• muzakis
  • copyjob725
  • velpa
  • MITSOS

ΓΕΓΟΝΟΤΑ - ΦΟΡΕΙΣ

  • sampatakakis
  • xaritos
  • gizis
  • BEKIARIS

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ», ΠΟΥ ΕΠΙ 52 ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΛΙΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗ
(Πατήστε στο μήνυμα για συνέχεια...)

 

Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ
alexandros

alexandros

Προστατευτικά μέτρα κατά τη διάρκεια του καύσωνα

Η Πολιτική Προστασία του Δήμου Περιστερίου ενημερώνει ότι πρέπει να λαμβάνονται από τους πολίτες προστατευτικά μέτρα κατά τη διάρκεια καύσωνα.

Γενικές οδηγίες προφύλαξης

Το ντύσιμό μας πρέπει να είναι κατά το δυνατό ελαφρύ, άνετο και ανοιχτόχρωμο. Το υλικό του ρουχισμού να είναι πορώδες ούτως ώστε να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα.

Η χρήση του καπέλου και γενικά καλύμματος επιβάλλεται, με υλικό φυσικά που να επιτρέπει καλό αερισμό του κεφαλιού.

Η χρήση μαύρων ή σκουρόχρωμων γυαλιών που προστατεύουν τα μάτια από την έντονη αντανάκλαση του ήλιου είναι απαραίτητη.

Αποφυγή έκθεσης στον ήλιο. Παραμονή σε σκιερά και δροσερά μέρη. Αποφυγή των χώρων όπου επικρατεί συνωστισμός.

Αποφυγή βαριάς σωματικής εργασίας, ιδιαίτερα μάλιστα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία. Αποφυγή βαδίσματος για πολλή ώρα ή τρεξίματος κάτω από τον ήλιο.

Πολλά χλιαρά ντους στη διάρκεια της ημέρας. Καλό θα είναι επίσης να τοποθετούνται υγρά πανιά στο κεφάλι και στο λαιμό σαν προστατευτικά μέτρα.

Μικρά σε ποσότητα και ελαφρά γεύματα με έμφαση στη λήψη φρούτων και λαχανικών και περιορισμός στα λιπαρά.

Λήψη άφθονων υγρών (νερού και χυμών φρούτων). Αν η εφίδρωση είναι μεγάλη τότε συστήνεται η πρόσθετη λήψη αλατιού για να κρατηθεί το επίπεδο των υγρών στον οργανισμό. Επίσης συνιστάται η αποφυγή λήψης οινοπνευματωδών ποτών.

Αποφυγή πολύωρων ταξιδιών με διάφορα μέσα συγκοινωνίας κατά τη διάρκεια υψηλής ζέστης.

Άτομα που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλπ) θα πρέπει να συμβουλευτούν τον θεράποντα ιατρό τους για εφαρμογή ειδικών για την περίπτωσή τους οδηγιών. Ιδιαίτερα όσοι παίρνουν φάρμακα να συμβουλευτούν τον γιατρό τους αν πρέπει να τα συνεχίσουν και σε ποια δοσολογία γιατί μερικά έχουν την ιδιότητα να αυξάνουν τη θερμοκρασία του σώματος.

Οδηγίες για τα νεογνά και τα βρέφη

Τα νεογνά πρέπει να είναι ντυμένα όσο γίνεται πιο ελαφρά. Προτιμότερο είναι τα χέρια και τα πόδια τους να είναι ελεύθερα και να μην τυλίγονται σε πάνες.

Όταν κάνει ζέστη να προσφέρονται συχνά εκτός από το γάλα (μητρικό ή άλλο) και υγρά όπως χαμομήλι, νερό κλπ.

Τα βρέφη και κυρίως τα μεγαλύτερα παιδιά καλό είναι να τρώνε περισσότερα χορταρικά και φρούτα και λιγότερα λίπη.

Καλό είναι τα παιδιά να μην παραμένουν πολύ ώρα στον ήλιο μετά το μπάνιο και να φορούν πάντα καπέλο.

Οδηγίες για την προστασία ηλικιωμένων

Το πολύ ζεστό και υγρό περιβάλλον είναι επικίνδυνο για τους ηλικιωμένους. Επειδή η παραμονή του διαμερίσματος στη μεγάλη ζέστη είναι πολύ δύσκολη υπόθεση, προτιμότερη είναι η μετακίνηση του ηλικιωμένου σε δροσερότερες περιοχές της χώρας όταν βέβαια υπάρχει η δυνατότητα.

Αν η μετακίνηση σε θάλασσα ή σε βουνό δεν είναι εύκολη, η παραμονή του ηλικιωμένου στα κατώτερα διαμερίσματα πολυόροφων σπιτιών είναι σχετικά εύκολη λύση.

Το δωμάτιο ή το σπίτι γενικά κατά τη διάρκεια της ζεστής ημέρας πρέπει να είναι ερμητικά κλειστό, αφού έχει δροσιστεί και μείνει ανοιχτό όλη τη νύχτα.

Οι οικογένειες που έχουν ηλικιωμένα άτομα, καλό θα είναι να φροντίζουν να μην τα εγκαταλείπουν μόνα τους, σε περίπτωση θερινών διακοπών ή πολυήμερης απουσίας από το σπίτι.

Σε αντίθετη περίπτωση πρέπει να εξασφαλίσουν κάποιο άτομο για την καθημερινή τους φροντίδα.

Προβλήματα – Διαταραχές – Νοσηρά Φαινόμενα

Παρά τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος ο οργανισμός του ανθρώπου έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται και να διατηρεί σταθερή την θερμοκρασία του. Αυτό το κατορθώνει μόνο μέχρι ενός ορίου (43ο C) πέρα από το οποίο δεν μπορεί να αντιδράσει. Τότε αρχίζουν να εμφανίζονται διάφορες λειτουργικές διαταραχές και ελαφρά ή βαριά νοσηρά φαινόμενα.

Ένα από αυτά είναι η θερμική εξάντληση, η οποία εμφανίζεται μετά από παρατεταμένη έκθεση του ατόμου (ώρες ή ημέρες) σε υψηλές θερμοκρασίες. Πρόκειται για παροδική ανεπάρκεια του καρδιαγγειακού συστήματος σ' ένα θερμικό stress.

Τα αρχικά συμπτώματα είναι πονοκέφαλος, ίλιγγοι, ανορεξία, ανία, έντονο αίσθημα εξάντλησης, τα οποία καταλήγουν σε ξαφνική και μικρής διάρκειας κατάρρευση. Η αρτηριακή πίεση είναι χαμηλή και υπάρχει ταχυκαρδία. Το δέρμα είναι ψυχρό και υγρό. Οι κόρες είναι διασταλμένες. Η θερμοκρασία είναι φυσιολογική. Το σύνδρομο αποδίδεται σε μέτρια απώλεια ύδατος και χλωριούχου νατρίου. Η θεραπεία είναι απλή και συνίσταται στη μεταφορά του ατόμου σε δροσερό περιβάλλον και τη χορήγηση ύδατος και χλωριούχου νατρίου (αλάτι), συνήθως ενδοφλέβια λόγω της ναυτίας.

Μια άλλη λειτουργική διαταραχή είναι η θερμοπληξία. Η θερμοπληξία εμφανίζεται όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι πολύ υψηλή και η σχετική υγρασία της ατμόσφαιρας είναι πάνω από 70%, γεγονός που δυσκολεύει και εμποδίζει την εξάτμιση του ιδρώτα και την αποβολή θερμότητας του σώματος. Υπάρχουν όμως και άλλοι παράγοντες που βοηθούν στο να πάθει κανείς θερμοπληξία. Μερικοί από αυτούς είναι η βαριά σωματική εργασία, η παρατεταμένη βάδιση κάτω από τον ήλιο, η περιβολή με θερμά σκούρου χρώματος ρούχα που απορροφούν μεγάλο ποσό ηλιακών ακτίνων, η ανεπαρκής λήψη νερού, τα άφθονα και βαριά γεύματα και η κατάχρηση των αλκοολούχων ποτών.

Τα αρχικά συμπτώματα της θερμοπληξίας είναι η έντονη και ακατανίκητη δίψα και η ξηρότητα του στόματος, του φάρυγγα και του δέρματος. Στη συνέχεια εμφανίζεται ερυθρότητα του προσώπου που συνοδεύεται από άφθονο ιδρώτα, ζάλη, πόνο στο κεφάλι και στο στήθος, κατάπτωση του οργανισμού, αδυναμία στα πόδια και μυϊκές κράμπες, δυσφορία, ταχυσφυγμία, δύσπνοια και βουητά στα αυτιά. Ο πυρετός είναι πάντα σταθερός και μπορεί να φθάσει στους 42ο C. Τέλος εμφανίζονται λιποθυμικά φαινόμενα και ο θερμόπληκτος πέφτει αναίσθητος.

Τα παχύσαρκα άτομα και εκείνα που πάσχουν από αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις, οι αλκοολικοί, οι ηλικιωμένοι και κυρίως τα βρέφη, των οποίων ο οργανισμός δεν έχει την ικανότητα να αντιδρά και να προσαρμόζεται στις μεταβολές της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος, προσβάλλονται ευκολότερα από θερμοπληξία.

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

1.         Μεταφέρουμε τον θερμόπληκτο χωρίς χρονοτριβή σε μέρος δροσερό, ευάερο, σκιερό ή κάτω από δέντρα αν υπάρχουν. Τον ξαπλώνουμε ανάσκελα και απομακρύνουμε τους περίεργους που συγκεντρώνονται, για να μην εμποδίζουν τον αερισμό.

2.         Αφαιρούμε τα βαριά ρούχα και του αερίζουμε το σώμα με οποιοδήποτε πρόχειρο μέσο (π.χ. βεντάλια ή χαρτόνι)

3.         Τοποθετούμε ψυχρά επιθέματα (κομπρέσες ή παγοκύστη) στο μέτωπο και στο κεφάλι.

4.         Βρέχουμε το πρόσωπο, τον λαιμό, το στήθος και γενικά το σώμα με κρύο νερό.

5.         Κάνουμε ζωηρές εντριβές στα άκρα, χέρια και πόδια, με κατεύθυνση από κάτω προς τα πάνω.

6.         Δίνουμε να εισπνεύσει ξύδι, αιθέρα ή αμμωνία, και αν μπορεί να πιεί του δίνουμε άφθονα υγρά και μικρές ποσότητες αλατιού για να αναπληρώσει αυτό που έχασε ο οργανισμός του εξαιτίας της μεγάλης εφίδρωσης.

Αν η κατάστασή του είναι πολύ βαριά πρέπει να κληθεί επειγόντως γιατρός ή να μεταφερθεί στο νοσοκομείο.

Αιτήσεις για το Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής - ΤΕΒΑ

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή» για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ/FEAD) που υλοποιείται από την Κοινωνική Σύμπραξη «Διαδημοτική Σύμπραξη Επισιτιστικής Βοήθειας Δυτικής Αθήνας (ΔΙΑ.Σ.Ε.Β.Δ.Α.)», με επικεφαλής εταίρο (Δικαιούχο) τον «Αναπτυξιακό Σύνδεσμο Δυτικής Αθήνας (ΑΣΔΑ)» καλούνται οι δυνητικά ωφελούμενοι κάτοικοι του Δήμου Περιστερίου να υποβάλλουν Αίτηση Υπαγωγής στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα.

Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας & Κοινωνικής Μέριμνας Αναστάσιος Θεοδωράκος ενημερώνει ότι το πρόγραμμα προβλέπει διανομή τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης σε όσους συμπολίτες μας το χρειάζονται. Η Αίτηση των δυνητικά ωφελουμένων υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα https://www.idika.org.gr/teba:

• είτε ιδιωτικά, με χρήση των κωδικών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (TAXIS)

• είτε μέσω των Εταίρων της Κοινωνικής Σύμπραξης. Οι κάτοικοι του Δήμου Περιστερίου που δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή μπορούν να υποβάλλουν την ηλεκτρονική αίτηση εργάσιμες ημέρες 9:00πμ-13:00μμ:

-στο κτήριο της Ξυλοτεχνίας στην Κοινωνική Υπηρεσία (Παρασκευοπούλου και Δημοσθένους 11, 1ος όροφος), τηλέφωνα επικοινωνίας: 210 5704134 & 210 5704205

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. , δικτυακός τόπος: www.peristeri.gr

Οι ωφελούμενοι θα πρέπει να έχουν μαζί τους:

•         Ταυτότητα των μελών της οικογένειας

•         ΑΜΚΑ των μελών της οικογένειας

•         Φορολογικά στοιχεία: Ε1 & Εκκαθαριστικό του οικονομικού έτους 2015 (για τα εισοδήματα του 2014) & Εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ για τα μέλη της οικογένειας

•         Κωδικούς TAXIS (προαιρετικά)

Προθεσμία Αιτήσεων: Από 15.07.2015 έως 05.08.2015

ΠΡΟΣΟΧΗ : Όσοι δεν έχουν υποβάλλει την φορολογική τους δήλωση του 2015, δεν μπορούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Η Αίτηση επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης του Ν. 1599/1986. Οι αιτήσεις θα πρέπει να εκτυπώνονται, να υπογράφονται και να φυλάσσονται. Η ΗΔΙΚΑ σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες θα κάνει την διασταύρωση των στοιχείων. Ο κάθε ωφελούμενος ή πιστοποιημένος χρήστης θα μπορεί να μπαίνει με τους κωδικούς του και να ενημερώνεται σε τι κατάσταση βρίσκεται η αίτησή του (έλεγχος - διασταύρωση, έγκριση). Οι ωφελούμενοι των παροχών και τα κριτήρια επιλογής τους αναφέρονται λεπτομερώς στο ΦΕΚ 1066 27-5-2015 (τεύχος Β').

Πληροφορίες : home.asda.gr/Episitistiko.html. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ : ΗΔΙΚΑ   www.idika.org.gr/teba. Αρχείο : ASDA_Πρόσκληση προς ωφελούμενους.PDF

teva

Δωρεάν εξετάσεις για τις Ιογενείς Ηπατίτιδες στο Δήμο Περιστερίου

Ο Σύλλογος Ασθενών Ήπατος Ελλάδος «Προμηθέας» σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης του Ήπατος (ΕΕΜΗ) με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ηπατιτίδων στις 28 Ιουλίου, θα υλοποιηθεί εκστρατεία ενημέρωσης, παράλληλα με τη διενέργεια δωρεάν εξετάσεων για τις ιογενείς ηπατίτιδες B και C στους πολίτες Περιστερίου.

Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Περιστερίου για θέματα Υγείας, Καρδιολόγος Γεώργιος Μπεκιάρης ενημερώνει ότι όσοι έχουν γεννηθεί πριν το έτος 1998 καλούνται να προβούν σε προληπτικές εξετάσεις. Η διενέργεια εξετάσεων κρίνεται επιβεβλημένη και για όσους δεν έχουν σαφή εικόνα για το ιστορικό του εμβολιασμού τους.

Η εκστρατεία θα έχει διάρκεια 5 ημερών, ώρες 11:00 - 14:00 για το διάστημα από 20/07/2015 μέχρι τις 24/07/2015 στο Δήμο Περιστερίου. Η κινητή μονάδα θα βρίσκεται στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ (Σταθμός Αγ. Αντώνιος), όπου θα διενεργούνται δωρεάν εξετάσεις προσυμπτωματικού ελέγχου για τις ιογενείς ηπατίτιδες Β και C, ενώ παράλληλα θα παρέχεται τεκμηριωμένη πληροφόρηση σε θέματα σχετικά με τις ιογενείς ηπατίτιδες.

Επικουρικά, θα προσφέρεται ψυχολογική υποστήριξη αλλά και διασύνδεση των ανθρώπων που θα βρεθούν θετικοί στις εξετάσεις, με τα κατά τόπους ηπατολογικά κέντρα της Αθήνας από το εξειδικευμένο προσωπικό του Συλλόγου.

Φθηνές και δροσερές βραδιές στο Δημοτικό Θερινό Κινηματογράφο Περιστερίου "ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ"

Ο Δημοτικός Θερινός Κινηματογράφος Περιστερίου "ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ" καθημερινά σας προσφέρει φθηνές και δροσερές βραδιές, διατηρώντας την τιμολογιακή πολιτική εισιτηρίων στο χαμηλότερο επίπεδο για κινηματογράφους Α’ Προβολής.

Η Gενική είσοδος είναι 6.00 ΕΥΡΏ, ενώ το μειωμένο εισιτήριο είναι 4,50 ευρώ και αφορά: (φοιτητές, παιδιά έως 12 ετών, άνεργους, άνω των 65 ετών, ένστολους).

Αυτό το καλοκαίρι λοιπόν έχουμε ένα επιπλέον λόγο να απολαύσουμε τις ταινίες στο αγαπημένο μας ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ!

Ο καταπράσινος κήπος του ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ είναι γνωστός για τους κατοίκους του Περιστερίου, καθώς και σημείο αναφοράς για όλες τις περιοχές των δυτικών προαστίων, αλλά γιατί όχι και όλης της Αθήνας, δεδομένου ότι ο κινηματογράφος απέχει μόλις 100μ από τον σταθμό Μετρό "Περιστέρι".

Είναι ο πρώτος δημοτικός θερινός κινηματογράφος της Δυτικής Αθήνας και ένας από τους πρώτους στην υπόλοιπη Αττική με υπερσύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, που σε συνδυασμό με τον καταπράσινο κήπο και το πλούσιο μπαρ θα ικανοποιούν και τον πιο απαιτητικό θεατή!

Καλό θα είναι πριν επισκεφθείτε τον κινηματογράφο να καλείτε στο 210 5780892-3 (Κ. Βάρναλη 32 και Μ. Αλεξάνδρου, Περιστέρι) να ενημερωθείτε για το πρόγραμμα ή και τις ώρες προβολών.

58 χρόνια από τη δολοφονία του Στέφανου Σαράφη - ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΤΖΟΚΑ*

 tzokasneoH πολιτική ηγεσία των Ενόπλων μας Δυνάμεων για πρώτη φορά στην ιστορία τιμάει τη μεγάλη προσφορά του στην πατρίδα

«Τιμάμε τη μνήμη του στρατηγού Στέφανου Σαράφη και στο πρόσωπό του τους αγώνες της ανυπότακτης γενιάς της Εθνικής Αντίστασης, που έγραψε με χρυσά γράμματα ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ελληνική Ιστορία. Σώζοντας την ιστορική μνήμη, φωτίζουμε τον δρόμο στις επόμενες γενιές».

58 χρόνια μετά από τη ματωμένη 31η Μαΐου του 1957, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Κώστας Ήσυχος, ο σεμνός αγωνιστής της Αριστεράς, τιμάει με το μήνυμά του τον Στέφανο Σαράφη. Η πολιτική ηγεσία των Ενόπλων μας Δυνάμεων για πρώτη φορά αναδεικνύει τη μεγάλη προσφορά στην πατρίδα του στρατηγού Σαράφη.

58 χρόνια μετά... Τότε η Ελλάδα βρισκόταν σ' ένα ιδιόμορφο σταυροδρόμι. Είχαν περάσει δέκα χρόνια από την εφαρμογή του «δόγματος Τρούμαν» με το οποίο είχε εγκαθιδρυθεί η αμερικανική παρουσία στην εσωτερική «σκηνή» της χώρας και οκτώ χρόνια από την επίσημη λήξη του Εμφυλίου Πολέμου, με τη διχαστική μετεμφυλιακή ατμόσφαιρα να δηλητηριάζει ακόμα την πολιτική και την κοινωνική ζωή του τόπου. Στο κλίμα αυτό, ο θάνατος του στρατηγού και βουλευτή της ΕΔΑ Στέφανου Σαράφη μετά από ένα «περίεργο» τροχαίο δυστύχημα ήταν φυσικό να δημιουργήσει ποικίλες εικασίες για τα πραγματικά αίτιά του και να αναδείξει το μείζον -εκείνη την εποχή- ζήτημα της ετεροδικίας.

31 Μαΐου 1957. Το πρωί εκείνης της μέρας το ζευγάρι, ο Στέφανος Σαράφης μαζί με τη 44χρονη σύζυγό του Αγγλοαυστριακή Μάριον Πάσκο, διαπρεπή αρχαιολόγο, είχαν ανέβει μαζί στην Αθήνα. Η Μάριον στο βιβλίο της Ο στρατηγός Σαράφης, όπως τον έζησα μας δίνει την εικόνα εκείνης της τραγικής και ταυτόχρονα περίεργης μέρας: «Εγώ τελείωσα γρήγορα τις δουλειές μου και κατέβηκα νωρίτερα στον Άλιμο, ενώ ο Στέφανος πήγε, όπως συνήθως, στα γραφεία της ΕΔΑ. Κατά τη μία, γύρισε στο σπίτι. Ήμουν απασχολημένη με κάποια δουλειά του σπιτιού και τον ρώτησα: "Να την τελειώσω ή θέλεις να πάμε αμέσως στη θάλασσα για μπάνιο;". Όπως πάντα, ήθελε να πάμε αμέσως. Έτσι φορέσαμε τα μαγιό, πήραμε την τσάντα με τις πετσέτες και ξεκινήσαμε. Λίγο παραπάνω απ' την αγορά Αλίμου, προς την κατεύθυνση της Αθήνας, πήγαμε να διασχίσουμε την παραλιακή λεωφόρο, όταν, φτάνοντας στα όρια της νησίδας ασφαλείας, έγινε το κακό. Φάνηκαν ξαφνικά δύο αυτοκίνητα: Ένα μικρό, μάλλον μαύρο, που προχωρούσε κανονικά κοντά στο πεζοδρόμιο, κι έπειτα μια κούρσα χρώματος μπλε-πράσινου, που έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα για να το προσπεράσει. Αυτή η δεύτερη κούρσα μας χτύπησε. Με το χτύπημα έχασα τις αισθήσεις μου και δεν θυμάμαι τίποτε άλλο. Ο Στέφανος, χτυπημένος βαριά, ξεψύχησε στο νοσοκομείο του Κυανού Σταυρού, στη Λεωφόρο Συγγρού. Εμένα με μετέφεραν στην Αθήνα με σπασμένο το ένα πόδι» (σ. 136).

Μια επιβλητική ανοικτή Μπουίκ Κονβέρτιμπλ, με αριθμό κυκλοφορίας ΞΑ 1941 και οδηγό τον Ιταλοαμερικανό υποσμηνία Μάριο Μουζάλι, ο οποίος υπηρετούσε στην 22η Μοίρα Διαβιβάσεων στην αμερικανική βάση του Ελληνικού, έτρεχε ιλιγγιωδώς με κατεύθυνση την Αθήνα. Αυτόπτες μάρτυρες θα πουν αργότερα πως η ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν μεγαλύτερη των 120 χιλιομέτρων. Το ζεύγος Σαράφη δεν πρόλαβε να αντιδράσει. Η Μπουίκ τούς κτύπησε με σφοδρότητα και τους έριξε αιμόφυρτους στην άσφαλτο. Ο οδηγός κατάφερε να σταματήσει το αυτοκίνητο αρκετά μέτρα πιο κάτω, με το καπό εντελώς παραμορφωμένο από τη σύγκρουση.

Αμέσως, γύρω από τους δύο σοβαρά τραυματισμένους συγκεντρώθηκε πολύς κόσμος και διερχόμενοι οδηγοί μετέφεραν τον Σαράφη και τη γυναίκα του στην κλινική «Κυανούς Σταυρός», ενώ ο Μουζάλι παραλήφθηκε από τον αντισυνταγματάρχη Άλεν και τον λοχαγό Ο' Χάρα και μεταφέρθηκε στην αμερικανική βάση του Ελληνικού. Τον Ιανουάριο του 1958 καταδικάστηκε για ανθρωποκτονία από αμέλεια σε δέκα μήνες φυλάκιση και σε καταβολή 20.000 δραχμών για ψυχική οδύνη.

Στις 2.45', μία ώρα μετά το τροχαίο, ο στρατηγός εξέπνευσε.

Το ίδιο βράδυ της 31ης Μαΐου, ο προϊστάμενος της ιατροδικαστικής υπηρεσίας, Δημήτρης Καψάσκης, πήγε στην κλινική «Κυανούς Σταυρός» και εξέτασε το πτώμα του Σαράφη. Σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση που υπέβαλε την επομένη στην εισαγγελία Πλημμελειοδικών, το θύμα έφερε: «εν κάταγμα ρωγμώδες του αριστερού κροταφικού οστού με αιμορραγίαν […] του εγκεφάλου και πολτοποίησιν της εγκεφαλικής ουσίας, δεξιά και εξ αντιτυπίας κατάγματα των πλευρών από της 5ης μέχρι της 11ης πλευράς, […] ρήξιν του δεξιού πνεύμονος και διπλούν περιπεπλεγμένον κάταγμα της αριστεράς κνήμης κατά την μεσότητα».

Το πόρισμα των επίσημων αρχών δεν ήταν δύσκολο να βγει. «Τροχαίο» ατύχημα. Στη λαϊκή συνείδηση η ετυμηγορία εκφράστηκε αυθόρμητα, αποφασιστικά, μ' αυτό το αλάνθαστο αισθητήριο που διαθέτουν οι απλοί άνθρωποι από την πείρα της ζωής και του αγώνα. Ο στρατηγός που έταξε τον εαυτό του, τη ζωή του σαν απλός στρατιώτης στην υπηρεσία του δίκιου των ανθρώπων του μόχθου, δολοφονήθηκε. Και δολοφονήθηκε γιατί πάντα ήταν ταγμένος στην αντίπερα όχθη απ' αυτή του κατεστημένου, καθοδηγούμενος από την πίστη ότι το μέλλον θα 'ναι καλύτερο όταν ο λαός γίνει αφέντης στον τόπο του.

Ο Σαράφης ήταν άνθρωπος που ενσάρκωνε τους πόθους και την ελπίδα μιας Ελλάδας ελεύθερης, ανεξάρτητης, χωρίς ξένους και ντόπιους κατακτητές. Είναι μια συμβίωση δυναμική, που ανανεώνει την παράδοση και ταυτόχρονα παράγει νέα στοιχεία. Το '40, η Κατοχή, η Αντίσταση, το κίνημα του Δεκέμβρη, τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια χαρακτηρίζονται από την πλησμονή των βιωμάτων. Το πρόσωπό του συνδέεται με την ιστορία και τη φυσιογνωμία της άλλης Ελλάδας, την ιστορία που πλανάται παντού και βρίσκεται στο κάθε κομμάτι της. Μια ιστορία που διαπλάθει τον χαρακτήρα μας και διαμορφώνει τη συνείδηση όλων μας. Εντοπίζει, υπογραμμίζει και καταγγέλλει την παραχάραξη των συμβόλων του ιδεολογικού και κοινωνικού οραματισμού μας.

Το βράδυ της ίδιας ημέρας, κατά την έναρξη της συνεδριάσεως της Επιτροπής Εξουσιοδοτήσεως της Βουλής, ο Ηλίας Ηλιού ως εκπρόσωπος της ΕΔΑ είπε: «Εις ένδειξιν τιμής και σεβασμού προς την μνήμην του εκλιπόντος πατριώτου, στρατιώτου, αγωνιστού, ηγέτου της Εθνικής Αντιστάσεως και μετριοπαθούς πολιτικού Στέφανου Σαράφη η ομάς των βουλευτών της ΕΔΑ θα αποσυρθή της συνεδριάσεως της Επιτροπής».

Στη συνέχεια, μίλησαν εκπρόσωποι των κομμάτων. Από μέρους της κυβερνήσεως είπε λίγα λόγια ο υπουργός Προεδρίας Κ. Τσάτσος. Εντούτοις, η απόδοση τιμής στον στρατηγό από τη Βουλή ήταν υποβαθμισμένη. Ούτε ο πρόεδρος της κυβερνήσεως ούτε ο πρόεδρος της Βουλής παρέστησαν. Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην πολεμική δράση του Σαράφη από το 1912 ώς το 1922, αποφεύγοντας να κάνουν λόγο για τον αγώνα του κατά των κατακτητών στα δύσκολα χρόνια της Κατοχής, σαν να τους ενοχλούσε ο αντιφασιστικός αγώνας των Ελλήνων πατριωτών.

Η σορός του Σαράφη εκτέθηκε σε λαϊκό προσκύνημα στο παρεκκλήσι του Αγίου Ελευθερίου δίπλα στη Μητρόπολη και στις 3 Ιουνίου έγινε η κηδεία του με τη συμμετοχή αρχηγών κομμάτων (Σοφ. Βενιζέλου, Γ. Παπανδρέου κ.ά.), βουλευτών, εκπροσώπων οργανώσεων της Εθνικής Αντίστασης (ΕΑΜ, ΕΔΕΣ κ.ά.), καλλιτεχνών και πλήθους κόσμου.

Δεν αποδόθηκαν, όμως, στρατιωτικές τιμές στον νεκρό. Ο Σαράφης δεν ήταν δοσίλογος, ήταν αγωνιστής... Δεν συνεργάστηκε με τους Γερμανούς, αλλά κατά την Κατοχή συνεργάστηκε με το «προδοτικό» ΚΚΕ και τώρα ήταν βουλευτής της «προδοτικής» ΕΔΑ. Ήταν, λοιπόν, κι αυτός προδότης ή τουλάχιστον συνοδοιπόρος του κομμουνισμού.

Στην κηδεία του δεν παρέστη κανείς εκπρόσωπος της κυβέρνησης, ούτε των Ανακτόρων, ούτε καν η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, από τις οποίες προερχόταν και τις οποίες είχε τιμήσει σε όλα τα μέτωπα. Με τον βαθμό του λοχία συμμετείχε στους Βαλκανικούς Πολέμους και διακρίθηκε σε μάχες, όπως στη μάχη του Σαραντάπορου. Ακολούθως εισήλθε σε Σχολή Αξιωματικών και αναβαθμίστηκε σε ανθυπολοχαγό. Το 1919 ως ταγματάρχης πήρε μέρος στη Μικρασιατική Εκστρατεία. Μετά το 1924 στάλθηκε στη Γαλλία για εκπαίδευση, απ' όπου επέστρεψε ως αντισυνταγματάρχης και στη συνέχεια τοποθετήθηκε ως υποδιοικητής της Σχολής Ευελπίδων. Το 1930 έγινε συνταγματάρχης και τοποθετήθηκε στρατιωτικός ακόλουθος στην ελληνική πρεσβεία στο Παρίσι.

Ο στρατηγός Σαράφης, συνεπής δημοκράτης, αντιτάχθηκε στα δικτατορικά καθεστώτα, γι' αυτό διώχτηκε από τη δικτατορία Πάγκαλου και Μεταξά, που τον κράτησε τρία χρόνια εξόριστο στη Μήλο. Με την έκρηξη του ελληνοϊταλικού πολέμου η κυβέρνηση Μεταξά απέρριψε αίτησή του να συμμετάσχει στον πόλεμο. Με την ολοκλήρωση της κατάληψης της Ελλάδας από τις δυνάμεις του Άξονα ο Στ. Σαράφης κινητοποιήθηκε αμέσως στην κατεύθυνση της συγκρότησης αντιστασιακού-αντιφασιστικού κινήματος, έχοντας ως σταθερό άξονα την ενότητα των αντιστασιακών οργανώσεων.

Τον Ιανουάριο 1943 ο στρατηγός Σαράφης βρίσκεται στη Θεσσαλία. Στόχος του η δημιουργία ενωμένου αντάρτικου στρατού και συνεπώς η συνεργασία με ΕΑΜ και ΕΛΑΣ. Σύγκρουση με αυτές τις δυνάμεις σήμαινε εμφύλιο πόλεμο. Περιοδεύοντας τη Θεσσαλία, ο στρατηγός διαπίστωσε ότι αρκετοί από τους αξιωματικούς των ομάδων Κωστόπουλου, Σίμου Βλάχου κ.ά. πιο πολύ έβλεπαν σαν αντίπαλο το ΕΑΜ παρά τον κατακτητή.

Προσχώρησε χωρίς δισταγμό στο ΕΑΜ και με τη συγκρότηση το 1943 του Γενικού Στρατηγείου του ΕΛΑΣ ανέλαβε στρατιωτικός αρχηγός. Στην Αθήνα, μετά τη συνάντησή του με την Κ.Ε. του ΕΑΜ, οριστικοποιείται η θέση του στρατηγού Σαράφη στον ΕΛΑΣ. Ύστερα από νέα πορεία 9 ημερών από Αθήνα, φτάνει στις 19 Μαΐου 1943 στην Καλοσκοπή Ρούμελης, όπου τον περίμενε ο Άρης. Σ' όλη αυτή τη διαδρομή εδραιώνει τις εντυπώσεις του για την ποιότητα του ΕΛΑΣ, το υψηλό ηθικό των ανταρτών, τον θετικό ρόλο των οργανώσεων του ΕΑΜ. Την ίδια μέρα γίνεται η πρώτη συνεδρίαση της Διοίκησης του Γενικού Στρατηγείου του ΕΛΑΣ, που θα διευθύνει όλο τον αγώνα. Καμιά διαταγή Άγγλων δεν θα εκτελείται πια χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Γενικού Στρατηγείου.

Με τη θέση του αυτή απευθύνθηκε στον ελληνικό λαό και τους Έλληνες αξιωματικούς και τους κάλεσε σε αντιστασιακή συστράτευση και συνεργασία με το ΕΑΜ. Η ανάπτυξη του αγώνα στην περίοδο που ακολούθησε ώς την απελευθέρωση, βρήκε τον ΕΛΑΣ (χωρίς να υπολογίζονται οι δυνάμεις Αθήνας, Σάμου και Μυτιλήνης) με 43.700 οπλίτες και 5.240 αξιωματικούς. Από τους τελευταίους οι 2.300 προέρχονταν από τις τάξεις του ελληνικού στρατού. Οι υπόλοιποι ήταν καπεταναίοι (1.070), των σχολών του ΕΛΑΣ (1.270) ή αναγνωρισμένοι από την ΠΕΕΑ.

Μετά την απελευθέρωση ο Στέφανος Σαράφης ονομάστηκε υποστράτηγος. Μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας, όπως και άλλοι στρατιωτικοί που είχαν προσχωρήσει στον ΕΛΑΣ, συνελήφθη και εκτοπίστηκε διαδοχικά στη Σέριφο, τη Μακρόνησο και τον Άη Στράτη. Την εξορία του τη διέκοψε η εκλογή του ως βουλευτή το 1951 με το ψηφοδέλτιο της ΕΔΑ. Ο ελληνικός λαός, δύο χρόνια μετά, τιμώντας τους αγώνες του Στέφανου Σαράφη, τον εκλέγει βουλευτή, μαζί με άλλους έξι εξόριστους αγωνιστές του Αη-Στράτη και τρεις ακόμα βουλευτές της ΕΔΑ, παρόλο που οι εκλογές του Σεπτεμβρίου 1951, δύο χρόνια μόνο μετά τον εμφύλιο, γίνονται μέσα σ' ένα όργιο βίας, νοθείας και αποκλεισμών. Κόντρα όμως στη θέληση του λαού, καραδοκεί η λεγόμενη αδέκαστη Δικαιοσύνη, που ακυρώνει την εκλογή των εξόριστων.

Το 1956 εξελέγη πάλι στη Βουλή Ο ελληνικός λαός θα απαντήσει πάλι στις εκλογές του Φεβρουαρίου 1956, όπου, στους 132 βουλευτές της Δημοκρατικής Ενωσης, οι 18 είναι βουλευτές της ΕΔΑ κι ανάμεσά τους ο Σαράφης. Στη Βουλή ανοιχτά καταγγέλλει την εγκατάσταση ατομικών βάσεων των ΗΠΑ στη χώρα μας.

Και στις 31 Μαΐου, 15 μόλις μήνες από την εκλογή του, η ιμπεριαλιστική τρομοκρατία θα βάλει πάλι τη σφραγίδα της. Στη θέση όπου σήμερα στήθηκε το άγαλμα του στρατηγού στον Άλιμο, αυτοκίνητο με Αμερικανό λοχία θα σκοτώσει τον ένδοξο στρατηγό καθώς διέσχιζε τον δρόμο.

Στη θέση αυτή όπου σήμερα στήθηκε το άγαλμα του Στέφανου Σαράφη, το ΥΠΕΘΑ και η Περιφέρεια Αττικής θα τιμήσουν τον στρατηγό σε μια σεμνή τελετή, όπως του αξίζει και όπως οφείλουμε.

 

* Ο Σπύρος Τζόκας είναι αντιπεριφερειάρχης Αττικής

Τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα- Λιναρδάτου τιμούν τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου  Βασίλη Τσιτσάνη, στις 23 Ιουνίου

Με μια μεγάλη μουσικoχορευτική  παράσταση με τίτλο «’Ο,τι κι αν πω δεν σε ξεχνώ», τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα- Λιναρδάτου τιμούν τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου  Βασίλη Τσιτσάνη, στις 23 Ιουνίου και ώρα 21.00., στο θέατρο «Αλέξης Μινωτής» στο Αιγάλεω.

Η χορωδία, η ορχήστρα, η φιλαρμονική του Σχολείου,  μαθητές και απόφοιτοι σε εξαιρετικές ερμηνείες και  τα παιδιά του Αθλητικού και Πολιτιστικού Κέντρου στο χορό, επιχειρούν να γεμίσουν μια καλοκαιρινή νυχτιά με το θησαυρό των μαγικών τραγουδιών, την αξεπέραστη μουσική κληρονομιά που κληροδότησε ο Βασίλης Τσιτσάνης στο λαϊκό τραγούδι. Έργα τέχνης απαράμιλλης αξίας που δημιουργήθηκαν από την ένωση της βυζαντινής και τη λαϊκής μας παράδοσης με τους ήχους της Ανατολής.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

 

Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης & Δημιουργικότητας από τη Βιβλιοθήκη των Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα Λιναρδάτου

 

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ

«ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΕΙΝΑΙ…» ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΑΥΓΟΥΛΕΑ-ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ

Από τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015 έως την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015 6.30μμ, η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΑΥΓΟΥΛΕΑ-ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ διοργανώνει μια καλοκαιρινή «εκστρατεία» ανάγνωσης και δημιουργικότητας για παιδιά 6 έως 10 ετών, με τίτλο «Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη, είναι…», στο πλαίσιο της συμμετοχής της στο πρόγραμμα του Future Library.

Η βιβλιοθήκη μετατρέπεται καθημερινά σε έναν κόσμο περιπέτειας, φαντασίας και πραγματικότητας, σε έναν κόσμο πλημμυρισμένο από ιστορίες, ανθρώπους, μουσική, τέχνες, μαγειρική, χρώματα, έναν κόσμο γεμάτο συναισθήματα!

Δευτέρα 22/06/2015: …είναι ένας αρωματικός κήπος!

Αυτό το καλοκαίρι η βιβλιοθήκη μετατρέπεται σε κήπο. Φυτεύουμε και φροντίζουμε αρωματικά φυτά. Παράλληλα διαβάζουμε ιστορίες και παραμύθια με πρωταγωνιστές… φυτά!

Για παιδιά 6-10 ετών.

Τρίτη 23/06/2015: …είναι ένα παραδοσιακό εργαστήρι αργαλειού!

Φέρνουμε το αγαπημένο μας χρωματιστό κουβάρι μαλλιού και δημιουργούμε σχέδια στον ατομικό μας αργαλειό. Με αφορμή μια πολύχρωμη κουρελού που έστειλε δώρο η γιαγιά για να στρώσουμε στη βιβλιοθήκη, συζητάμε με τα παιδιά για την υφαντική.

Για παιδιά 6-10 ετών.

Τετάρτη 24/06/2015: … είναι το ατελιέ του Πάουλ Κλέ!

Μετατρέπουμε τη βιβλιοθήκη στο ατελιέ του Ελβετού ζωγράφου Πάουλ Κλέ, ζωγραφίζουμε με τον δικό του τρόπο και γράφουμε μικρά ποιήματα εμπνευσμένα από τους τίτλους των έργων του.

Για παιδιά 6 – 10 ετών.

Πέμπτη 25/06/2015: …είναι ένα εργαστήρι ζαχαροπλαστικής!

Μετατρέπουμε τη βιβλιοθήκη μας σε εργαστήρι ζαχαροπλαστικής. Φτιάχνουμε γλυκές καλοκαιρινές γεύσεις και μαθαίνουμε πώς γράφεται μια συνταγή μαγειρικής.

Για παιδιά 6-10 ετών.

Δευτέρα 29/06/2015: …είναι ένα εργαστήρι κεραμικής!

Μέσα στη βιβλιοθήκη μας υπάρχει ένα κουτί το οποίο περιέχει ένα κομμάτι πηλό κι ένα γράμμα. Όλοι μαζί διαβάζουμε το γράμμα και ξεκινάμε το ταξίδι μας στον κόσμο της λαϊκής κεραμικής.

Για παιδιά 6-10 ετών.

Τρίτη 30/06/2015: …είναι ο βυθός της θάλασσας!

Η βιβλιοθήκη μας μετατρέπεται σε βυθό και εμείς σε μικρούς σφουγγαράδες!

Για παιδιά 6-10 ετών.

Τετάρτη 01/07/2015: … είναι ένα ραφείο λέξεων!

Φέρνουμε πολύχρωμες κλωστές, βελόνες και υφάσματα και κεντάμε λέξεις, τις ράβουμε μεταξύ τους και φτιάχνουμε τη σημαία του καλοκαιριού. Διαβάζουμε δροσερές καλοκαιρινές ιστορίες.

Για παιδιά 6-10 ετών.

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων στα εργαστήρια που σας ενδιαφέρουν, μπορείτε να επικοινωνείτε καθημερινά 7.00 πμ - 9.00 πμ και 13.00μμ -15.00 μμ με την Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης κα Έλλη Τσαΐρη στα τηλ. 211 500 2300 (εσωτ. 132) / e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. )

 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΑΥΓΟΥΛΕΑ-ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ

Ελ. Βενιζέλου 112-114 Περιστέρι Τ.Κ. 12132

τηλ. 211 500 2 300 (εσωτ. 132)

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

augulea

Άρθρο του Βαγγέλη Κοκκινογένη: Συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης με τους πιστωτές, τώρα ή το Σεπτέμβριο;

kokinogenisΒρισκόμαστε σε μια σκοτεινή περιοχή, σε μια κατάσταση που κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει αν πηγαίνει κάπου ή αν έχει βαλτώσει. Μιλάμε για την διαπραγμάτευση της ελληνικής κυβέρνησης με τους ξένους πιστωτές και την αδυναμία για την επίτευξη μιας οριστικής συμφωνίας, που θα απελευθέρωνε την χώρα από τα ασφυκτικά δεσμά της έλλειψης ρευστότητας.

Όπως όλα δείχνουν είναι αδύνατον να καταλήξουν σε ένα δεσμευτικό πλαίσιο, για όλα τα θέματα, που θα καλύπτει και τις δύο πλευρές. Βέβαια τα περιθώρια είναι εξαιρετικά περιορισμένα, όσον αφορά τον χρόνο που θα πρέπει να γίνει αυτό . Έτσι όλα δείχνουν πως προχωράμε σε κάποιο άλλο σχέδιο που θα περιλαμβάνει μια άμεση συμφωνία για το ΦΠΑ και τα ανώδυνα σημεία που οι δύο πλευρές συγκλίνουν.

Αν γίνει αυτό τότε θα περιλαμβάνεται η αποδέσμευση μέρους της χρηματοδότησης, και αυτή θα ανέρχεται στα 4 δις. ευρώ έτσι ώστε να μπορέσουμε να αποπληρώσουμε τις υψηλές δανειακές μας ανάγκες για τους επόμενους 3-4 μήνες, ενώ θα συνεχίσει το τρέχον πρόγραμμα για αυτούς τους μήνες.

Βέβαια αυτή η λύση τα «δύσκολα» μεταφέρονται για το Σεπτέμβριο όπου οι δανειστές θα εξετάσουν την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας για να προχωρήσουν σε οριστική συμφωνία που θα περιλαμβάνει και «νέο πακέτο χρηματοδότησης» για τα επόμενα χρόνια μέχρι να μπορέσει η χώρα μας να «βγεί» στις διεθνείς αγορές. Βέβαια πρέπει να προχωρήσει η χώρα μας σε μια σειρά αλλαγές στο ασφαλιστικό και το εργασιακό αλλά και τις υπόλοιπες διαρθρωτικές αλλαγές που έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία.

Όλοι γνωρίζουν καλά ότι όποια συμφωνία της πρώτης περίπτωσης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στον Ιούνιο, αφού τα ταμιακά διαθέσιμα επαρκούν μόνο μέχρι τότε. Αυτό το ξέρουν οι ξένοι ηγέτες αλλά η Αθήνα επιδιώκει να σχηματίσει οριστική συμφωνία μέσα στα ίδια χρονικά περιθώρια. Οι εταίροι πάντως θεωρούν αδύνατο να υπάρξει σύγκλιση σε όλα τα θέματα.

Βέβαια ο δρόμος για μια «μίνι» συμφωνία δεν είναι εύκολος. Οι δανειστές μας λένε πως στο όποιο πρόγραμμα θα πρέπει να συμμετέχει και το ΔΝΤ, ενώ η Γερμανία εμφανίζεται για άλλη μια φορά αδιάλλακτη. Μεγάλο ζήτημα είναι ο ΦΠΑ. Οι πιστωτές επιμένουν σε δύο συντελεστές 23% και 11% αλλά η Αθήνα δεν δείχνει να αποδέχεται έναν τέτοιο όρο. Βέβαια αυτό είναι και το σημείο που πραγματικά αποτελεί στόχο μιας και είναι ιδιαίτερα καθοριστικό, αφού από εκεί θα πρέπει να έλθει το μεγαλύτερο μέρος ων μέτρων μιας και το συνολικό ύψος των εσόδων θα ανέλθει στα 5 δις ευρώ, και με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να εκταμιευτούν τα 4 δις της χρηματοδότησης. Στο μόνο που υπάρχει οριστική συμφωνία είναι στις αποκρατικοποιήσεις αλλά και σε κάποια ήσσονος σημασίας ζητήματα. Πιστεύουν πως πρέπει να δεσμευτεί η κυβέρνηση ότι τόσο το ασφαλιστικό όσο και το εργασιακό θα ανοίξουν τον Σεπτέμβριο και δεν θα συνεχίσει η ελληνική κυβέρνηση να βάζει «κόκκινες» γραμμές.

Αν τελικά εφαρμοστεί το σενάριο της συμφωνίας σε δύο μέρη θα βρίσκονται στο τραπέζι όλες οι δεσμεύσεις για τρεις ακόμα μήνες. Η χώρα θα βυθίζεται στην ύφεση. Οι φορείς της αγοράς, από την βιομηχανία ως τις προσωπικές εταιρίες έχουν προ πολλού στείλει μηνύματα στην κυβέρνηση να κλείσει τώρα οριστική συμφωνία, γιατί θέλουν να απομακρύνουν την αβεβαιότητα που έχει καθηλώσει την οικονομία. Θεωρούν πως αν η κυβέρνηση αναγκαστεί να πάρει μέτρα τον Σεπτέμβριο τα μέτρα αυτά θα είναι πολύ χειρότερα από αυτά που ενδεχομένως θα έπαιρνε τώρα.

Φυσικά η στάση των εταίρων συνεχίζει να είναι απαράδεκτη μιας και ξένα έντυπα αναφέρουν το διπλό νόμισμα αν οι συζητήσεις με τους πιστωτές αποτύχουν. Στην Ελλάδα καλλιεργείται μια συγκρατημένη αισιοδοξία για επίτευξη συμφωνίας. Βέβαια ο Γερμανός υπουργός δεν ενέκρινε το διπλό νόμισμα και αναφέρθηκε στην περίπτωση του Μαυροβουνίου που δεν είναι μέλος της Ευρωζώνης. Ορισμένοι πάντως ετοιμάζονται για το χειρότερο με δεδομένες τις καθυστερήσεις στις διαβουλεύσεις.

Βέβαια και η Αγγέλα Μέρκελ και ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών λένε πως σκοπός τους είναι να παραμείνει η Ελλάδα στο ευρώ. Ο υπουργός έχει πει ότι δεν μπορεί να αποκλείσει την έξοδο της χώρας μας από την Ευρωζώνη ενώ η καγκελάριος δήλωσε πως χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια για να «ξεκλειδώσουν» οι πόροι του προγράμματος.

Βέβαια πολλές φωνές θεωρούν τον ρόλο του ΔΝΤ στις διαπραγματεύσεις για τις μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα αναγκαίο. Αν και κάποιοι μιλούν για έκτακτη σύνοδο κορυφής η γερμανική κυβέρνηση δηλώνει πως δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα, αλλά αναφέρει πως οι συζητήσεις με την Ελλάδα πρέπει να σημειώσουν πρόοδο και με τους τρεις θεσμούς που περιλαμβάνουν το ΔΝΤ την Κομισιόν και την ΕΚΤ. Πολλά ειπώθηκαν «είμαστε πρόθυμοι να βοηθήσουμε όμως η συμφωνία πρέπει να κλείσει και με τους τρεις θεσμούς, υπάρχουν πολλά να γίνουν» οι συζητήσεις «ήταν φιλικές και εποικοδομητικές» αλλά «πρέπει να γίνει πάρα πολύ εντατική δουλειά», όλα αυτά έτσι έχουν και ακόμα και αν η Γαλλία και η Γερμανία έχουν προσφερθεί απαιτείται συνδρομή προς την Ελλάδα.

Βέβαια προσπαθούμε να εισπράξουμε περισσότερους φόρους αλλά αυτό δε αρκεί. Σχεδιάζεται να πληρώσουν οι έχοντες εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ όσοι έχουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, πισίνες, και σκάφη αναψυχής αλλά και ευνοϊκές ρυθμίσεις για όσους έχουν αδήλωτα κεφάλαια στο εξωτερικό ή «ξεχασμένες» δηλώσεις πάσης φύσεως. Αυτά περιλαμβάνει το πακέτο της διαπραγμάτευσης με τους εκπροσώπους των θεσμών. Φαίνεται να εγκαταλείπεται η επιβολή φόρου 1 τοις χιλίοις στις τραπεζικές συναλλαγές άνω των 500 ευρώ ενώ είναι σχεδόν βέβαιη:

1)Αύξηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τους έχοντες εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ. Επίσης κατάργηση της έκπτωσης για αυτούς τους φορολογούμενους. Οι έχοντες εισοδήματα από 30.000 έως 50.000 ευρώ θα δουν την εισφορά να ανέρχεται στα 300 ευρώ. Οι φορολογούμενοι με εισοδήματα πάνω από 50.000 έως 100.000 ευρώ θα επιβαρυνθούν από 495 έως 900 ευρώ ετησίως. Όσοι έχουν πάνω από 100.000 ευρώ θα έχουν αυξημένο φόρο από 1.440 ευρώ και πάνω.

2) Αύξηση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για αυτοκίνητα, πισίνες και αεροσκάφη και φόρος στους κατόχους σκαφών αναψυχής από 5 μέτρα και πάνω.

3) Διατήρηση ΕΝΦΙΑ. Όλα δείχνουν πως θα διατηρηθεί αυτός ο φόρος γιατί εξασφαλίζει έσοδα 2,6 δις αλλά θα είναι ελαφρώς «κουρεμένος», γιατί θα ληφθούν υπόψη οι νέες αντικειμενικές τιμές ακινήτων.

4) Νέου τύπου περαίωση που θα γίνει με τον εξής τρόπο : Υποβολή πάσης φύσεως δηλώσεων που είχαν υποβληθεί με ελλείψεις ή δεν είχαν υποβληθεί καθόλου χωρίς πρόστιμα και προσαυξήσεις. Αυτό θα αφορά τα πάντα Αδήλωτα εισοδήματα, ΦΜΑΠ, Φόρους κληρονομιάς, δωρεών και γονικών παροχών χωρίς φυσικά να υπολογίζονται τέλη κυκλοφορίας, ειδικό φόρο ακινήτων για τις off shore, συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών και προμηθευτών αλλά και εισφορές υπέρ δακοκτονίας, οι οποίες δεν δηλώθηκαν και δεν αποδόθηκαν.

5) Αποκάλυψη κρυφών καταθέσεων. Δηλαδή νομιμοποίηση αδήλωτων εισοδημάτων που βρίσκονται σε τράπεζες του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού. Το σχέδιο προβλέπει κάποιο φόρο 15%-20% με κίνητρο την άρση των ποινικών διώξεων για όσους αποκαλύψουν τις «κρυφές» καταθέσεις.

Αυτά σκέφτεται να κάνει η Ελληνική κυβέρνηση για να προσπαθήσει να ανταπεξέλθει σε όσα οι Ευρωπαίοι εταίροι μας λένε για την πάταξη των όσων οφείλει να διαμορφώσει στην Ελληνική επικράτεια.

Μεγάλη συναυλία με τους ΧΑΝΑ ΖΟΟ στο Άλσος Περιστερίου

XANA

Ενημερωτική εκδήλωση «Πρόληψη παθήσεων της Γυναίκας» και δωρεάν διαγνωστικό έλεγχο (ΠΑΠ ΤΕΣΤ) διοργανώνει ο Δήμος Περιστερίου

ΤΕΣΤ ΠΑΠ

Ο Δήμος Περιστερίου σε συνεργασία με τη Γ’ Μαιευτική Γυναικολογική Κλινική του Πανεπ Γεν. Νοσοκομείου «Αττικόν» και το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα της Ιατρικής Σχολής Αθηνών «Παθολογία της κύησης», διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση με θέμα: «Πρόληψη παθήσεων της Γυναίκας».

Η ενημερωτική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 17 Ιουνίου, ώρα 18:00 στο Συνεδριακό – Πολιτιστικό Κέντρο του Δημαρχείου (είσοδος Καραθεοδωρή & Εθν. Αντιστάσεως).

Ειδικότερα, όσον αφορά την πρόληψη του καρκίνου της μήτρας, το πρωί της ίδιας ημέρας (17η Ιουνίου) από τις ώρες 10:00 – 13:00 θα γίνει δωρεάν διαγνωστικός έλεγχος (ΠΑΠ ΤΕΣΤ) από ειδική επιστημονική ομάδα, στο χώρο του Κοινωνικού Ιατρείου, στο ΚΥΒΕ (Εθν. Μακαρίου 1 & Κηφισού).

Ο Εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Περιστερίου σε θέματα Υγείας, ιατρός καρδιολόγος κ. Γεώργιος Μπεκιάρης ενημερώνει, ότι οι ενδιαφερόμενες πρέπει να απευθύνονται για καθορισμό ραντεβού στο ΚΕΠ Υγείας Περιστερίου, στα τηλέφωνα 210 5704276 και 210 5715291.

  • LAKIWTIS
  • LAKIWTIS
  • isabelle
  • alsos mais
  • diadiktio

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ