεισμός και Επανένταξη" - "Η Περίπτωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας"

*18.12.2017, Βαρβούνης Εμμανουήλ, Καθηγητής Λαογραφίας στο Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης "Παραδοσιακά και Νεωτερικά Έθιμα του Δωδεκαημέρου"

*8.1.2018, Βαρβούνης Εμμανουήλ Καθηγητής Λαογραφίας στο Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης "Προχριστιανικά Στοιχεία στην Ελληνική Λαϊκή Λατρεία"

*15.1.2018, Λάγιος Αθανάσιος, Δρ. Φιλοσοφίας Ε.Κ.Π.Α. "Φιλοσοφία και Κριτική"

*22.1.2018, Χρήστου Αθανάσιος, Αναπλ. Καθηγητής Νεότερης και Σύγχρονης ιστορίας Πανεπιστημίου Πελοποννήσου "Οι απαρχές του Νεοελληνικού Διαφωτισμού και το Όραμα της Ίδρυσης του Ελληνικού Κράτους (1830)"

 

TETAΡΤΗ • Ώρα: 19:00 - 21:00

(Ψυχολογία, Λογοτεχνία, Τέχνη, Ποίηση)

*18.10.2017, Αθανασέκου Μαρία, Δρ. Ιστορικός Τέχνης, Διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου "Το Σώμα ως Ταμπού: Προσέγγιση από την Πλευρά της Ιστορίας Τέχνης"

*25.10.2017, Μανωλέα Χριστίνα - Παναγιώτα, Δρ. Ελληνικής Φιλολογίας Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο "Η 28η Οκτωβρίου 1940 μέσα από Κείμενα της Εποχής"

*1.11.2017, Βάσσος Γεώργιος, Ψυχολόγος Π.Μ.Σ. Κλινικής Ψυχολογίας Ε.Κ.Π.Α. "Ανεργία: Μια προσπάθεια Συσχέτισης με Ψυχικούς παράγοντες"

*8.11.2017, Νικολόπουλος Φίλιππος, Καθηγητής Κοινωνιολογίας Ε.Κ.Π.Α. "Ο Καζαντζάκης στη Σύγχρονη Εποχή μας"

*15.11.2017, Λαδογιάννη Ελένη - Δημήτηρ, Αρχαιολόγος - Νομισματολόγος "Η Προστασία των Πολιτιστικών Αγαθών στην Ευρωπαϊκή Ένωση"

*22.11.2017, Βουζουλίδης Γεώργιος, Σύμβουλος Ψυχικής υγείας "Η Αυθεντικότητά μας σε ένα Μεταβαλλόμενο Κόσμο"

*29.11.2017, Ρέγκλη Διονυσία, Συμβουλευτική Ψυχολόγος MSc - Ειδικευόμενη Οικογενειακή . Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια "Συντροφικές Σχέσεις: Δέσμευση και Αυτονομία, Οι σχέσεις με την Οικογένεια καταγωγής, Χωρισμός και Δυσκολίες στα Σύγχρονα Ζευγάρια"

*6.12.2017, Παπαθεοδώρου Ιωάννης, Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, Ποιητής "Η Αισθητική στην Ποίηση Κ. Π. Καβάφη και η διαχρονικότητά της"

*13.12.2017, Παππάς Ευάγγελος,        Εικαστικός - Συγγραφέας "Μανιέρα Γκρέκα - Βυζαντινή Τέχνη"

*20.12.2017, Παπαδάτου Μαρία, Ιατρός με Εκπαίδευση στη Ψυχοθεραπεία - Μέλος της ΕΛΕΣΥΘ "Σχέσεις και Επικοινωνία"

*10.1.2018, Σταυροπούλου Κέλλυ, MSc Ψυχολόγος Υγείας, Κέντρο Πρόληψης Δήμου Περιστερίου ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ "Ενδοπροσωπική Νοημοσύνη και Ευ Ζην"

*17.1.2018, Παπαθεοδώρου Πάνος, Ψυχαναλυτής, Διδάσκων στο Π.Μ.Σ. Παντείου Πανεπιστημίου "Πολιτική και Πολιτισμική Κρίση, Απαντήσεις της Ψυχανάλυσης"

*24.1.2018, Καρούσος Κωνσταντίνος, Πρώην Πρόεδρος και νυν Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών - Εικαστικός "Η Τέχνη του Λόγου, Κυρίαρχο Στοιχείο Προσέγγισης στα Κοινωνικά μας Δρώμενα"

*

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλ. 210 5716057 και τηλ.fax: 210 5716069 καθώς και στο e-mail:dvivlper.gr

Θυμίζουμε ότι υπεύθυνη του Δημοτικού Πανεπιστημίου Περιστερίου είναι η δραστήρια και αειθαλής συνταξιούχος εκπαιδευτικός κα Καρκούλια Νικολίτσα.

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΕΙ ΤΟ ΚΕΠ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Ο Εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα Υγείας, ιατρός καρδιολόγος κ. Γεώργιος Μπεκιάρης ενημερώνει τους πολίτες, ότι ο Δήμος Περιστερίου λειτουργεί την πρωτοποριακή δομή των ΚΕΠ ΥΓΕΙΑΣ, που σκοπό έχει την παροχή υπηρεσιών πρόληψης και προαγωγής της υγείας σε όλους τους δημότες.

Τα ΚΕΠ Υγείας αποτελούν τον κεντρικό θεσμό συντονισμού για όλα τα θέματα που αφορούν την προληπτική ιατρική, προσφέροντας στους πολίτες υπηρεσίες συντονισμού προληπτικών εξετάσεων και υπηρεσίες ενημέρωσης για την υγεία τους.

Συγκεκριμένα το κάθε ΚΕΠ Υγείας συντονίζει:

1.Την οργάνωση προληπτικών εξετάσεων στους δημότες, από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς και φυσικά πρόσωπα, κατά τα Διεθνή Πρωτόκολλα, για τα 8 νοσήματα: Καρκίνος του παχέος εντέρου, Καρκίνος του τραχήλου της μήτρας, Καρκίνος του μαστού, Καρδιαγγειακός κίνδυνος, Ανεύρυσμα κοιλιακής αορτής, Καρκίνος του προστάτη, Μελάνωμα και Κατάθλιψη.

2.Την δωρεάν παροχή υπηρεσιών σε ευπαθείς ομάδες.

3.Την ανάπτυξη προγραμμάτων αγωγής και προαγωγής της υγείας.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Στους επόμενους μήνες, θα λάβουν χώρα στην πόλη του Περιστερίου τα ακόλουθα προγράμματα:

Ι) Πρόληψη κατά του Καρκίνου του Παχέος Εντέρου:

Το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου μας συμμετέχει στην πανελλαδική εκστρατεία του Ελληνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων για την πρόληψη του Καρκίνου του παχέος εντέρου και προσφέρει σε όλους τους δημότες την προληπτική εξέταση ανίχνευση αιμοσφαιρίνης κοπράνων.

Είσαι άνω των 50 ετών, (ή άνω των 40 ετών με θετικό οικογενειακό ιστορικό;), η ετήσια εξέταση ανίχνευσης αιμοσφαιρίνης κοπράνων είναι απαραίτητη!

ΙΙ) Πρόληψη κατά της Κατάθλιψης:

Τα ΚΕΠ Υγείας του Δήμου μας προάγουν την πρόληψη κατά της νόσου της Κατάθλιψης, με τη χορήγηση εγκυροποιημένου ερωτηματολογίου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Το ερωτηματολόγιο μπορούν να το συμπληρώνουν οι δημότες, στο ΚΕΠ Υγείας του Δήμου μας, και να λαμβάνουν άμεσα ενημέρωση για την παρουσία ή μη συμπτωμάτων κατάθλιψης κατά την τρέχουσα περίοδο.

ΙΙΙ) Πρόληψη κατά του Καρδιοαγγειακού Κινδύνου:

Στα ΚΕΠ Υγείας του Δήμου μας, υλοποιείται το πρόγραμμα πρόληψης και ενημέρωσης καρδιαγγειακού κινδύνου. Σκοπός του προγράμματος είναι η πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων στην ηλικιακή ομάδα >40 ετών, μέσω της εφαρμογής HeartScore της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας.

IV) Αγωγή Υγείας για την Σύγχρονη Γυναίκα:

Διοργάνωση ενημερωτικής ημερίδας για την πρόληψη γυναικολογικών νοσημάτων, στο τέλος της οποίας προγραμματίζονται δωρεάν test PAP και δωρεάν αναλογικές μαστογραφίες. (στους Δήμους της Αττικής η διεξαγωγή των εξετάσεων είναι άμεση, ενώ στους Δήμους εκτός Αττικής θα μεταβεί, κινητή μονάδα στα πλαίσια του προγραμματισμένου πληθυσμιακού ελέγχου από το Ελληνικό Ίδρυμα Ογκολογίας). Και,

V) Αγωγή Υγείας για την Εφηβική Ηλικία:

Ενημερωτική εκστρατεία στα Λύκεια του Δήμου μας, με σκοπό την ενημέρωση κατά του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας, την αντισύλληψη και το εμβόλιο κατά του ιού HPV.

Οι ενδιαφερόμενες μπορούν να απευθύνονται για ραντεβού και περισσότερες πληροφορίες στο ΚΕΠ Υγείας του Δήμου Περιστερίου, κτίριο ΚΥΒΕ (Εθν. Μακαρίου 1, Περιστέρι) στο τηλέφωνο 210 5783266, ώρες 8.00- 14.00.

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

 

ΕΥΝΟΪΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Ο Δήμος Περιστερίου ενημερώνει τους πολίτες, ότι με νομοθετική ρύθμιση ρυθμίζονται οφειλές προς τους δήμους και τα νομικά πρόσωπα αυτών, που έχουν βεβαιωθεί ή που θα βεβαιωθούν έως και δύο μήνες από την έναρξη ισχύος του νόμου, δηλαδή μέχρι την 30.9.2017.

Ο αντ/ρχος Οικονομικών κ. Αλέξης Σταυρούλιας υπογραμμίζει ότι η ρύθμιση οφειλών είναι εξαιρετικά ευνοϊκή και με την υπαγωγή σε αυτή και την καταβολή της πρώτης δόσης αναστέλλεται η λήψη των αναγκαστικών μέτρων που προβλέπονται από τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ). Γι' αυτό καλεί τους οφειλέτες του Δήμου να ενταχθούν στη ρύθμιση και να αξιοποιήσουν τις ευεργετικές της διατάξεις, προκειμένου να διευκολυνθούν εν μέσω της οικονομικής κρίσης για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους, με την απαλλαγή μεγάλου μέρους των προστίμων και των προσαυξήσεων.

Για την υπαγωγή στη ρύθμιση πρέπει να υποβληθεί αίτηση του οφειλέτη έως και την 30η Νοεμβρίου 2017. Οι οφειλές ρυθμίζονται με απαλλαγή κατά ποσοστό από τον ΚΕΔΕ προσαυξήσεις, τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και από τα πρόστιμα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής ή ανακριβούς δήλωσης ή λόγω μη καταβολής τέλους.

Για την υποβολή των αιτήσεων για υπαγωγή στη ρύθμιση καθώς και για αναλυτικότερες πληροφορίες θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να απευθύνονται στο αρμόδιο Τμήμα Ταμείου του Δήμου Περιστερίου (Δημαρχείο, Πλατ. Δημοκρατίας, 1ος όροφος, Γραφείο Α11, τηλ. 210 5701132 - 134, fax 210-5701136, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ).

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ

Διδασκαλία καινοτόμων μουσικών μαθημάτων εισάγει το Δημοτικό Ωδείο Περιστερίου για το διδακτικό έτος 2017- 2018 και καλεί τους ενδιαφερόμενους πολίτες να τα γνωρίσουν, να τα επιλέξουν και να τα διδαχθούν.

Τα μαθήματα στα Εργαστήρια μουσικής που θα λειτουργήσουν είναι:

•ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ: Για όσους αγαπούν το τραγούδι και δεν είχαν την ευκαιρία να το γνωρίσουν, ο Δήμος δημιουργεί το πρώτο στην πόλη Εργαστήρι Σύγχρονου Τραγουδιού, μέσω του οποίου οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν όλα τα είδη του ελληνικού αλλά και Ευρωπαϊκού τραγουδιού.

Δεν χρειάζεται καμία θεωρητική γνώση, μόνο επιθυμία για έκφραση και επικοινωνία μέσα από τη μουσική! Μουσική επιμέλεια- διδασκαλία: Μαίρη Έσπερ.

•ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ: Στο τμήμα Μιούζικαλ οι σπουδαστές θα διδαχθούν τραγούδια από γνωστά μιούζικαλ, καθώς και θεατρική και μουσική ερμηνεία. Επιθυμητή η γνώση Αγγλικής γλώσσας. Μουσική επιμέλεια- διδασκαλία: Χριστίνα Σπηλιακοπούλου.

•BODIES CHORDS (Χορδές Σωμάτων): Το Bodies Chords είναι ένα Εργαστήρι που συνδυάζει τη Μουσική με την Κίνηση και το Λόγο. Κύριο εργαλείο αποτελούν το σώμα και η φωνή.

Το Εργαστήρι απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικες που αγαπούν τη μουσική, το τραγούδι και την κίνηση και ενδιαφέρονται για μια εναλλακτική προσέγγιση δημιουργίας ενός μουσικού συνόλου. Οι γνώσεις μουσικής δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή. Δημιουργία – διδασκαλία: Μαρία Σαπλαούρα.

•ΡΥΘΜΟΛΟΓΙΑ: Ένα μάθημα που ενισχύει την αίσθηση του ρυθμού, στοιχείο απαραίτητο της μουσικής και απευθύνεται σε όλους τους σπουδαστές οργάνων και θεωρητικών μαθημάτων. Οι συμμετέχοντες τραγουδώντας ρυθμικά μοτίβα, εξασκούνται πάνω στο ρυθμό. Διδασκαλία: Νίκος Καπηλίδης

•ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΜΟΝΤΕΡΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: Απευθύνεται σε σπουδαστές που έχουν γνώση μοντέρνου οργάνου: keyboards, σαξοφώνου, ηλεκτρικής- ακουστικής κιθάρας, ηλεκτρικού μπάσου, ντραμς και vocals.

Πραγματοποιούνται κύκλοι μαθημάτων όπου τα μέλη των γκρουπς πειραματίζονται στα διάφορα είδη της μοντέρνας μουσικής Rock, Blues, Jazz κ.ά.Υπεύθυνοι καθηγητές: Νίκος Καπηλίδης, Παν. Μπουραζάνης.

Πληροφορίες - εγγραφές στη Γραμματεία του Ωδείου, καθημερινά τις ώρες 13:00 - 20:00. Διεύθυνση: Εθν. Μακαρίου 1 Περιστέρι, Κτήριο ΚΥΒΕ. Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210 5783260 – 261. E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

  • LAKIWTIS
  • LAKIWTIS
  • stegi
  • alsos mais
  • diadiktio

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ