• muzakis
  • copyjob725
  • velpa
  • MITSOS

ΓΕΓΟΝΟΤΑ - ΦΟΡΕΙΣ

  • sampatakakis
  • xaritos
  • gizis
  • BEKIARIS

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ», ΠΟΥ ΕΠΙ 52 ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΛΙΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗ
(Πατήστε στο μήνυμα για συνέχεια...)

 

Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ
alexandros

alexandros

Παρατάθηκε η λειτουργία της ΄Εκθεσης μέχρι τις 12 Νοεμβρίου

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ Η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΔΑΔΕΣ 1936 - 2020»

Παγκόσμια πρωτιά για το Δήμο Περιστερίου, που συγκέντρωσε τις Ολυμπιακές Δάδες, που διήνησαν εκατομμύρια χιλιόμετρα στα χέρια πρωταθλητών, προσωπικοτήτων κ.ά. για να μεταλαμπαδεύσουν το Ολυμπιακό Φως της ειρήνης, της άμιλλας των λαών και της αισιοδοξίας στα πέρατα της οικουμένης από το 1936 μέχρι και το 2020.

Όλες αυτές τις Δάδες, προσφορά του Περιστεριώτη κ. Στράτου Κλήμου, που με ευλάβεια στην διαδρομή των ολυμπιακών ιδεωδών και μεράκι συνέλεξε, διαμόρφωσε σε μια έξοχη έκθεση στο Δημαρχείο Περιστερίου,

Με αξιοζήλευτη επιμέλεια -ακόμα και από την κοιτίδα της πηγής και προέλευσης του ολυμπιακού φωτός Ολυμπία- χρονολογική εμφάνιση και άψογη διοργάνωση, ο Δήμος Περιστερίου έστειλε σε όλες τις πόλεις του κόσμου, που φωτίστηκαν από την κοιτίδα της ολυμπιακής εκεχειρίας για να αναμετρηθούν στους στίβους, το πνεύμα της πρωτοπορίας, γι΄αυτό και η εκπρόσωποί τους ότι το «περιστέρι της ειρήνης» ο Δήμος Περιστερίου, υπενθυμίζει, ότι ο καλύτερος δρόμος εξάλειψης των πολεμικών ανταγωνισμών είναι ο ειρηνικός.

Ο Δήμος Περιστερίου ανέδειξε με επιτυχία το πάθος του κ. Στράτου Κλήμου να συλλέξει τις αποδείξεις της μεταλαμπάδευσης των ολυμπιακών ιδεωδών, συνθέτοντας ένα συγκλονιστικό ταξίδι με όλη την γκάμα από τις Δάδες που σκιαγραφούν τη σύγχρονη ιστορία μας.

Η ΄Εκθεση «Ολυμπιακές Δάδες 1936 - 2020» που εγκαινιάστηκε στις 13.10.2021 και θα λειτουργήσει μέχρι τις φιλοξενείται στην αίθουσα τελετών του α΄ όροφου του Δημαρχιακού Μεγάρου και τελεί με την υποστήριξη του ΑΣΔΑ.

«ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΙΟΤΗ, ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ ΠΡΩΤΗ»!

Στην εναρκτήρια ομιλία του ο δήμαρχος κ. Ανδρέας Παχατουρίδης είπε μεταξύ άλλων:

«Οι Ολυμπιακές Δάδες που έφεραν το φως από την Ολυμπία σε όλη την οικουμένη σηματοδότησαν την έναρξη των Ολυμπιακών αγώνων και χαίρομαι ιδιαίτερα που βλέπω ανάμεσά μας φωτεινά πρόσωπα που ύψωσαν την ελληνική σημαία στους πιο ψηλούς ιστούς των παγκόσμιων διοργανώσεων.

Χαίρομαι που υποδέχομαι όλους εσάς τους ανθρώπους του αθλητισμού στην πόλη μας , που όλοι λένε ότι είναι η πρωτεύουσα της Δυτικής Αθήνας, μια πόλη φωτεινή και αισιόδοξη και να σας διαβεβαιώσω, ότι το

σύνθημά μας είναι: «Πολιτισμός και νιότη, επιλογή μας πρώτη!»

Και έτσι θα συνεχίσουμε»…

Επίσης ευχαρίστησε τον Περιστεριώτη κ. Στράτο Κλήμου -που απηύθυνε χαιρετισμό- για την πολύτιμη προσφορά των εκθεμάτων της συλλογής του,

 

ΣΥΜΒΟΛΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Ο γενικός γραμματέας Αθλητισμού -και ολυμπιονίκης του πόλο- κ. Γιώργος Μαυρωτάς που πήρε το λόγο μετά είπε, ότι:

«Οι Δάδες με την διαδικασία της λαμπαδηδρομίας συμβολίζουν την πεμπτουσία της ζωής καθώς η μία γενιά δίνει φως στη επόμενη και εκείνη στην επόμενη, όπως και οι αθλητές δίνουν το φως της άμιλλας ο καθένας στον επόμενο μέχρι να φθάσουν στο μετάλλιο και στο βάθρο.

Αυτή η Έκθεση που οργανώσατε σήμερα είναι μοναδική και χρειάζονται να γίνονται περισσότερες τέτοιες εκδηλώσεις που φέρνουν κοντά τον κόσμο του αθλητισμού, της τέχνης κ.λπ.».

Τέλος ο αντ/ρχος Πολιτισμού κ. Γιώργος Τσαλίκης είπε, ότι όλοι οι συνεργάτες του Δημάρχου νιώθουν σαν τις Δάδες, γιατί μεταλαμπαδεύουν την αγάπη, το όραμα και το πάθος του για την πρόοδο της πόλης που δεν σταματούν ποτέ.

Ο κ. Τσαλίκης απηύθυνε ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους πολίτες να επισκεφθούν την πρωτότυπη και πολύ ενδιαφέρουσα Έκθεση

«Ολυμπιακές Δάδες 1936 – 2020», η οποία αναδεικνύει την παγκόσμια συμφιλίωση, την ενότητα και την πολιτισμική δημιουργική συνύπαρξη των λαών.

ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Περιστερίου, τίμησε τους Ολυμπιονίκες και Παραολυμπιονίκες: Χαλκιά Φανή – (στίβος), Μουρούτσο Μιχ. (ταεκβοντό), Ντανατσίδη Αλέξης (τζούντο), Πόλακ Έλεν – Κλαούντια (επί κοντώ), Πολυχρονίδη Γρηγόρη (μπότσια), Συρανίδη Νίκο (συγχρονισμένη κατάδυση), Σπανάκη Αριάδνη -Παρασκευή (ιστιοπλοΐα), Στεφανόπουλο Γιώργο (πυγμαχία), Τελτσίδου Ελισάβετ (τζούντο), Τερζιάν Αλέξη (στίβος), Γκούλη Ευθυμία (κολύμβηση), Μαυρωτά Γεώργιο (πόλο), Τσουλφά Αιμιλία (ιστιοπλοΐα), και Χριστοδούλου Εύα (ρυθμική γυμναστική).

Ευχαρίστησε θερμά: Τον κ. Στράτο Κλήμου, που προσέφερε τις Δάδες από την προσωπική του συλλογή και τον κ. Σταύρο Ποτουρίδης –συλλέκτη που διέθεσε από τη συλλογή του ολυμπιακά μετάλλια, πολλά εκ των οποίων ήταν από την «Ολυμπιάδα ΑΘΗΝΑ 2004».

Το συντονισμό και την παρουσίαση της εκδήλωσης επωμίστηκε άψογα η προϊσταμένη της ΠΕΠΑΔΠ κα Δέσποινα Βάσου.

 

Ο ΗΡΩΑΣ ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟ (1968)

Παραβρέθηκαν η γυναίκα και ο γιος του εκλιπόντος Ολυμπιονίκου ακοντιστή Χρήστου Πιερράκου, ο οποίος μεταφέροντας τη Δάδα με τη φλόγα στους Ολυμπιακούς του Μεξικό (1968), ανεφλέγη το μέταλλο από αλουμίνιο έλιωσε και του έκαιγε το χέρι, αλλά αυτός παρ΄ότι καιγόταν συνέχισε σαν τελευταίος λαμπαδηδρόμος να την κρατά μέχρι το βωμό, μεταφέροντας το φως της αθλητικής συμφιλίωσης. Αυτό που του στοίχισε το μετάλλιο γιατί αχρηστεύθηκε το δεξί του χέρι. Οι Μεξικανοί τον τίμησαν δεόντως, όπως και οι διοργανωτές των Ολυμπιακών του Μονάχου (1972) που τον κάλεσαν τιμητικά και τον βράβευσαν σε ειδική τελετή.

(Ειδική αναφορά θα κάνουμε σε άλλο σημείωμά μας).

Στην τελετή των εγκαινιών παραβρέθηκαν αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων και πολίτες, τηρουμένων των μέτρων ασφαλείας κατά του κορονοϊού.

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021-10-29

Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος από πλευράς πολιτών, εκπροσώπων του αθλητισμού (ολυμπιονίκης επί κοντώ Κ. Φιλιππίδης κ.ά.) ετεροδημοτών κ.ά. και της αθρόας συμμετοχής των σχολείων του Περιστερίου και άλλων περιοχών, για την μοναδικής σημασίας και αξίας Έκθεση, που αναδεικνύει την παγκόσμια συμφιλίωση, την ενότητα και την πολιτισμική δημιουργική συνύπαρξη όλων των λαών της υφηλίου, ο δήμαρχος κ. Ανδρέας Παχατουρίδης προχώρησε στην παράταση της λειτουργίας της Έκθεσης μέχρι τις 12 Νοεμβρίου 2021, για να δοθεί η δυνατότητα να την επισκεφθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές και πολίτες.

Η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά στις ώρες 10:00 – 14:00 & 17:00 – 20:30.

H είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη, στο πλαίσιο τήρησης των μέτρων προστασίας και περιορισμού της πανδημίας (χρήση μάσκας, αποστάσεις ασφαλείας).

Λόγω των μέτρων υγειονομικού χαρακτήρα, επιτρέπεται συγκεκριμένος αριθμός ατόμων μέσα στο χώρο. Ειδικά, για τις ομαδικές επισκέψεις (σχολεία, συλλόγους και φορείς), έχει δημιουργηθεί ειδική πλατφόρμα προκράτησης, μέσα από το σύνδεσμο www.depadp.gr/booking Πληροφορίες στο τηλ. 2105779914, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

Νίκος Λυμπερόπουλος

 

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021)

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

 

Τα σχολεία άνοιξαν με τους ίδιους και χειρότερους όρους από αυτούς με τους οποίους έκλεισαν λόγω της πανδημίας και με πρωτοφανή πρωτόκολλα διάδοσης του ιού, δηλαδή αυτό του 50%+1 μολυσμένων για να κλείσει ένα τμήμα.

Στο Περιστέρι ανακοινώθηκαν συγχωνεύσεις τμημάτων στο 6ο και 10ο Λύκειο, στο 2ο, 3ο, 14ο και 16ο Γυμνάσιο Περιστερίου ενώ από την αρχή της χρονιάς και σε πολλά άλλα σχολεία της πόλης, ακόμα και στα Δημοτικά.

Πανελλαδικά πάνω από 1000 τμήματα συγχωνεύονται με 27 και 28 παιδιά ανά τάξη. Η απουσία στοιχειωδών μέτρων ουσιαστικής προστασίας στα σχολεία και τα μικρά ποσοστά εμβολιασμού των παιδιών, έχει οδηγήσει σε αύξηση των κρουσμάτων, ενώ οι ασυμπτωματικοί μαθητές μεταφέρουν τον ιό σπίτι τους, διευρύνοντας την διασπορά.

Αυτό είναι το “νέο σχολείο” που υλοποιεί ο νόμος Κεραμέως που συνιστά βαθιά αντιδραστική τομή με στόχο να υλοποιηθούν οι κατευθύνσεις του κεφαλαίου, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Ένα σχολείο ταξικό, εμπορευματοποιημένο, μη ασφαλές, ένα σχολείο ανισοτήτων. Με την κυβέρνηση της Ν.Δ και την Κεραμέως σήμερα να προχωρά στα χνάρια του νόμου Γαβρόγλου του ΣΥΡΙΖΑ, να προωθεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από την αυτονομία τους, που σημαίνει μείωση του κόστους για την εκπαίδευση από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Με την επιβολή του φόβου και την υποταγή των εκπαιδευτικών σε αυτήν την πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής “αξιολόγησης” που θα οδηγήσει σε απολύσεις αντί για προσλήψεις. Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, της κατηγοριοποίησης των μαθητών και των σχολείων με εξετάσεις λαιμητόμους, με την τράπεζα θεμάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ, τις διαπιστωτικές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου στην ΣΤ΄Δημοτικού και Γ΄Γυμνασίου, για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Σχολεία των “αρίστων” σε πειραματικά και πρότυπα, με υποβάθμιση των υπολοίπων και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με τις δίχρονες σχολές, με τον διευθυντή-μάνατζερ με τις υπερεξουσίες.

Αυτή την λεγόμενη “αναβάθμιση” εμείς την λέμε ταξικό φραγμό στο δικαίωμα των νέων στην παιδεία, επίθεση στο δημόσιο δωρεάν σχολείο με όπλο την καπιταλιστική αξιολόγηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών. Εξάλλου η ίδια η πραγματικότητα, όπως αναδείχθηκε πρόσφατα με τραγικό τρόπο από τις εικόνες των πλημμυρισμένων σχολείων, με λυόμενες αίθουσες και θρανιογέφυρες για να σωθούν οι μαθητές.

Οι εικόνες από τα ποτάμια των απεργών που πλημμύρισαν τους δρόμους πανελλαδικά την Δευτέρα στις 11 Οκτώβρη είναι στοιχεία που εδώ και τώρα επιβάλουν την συνέχιση του αγώνα παντού, μέσα και έξω από τους θεσμούς, ως το τέλος, ώστε η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να τα πάρει όλα πίσω.

Για αυτό ζητάμε:

-Να σταματήσουν άμεσα οι συγχωνεύσεις τμημάτων με ολιγομελή τμήματα, μέτρα και ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

-Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία κόντρα στη λογική των χορηγών.

-Άμεση κατασκευή στο Κτήμα Μπόθου για ΕΕΕΚ Περιστερίου για να απορροφηθούν οι μαθητές ΑΜΕΑ που φοιτούν στο ΕΕΕΚ Αιγάλεω (υπέρβαση 300%).

-Να προχωρήσει η κατασκευή του 28ου Δημοτικού που καθυστερεί ενώ υπάρχει απαλλοτριωθέν οικόπεδο του Ανεβλαβή.

- Να απομακρυνθούν οι λυόμενες κατασκευές από τα λύκεια και να κατασκευαστούν νέα.

- Να ανατραπεί ο αντιεκπαιδευτικός- αντιδραστικός νόμος Κεραμέως, που χτυπά το δικαίωμα στη μόρφωση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

 

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

 

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021)

«ΚΡΑΤΑΜΕ ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΥ ΧΑΡΑΞΕΣ ΣΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΣΟΥ ΔΡΑΣΗ»…

Φώφη Γεννηματά, το ήθος, η προφανής πίστη σου, η ασταμάτητη αγωνιστική σου δύναμη, όπως και η μακρόχρονη ποιοτική σου προσπάθεια, στα δημόσια και τα κοινωνικά πράγματα της πατρίδας μας, καθιστούν εντονότερη την οδύνη μας για την πρόωρη απώλειά σου.

Μαζί με το «αντίο» που πονά, κρατάμε δε ως πρότυπο, την στάση ζωής και τη γραμμή που χάραξες, στην συνολική τιμητική σου δράση, για την Ελλάδα και την ελληνική κοινωνία!

 

Ανδρέας Παχατουρίδης

Δήμαρχος Περιστερίου

 

Περιστέρι 26.10.2021

 

 

 

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021)

Στις εσωκομματικές εκλογές του Κόμματος της Νέας Δημοκρατίας

ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΑΣΚΗΣΕ Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ κ. ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ

 

Την πρωτεύουσα της Δυτικής Αθήνας, το Περιστέρι, επέλεξε ο αναπληρ. Υπουργός Εξωτερικών και βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στον Β2 Δυτικό Τομέα Αθηνών, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης για να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα, στις 24.10.2021, στο πλαίσιο των εσωκομματικών εκλογών του Κόμματος της Νέας Δημοκρατίας.

 

Ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους ψηφοφόρους, που προσήλθαν αθρόα, για τοπικά και γενικότερα θέματα και τους ευχήθηκε καλή επιτυχία στην επιλογή τους να ψηφίσουν τους αξιότερους για το καλό του Κόμματος και της πατρίδας.

Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ!

Μάλιστα σε δηλώσεις του τόνισε, ότι: «Οι τοπικές μας Οργανώσεις, με τη σημερινή τόσο μεγάλη προσέλευση στις κάλπες, στέλνουν μήνυμα ενότητας και στήριξης της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η Νέα Δημοκρατία είναι ο κόσμος της!

Με τη σημερινή διαδικασία η Δυτική Αθήνα αποδεικνύει άλλη μια φορά με την αθρόα προσέλευση των ψηφοφόρων της, ότι συμμετέχει στη μεγάλη γιορτή της Νέας Δημοκρατίας.

Η Νέα Δημοκρατία σήμερα δεν είναι απλά το μεγαλύτερο Κόμμα στην Ελλάδα. Είναι το μεγαλύτερο κεντροδεξιό Κόμμα στην Ευρώπη και αυτό οφείλεται σε όλους τους Νεοδημοκράτες και τις Νεοδημοκράτισσες.

Η δημοκρατική εκλογική διαδικασία είναι μια μεγάλη γιορτή και στη μεγάλη γιορτή της Νέας Δημοκρατίας βλέπουμε με μεγάλη ικανοποίηση, να δίνουν το «παρών», παλιούς και νέους φίλους ενωμένους.

Καλή επιτυχία σε όλους τους υποψηφίους»!

Στη συνέχεια ο κ. Βαρβιτσιώτης άσκησε το εκλογικό του δικαίωμα στο εκλογικό κέντρο Περιστερίου και μετά επισκέφτηκε διαδοχικά τα εκλογικά κέντρα στο Χαϊδάρι, Αιγάλεω, Αγία Βαρβάρα, Πετρούπολη, Αγίους Αναργύρους - Καματερό και Ίλιον. Εκεί συναντήθηκε και συνομίλησε με τους υποψήφιους και τους ψηφοφόρους του Κόμματος.

**

Να σημειωθεί, ότι στις εσωκομματικές εκλογές της Νέας Δημοκρατίας συμμετείχαν πάνω από 135.000 μέλη, εκ των οποίων το 30% είναι νέα μέλη.

 

Δ.Λ.

 

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021)

Απολογιστική συνεδρίαση του τομέα Πολιτικής Προστασίας

ΘΕΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΣ Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ (Σ.Τ.Ο.)

 

Το φετινό κύμα των θεομηνιών (πυρκαγιές, πλημμύρες κ.λπ.) που ενέσκηψαν στη χώρα μας και κυρίως στην Αττική, αποτέλεσαν μια δράση συλλογής ευσήμων για το Δήμο Περιστερίου, που πιστός στο ανθρωπιστικό και αυτοδιοικητικό καθήκον έδωσε πρόθυμο και καθοριστικό «παρών» στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της λαίλαπας και συνέβαλε αποφασιστικά στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών στους Θρακομακεδόνες, στη Βαρυμπόμπη, στο Κρυονέρι, καθώς και στο δικό μας Ποικίλο Όρος.

 

Γι’ αυτό δεν ήταν μια τυπική αυτοέπαρση αλλά ουσιαστικό καύχημα για την αντ/ρχο Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας κα Μαίρη Τσιώτα Μάρκου της συμβολής του Δήμου Περιστερίου και του επιτελείο της, ο φετινός απολογισμός του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου (Σ.Τ.Ο.) του Δήμου Περιστερίου, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα.

Σκοπός της τηλεδιάσκεψης του Σ.Τ.Ο. ήταν ο απολογισμός των δράσεων του τομέα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου μας, που κρίθηκε κατά γενική ομολογία θετικός, σωτήριας επέμβασης και αυτοδιοικητικά αλληλέγγυος στις μεγάλες πυρκαγιές που κατέκαψαν πνεύμονες πρασίνου στην βορειοανατολική Αττική,

Στην τηλεδιάσκεψη που προήδρευσε η κα Μαίρη Τσιώτα – Μάρκου εκτέθηκε ταυτόχρονα ο σχεδιασμός και ο συντονισμός δράσεων ενόψει της χειμερινής περιόδου για την αντιμετώπιση των ενδεχόμενων θεομηνιών (πλημμύρες – χιόνια), καθώς και ο προγραμματισμός ασκήσεων για τυχόν σεισμούς κ.λπ.

Τα μέλη του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου (Σ.Τ.Ο.) είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν τις απόψεις τους, να υποβάλουν τις προτάσεις τους και να καθορίσουν τον συντονισμό των ενεργειών που απορρέουν από τις αρμοδιότητές τους.

Στον απολογισμό της αντιπυρικής θωράκισης του Δήμου Περιστερίου, αναφέρθηκε ότι μεταξύ άλλων υπήρξε, 24ωρη φύλαξη του Ποικίλου Όρους, του Φοίνικα και του Πάρκου Νέας Ζωής, με προσωπικό σε επιφυλακή και ετοιμότητα, με τον ανάλογο μηχανισμό, πυροσβεστήρες, υδροφόρα οχήματα κ.λπ.

Στη συνεδρίαση του Σ.Τ.Ο. Δήμου Περιστερίου πήραν μέρος οι κ.κ.:

Μαίρη Τσιώτα Μάρκου (αντ/ρχος Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής & αρμόδια Πολιτικής Προστασίας), Σοφία Αλεξοπούλου (δημοτική Σύμβουλος Περιστερίου), Θωμάς Ρουμπάκος (υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας, Παναγ. Μαργαρώνης (Υ.Α.Η.), Κων. Κτιστάκης (΄Ενωσης Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών), Ιωάννης Αράπης (υπ/της 1ου Πυροσβεστικού Σταθμού Περιστερίου), Παν. Γεωργιόπουλος (εκπρόσωπος ΑΣΔΑ), Γεωργ. Βαρζάκας (εκπρόσωπος Αυτοτελούς Δ/νσης Πολιτ. Προστασίας), Ελένη Νιάρχου (υπευθ, Πρωτ/θμιας Περιφ. Εκπαιδ/σης Γ΄Αθήνας), Χρήστος Παιδάκης (Δ/ντής Δευτ/βάθμιας Εκπαιδ/σης Γ΄Αθήνας), Κων. Τσιγκόπουλος (Διοικητής Α΄ Αστυν. Τμήματος Περιστερίου), επίσης εκπρόσωποι του Β΄ Αστυν. Τμήματος Περιστερίου, της Τροχαίας Περιστερίου κ.ά.

 

Δ.Λ.

 

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021)

Σύνθημα: «Ξεκινάμε μαζί! Είσαι κάτοικος Περιστερίου; Δεν είσαι μόνος»!

ΦΙΛΟΔΟΞΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ, ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΕΥΠΑΘΩΝ ΟΜΑΔΩΝ κ.λπ. ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ Ε.Κ.Τ. – ΕΣΠΑ

1

Ανάσα για ένα φιλόδοξο ξεκίνημα κοινωνικής δράσης από το Δήμο Περιστερίου, είναι η έγκριση της χρηματοδότησης Προγράμματος, από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) – Ε.Σ.Π.Α. και εθνικούς πόρους, με φορέα την Περιφέρεια Αττικής. Υλοποιείται από το Δήμο Περιστερίου, σε συνεργασία με τον Α.Σ.Δ.Α.

Η χρηματοδότηση αυτή δίνει τη ευκαιρία κάλυψης κοινωνικών αναγκών, που είχαν προκύψει και είχαν μεθοδικά ιεραρχηθεί από τη Δ/νση Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Περιστερίου, όπως τόνισε η δ/ντρια της κα Αναστασία Τριανταφυλλοπούλου, στη συνέντευξη Τύπου, που παραχωρήθηκε στις 13.10.2021 στο Δημαρχιακό Μέγαρο.

Την παρουσίαση του spot του Προγράμματος με τίτλο: «Ολοκληρωμένες υπηρεσίες και δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης των διακρίσεων, Βελτίωσης της Ποιότητας Ζωής, Κοινωνικής Ένταξης, Κοινωνικής Φροντίδας & Ανοικτής Ειδικής φροντίδας των Ευπαθών Ομάδων του Δήμου Περιστερίου», έκαναν οι αντ/ρχοι κ.κ. Γιώργος Τσαλίκης και Γιώργος Τσίνας και η δ/ντρια του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής κα Αναστασία Τριανταφυλλοπούλου. Παρούσα ήταν και η ηθοποιός Σμαράγδα Καρύδη που συμμετείχε στην δημιουργία του spot.

Ο αντ/ρχος Πολιτισμού κ. Γιώργος Τσαλίκης που μίλησε πρώτος είπε ότι η συνέντευξη είχε στόχο να γνωστοποιηθεί και να γίνει κατανοητό από τους κατοίκους του Περιστερίου και της Δυτικής Αττικής η σπουδαία αυτή κοινωνική δράση που έχει σύνθημα: «Ξεκινάμε μαζί! Είσαι κάτοικος Περιστερίου; Δεν είσαι μόνος».

Κυρίως για να καταδειχθεί το σύνολο των δράσεων, σε ποιους απευθύνεται, πώς μπορεί κάποιος να έλθει σε επαφή και από ποιους υλοποιείται.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 26 ΜΉΝΕΣ- ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 3.000.465 ΕΥΡΩ

Όπως είπε η διάρκεια του Προγράμματος είναι 26 μήνες και ο προϋπολογισμός 3.000.465 ευρώ.

Η επικοινωνία των ενδιαφερομένων να υπαχθούν στο Πρόγραμμα γίνεται με μια απλή επικοινωνία τους στο τηλ. 210 5701001, όπου μπορούν να κλείνουν ραντεβού με εξειδικευμένους επιστήμονες.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Οι κοινωνικές υπηρεσίες που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα είναι:

-Ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις σε κοινωνικές υπηρεσίες ενδυνάμωσης, κοινωνικής ένταξης και προώθησης στην απασχόληση

-Πολλαπλή στήριξη της οικογένειας και των ανήλικων τέκνων

-Ανοιχτή φροντίδα και βοήθεια των ηλικιωμένων ή των ατόμων με χρόνιες παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων και των οικογενειών τους

-Πιλοτικές δράσεις υποστήριξης της κοινωνικής ένταξης και της κοινωνικής ενεργοποίησης των νέων (κατ’ αρχήν, έως 30 ετών), μέσω βιωματικής ενδυνάμωσης, ενίσχυσης της συμμετοχής τους σε κοινωνικά και πολιτιστικά δρώμενα και προετοιμασίας τους στην ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία και στην αγορά εργασίας.

-Παροχή Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος εξ’ αποστάσεως Πληροφορικής

-Παροχή Κινητών Μονάδων για επισκέψεις κατ’ οίκον με σκοπό την έγκαιρη ανίχνευση και συμβουλευτική.

Επίσης:

-Ψυχοπαιδαγωγική και συμβουλευτική υποστήριξη παιδιών, εφήβων και νέων.

-Δημιουργία πλέγματος υποστηρικτικών υπηρεσιών για παιδιά, εφήβους, νέους και τις οικογένειές τους.

-Παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών σε εφήβους και νέους.

-Πρωτογενής /πρώιμη πρόληψη και ψυχοκοινωνική υποστήριξη των γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών (ανά ηλικιακή ομάδα νήπια- παιδιά- έφηβοι).

Οι ειδικότητες παροχής υπηρεσιών είναι: Κοινωνικοί λειτουργοί, Ψυχολόγοι/ Παιδοψυχολόγοι, Κοινωνιολόγοι, Σύμβουλοι Δικτύωσης & Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Νομικοί Σύμβουλοι, Γενικοί Γιατροί & Γηρίατρος, Μαία, Νοσηλευτής, Επισκέπτες υγείας, Εργοθεραπευτής, Λογοθεραπευτές, Φυσιοθεραπευτές, Διατροφολόγος, Εμψυχωτές (θεατρολόγος, γυμναστής, καθηγητής, παιδαγωγός) κ.ά.

2

ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΜΑΖΙ- ΔΙΚΤΥΩΝΟΜΑΙ- ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ - ΕΝΤΑΣΣΟΜΑΙ

Ο αντ/ρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Καινοτομίας κ. Γιώργος Τσίνας, που πήρε το λόγο στη συνέχεια, είπε ότι:

«Το Πρόγραμμα που έχει στόχο «Ξεκινάμε Μαζί- Δικτυώνομαι-

Προλαμβάνω- Εντάσσομαι» και αφορά πολλές και διαφορετικές κοινωνικές ομάδες και χρηματοδοτείται από τους φορείς που προαναφέρθηκαν, χωρίζεται σε δύο δόσεις:

Προσφέρει ολοκληρωμένες δράσεις προς τις ευάλωτες ομάδες του Δήμου μας καθώς και δράσεις κινητικής στήριξης και φροντίδας σε όλους τους κατοίκους του Περιστερίου και της Δυτικής Αττικής στα πλαίσια της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.

Περιέχει πλήθος υπηρεσιών που καλύπτουν μεγάλο πλαίσιο αναγκών, όπως αυτές που προαναφέρθηκαν.

Η Δ/νση Κοινωνικής Πολιτικής με δ/ντρια την κα Αναστασία Τριανταφυλλοπούλου και την ομάδα ειδικευμένων επιστημόνων, κοινωνικών λειτουργών, θα παίξει καθοριστικό ρόλο.

Η φιλοσοφία των δράσεων του Δήμου Περιστερίου, με την βαθιά αντίληψη που διακατέχει τον δήμαρχό μας κ. Ανδρέα Παχατουρίδη να θέτει τον άνθρωπο στο επίκεντρο, αξιοποιώντας αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο για την στήριξη των πολιτών που έχουν ανάγκες, είναι φιλόδοξο και εφικτό. Περιλαμβάνει σφαιρικά το μήνυμα: «Είσαι κάτοικος Περιστερίου; Δεν είσαι μόνος»!

3

Εγχείρημα να καλυφθούν οι ανάγκες των πολιτών που από παλιά είχαν προκύψει και καταγραφεί, χαρακτήρισε το Πρόγραμμα η κα Τριανταφυλλοπούλου, που τόνισε ότι είναι άκρως σημαντικό για τη στήριξη της κοινωνίας.

Εξέφρασε την πεποίθηση, ότι με την βοήθεια του αντ/ρχου Παιδείας κ. Αναστ. Θεοδωράκου, των στελεχών του ΑΣΔΑ και του αντ/ρχου κ. Γιώργου Τσίνα, καθώς η υλοποίησή του Προγράμματος εμπίπτει στον τομέα της ψηφιακής πολιτικής, θα σημειώσει επιτυχία που θα μας κάνει όλους υπερήφανους.

Χαιρετισμό απηύθυνε και η ηθοποιός Σμαράγδα Καρύδη.

 

Β. Αλεξανδροπούλου – Δ.Λ.

 

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021)

ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ «STRONG ME»

 

Το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών Δήμου Περιστερίου συμμετείχε ενεργά στο διήμερο Φεστιβάλ «Strong me», με θέμα την πρόληψη και καταπολέμηση της έμφυλης βίας

To Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στις 9 &10.10.2021στο «Σεράφειο» Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων, όπου για πρώτη φορά 21 φορείς, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων του Δήμου Αθηναίων και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και με τη συμμετοχή Συμβουλευτικών Κέντρων Γυναικών των Δήμων, καθώς και άλλους φορείς οι οποίοι ασχολούνται με το φαινόμενο της βίας κατά των γυναικών, ένωσαν τις δυνάμεις τους, για να ενημερώσουν, να αφυπνίσουν και να κινητοποιήσουν το κοινό σε σχέση με το φαινόμενο αυτό.

Η αρμόδια αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής Περιστερίου κα Μαίρη Τσιώτα – Μάρκου πήρε μέρος στις εργασίες του «Strong me», μαζί τα στελέχη του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών του Δήμου Περιστερίου.

Στο Φεστιβάλ «Strong me» συμμετείχαν προσωπικότητες του πολιτισμού, των τεχνών και του αθλητισμού και εκτός από τα περίπτερα των φορέων υπήρξαν παράλληλα διαδραστικά και βιωματικά εργαστήρια.

Να σημειωθεί ότι το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών του Δήμου Περιστερίου λειτουργεί εδώ και οκτώ χρόνια, παρέχοντας πολλαπλή στήριξη σε γυναίκες - θύματα έμφυλης βίας και διακρίσεων, καθώς και σε ευάλωτες ομάδες γυναικών.

 

(Δελτίο Τύπου Δήμου Περιστερίου)

 

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021)

Ερώτηση στη Βουλή της Βουλευτού κας Χ. Καφαντάρη

ΓΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ 14ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

 

Ερώτηση κατέθεσε στις 19.10.2021 στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, η βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Β2 Δυτικού Τομέα Αθήνας & αντιπρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος κα Χαρά Καφαντάρη, στην οποία αναφέρει με θέμα «Συγχωνεύσεις τμημάτων και έλλειψη εκπαιδευτικών στο 14ο Γυμνάσιο Περιστερίου», τα εξής:

«Καθ΄όλη τη διάρκεια της πανδημίας ως σήμερα, το υπ. Παιδείας στάθηκε κατώτερο των περιστάσεων.

Υπενθυμίζουμε τα περσινά κενά, τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση, τις ελλείψεις σε υπολογιστές, γενικά, τη μη ομαλή λειτουργία των σχολείων τη περίοδο της πανδημίας.

Ση νέα σχολική χρονιά η κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε να εφαρμόσει κατ’αρχή το νόμο Κεραμέως -με 25 παιδιά συν πλην 10% στη τάξη. Πρόσφατα και ενώ η σχολική χρονιά έχει αρχίσει, με περισσή αναλγησία, προχωρεί σε συμπτύξεις συγχωνεύσεις τμημάτων, ακόμη και με 30 μαθητές στη τάξη.

Αυτό συμβαίνει, γιατί ΔΕΝ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΙ τον απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών!, παρόλο που είμαστε εκτός μνημονίων και περιορισμών, στόχο που εξασφάλισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, και ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί άνω των 6.000 εκπαιδευτικών.

Έτσι, δεν έχουν καλυφθεί οι ανάγκες σε όλες τις ειδικότητες, σε πολλά σχολεία, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου, για έγκαιρη κάλυψη τους φέτος με το άνοιγμα των σχολείων.

Παράδειγμα, στο 14ο Γυμνάσιο Περιστερίου , δεν υπάρχει μαθηματικός από την αρχή της σχολικής χρονιάς, η α’ τάξη δεν έχει ακόμα κάνει καθόλου μαθηματικά και λείπουν: φυσικός , βιολόγος και χημικός .  

Επίσης μία φιλόλογος πρόκειται να φύγει, έγιναν συγχωνεύσεις σε δύο τμήματα, ενώ υπάρχουν και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και θα προστεθούν οι αντίστοιχοι βοηθοί τους (παράλληλη στήριξη)..

Δεδομένου ότι :

Όλοι έχουν δικαίωμα στη Γνώση, σε ποιοτικό μάθημα, σε ασφαλείς συνθήκες για την Υγεία τους.

Δεν μπορεί να μπαίνει σε κίνδυνο, η υγεία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους.

Είναι αναγκαία η αραίωση τμημάτων για υγειονομικούς και βέβαια παιδαγωγικούς λόγους.

Πρέπει να υπερασπιστούμε τα Παιδιά μας, το Μέλλον της χώρας μας.

Ερωτάται ο υπουργός

Προτίθεται να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη όσων αναπληρωτών εκπαιδευτικών απαιτούνται, ώστε να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά, που ακόμη υπάρχουν στα σχολεία της Δυτικής Αθήνας και ειδικότερα το 14ο Γυμνάσιο Περιστερίου και να ακυρωθούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων»;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Χαρούλα (Χαρά) Καφαντάρη

 

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021)

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΕΣΠΑΣΕ Η ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΑΤΤΙΚΗ – ΠΙΤΤΑΣ»

xazp

Άλλη μια διάκριση για την προσφορά εκπροσώπου της στην Επιχειρηματικότητα, απέσπασε η γνωστή για το ξεκίνημα της από το χώρο του Περιστερίου για να κατακτήσει την παγκόσμια αγορά Μελισσοκομική Εταιρεία «Αττική – Πίττας» στις 30.9.2021.

Η κα Αλεξάνδρα Πίττα- Χαζάπη, διευθύνουσα σύμβουλος και αντιπρόεδρος της εταιρείας «Αττική- Πίττας», βραβεύτηκε ως World Woman Leader – Trade & Exports, για την προσφορά της στην Επιχειρηματικότητα, αλλά και για το έργο της στην κοινωνία και τον άνθρωπο.

Η βράβευση έγινε στο πλαίσιο της τελετής απονομής των βραβείων «Who is Who International Awards» με τίτλο: «Ελλάδα: Ο Κόσμος Όλος», που τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Οικονομικών, του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, του Υπουργείου Τουρισμού, της Περιφέρειας Αττικής και του ΕΟΤ.

Το βραβείο «World Woman Leader» στην Κατηγορία: Διεθνείς Γυναίκες Ηγέτες – Επιχειρήσεων και Κοινωνικής Προσφοράς, απένειμε στην κα Πίττα- Χαζάπη, η υφυπουργός Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη.

 

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021)

Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Καλή επιτυχία στο πνευματικό, κοινωνικό και ποιμαντορικό έργο του

ΕΠΙΣΗΜΟΤΗΤΑ, ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ κ.κ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΠΑΘΩΜΑ

 

Με έντονη την παρουσία πνευματικής επισημότητας, κύρους και συγκίνησης πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 17.10.2021, στον Ιερό Καθεδρικό Ναό των Αθηνών, η τελετή της χειροτονίας του νέου Μητροπολίτη Περιστερίου κ.κ. Γρηγορίου Παπαθωμά.

Η χειροτονία του νέου Μητροπολίτη πραγματοποιήθηκε προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου και συλλειτούργησαν οι Μητροπολίτες: Μεσσηνίας Χρυσόστομος, Ιλίου- Πετρουπόλεως & Αχαρνών κ.κ. Αθηναγόρας, Δημητριάδος & Αλμυρού κ.κ. Ιγνάτιος, Μεσογαίας & Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαος, Κίτρους, Κατερίνης & Πλαταμώνος κ.κ. Γεώργιος και Φθιώτιδος κ.κ. Συμεών.

 Η ΙΕΡΟΣΥΝΗ ΧΑΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΔΩΡΟ ΘΕΟΥ!

Ο νέος Μητροπολίτης Περιστερίου στον χειροτονητήριο λόγο του, επικαλέσθηκε την σιωπή για να ζήσει το μυστήριο της χειροτονίας.

   Χαρακτήρισε την «ιεροσύνη χάρισμα και δώρο Χριστού», ενώ σημείωσε ότι ο Επίσκοπος κείται εις τόπον και εις τύπον, αλλά και εις τρόπον Χριστού.

Αναφέρθηκε στην προσωπικότητα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου και τον ευχαρίστησε για την εμπιστοσύνη με την οποία τον περιέβαλε τόσα χρόνια.

Ευχαρίστησε τα Μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, τα οποία μετά από πρόταση του Αρχιεπισκόπου τον τίμησαν με την ψήφο τους και όλους όσους συνέβαλαν στην μέχρι τώρα χρηστή πορεία της ζωής του.

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Ο Αρχιεπίσκοπος στην αντιφώνησή του ανέφερε ότι «Η επιλογή του κ.κ. Γρηγορίου δεν ήταν τυχαία, γιατί η Ιεραρχία θέλησε να επικαιροποιήσει την θεολογική γλώσσα στο σήμερα.

Για τους περισσότερους ο θεολογικός λόγος είναι θεωρητικός, ακαδημαϊκός και σχολαστικός. Στην Ορθόδοξη παράδοση όμως το κύριο μέλημα του θεολογικού λόγου είναι να μας περιγράψει ποιος είναι ο αληθινός Θεός».

Χαρακτήρισε την πανδημία που έπληξε τον πλανήτη, σαν μια σταγόνα μέσα στην εκκοσμίκευση και την αποϊεροποίηση των πάντων, η οποία όμως έφερε στην επιφάνεια την σπουδαιότητα του θεολογικού λόγου.

Τέλος ο Αρχιεπίσκοπος αναφερόμενος στις αρετές την εμπειρία και τις ικανότητες του νέου Μητροπολίτη Περιστερίου, εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι θα φέρει εις πέραν την αποστολή του ως πανάξιος ποιμένας, αναδεικνύοντας παράλληλα τον σωτηριολογικό θεολογικό λόγο.

*

Στην χειροτονία του νέου Μητροπολίτη Περιστερίου παρέστησαν μεταξύ άλλων η υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως, ο αναπληρ. Υπουργός Εξωτερικών κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, η αντ/ρχος Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής κα Μαίρη Τσιώτα Μάρκου, ο εντετ. δημοτ. σύμβουλος Ανάπτυξης και Στήριξης της τοπικής Επιχειρηματικότητας και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Περιστερίου κ. Ιωάννης Καλαντώνης, ιερείς Ναών του Περιστερίου και εκπρόσωποι εκκλησιαστικών φορέων κ.ά.

 

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. ΜΙΛΤ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ

Στην χειροτονία του νέου Μητροπολίτη Περιστερίου κ.κ Γρηγορίου,

παρέστη και ο αναπληρ. Υπουργός Εξωτερικών κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος δήλωσε στους εκπροσώπους των Μ.Μ.Ε:

«Εύχομαι από καρδιάς στον νέο Ιεράρχη της πόλης μας του Περιστερίου, καλή επιτυχία στο πνευματικό, κοινωνικό και ποιμαντορικό έργο που αναλαμβάνει.

Θα είμαστε συμπαραστάτες του.

Άξιος»!

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο εψηφισμένος Αρχιμανδρίτης κ. Γρηγόριος Δ. Παπαθωμάς γεννήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του 1960 στα Νάματα Βοϊου- Ασκίου Κοζάνης και είναι Καθηγητής του Κανονικού Δικαίου στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2010, στο Ορθόδοξο Θεολογικό Ινστιτούτο Αγίου Σεργίου Παρισίων από το 1994, καθώς και στο Ευρωπαϊκό Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών ΣΩΚΡΑΤΗΣ-GRATIANUS (Παρίσι XI) από το 2000.

Η σπουδαστική του διαδρομή (1965 - 1997) ήταν στα Νάματα (Δημοτικό Σχολείο), στην Πτολεμαΐδα (Γυμνάσιο και Λύκειο), στη Θεσσαλονίκη (Θεολογία και Νομική) και το Παρίσι (Master, Διδακτορικό και Μετα-Διδακτορικό [Υφηγεσία] στην Θεολογία και την Νομική).

Η εκπαιδευτική του διαδρομή (1985 - 2015) ήταν στο Τσοτύλι Κοζάνης (Γυμνάσιο και Λύκειο), στην Καστοριά (1ο και 2ο Λύκειο), στο Παρίσι (Ελληνικά Σχολεία της Γαλλίας και Θεολογική Σχολή του Αγίου Σεργίου Παρισίων), στην Ταλλίνη (Ελληνικό Σχολείο Εσθονίας και Πανεπιστήμια της Ταλλίνης και του Ταρτού), στην Ρίγα (Ελληνικό Σχολείο Λεττονίας) και στην Αθήνα (Θεολογική Σχολή, ως Τακτικός Καθηγητής, του Πανεπιστημίου Αθηνών).

Σαν Υφηγητής της Νομικής Σχολής Jean Monnet του Πανεπιστημίου Paris XI από το 1997, δημοσίευσε μονογραφίες και άρθρα στους τομείς της Θεολογίας, του Κανονικού Δικαίου και της Θρησκειολογίας.

Είναι πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Forum των Ορθοδόξων Θεολογικών Σχολών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EFOST) και μέλος του Πανεπιστημιακού Κέντρου «Δίκαιο και Θρησκειακές Κοινωνίες» («Droit et Societes Religieuses»-DSR) της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Paris XI, καθώς και του «Ινστιτούτου Ερευνών για την Μελέτη των Θρησκειών» (Institut de Recherches pour l’Etude des Religions-I.R.E.R.) του Πανεπιστημίου Paris IV της Σορβόννης.

Ως κληρικός, υπηρέτησε στην Εκκλησία της Ελλάδος, στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και στην Αυτόνομη Εκκλησία της Εσθονίας.

Στην 25ετία που έζησε στο εξωτερικό, δίδαξε σε 20 Πανεπιστήμια τριών Ηπείρων (Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής) και είναι συγγραφέας 21 βιβλίων και άνω των εκατό (100) επιστημονικών άρθρων, σε ελληνικά και ξένα περιοδικά, με ιστορικό, θεολογικό και θρησκειολογικό περιεχόμενο.

Το αντικείμενο της ειδικότητάς του, που είναι το Κανονικό Δίκαιο, μεταφράστηκαν σε 16 διαφορετικές γλώσσες!

Έχει συμμετάσχει σε περίπου 90 επιστημονικά Συνέδρια με εισήγηση μέχρι σήμερα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ είναι Επιστημονικός Διευθυντής σε τρεις εκδοτικές Επιστημονικές Σειρές, στην “Νομοκανονική Βιβλιοθήκη” (των Εκδόσεων Επέκταση- Θεσσαλονίκη/ Κατερίνη· 33 δημοσιευμένοι τίτλοι), στα “Νομοκανονικά Ανάλεκτα” (των Εκδόσεων Γρηγόρη- Αθήνα· 8 δημοσιευμένοι τίτλοι) και στην “Θεολογία και Ιστορία” των Εκδόσεων του Θεολογικού Σεμιναρίου «Αγίου Πλάτωνος» Ταλλίνης της Αυτονόμου Εκκλησίας της Εσθονίας· 5 δημοσιευμένοι τίτλοι).

* Ο νέος Μητροπολίτης Περιστερίου υπηρέτησε την στρατιωτική του θητεία σαν Έφεδρος Αξιωματικός του Πυροβολικού.

Γνωρίζει άριστα τα Αρχαία Ελληνικά, επίσης τα Λατινικά, και από ξένες γλώσσες γνωρίζει και ομιλεί απταίστως τα εβραϊκά, τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα ιταλικά και τα ρωσικά!

*

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκκλησιαστικών κύκλων, ο 4ος Μητροπολίτης από της συστάσεως της Μητροπόλεως Περιστερίου, αποτελεί μια εξέχουσα μοναδική πνευματική προσωπικότητα που αναμένεται να δώσει νέα πνοή στο εκκλησιαστικό και κοινωνικό έργο της Μητροπόλεως Περιστερίου, της 4ης πληθυσμιακά πόλης της χώρας, της πόλης που αξίζει να ποιμένεται από έναν τόσο πανάξιο Ιεράρχη.

Άξιος!!!

Η πόλη μας ετοιμάζεται να τον καλωσορίσει, να αγκαλιάσει και να στηρίξει το ποιμαντορικό έργο του.

 

Δ.Λ.

 

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021)

  • LAKIWTIS
  • LAKIWTIS
  • stegi
  • alsos mais
  • diadiktio

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ