| Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ |
alexandros
ΣΕ ΚΛΙΜΑ ΕΓΚΑΡΔΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΕΚΟΨΕ ΤΗΝ ΠΙΤΤΑ ΤΟΥ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΠΟΛΥΜΝΙΑ»
ΣΕ ΚΛΙΜΑ ΕΓΚΑΡΔΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΕΚΟΨΕ ΤΗΝ ΠΙΤΤΑ ΤΟΥ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΠΟΛΥΜΝΙΑ»
Αντιδήμαρχοι, δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι και πολύς κόσμος παραβρέθηκε την 4.2.2017, στην κοπή της πίττας του Πολιτιστικού Συλλόγου «Πολύμνια», στο ευρύχωρο Café του κ. Παύλου Τσακνή, στο Μπουρνάζι , όπου κυριάρχησε κλίμα εγκαρδιότητας και αισιοδοξίας.
Την πίττα ευλόγησε ο ιερατ. προϊστάμενος του ι.ν. Αγ. Θεοδώρων και Αποστόλου Ανδρέα π. Σπυρίδων Καζάνης και στη συνέχεια ευχαρίστησε τους προσκεκλημένους η πρόεδρος του Συλλόγου κα Τζένη Πήττα.
Ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης στο χαιρετισμό του επαίνεσε το Σύλλογο «Πολύμνια» για την προσφορά του στον πολιτισμό και τη συνεχή παρουσία του στις εθνικοτοπικές κ.ά. εκδηλώσεις με τα χορευτικά του συγκροτήματα.
Στις φωτογραφίες μας διακρίνονται, πάνω ο δήμαρχος κ. Α. Παχατουρίδης που απευθύνει χαιρετισμό ανάμεσα στην κα Τ. Πήττα και τον π. Σπυρίδωνα Καζάνη και κάτω, ένα από τα τραπέζια, όπου διακρίνονται από αριστερά, όρθιοι οι κ.κ. Φ. Αναγνωστάκη, Ε. Γάτου, Α. Τσερούλα, Ζ. Δραμισιώτη, Κ. Γεννάδης και καθήμενοι οι κ.κ. Π. Παναγιωτόπουλος, Τ. Πήττα, ο δήμαρχος κ. Α. Παχατουρίδης, Α. Θεοδωράκος, Μ. Αντωνόπουλος και Χ. Πανάγος.
Παραβρέθηκαν επίσης, μεταξύ άλλων, οι ιερείς π.π. Βασίλειος λουκούμης (ι.ν. Αγ. Παύλου) και Ισίδωρος Στεφανάτος (ι.ν. Αγ. Αντωνίου), ο πρόεδρος του δημοτ. συμβουλίου κ. Βασ. Λώλος, ο δημοτ. σύμβουλος κ. Στεφ. Παπαδόπουλος, η κοινοτική σύμβουλος κ.κ. Φλ. Λάσκαρη, οι εκπρόσωποι φορέων κ.κ. Στρ. Εγγλέζος (Ε.Ε.Σ. Περιστερίου), Βάσω Ματκάρη (Ελληνίδων Οδηγών), Ελένη Αλεξάνδρου («Μικρασιατική ΄Ενωση Περιστερίου»), ο π. πρόεδρος του Συλλόγου «Γενιά της Παράγκας» κ. Γεωρ. Κοσμίδης, οι καθηγητές κ.κ. Ρηγόπουλος και Αλεξανδράτος κ.ά.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2017
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΩΝ «ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ» ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΑΝ ΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΩΝ «ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ» ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΑΝ ΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Η Δημοτική Παράταξη «Ενεργοί Πολίτες» Περιστερίου, μαζί με άλλους συλλογικούς φορείς της πόλης, υποδέχτηκαν στις 21.2.2017, τα προσφυγόπουλα από τη δομή του Σκαραμαγκά, στο 8ο Γυμνάσιο και στο 13ο & 33ο Δημοτικό Σχολείο.
Συγκινητικές στιγμές έζησαν γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι φορέων της πόλης αγκαλιάζοντας αυτά τα μικρά παιδιά, που βίωσαν τη φρίκη των πολέμων στις πατρίδες τους αλλά και τη σκληρή προσφυγιά.
Οι πολίτες του Περιστερίου, κόντρα στην ξενοφοβία, στο ρατσισμό και σε ελάχιστες μισάνθρωπες φωνές, δίνουν μαθήματα ανθρωπισμού, φιλοξενίας, πολιτισμού και προσφοράς εκπαίδευσης στα προσφυγόπουλα.
Με σκοπό και στόχο πάντα το δικαίωμα στη ζωή, στη μάθηση, στην ενσωμάτωση και στην κοινωνική ένταξη των παιδιών και των οικογενειών τους.
Το Περιστέρι που ξέρει από προσφυγιά πάντα θα δείχνει την αλληλεγγύη του και θα απλώνει το χέρι στους κολασμένους και στους κυνηγημένους.
(Στη φωτογραφία μας ο εκπρόσωπος Τύπου και ο επικεφαλής των «Ενεργών Πολιτών κ.κ. Α. Πιλάλης και Φ. Κουγιουμτζής, ο πρόεδρος του Συλλόγου «Έλλη Αλεξίου» κ. Ζ. Καπράνας κ.ά.)
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2017
«ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»: ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΑΜΕ ΜΕ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
«ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»: ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΑΜΕ ΜΕ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Χαιρετίζουμε τους εκπαιδευτικούς του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Περιστερίου «Έλλη Αλεξίου», την Ένωση Γονέων, τους γονείς των μαθητών μας, τους εργαζομένους και τους μαζικούς φορείς της πόλης μας που υποδέχτηκαν σήμερα με μαζική παρουσία, τα παιδιά του πολέμου στο 13ο και 33ο Δημοτικό σχολείο του Συλλόγου μας.
Καλωσορίσαμε όλοι μαζί τα παιδιά που βίωσαν τη βαρβαρότητα των ιμπεριαλιστικών πολέμων και το θρησκευτικό φανατισμό, τους βομβαρδισμούς των σπιτιών και των σχολείων τους, την ορφάνια, και τον αναγκαστικό ξεριζωμό.
Καλωσορίσαμε τα παιδιά του πόνου και της προσφυγιάς, τα παιδιά που μόνα τους ή με τους γονείς τους διέσχισαν βουνά περπατώντας χιλιάδες χιλιόμετρα, που πάλεψαν με τα κύματα, που έγιναν αντικείμενα εκμετάλλευσης στην προσπάθειά τους να ζήσουν μια αξιοπρεπή ζωή. Καλωσορίσαμε τα παιδιά, θύματα της προσφυγικής- μεταναστευτικής πολιτικής της Ε.Ε και των κυβερνητικών πολιτικών, που αφού εγκλωβίστηκαν μαζί με τους γονείς τους στη χώρα μας, αναγκάζονται να ζουν στο περιθώριο των πόλεων μας αποκλεισμένα από την κοινωνική ζωή και φυλακισμένα ουσιαστικά σε χώρους με απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης.
Για τους εκπαιδευτικούς του Συλλόγου μας η θέση των παιδιών δεν είναι οι καταυλισμοί, οι παγωμένες μέρες και νύχτες σε σκηνές και πρόχειρα καταλύματα, οι δρόμοι. Είναι η στέγασή με ανθρώπινες συνθήκες, η φροντίδα για σίτιση και η εκπαίδευσή τους μαζί με τους συνομηλίκους τους. Γιατί η θέση ΟΛΩΝ των παιδιών ανεξάρτητα από φύλο, θρησκεία, καταγωγή είναι στις δομές της τυπικής εκπαίδευσης. Γιατί οι μνήμες μας είναι ζωντανές. Εμείς οι εκπαιδευτικοί που ζούμε σ’ αυτόν τον τόπο, εγγόνια και δισέγγονα προσφύγων, παιδιά και εγγόνια μεταναστών, δεν μπορούμε να ανεχτούμε ξενοφοβικές και ρατσιστικές κραυγές που κηρύττουν το φόβο και το μίσος.
Οι Έλληνες ξέρουμε καλά τι θα πει ξεριζωμός, προσφυγιά και μετανάστευση. Οι εκπαιδευτικοί δίνουμε αγώνα να κρατήσουμε τα σχολεία μας ανοικτά, να μη λείψει σε κανένα μαθητή το φαγητό, το ρεύμα, τα βιβλία και η μόρφωση. Δίνουμε αγώνα να ανθίζει το χαμόγελο, η αισιοδοξία, η αξιοπρέπεια και η ελπίδα στην ψυχή ΟΛΩΝ των μαθητών μας.
Θα σταθούμε στο πλευρό των προσφυγόπουλων για να τα προστατεύσουμε από τις πολιτικές αποκλεισμού και από το δηλητήριο του μίσους. Παιδεία σημαίνει ΑΝΘΡΩΠΙΑ για τους αδύναμους, δημοκρατία, συνεργασία και αλληλεγγύη.
Με αυτές τις διαχρονικές αξίες θέλουμε να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας. Θα στηρίξουμε τη δουλειά των συναδελφισσών και συναδέλφων μας στα σχολεία που θα ενταχθούν τα παιδιά και θα απαιτήσουμε από την κυβέρνηση να ικανοποιηθούν όλα τα μορφωτικά τους δικαιώματα, καθώς και η βελτίωση των όρων εκπαίδευσης και ζωής όλων των παιδιών μας.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2017
Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΨΑΛΤΡΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ -ΒΑΣΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ- ΕΚΟΨΕ ΤΗΝ ΠΙΤΤΑ ΤΟΥ
Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΨΑΛΤΡΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ -ΒΑΣΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ- ΕΚΟΨΕ ΤΗΝ ΠΙΤΤΑ ΤΟΥ

Ένας από τους βασικούς παράγοντες της θείας λατρείας, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ψαλτριών Ελλάδος, έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίττα του, παρουσία και διακεκριμένων Ιεροψαλτών- χοραρχών, το βράδυ της 16.2.2017 σε κοσμικό κέντρο, όπου επακολούθησε συνεστίαση.
Η πρόεδρος του Συνδέσμου Περιστεριώτισσα κα Γλυκερία Μπεκιάρη είπε στην ομιλία της, κόβοντας την πίττα:
«Εκ μέρους του Δ.Σ του Πανελληνίου Συνδέσμου ψαλτριών Ελλάδος, απευθύνω εγκάρδιο χαιρετισμό,σε όλα τα μέλη του Συλλόγου, τους Ιεροψάλτες και τους φίλους μας που συμμετέχουν στην σημερινή εκδήλωση. Είθε το νέο έτος 2017 να είναι ευλογημένο πλουσίως απο τον Κύριο και Θεό μας, όλοι δε μαζί " εν ενί στόματι και μια καρδία " με ευλάβεια και υπευθυνότητα να υμνούμε το παντοτεινό όνομα του. Στόχος και φιλοσοφία μας είναι, ο εκκλησιαστικός χορός των ιεροψαλτριών του Συνδέσμου μας,μαζί με τους ιεροψάλτες, να καταστεί συνεχιστής και φορέας της ψαλτικής παράδοσης της ορθοδόξου εκκλησίας. Τα μέλη του Συνδέσμου μας προσπαθούν να είναι φυσικοί θεράποντες της Βυζαντινής Μουσικής και να ποτίζουν κάθε Κυριακή και κάθε γιορτή, όλους τους ορθοδόξους χριστιανούς, με το ζωντανό νερό της αστείρευτης πηγής της υμνολογίας της Εκκλησίας μας. Να αποδεικνύουν,με τη σωστή παραδοσιακή εκτέλεση της Βυζαντινής Μουσικής " χωρίς ατάκτους βοάς και εκβεβιασμένας κραυγάς" οτι η ιερά Εκκλησιαστική Μουσική αποτελεί ηχητική έκφραση του βιώματος της προσομιλίας των πιστών με τον Θεό και τους Αγίους.
Η Βυζαντινή Μουσική είναι η ψαλτική τέχνη της ορθοδόξου λατρείας μας, όπως αυτή παραδόθηκε απο τους μεγάλους Βυζαντινούς μελουργούς και όπως έφτασε σε μας εξελιγμένη και επεξηγημένη απο τους Μεταβυζαντινούς δασκάλους και μουσικολογιοτάτους πρωτοψάλτες μας. Η Εκκλησιαστική Μουσική έχει και παιδαγωγικό χαρακτήρα,βοηθά στο"φιλοσοφείν"όπως έλεγε ο Ιερός Χρυσόστομος. Αποτελεί το μέσον για την επίτευξη ενός μεγάλου σκοπού,της διευκολυνσης των πιστών,να μεταρσιωθούν δια της προσευχής προς τα ουράνια κα να ενωθούν με τον Θεό.
Δια της Βυζαντινής Μουσικής δημιουργείται ατμόσφαιρα μυσταγωγίας, κατανύξεως και ψυχικής ανατάσεως,προς κάθε πνευματικό,ηθικο και υψηλό συναισθημα. Δεν είναι Μουσική ακροάματος "ουκ εστι θέατρον η Εκκλησία,ινα τέρψιν ακούωμεν" παρατηρεί ο Ιερός Χρυσόστομος,αλλά λειτουργική Μουσική.Για τον λόγο αυτό δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ μουσικά οργανα. Κατά τον Μέγα Αθανάσιο, στις ορθόδοξες Εκκλησίες,όργανο γλυκύφθογγο του Αγίου Πνεύματος γίνεται ο πιστός"αυτός ο άνθρωπος ψαλτήριον γευόμενος".Με την Βυζαντινή Μουσική υποβοηθείται ο λόγος να διεισδύσει στα βάθη της ύπαρξης δημιουργώντας διάθεση προσευχητική,κατάνυξη και αυτομεμψία" ψαλμός γαρ και εκ λιθίνης καρδίας δάκρυον εκκαλείται"κατά τον Μέγα Βασίλειον. Ο πατερικός λόγος των ύμνων της ορθοδόξου εκκλησίας μας,περιβεβλημένος τον μανδύα της μελωδίας,διεισδύει ευχάριστα στα βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης,φωτίζοντας και ζεσταίνοντας την ψυχή των πιστών με τρόπο μυστικό "Το πνεύμα το Αγιον" τονίζει σοφά ο Μέγας Βασίλειος,"ανεμειξε με τας αληθείας της πίστεως την τέρψιν της μελωδίας,ώστε να δεχώμεθα χωρίς αντίδρασιν την ωφέλειαν των λόγων,που θα ακούωνται γλυκά και απαλα".
Αποστολή των Ιεροψαλτριών και των Ιεροψαλτών είναι να λατρεύουν τον Θεό,αναπέμποντας προς αυτόν,εξ ονόματος των χριστιανών,τους ύμνους της Εκκλησίας. Ο Απόστολος Παύλος θέλοντας να επισημάνει τον πνευματικό χαρακτήρα έλεγε:"Λατρεύομεν ευαρέστως τω Θεώ,μετα αιδούς και ευλαβείας". Δηλαδή λατρεύομεν με τρόπον που να είναι δεκτός απο τον Θεόν και με διάθεση ταπεινή. Εμείς οι ψάλτες πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ασκούμε Ιερό λειτούργημα και όχι απλώς ένα καλλιτεχνικό και κοσμικό έργο. Δεν είμαστε καλλιτέχνες του άσματος,αλλά οι βασικοί παράγοντες της Θείας Λατρείας,αντιπροσωπεύοντας το λαό στην προσφορά των ύμνων, ανταποκρινόμενοι και στην διακεκριμένη οπτικά και ουσιαστικά θέση που μας έχει παραχωρηθεί μέσα στον Ναό. Η Αγία Στ´ οικουμενική Σύνοδος,με τον Ε'κανόνα της,αξιώνει απο τους Ιεροψάλτες να ψάλλουν με σεμνότητα,χωρίς υπερβολικές φωνασκίες και να μη εισάγουν ξένα ήθη δια της ψαλμωδίας στην Εκκλησία μας,αλλά να παραμένουν μέσα στα πλαίσια των πνευματικών προδιαγραφών που έχουν καθιερωθεί για τον τρόπον του ψάλλειν. Ο Διονύσιος Κοζάνης επισημαίνει:"Στην εκκλησιαστική Σύναξη δεν ψάλλομεν δια να νοιώσουμε μέσα μας αυτό που λεγεται καλλιτεχνική συγκίνηση,αλλά για να ζήσουμε την Ιερά κατάνυξη που γεννά στην ψυχή μας".Ο λόγος και η μουσική είναι σφικτά δεμένα,σε ένα σύνολο.Οχι μια μουσική που ευχαριστεί την ακοή,αλλά ένας μουσικά τονισμένος λόγος που μας διδάσκει.Τελειώνοντας θα ήθελα να αναφέρω τα λόγια που είπε ο Μουσοτραφής Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης Διονύσιος:"Πρέπει να ξαναγυρίσουμε στον αρχαίο τρόπο ψαλμωδίας,να ξεκαθαρισθούν οι Εκκλησιαστικές μελωδίες απο τα πολλά στολίσματα και τους "Καλωπισμούς" να λείψη το λεγόμενο" ύφος"και να ξαναβρούν οι Εκκλησιαστικοί ύμνοι την παλιά απλή και δωρική μουσική τους μορφής εκείνη που συμπίπτει με το "ήθος"της Βυζαντινής Μουσικής,ώστε να μπορούν έτσι οι Χριστιανοί να τους μαθαίνουν εύκολα και να τους ψάλλουν όλοι μαζί στην Εκκλησία.».
Ακολούθησε συνεστίαση, όπου οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία ανταλλάξουν τις ψαλτικές τους εμπειρίες και απόψεις.
Όπως ανακοινώθηκε από τον Σύνδεσμο Ψαλτριών Ελλάδος όσες κυρίες επιθυμούν να ενταχθούν σαν μέλη του, μπορούν να επικοινωνήσουν με την πρόεδρο κα Γλυκερία Μπεκιάρη στο τηλέφωνο 6947608832.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2017
Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΝΙΣΤΗΚΑΝ ΣΤΗ ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΙΤΤΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΝΙΣΤΗΚΑΝ ΣΤΗ ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΙΤΤΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Άλλη μια κοπή πίττας με χαρακτηριστικά την απαρίθμηση προβλημάτων και την αδιαφορία της Πολιτείας να σκύψει σ’ αυτά, ήταν αυτή του Συλλόγου Τριτέκνων Περιστερίου, που έλαβε χώρα στις 12.2.2017 στο ΚΥΒΕ.
Η γιορτή ξεκίνησε με την ευλογία της πίττας από τον π. Νεκτάριο Δημητριάδη (που ευχήθηκε καλή χρονιά και συνέστησε υπομονή) και με την προβολή βίντεο που περιλάμβανε τη δράση του Συλλόγου, το οποίο επιμελήθηκε ο γραμματέας κ. Δημ. Χριστοθανόπουλος.
Στη συνέχεια ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Μανώλης Δροσάκης αναφέρθηκε εμπεριστατωμένα στα προβλήματα και τις ανάγκες του Συλλόγου Τριτέκνων, τις ενέργειες που κατέβαλε και καταβάλλει για την αναγνώριση του σημαντικού εθνικού δημογραφικού ρόλου των τρίτεκνων οικογενειών. Ακόμη στην έλλειψη ανταπόκρισης από όλες τις κυβερνήσεις, που μοιράζουν υποσχέσεις, αλλά στην ουσία πετυχαίνουν την ανάσχεση της πληθυσμιακής μας αύξησης και τη συρρίκνωση της τρίτεκνης οικογένειας.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΑΙΤΕΣ!
Κατηγορηματικός ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Δυτικού Τομέα κ. Σπύρος Τζόκας, που μίλησε μετά και είπε ότι: Η Ελλάδα πεθαίνει! Άρα οι τρίτεκνοι πρέπει να είναι πρότυπο και όχι επαίτες, αφού σύμφωνα με τις έρευνες, το 2050 ο πληθυσμός της χώρας μας μαζί με τη μετανάστευση των νέων μας θα μειωθεί κατά 2,5 εκατομμύρια.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ
Ο δήμαρχος κ. Ανδρέας Παχατουρίδης συμφώνησε ότι οι τρίτεκνοι πρέπει να είναι πρότυπο και ο Δήμος Περιστερίου έχει πρότυπο στην πόλη: το Σύλλογο Τριτέκνων, ο οποίος αναπτύσσει μια εκπληκτική παραδειγματική δραστηριότητα.
Τόνισε, ότι η υπομονή των τριτέκνων έχει εξαντληθεί και το πρόβλημα δεν λύνεται με τη διανομή πορτοκαλιών, πατάτας κ.λπ., αλλά με μόνιμη εργασία, ώστε με αξιοπρέπεια να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους. Και όταν κάποιοι τάζουν μέριμνα για τους τρίτεκνους και ανάπτυξη, αυτό θα φανεί μόνο αν βλέπουμε κάποια εταιρεία να ανακοινώνει, ότι προσέλαβε δέκα τρίτεκνους ή παιδιά τριτέκνων, Και όχι να βλέπουμε διαρκή μείωση του πληθυσμού της Ελλάδας και μαρασμό των τρίτεκνων οικογενειών.
Ολοκλήρωσε λέγοντας, ότι ο Δήμος στέκεται με αίσθημα ευθύνης, ταπεινοφροσύνης και υποχρέωσης απέναντι στους τρίτεκνους και ότι ο Δήμος Περιστερίου λειτουργεί με πρότυπο το Σύλλογο Τριτέκνων, που διοικείται άψογα.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΜΟΝΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ
Ο π. υπουργός και υποψ. βουλευτής της «Λαϊκής Ενότητας» κ. Δημ. Στρατούλης είπε ότι τα προβλήματα δεν λύνονται με υπομονή αλλά με επιμονή και αγώνα.
Θύμισε, ότι όταν ήταν βουλευτής, συγκέντρωσε 71 υπογραφές και κατέθεσε στη Βουλή πρόταση νόμου για την εξομοίωση των τριτέκνων με τους πολύτεκνους. Ωστόσο η κυβέρνηση στην οποία ήταν υπουργός υπαναχώρησε, υπέγραψε το 3ο μνημόνιο και ο ίδιος αναγκάστηκε να παραιτηθεί από υπουργός και βουλευτής για να μην φανεί ανακόλουθος στις αρχές, τις αξίες και τις δεσμεύσεις του απέναντι στο λαό. Και έτσι δεν πρόλαβε να ασκήσει μεγάλες πιέσεις στην τότε κυβέρνηση σχετικά με τους πολύτεκνους.
Δεσμεύθηκε, ότι θα είναι θερμός συμπαραστάτης μέχρι τα κεντρικά τους αιτήματα για εξομοίωση με τους πολύτεκνους, οικονομική και κοινωνική στήριξη, γίνουν πράξη.
Ο επικεφαλής της Παράταξης «Ενεργοί Πολίτες» κ. Φώτης Κουγιουμτζής που μίλησε μετά, ανέφερε ότι η κατάσταση των τριτέκνων εξ αιτίας και της μνημονιακής κρίσης, γίνεται όλο και πιο δύσκολη και εξέφρασε την πεποίθηση, ότι ο αγώνας του Συλλόγου και της Ομοσπονδίας θα πετύχουν αρκεί να ενταχθούν στα άλλα κοινωνικά κινήματα για δημοκρατία, ελευθερία, κοινωνική δικαιοσύνη κ.ά.
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΘΕΛΟΥΝ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Ο π. πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τριτέκνων Ελλάδος κ. Μανώλης Αχλαδιανάκης αναφέρθηκε στις προσπάθειες για την εξομοίωση των τριτέκνων με τους πολύτεκνους και ανέφερε παραδείγματα όπου το κράτος χωρίς δημοσιονομικό κόστος θα μπορούσε να αλαφρύνει το οικονομικό βάρος των τριτέκνων, όπως φερ΄ειπείν:
Τα τραίνα κατεβαίνουν από την Ορεστιάδα στην Αθήνα σχεδόν άδεια, ενώ θα μπορούσαν να μετακινούνται με αυτά, δωρεάν τα παιδιά των τριτέκνων που σπουδάζουν στη Βόρεια Ελλάδα και οι οικογένειές τους κατοικούν στην Αττική.
Αίσθηση έκανε αυτό που είπε, ότι: το 1951 ο πληθυσμός της Ελλάδας ήταν 7,5 εκατ. κάτοικοι και το 2015 ανέβηκε στα 10,8 εκατ. κατοίκους. Και αν δεν αντιμετωπισθεί η υπογεννητικότητα και δεν ενισχυθούν οι τρίτεκνες οικογένειες, μετά από λίγες δεκαετίες θα επιστρέψουμε οι ΄Ελληνες να είμαστε στον πληθυσμό του 1951!
Οι Έλληνες δεν κάνουν παιδιά γιατί θέλουν επιδόματα, όχι, θέλουν υποδομές:
Η κυβέρνηση Σημίτη έκοψε το επίδομα. Η κυβέρνηση Καραμανλή έδωσε μεγάλες εκπτώσεις και προέτρεψε τους τρίτεκνους να πάρουν αυτοκίνητα πάνω από 2.000 κ.ε. Στη συνέχεια επέβαλε το φόρο πολυτελείας. και έτσι σήμερα δεν μπορούν αυτά τα αυτοκίνητα ούτε να τα κυκλοφορήσουν, αφού τα τέλη είναι δυσβάστακτα, ούτε να τα πουλήσουν.
Ακόμη με απόφαση της κας Γεροβασίλη, όταν το πρώτο παιδί της τρίτεκνης οικογένειας φθάσει 25 χρονών, τα υπόλοιπα δεν δικαιούνται τίποτα, ούτε μοριοδότηση κ.λπ. Μα όταν το παιδί φθάσει 25 ετών που είναι στρατιώτης, γιατί τα υπόλοιπα να μην δικαιούνται τίποτα;
Είπε ακόμη: «Ο Σαμαράς σαν αντιπολίτευση ρώταγε τον Γιώργο Παπανδρέου: Είναι δυνατόν να μειώνεις το επίδομα των τριτέκνων; Ήλθε μετά αυτός και το μείωσε περισσότερο. Και σήμερα η αριστερή κυβέρνηση μας έχει διαλύσει»!
ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ
Παρέμβαση έκανε και ο π. υπουργός της «ΝΔ» κ. Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος είπε, ότι αυτό τον καιρό η «ΝΔ» επεξεργάζεται προτάσεις για το δημογραφικό και θα ληφθούν υπόψη όσα ειπώθηκαν για τις μεταφορές με το τραίνο και τα αυτοκίνητα των τριτέκνων.
Η «ΝΔ» θα δουλέψει με τρόπο καινοτόμο, σύμφωνα και με τα περιορισμένα κονδύλια που υπάρχουν, ώστε οι τρίτεκνοι να ενισχυθούν χωρίς μεγάλη δημοσιοικονομική επιβάρυνση.
Διαβεβαίωσε, ότι είναι έτοιμος να συζητήσουν από κοινού τα προβλήματα, ώστε να προκύψει κάτι καλό, διευκρινίζοντας ότι στα προβλήματα δεν πρέπει να σταθούμε με καλές προθέσεις, αλλά με αλήθειες, κοινή λογική και εφικτές λύσεις.
Παρέμβαση έκανε και ο δημοτ. σύμβουλος κ. Γεωρ. Βαθιώτης, που διαβεβαίωσε, ότι και με τα κοινωνικά φροντιστήρια και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο θα στηρίξει τα παιδιά των τρίτεκνων οικογενειών, που έχουν ισότιμο δικαίωμα στη μόρφωση.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν οι αντ/ρχοι κ.κ. Μαίρη Τσιώτα Μάρκου και Βασ. Μπέτσης, οι δημοτ. σύμβουλοι κ.κ. Νικ. Ζούτσος, Παν. Παναγιωτόπουλος, Στεφ. Παπαδόπουλος κ.ά.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2017
Η ΔΙΠΛΗ… ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΦΕΔΡΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ κ. ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΟΥΡΗ
Η ΔΙΠΛΗ… ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΦΕΔΡΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ κ. ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΟΥΡΗ
Μεταξύ των άλλων εφέδρων πολεμιστών του Συνδέσμου παραβρέθηκε στην εκδήλωση και ο π. αντ/ρχος Περιστερίου κ. Βαγγέλης Κουρής (αριστερά, στη φωτογραφία μας με το κ. Μηλιώνη), ο οποίος μας ταξίδεψε 53 χρόνια πίσω:
«Το 1964, όταν οι Τούρκοι ετοίμαζαν απόβαση την Κύπρο και επειδή η Κύπρος ήταν ανοχύρωτη, κατέβηκαν κρυφά ελληνικές δυνάμεις -στις οποίες μετείχε και ο ίδιος- με ψευδώνυμα. Το δικό του ήταν: Παντελής Συμεωνίδης!
Συγκρότησαν τη γνωστή Μεραρχία, την οποία έστειλε ο Γεώργιος Παπανδρέου, σαν πρωθυπουργός της Ελλάδας, για να οργανώσει την άμυνα της Κύπρου. Ήταν η Μεραρχία που αργότερα απέσυρε η χούντα, τον Σεπτέμβριο του 1967.
Όταν λοιπόν, οι Τούρκοι τον Αύγουστο του 1964 επιχείρησαν με τέσσερα πολεμικά πλοία να καταλάβουν τμήμα της Κύπρου από την Τυληρία, ηττήθηκαν κατά κράτος. Τότε ζήτησαν τη συνδρομή του ΝΑΤΟ. Το ΝΑΤΟ έδωσε έγκριση και τους επέτρεψε από τη νατοϊκή βάση των Αδάνων να απογειώσουν 60 αεροπλάνα, με τα οποία βομβάρδιζαν επί τέσσερις ημέρες το νησί. Καταστράφηκαν 22 χωριά και οι νεκροί έφθασαν τους 2.500!
ΤΟΥ ΕΚΑΝΑΝ… ΚΗΔΕΙΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ!
Μεταξύ των άλλων ειδοποιήθηκε τότε και η οικογένεια του κ. Βαγγέλη Κουρή στη Ελλάδα, ότι όσοι ήταν στην πρώτη γραμμή πυρός δεν έζησε κανένας! Και ότι και ο Βαγγέλης Κουρής είχε σκοτωθεί!
Η απώλεια και ο θρήνος της οικογένειας Κουρή ήταν απερίγραπτος. Του έκαναν… κηδεία, στην οποία παρέστη και ο τότε δήμαρχος Δημ. Φωλόπουλος αλλά και πλήθος Περιστεριωτών. Αργότερα τέλεσαν και μνημόσυνο!
Ευτυχώς ο κ. Βαγγέλης Κουρής ήταν από τους τυχερούς που επέζησε και όταν ηρέμησε η κατάσταση και βρήκε ευκαιρία, επέστρεψε στην Ελλάδα και… αναστήθηκε!
Συνέχισε στο Πανεπιστήμιο τις νομικές του σπουδές, εργαζόμενος και ενεργά μετέχων στα δημοτικά και πολιτικά πράγματα.
Μετά την απόσυρση της Μεραρχίας από την Κύπρο, το νησί έμεινε πλέον χωρίς ένοπλες δυνάμεις, ανυπεράσπιστο. Και όπως είχε προσχεδιασθεί, οι Τούρκοι το 1974 δεν έκαναν απόβαση, αλλά… παρέλαση, γιατί δεν υπήρχε αντίσταση, αφού είχε συμφωνηθεί από Αθήνα και Άγκυρα να μην αντισταθεί κανείς. Και από τότε άρχισαν τα δεινά της Κύπρου»…
Δ.Λ.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2017
Η ΠΙΚΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ, ΤΟΝΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΚΟΠΉ ΤΗΣ ΠΙΤΤΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ 1964, 1967, 1974»
ΠΙΚΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ, ΤΟΝΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΚΟΠΉ ΤΗΣ ΠΙΤΤΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ 1964, 1967, 1974»
Σε κλίμα εθνικής έπαρσης -όπως το δικαιούνται άλλωστε- έκοψαν την πίττα τους τα μέλη του «Πανελληνίου Συνδέσμου Πολεμιστών 1964, 1967, 1974», στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΚΥΒΕ την 5.2.2017, παρουσία επισήμων και αντιπροσωπειών συνδέσμων και συλλόγων από όλη σχεδόν τη χώρα.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Περιστεριώτης κ. Αλέξανδρος Μηλιώνης στην έναρξη της εκδήλωσης, τόνισε μεταξύ άλλων, ότι:
«Ο Σύνδεσμός μας έχει την ιστορία του και η οποία δεν «καπελώνεται» από κανένας, είτε φορέα, είτε πολιτικό κόμμα κ.ά. Ανήκουμε στην Ελλάδα, είμαστε πολεμιστές. Δώσαμε στην πατρίδα και ποτέ δεν πήραμε!
Όμως η Πολιτεία παίζει άσχημο παιχνίδι σε βάρος των ηρώων πολεμιστών: Ήλθε ο Κ. Καραμανλής αναγνώρισε το ΚΚΕ. Και καλά έκανε. Ήλθε ο Ανδρέας Παπανδρέου αναγνώρισε την Εθνική Αντίσταση. Και καλά έκανε. Εμάς τους πολεμιστές, που πολεμήσαμε τους Τούρκους, δεν θα μας αναγνωρίσει κανείς;
Πέρασαν τόσα χρόνια και κανείς δεν μας στάθηκε, παρά μόνο τίμια και αντρίκια ο π. βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος. Αυτός μόνο μας κράτησε στη ζωή. Χάρη σ’ αυτόν επιβιώσαμε.
Μετά 45 χρόνια εμάς τους πολεμιστές της Κύπρου, μας δέχθηκε τελικά ο Αντώνης Σαμαράς, του δώσαμε υπόμνημα, έκανε κάποιες ρυθμίσεις που τις ψήφισαν στη Βουλή μόνο η «ΝΔ» και το ΠΑΣΟΚ, τις έστειλαν στο Υπ. Εθνικής Άμυνας και η σημερινή κυβέρνηση είπε: Ξεχάστε τις!
ΔΙΑΒΙΟΥΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΠΕΛΠΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Αυτό όμως που μας πικραίνει είναι, ότι υπάρχουν πολεμιστές, οι τελευταίοι ήρωες πολεμιστές, που ζουν απαξιωμένοι, ξεχασμένοι, δεν έχουν πού να κοιμηθούν, πεινάνε, ζουν χωρίς περίθαλψη και φάρμακα. Κανείς δεν έσκυψε ποτέ πάνω σ΄αυτούς τους ήρωες που έχουν εγκαταλειφθεί και διαβιούν σε απελπιστική κατάσταση.
Το μόνο που έκανε η Πολιτεία κάλεσε αυτούς τους ήρωες που έχασαν το χέρι τους για την πατρίδα, ή είναι ανάπηροι και τους απένειμε ένα… αναμνηστικό μετάλλιο! Λες και είχαν πάει εκδρομή στην Κρήτη!
ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝ, ΤΕΛΙΚΑ ΕΠΑΙΤΟΥΝ
Ήρωες που έπρεπε να τιμηθούν και να απαιτούν, τελικά επαιτούν. Κατάντησαν επαίτες!
Επαναλαμβάνω ανήκουμε στην Ελλάδα και τη Σημαία μας και σε κανέναν άλλον.
Σεβόμαστε όλους αυτούς τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους και πρόσφεραν για την πατρίδα την σωματική τους ακεραιότητα, τους τιμάμε τους υπερασπιζόμαστε και πάντα θα τους υπηρετούμε»!
Ευχαρίστησε τους χορηγούς της εκδήλωσης, το δημοτ. σύμβουλο κ. Γεωρ. Βαθιώτη και την κα Τιτή Ντολαψή Θεοτόκη (ιδιοκτήτρια της Γενικής Κλινικής «Ιάσιο», στην Καλλιθέα).
Στη συνέχεια μίλησε ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Εφέδρων Πολεμιστών κ. Γ. Κόλλιας, ο οποίος τόνισε την ανάγκη να κρατήσουμε ψηλά τα ιδανικά της πατρίδας μας. Και ότι οι έφεδροι πολεμιστές και η πολιτική προστασία είναι αυτοί που μπαίνουν στην πρώτη γραμμή και με δικό τους εξοπλισμό αντιμετωπίζουν τις φωτιές στα δάση, τις πλημμύρες, τις θεομηνίες κ.λπ. και σώζουν τον κόσμο χωρίς καμιά αναγνώριση.
ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΑΛΛΗ ΘΛΙΒΕΡΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
Ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης ευχήθηκε: «Στις ημερομηνίες που ανέφερε επάνω η πίττα του «Πανελληνίου Συνδέσμου Πολεμιστών 1964, 1967 και 1974» να μην προστεθεί ποτέ καμιά άλλη θλιβερή ημερομηνία. Αλλά αν χρειαστεί να ξέρουν οι «καλοί» μας γείτονες, ότι ξανά θα δώσουμε τη μάχη, θα δώσουμε την παλικαριά και το αίμα μας, γιατί η Κύπρος είναι ελληνική»!
Επιμνημόσυνη δέηση για τους πεσόντες τέλεσε ο ιερατ. προϊστάμενος του πολιούχου ι.ν. Αγ. Αντωνίου αιδ. π. Παντελής Μαρκαντωνάκης, ο οποίος μετέφερε τις ευχές του Μητροπολίτη Περιστερίου, ευλόγησε την πίττα και απηύθυνε ευχές για καλή χρονιά, υγεία, ειρήνη και ευημερία.
Ο πρόεδρος του Δημοτ. Συμβουλίου κ. Βασ. Λώλος υπογράμισε ότι δεν πρέπει να σβήσει η μνήμη των ηρώων και όσο υπάρχουν Έλληνες που συντηρούν τα ιδανικά της πατρίδας, δεν φοβόμαστε τίποτα και κανέναν.
Ευχές απηύθυναν ακόμη, η πολιτευτής της «ΝΔ» κα Καίτη Ρηνάκη και ο δημοτ. σύμβουλος κ. Γεωρ. Βαθιώτης.
ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΔΩΡΕΑΝ
Τέλος μίλησε η χορηγός της εκδήλωσης κα Τιτή Ντολαπτσή Θεοτόκη, η οποία εξέφρασε την ικανοποίηση και την τιμή που ένιωθε να βρίσκεται μεταξύ των πολεμιστών που έδωσαν το αίμα και την ψυχή τους για την πατρίδα.
Και γνωστοποίησε, ότι η Γεν. Κλινική «Ιάσιο» θα παρέχει στο εξής φάρμακα, εξετάσεις, περίθαλψη, αιμοκάθαρση και ό,τι άλλο χρειαστούν οι ανήμποροι έφεδροι πολεμιστές- μέλη του Συνδέσμου, χωρίς καμιά επιβάρυνσή τους.
Στην κοπή της πίττας παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, οι αντ/ρχοι κ.κ. Α. Θεοδωράκος, Β. Μπέτσης, δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι και εκπρόσωποι εφεδροπολεμικών συνδέσμων από Αττική, Πειραιά, Κρήτη, Κόρινθο, Εύβοια κ.ά. περιοχές που χαιρέτησαν και έκοψαν την πίττα.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2017
ΜΙΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΑΙΦΝΙΔΙΩΝ ΘΑΝΑΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΣΕ ΑΓΩΝΕΣ
ΜΙΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΑΙΦΝΙΔΙΩΝ ΘΑΝΑΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΣΕ ΑΓΩΝΕΣ

Μια σπουδαία ενημερωτική συνάντηση με σπουδαίους ομιλητές επιστήμονες, πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο του Δημαρχείου Περιστερίου πρόσφατα, με καίριο αντικείμενο: τους αιφνίδιους θανάτους αθλητών δρόμων αντοχής, μαραθωνοδρόμων, τριαθλητών, κολυμβητών μεγάλων αποστάσεων κ.λπ.
Διοργανωτής ήταν ο Σύλλογος «Απόλλων» Δ.Α. -με πρωτοβουλία του κ. Κώστα Σάμιου- και κατ’ αυτήν έγινε μια εκτενής και εμπεριστατωμένη ανάλυση των αιτίων που οι αθλητές των αγωνισμάτων που αγγίζουν τα όρια αντοχής τους χάνονται αιφνίδια στη διάρκεια της αθλητικής τους προσπάθειας.
Ομιλητές ήταν (με τη σειρά από αριστερά όπως φαίνονται στη φωτογραφία) οι κ.κ. Δρόσος Βενετούλης- πνευμονολόγος, εντατικολόγος, δ/ντής της Μ.Ε.Θ. του Τζανείου Νοσοκομείου, Αθαν. Γράβος- καρδιολόγος επιμελητής του Τζανείου Νοσοκομείου, Ευάγ. Μπατζόγλου- καρδιολόγος και Παν. Κοτιλέας- υποστράτηγος, αρχίατρος του Ελληνικού Στρατού.
Στις ερμηνείες και τις οδηγίες που δόθηκαν περιλαμβάνονταν τα αίτια, η διατροφή αλλά και ο χρόνο λήψης της πριν τους αγώνες (τους κινδύνους π.χ. που εγκυμονούν τα βελτιωτικά -«ταυρίνες» κ.λπ.-, η μεγάλη λήψη υδατανθράκων πριν τους αγώνες, αλλά και η κατανάλωση λίπους μετά τους αγώνες κ.λπ.) και τελικά οι ομιλητές πέτυχαν μια πλήρη διαφώτιση του ακροατηρίου που κατέκλυσε την αίθουσα και υπέβαλε και σχετικές ερωτήσεις στο τέλος.
Στα συμπεράσματα που κωδικοποιήθηκαν, τονίσθηκε βασικά η σωτήρια ύπαρξη στους αγώνες φορητών απινιδωτών, το κόστος των οποίων είναι προσιτό και ασφαλώς ασήμαντο για την αξία μιας ζωής.
Αναφέρθηκε μάλιστα, ότι στους αγώνες μεγάλων αποστάσεων στην Ιαπωνία, έχουν σωθεί ζωές γιατί στις διάφορες διοργανώσεις, μεταξύ των αθλητών τρέχουν και γιατροί που μεταφέρουν φορητούς απινιδωτές. Με τη μορφή «σκυταλοδρομίας» οι απινιδωτές παραλαμβάνονται από γιατρό σε γιατρό- δρομέα ανά 5΄ λεπτά και έτσι υπάρχει άμεση επέμβαση σε κάθε απρόοπτο.
Επίσης γνωστοποιήθηκε, ότι στην Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία (ΕΛΗ.ΚΑΡ), διοργανώνονται σεμινάρια βασικής αναζωογόνησης, με δωρεάν συμμετοχή και παρακολούθηση των ενδιαφερομένων.
Απαντήθηκε ακόμη, ότι μια γυμνασμένη καρδιά, που λόγω των διαστολών που υφίσταται από τις αγωνιστικές ανάγκες, δεν έχει πρόβλημα μελλοντικά που ο αθλητής θα σταματήσει το άθλημα κ.λπ., αλλά επανέρχεται βαθμιαία στην κανονική της λειτουργία.
Τέλος προτάθηκε -και θα εφαρμοσθεί- επειδή ανακύπτουν και ευθύνες των διοργανωτών από έναν αιφνίδιο θάνατο και επειδή λόγω φόρτου και έλλειψης χρόνου μιας διοργάνωσης υπάρχει αδυναμία ελέγχου της υγείας των αθλητών, του λοιπού θα ζητείται υπεύθυνη δήλωση των συμμετεχόντων για την καλή φυσική τους κατάσταση και την ελεγμένη καταλληλότητά τους από πλευράς υγείας για να πάρουν μέρος σε αγώνες.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2017
ΤΟΝ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΧΟΡΟ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΙΤΤΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΕ, ΣΕ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ, ΚΕΦΙ ΚΑΙ ΧΟΡΟ, Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΣΣΗΝΙΩΝ Δ.Α.
ΤΟΝ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΧΟΡΟ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΙΤΤΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΕ, ΣΕ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ, ΚΕΦΙ ΚΑΙ ΧΟΡΟ, Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΣΣΗΝΙΩΝ Δ.Α.
Τον ετήσιο αποκριάτικο χορό του και ταυτόχρονα την κοπή της πίττας του πραγματοποίησε ο Σύλλογος Μεσσηνίων Δυτικής Αθήνας, σε γνωστό μεζεδοπωλείο του Περιστερίου την 18.2.2017, σε κλίμα πατριωτικό και με χαρακτηριστικά -ως συνήθως- το κέφι, το χορό και το καλό φαγητό.
Στην έναρξη ο αντ/δρος κ. Κώστας Πετρουλάκης αναφέρθηκε εν συντομία στις προσπάθειες του Συλλόγου να κρατάει άρρηκτους τους δεσμούς των Μεσσηνίων που κατοικούν στο Περιστέρι με την ιδιαίτερη πατρίδα τους.
Παρουσίασε και ευχαρίστησε τους επίσημους και γενικά τους προσκεκλημένους που συμβάλλουν στην συσπειρωτική πατριωτική προσπάθεια του Συλλόγου και στην ηθική και υλική στήριξή του.
Στη συνέχεια ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Γεωρ. Πανόπουλος, πλαισιωμένος από τα μέλη του διοικητικού του συμβουλίου, ευχαρίστησε πρωτίστως το Δήμαρχο και το Δήμο Περιστερίου που με μια γενναία επιχορήγηση στους εθνικοτοπικούς συλλόγους συνέβαλε στο να κρατηθούν όρθιοι και να επιτελούν τον εθνικό προορισμό τους. Έναν προορισμό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την παράλληλη προσπάθεια της ταύτισης της Μεσσηνίας και του Περιστερίου στη συνείδηση και την καρδιά των μελών του Συλλόγου.
Ακολούθησε η κοπή της πίττας, η ανταλλαγή ευχών και οι χαιρετισμοί των επισήμων που παραβρέθηκαν στην συνεστίαση.
ΠΗΡΕ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΙ ΕΔΩΣΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ
Ο δήμαρχος κ. Ανδρέας Παχατουρίδης συνεχάρη το Σύλλογο για τη δράση του, απηύθυνε ευχές για τη νέα χρονιά και υπογράμμισε ότι «η μεν Μεσσηνία έχει αφήσει το αποτύπωμά της στο Περιστέρι, αφού έδωσε έναν δήμαρχο -τον κ. Θεοδ. Δημητρακόπουλο- που υπηρέτησε την πόλη με ήθος και ευπρέπεια, το δε Περιστέρι έχει δώσει από την θρησκευτική αγκαλιά του στη Μεσσηνία έναν κληρικό, που είναι σήμερα Μητροπολίτης (κ.κ. Χρυσόστομος Σαββάτος)».
Ο τ. δήμαρχος κ. Θεοδ. Δημητρακόπουλος συνέστησε στο Σύλλογο εκτός από τις κλειστές εκδηλώσεις, να διοργανώνει και εκδρομές που δίνουν την ευκαιρία στα μέλη του Συλλόγου για ευρύτερη χρονικά ψυχαγωγία και επαφή, σε μια εποχή που την έχουν ανάγκη, γιατί μπορεί η χώρα μας να μην έχει εμφανείς «κατακτητές», αλλά ο οικονομικός πόλεμος που υφίσταται είναι χειρότερος.
Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟ… ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ!
Χαιρετισμό απηύθυνε και η υποψ. βουλευτής Μεσσηνίας ΠΑΣΟΚ -και πιθανόν της Β’ Αθήνας- κα Νάντια Γιαννακοπούλου η οποία τόνισε, ότι η μεγαλύτερη πόλη της Μεσσηνίας είναι το… Περιστέρι, για την πρόοδο του οποίου οι κάτοικοί του, Μεσσήνιοι, συμβάλλουν καθοριστικά.
Ευχήθηκε υγεία και ενότητα για το καλό του Συλλόγου, της πόλης του Περιστερίου και της χώρας.
Παραβρέθηκαν στην εκδήλωση επίσης, ο αντ/ρχος κ. Α. Θεοδωράκος, ο δημοτ. σύμβουλος κ. Α. Καλλιάφας, οι κοινοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Γ. Βανικιώτης και Α. Πατσιώτης, ο γραμματέας της Τ.Ο. ΠΑΣΟΚ κ. Αθ. Κονίδας, ο π. βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μεσσηνίας κ. Ι. Γιαννακόπουλος, ο π. πρόεδρος του δημοτ. συμβουλίου Περιστερίου κ. Γ. Τσικρικάς, ο πρόεδρος του Συλλόγου Παξινών κ. Α. Κάντας κ.ά.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2017
ΔΙΑΝΘΙΣΜΕΝΗ ΜΕ «ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ «ΚΡΗΤΕΣ – ΑΚΡΙΤΕΣ» ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΙΤΤΑΣ ΤΟΥ Ι.Ν. ΠΑΜ. ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ (ΠΑΛΑΙΩΝ)
ΔΙΑΝΘΙΣΜΕΝΗ ΜΕ «ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ «ΚΡΗΤΕΣ – ΑΚΡΙΤΕΣ» ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΙΤΤΑΣ ΤΟΥ Ι.Ν. ΠΑΜ. ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ (ΠΑΛΑΙΩΝ)
Η κοπή της βασιλόπιτας του ι.ν. Παμ. Ταξιαρχών (Παλαιών) ήταν φέτος ίσως η μόνη που διανθίστηκε με μουσική πληρότητα της δημοτικής παράδοσης, χάρη στην πολυμελή παρουσία του Ομίλου Παραδοσιακών Τραγουδιών «Κρήτες - Ακρίτες».
Κατάμεστο από επίσημους και κοινό το Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητρόπολης Περιστερίου απόλαυσε ένα ονειρεμένο παραδοσιακό μουσικό ταξίδι σε φημισμένους ελληνικούς τόπους με πλοηγό την 44μελή χορωδία και 8μελή ορχήστρα του Ομίλου.
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ
Χαιρετισμό απηύθυνε στην αρχή, ο αιδ. πρωτοπ. π. Ελευθέριος Κουναλάκης, ο οποίος είπε μεταξύ άλλων, ότι: «Απαραίτητη προϋπόθεση για να εμβαθύνουμε στο νόημα των παραδοσιακών τραγουδιών είναι να γνωρίσουμε το πέρασμά τους διαχρονικά από τη γέννησή τους μέχρι σήμερα.
Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι δημιουργήθηκε μέσα από την προφορική λογοτεχνική παράδοση. Το υλικό του αντλείται και αναπτύσσεται από την ανάγκη που έχει ο λαός μας να εκφράσει τα συναισθήματα, την ψυχική του φόρτιση τα ιδανικά του, τους πόνους, τις λύπες και τις χαρές του. Γι’ αυτό διακρίνουμε στοιχεία που σχετίζονται με την κοινωνική, θρησκευτική κ.ά. ζωή των Ελλήνων.
Το δημοτικό τραγούδι είναι αλληλένδετο με τα ήθη και τα έθιμα κάθε τόπου και η καταγραφή και ταξινόμησή του άρχισε το 19ο έως αρχές του 20ου αιώνα σε τραγούδια ακριτικά, κλέφτικα, περιγελαστικά κ.ά.
Μέσα από αυτά τα τραγούδια αναζητούμε πρότυπα και αξίες που έχουμε ανάγκη για να αντισταθούμε στην πολιτιστική αλλοτρίωση, που δυστυχώς καλλιεργείται μέσα από το φαινόμενο της πολτοποιημένης κοινωνίας, που κάποιοι δήθεν νεωτεριστές θέλουν να επιβάλλουν, μέσα και έξω από την πατρίδα μας.
Ο Όμιλος «Κρήτες Ακρίτες» μέσα από μουσικές παραδοσιακές διαδρομές θα μας ξεναγήσουν στις αλησμόνητες πατρίδες, τον Πόντο, την Καππαδοκία, τη Μακεδονία, την Κωνσταντινούπολη κ.ά., με επικεφαλής τον χοράρχη κ. Κων. Σταυρουλάκη, πιστό θεματοφύλακα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, ο οποίος έχει καταγράψει 1.500 ριζίτικα τραγούδια της Κρητικής μουσικής παράδοσης, Είναι ένας από τους γρανιτένιους συνεχιστές του παραδοσιακού τραγουδιού και αντιστέκεται πεισματικά σε όλους αυτούς τους ξενόφερτους μηχανισμούς που επιδιώκουν την αλλοτρίωση και αλλοίωση της πολιτιστικής μας παρακαταθήκης.
Μην ξεχνάμε ότι το φως πηγάζει από την Ελλάδα! Την Ελλάδα που το διέσπειρε παντού»!
ΓΙΑ 2 ΩΡΕΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑ 200 ΩΡΕΣ ΠΡΟΒΑ!
Ο χοράρχης και καθηγητής Βυζαντικής μουσικής κ. Κων. Σταυρουλάκης ευχαρίστησε τους χορωδούς, τονίζοντας χαρακτηριστικά το μέγεθος της ποιοτικής προσπάθειας, ότι για 2 ώρες συναυλίας κάνουν 200 ώρες πρόβα!
Ευχαρίστησε τους προσκεκλημένους και επίσης το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Ναού που στηρίζει τον Όμιλο και είναι ο μοναδικός φορέας που οργανώνει συναυλίες και αξιοποιεί και αναδεικνύει την αξία του συνόλου των 100 περίπου μελών του.
ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ
Ακολούθησαν: η κοπή της Αγιοβασιλόπιτας από τον ιερατ. προϊστάμενο του Ναού π. Σεραφείμ Φαράσογλου την οποία ευλόγησε ο Μητροπολίτης Περιστερίου και οι χαιρετισμοί από τους επισήμους και ευχές.
Ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης είπε, ότι πρέπει να υποδεχθούμε τη νέα χρονιά με χαμόγελο και αισιοδοξία, με το δεδομένο, ότι το DNA των Περιστεριωτών συνθέτουν η αγάπη, η συντροφικότητα, η αλληλεγγύη κ.ά. Ευχήθηκε καλή χρονιά συστήνοντας αποφυγή των λαθών του παρελθόντος για να γίνουμε καλύτεροι.
Στη συνέχεια ο Όμιλος Παραδοσιακών Τραγουδιών «Κρήτες- Ακρίτες» απέδωσε άψογα 16 παραδοσιακά τραγούδια και δύο συνθέσεις του κ. Κων. Σταυρουλάκη, την προέλευση και ανάλυση των οποίων έκανε στην αρχή κάθε τραγουδιού η αφηγήτρια κα Σοφία Τριανταφυλλοπούλου.
ΑΓΓΙΞΕ ΤΙΣ ΧΟΡΔΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΟΛΩΝ
Τον επίλογο της εκδήλωσης έκανε ο π. Σεραφείμ Φαράσογλου, ο οποίος απαρίθμησε τους παράγοντες που συνετέλεσαν στην επιτυχία της συναυλίας:
Στον σεβ. Μητροπολίτη Περιστερίου, που αγκαλιάζει κάθε πολιτιστική προσπάθεια και την φιλοξενεί πρόθυμα στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Μητρόπολης.
Στους χορηγούς που στηρίζουν το έργο της Εκκλησίας να προσφέρει τέτοιες ευκαιρίες στο ποίμνιό της.
Στους παρόντες επίσημους -που τους κατονόμασε έναν έναν- και στους πιστούς που πάντα συμμετέχουν και συνεορτάζουν. Και,
Στον Όμιλο «Κρήτες Ακρίτες» και ιδιαίτερα στον χοράρχη κ. Κ. Σταυρουλάκη που άγγιξε τις χορδές της ψυχής όλων, συνδέοντάς τις με τις ρίζες και την παράδοση των περιοχών της Ελλάδας που τους ταξίδεψε.
ΒΑΔΙΖΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΚΡΕΜΟ
Ο σεβ. Μητροπολίτης Περιστερίου κ.κ. Χρυσόστομος εξέφρασε τη χαρά του, γιατί: «Ο ι.ν. Παμ. Ταξιαρχών διαθέτει έναν σπουδαίο Όμιλο παραδοσιακών τραγουδιών, που αποτελεί ζωντανή μαρτυρία της ελληνικής παράδοσης, σε αντίθεση με άλλους που καλούν χορωδίες και συγκροτήματα από την Κίνα και άλλα κράτη για να δικαιολογήσουν διάφορα ποσά.
Η λαϊκή μας παράδοση είναι συνυφασμένη με την ενότητα του λαού και τους γένους των Ελλήνων και χωρίς αυτήν σαν έθνος θα εκλείψουμε. Γιατί είναι παραδεκτό, ότι οι λαοί που ξεχνούν την ιστορία και την παράδοσή τους, που πάσχουν από αμνησία, αργά ή γρήγορα θα χαθούν».
Επισήμανε, ότι: «Βαδίζουμε προς το γκρεμό και σε λίγα χρόνια με όσα συμβαίνουν στη χώρα μας, τα προβλήματα δεν θα είναι αναστρέψιμα και θα κατεβαίνουμε, όπως κάνουν τώρα στη Γαλλία και αλλού, στους δρόμους για να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας».
ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ
Συνεχάρη τον χοράρχη κ. Σταυρουλάκη και τόνισε με έμφαση, ότι: «Η Μητρόπολη Περιστερίου γράφει ιστορία, η οποία θα έχει πολλές αποκαλύψεις! Γιατί όπως έλεγε και ο Χαρ. Τρικούπης, η ιστορία είναι όχι για να θωπεύει τον έναν και τον άλλον, αλλά για να καταγράφει και τις διαφορές που προέκυψαν και την στιγματίζουν».
Ευχήθηκε: «Ο Νέος χρόνος να φωτίσει όλους αυτούς που μας κυβερνούν, να αλλάξουν πορεία στο σκάφος του Έθνους και να ανταποκριθούν σε αυτό που ζητά ο λαός: την πρόοδο και την ανάπτυξη της χώρας».
ΑΠΟΝΟΜΗ ΧΡΥΣΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΜΕΤΑ ΠΑΠΥΡΟΥ
Στο τέλος ο χοράρχης κ. Κων. Σταυρουλάκης αφιέρωσε ένα ριζίτικο τραγούδι στον Μητροπολίτη Περιστερίου και σε όλους, αφού προηγουμένως ευχαρίστησε τον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης και τον Περιφερειάρχη Κρήτης που τον έχουν τιμήσει κατ΄ επανάληψη.
Και γνωστοποίησε, ότι πρόσφατα η Ιεραρχία και ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης αποφάσισαν ομόφωνα -αναγνωρίζοντας το ερευνητικό έργο του στο παραδοσιακό τραγούδι και την προσπάθειά του να το διασώσει και να το διαδώσει- να απονείμουν στον ίδιο και στον Μουσικό του Όμιλο, τον Χρυσό Σταυρό μετά Παπύρου του Αποστόλου Παύλου- ιδρυτή της Εκκλησίας της Κρήτης και του Αποστόλου Τιμοθέου- πρώτου αρχιεπισκόπου Κρήτης!
*
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων: Κληρικοί, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ . Β. Λώλος, οι αντ/ρχοι κ.κ. Μ. Τσιώτα Μάρκου, Α. Θεοδωράκος, Π. Λύκος κ.ά., οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Ξ. Κορόγιαννη, Α. Αϊβάτογλου, Γ. Αυγουστίδης, Θ. Δημητρίου, Α. Καλλιάφας, Η. Κυρίτσης, Π. Παναγιωτόπουλος, Α. Πλέστης, Α. Τσερούλα κ.ά., πολλοί κοινοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων και πολύς κόσμος.
Δ.Λ.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2017













