• muzakis
  • copyjob725
  • velpa
  • MITSOS

ΓΕΓΟΝΟΤΑ - ΦΟΡΕΙΣ

  • sampatakakis
  • xaritos
  • gizis
  • BEKIARIS

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ», ΠΟΥ ΕΠΙ 52 ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΛΙΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗ
(Πατήστε στο μήνυμα για συνέχεια...)

 

Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ
alexandros

alexandros

Το 5ο Τουρνουά ΒOWLING Δυτικής Αττικής για άτομα με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος που διοργανώνει η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Κέντρο Παιδιού και Εφήβου»

bowling

  Σε ένα διαφορετικό τουρνουά μπόουλινγκ, εν όψει της Παγκόσμιας Ημέρας Αυτισμού (2/4),  δίνουν ραντεβού τα άτομα με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος για πέμπτη χρονιά. Στόχος είναι να βιώσουν μια απολαυστική εμπειρία παιχνιδιού και θεραπείας - μέσα από το παιχνίδι - ώστε να κάνουν strike στην  ζωή!

 Το 5ο Τουρνουά ΒOWLING Δυτικής Αττικής για άτομα με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος που διοργανώνει η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Κέντρο Παιδιού και Εφήβου» είναι αφιερωμένο  στα 10 χρόνια λειτουργίας του Κέντρου Ημέρας Εφήβων – Νεαρών Ενηλίκων με Αυτισμό Δυτικής Αττικής «Στην Αυλή του Κόσμου».

 Το Τουρνουά θα διεξαχθεί την Πέμπτη 29 Μαρτίου  (με ώρα εκκίνησης  10:00 το πρωί) στις  εγκαταστάσεις του «Royal Bowling» (Τεύθιδος 7, Περιστέρι), με την συνδιοργάνωση του Εξειδικευμένου Κέντρου Διάγνωσης και Αποκατάστασης Ατόμων με ΔΑΦ «Ηλίανθος».

 Στο Τουρνουά μπορούν να πάρουν μέρος δωρεάν όλα τα άτομα που εξυπηρετούνται σε δομές ψυχικής υγείας ή/και ειδικής αγωγής της Αττικής, με στόχο τη διασκέδαση και την ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία.

Αυτισμός: Ενημερωθείτε, αποδεχθείτε, αγαπήστε!

 Στον αυτισμό τίποτα δεν είναι δεδομένο. Κάθε κατάκτηση είναι τεράστια. Γιορτάζουμε κάθε "μικρό" βήμα, γιατί είναι μεγάλο!

Πάνω από όλα τα παιδιά είναι παιδιά! Ο αυτισμός είναι κομμάτι τους και δεν είναι το μοναδικό στοιχείο της προσωπικότητας τους!

 Ενημερωθείτε για τον αυτισμό και μιλήστε για αυτόν ανοικτά και χωρίς φόβο. Παρακολουθείστε ομιλίες και εκδηλώσεις και γνωρίστε άτομα στο φάσμα και τις οικογένειές τους. Η αποδοχή ξεκινάει ΚΑΙ από την γνώση.

Μιλάμε για τον αυτισμό, για να καταλάβουν όσοι περισσότεροι γίνεται πόσο γεμάτο προκλήσεις και συνάμα υπέροχο είναι να μεγαλώνεις ένα παιδί στο φάσμα ή να είσαι ο ίδιος μέσα σε αυτό.

 Δεν υπάρχει θεραπεία για τον αυτισμό. Μόνο υποστήριξη, εκπαίδευση και αγάπη. Ας θεραπεύσουμε την κοινωνία από τον φόβο της. Όχι τον αυτισμό!

 Σας προσκαλούμε να έρθετε και να νιώσετε την χαρά του παιχνιδιού, να παρακολουθήσετε έναν διαφορετικό αγώνα bowling και να καμαρώσετε τους συμμετέχοντες να βραβεύονται, καθώς όλοι θα κερδίσουν αναμνηστικά μετάλλια για την αξιόλογη προσπάθειά τους.

Οι φωτογραφία είναι από την προηγούμενη διοργάνωση.

 

Νατάσα Σπαντιδάκη

Τμήμα Προβολής και Προώθησης

Κέντρο Παιδιού και Εφήβου

Χρυσολωρά 10-12, Περιστέρι 121 32

Τηλ: +30 210 5771 502

Κιν: +30 694 2423 140

Fax: +30 210 5789 191

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

web site: www.kpechios.gr

 

23/3/2017

Strike στην ζωή κάνουν τα άτομα με αυτισμό παίζοντας bowling

Σε ένα διαφορετικό τουρνουά μπόουλινγκ, ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Αυτισμού (2/4), δίνουν ραντεβού τα άτομα με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος για πέμπτη χρονιά. Στόχος είναι να βιώσουν μια απολαυστική εμπειρία παιχνιδιού και θεραπείας - μέσα από το παιχνίδι - ώστε να κάνουν strike στην  ζωή!

Το 5ο Τουρνουά ΒOWLING Δυτικής Αττικής για άτομα με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος που διοργανώνει η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Κέντρο Παιδιού και Εφήβου» είναι αφιερωμένο  στα 10 χρόνια λειτουργίας του Κέντρου Ημέρας Εφήβων – Νεαρών Ενηλίκων με Αυτισμό Δυτικής Αττικής «Στην Αυλή του Κόσμου». Το Τουρνουά θα διεξαχθεί την Πέμπτη 29 Μαρτίου  (με ώρα εκκίνησης  10:00 το πρωί) στις  εγκαταστάσεις του «Royal Bowling» (Τεύθιδος 7, Περιστέρι), με την συνδιοργάνωση του Εξειδικευμένου Κέντρου Διάγνωσης και Αποκατάστασης Ατόμων με ΔΑΦ «Ηλίανθος».

Στο Τουρνουά μπορούν να πάρουν μέρος δωρεάν όλα τα άτομα που εξυπηρετούνται σε δομές ψυχικής υγείας ή/και ειδικής αγωγής της Αττικής, με στόχο τη διασκέδαση και την ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία.

Αυτισμός: Ενημερωθείτε, αποδεχθείτε, αγαπήστε!

Στον αυτισμό τίποτα δεν είναι δεδομένο. Κάθε κατάκτηση είναι τεράστια. Γιορτάζουμε κάθε "μικρό" βήμα, γιατί είναι μεγάλο!

Πάνω από όλα τα παιδιά είναι παιδιά! Ο αυτισμός είναι κομμάτι τους και δεν είναι το μοναδικό στοιχείο της προσωπικότητας τους!

Ενημερωθείτε για τον αυτισμό και μιλήστε για αυτόν ανοικτά και χωρίς φόβο. Παρακολουθείστε ομιλίες και εκδηλώσεις και γνωρίστε άτομα στο φάσμα και τις οικογένειές τους. Η αποδοχή ξεκινάει ΚΑΙ από την γνώση.

Μιλάμε για τον αυτισμό, για να καταλάβουν όσοι περισσότεροι γίνεται πόσο γεμάτο προκλήσεις και συνάμα υπέροχο είναι να μεγαλώνεις ένα παιδί στο φάσμα ή να είσαι ο ίδιος μέσα σε αυτό.

Δεν υπάρχει θεραπεία για τον αυτισμό. Μόνο υποστήριξη, εκπαίδευση και αγάπη. Ας θεραπεύσουμε την κοινωνία από τον φόβο της. Όχι τον αυτισμό!

Σας προσκαλούμε να έρθετε και να νιώσετε την χαρά του παιχνιδιού, να παρακολουθήσετε έναν διαφορετικό αγώνα bowling και να καμαρώσετε τους συμμετέχοντες να βραβεύονται, καθώς όλοι θα κερδίσουν αναμνηστικά μετάλλια για την αξιόλογη προσπάθειά τους. Για να πάρετε μία γεύση, σας στέλνουμε φωτογραφίες από την προηγούμενη διοργάνωση.

Χορηγοί Επικοινωνίας: ΕΡΤ Α.Ε., Πρώτο Πρόγραμμα, Δεύτερο Πρόγραμμα, Τρίτο Πρόγραμμα, KOSMOS, ΕΡΑ ΣΠΟΡ

 

Πληροφορίες: Νατάσα Σπαντιδάκη, τηλ: 210 5771502 - 6942423140, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

Λίγα λόγια για το Κέντρο Παιδιού και Εφήβου:

Παραμένοντας πιστό στις αρχές που όρισαν την ίδρυσή του, το 1996 στη Χίο, ως Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, έχει στηρίξει περισσότερους από 6.000 εξυπηρετούμενους. Ως ειδικά πιστοποιημένος φορέας του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας, στόχος του είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής παιδιών, εφήβων και ενηλίκων στους τομείς της Ψυχικής Υγείας και της Ειδικής Αγωγής, στη Χίο και την Αττική. Έχει πολλαπλή μορφή δραστηριοποίησης με 6 δομές: Τμήμα Παιδιών & Εφήβων, στη Χίο // Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Χίου // Κέντρο Ημέρας Εφήβων με Αυτισμό στη Δυτική Αττική «Στην Αυλή του Κόσμου» // Ηλίανθος, εξειδικευμένο Κέντρο Διάγνωσης και Αποκατάστασης ατόμων με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ.), στο Περιστέρι // Τμήμα Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων, στη Χίο // Τμήμα Επιστημονικής Τεκμηρίωσης & Εκπαίδευσης

Το Κέντρο Ημέρας Εφήβων με Αυτισμό «Στην Αυλή του Κόσμου», συμπληρώνει φέτος τα 10 χρόνια λειτουργίας του! Πρόκειται για μία από τις ελάχιστες δομές στην Ελλάδα που εξυπηρετεί τις ανάγκες εφήβων και νεαρών ενηλίκων με αυτισμό μέσης και χαμηλής λειτουργικότητας. Έχει έδρα το Περιστέρι και λειτουργεί ως μονάδα ημερήσιας θεραπευτικής φροντίδας και ενίσχυσης της ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης εφήβων- νεαρών ενηλίκων, ηλικίας 15-22 ετών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Σκοπό έχει την κοινωνική ένταξη και λειτουργική αυτονόμηση των μελών του, τη στήριξη των οικογενειών τους, την αγωγή της κοινότητας καθώς και τη δημιουργία δικτύου εθελοντών. Από την αρχή λειτουργίας του Κ.Η. έως τις 31/12/2016 έχουν εξυπηρετηθεί 88 έφηβοι και νεαροί ενήλικες με Δ.Α.Φ. και οι οικογένειες τους.

Ο «Ηλίανθος» εξυπηρετεί άτομα με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και απευθύνεται σε παιδιά - εφήβους και νεαρούς ενήλικες. Τα θεραπευτικά προγράμματα έχουν ως κεντρικό άξονα την κοινωνικοποίηση, την επικοινωνία και την βελτίωση της λειτουργικότητας και της αυτονομίας των εξυπηρετούμενων. Οι συγκεκριμένοι τομείς είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για την ένταξη των ατόμων με ΔΑΦ στην κοινωνία.

Στο πλαίσιο λειτουργίας του «Ηλίανθου», λειτουργεί από το 2011 η δράση «Ναυτίλος» Φιλοξενία το Σαββατοκύριακο. Ο κύριος σκοπός είναι η αποσυμπίεση των οικογενειών των φιλοξενούμενων εφήβων - νεαρών ενηλίκων με Δ.Α.Φ. Τα προγράμματα έχουν στόχο κυρίως την ψυχαγωγία των φιλοξενούμενων. Από τον 9ο 2010 έως 31/12/2016 έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά 147 παιδιά – έφηβοι και νεαροί ενήλικες με Δ.Α.Φ. και οι οικογένειες τους.

Ανακοίνωση του Δήμου για εφάπαξ χορήγηση ειδικού βοηθήματος σε καταναλωτές χαμηλών εισοδημάτων για επανασύνδεση ρεύματος

  Ο Δήμος Περιστερίου ενημερώνει ότι οι καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα που έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών, μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την εφάπαξ χορήγηση ειδικού βοηθήματος, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις ενεργειακές τους ανάγκες, σύμφωνα με το ΦΕΚ 474Β/14.02.2018.
 Ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Μέριμνας κ. Αναστάσιος Θεοδωράκος υπογραμμίζει ότι για την υποβολή σχετικής αίτησης, οι προς εξέταση δικαιούχοι, θα πρέπει:

 1. Να έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών, μέχρι και την ημερομηνία έναρξης ισχύος της ανωτέρω ΚΥΑ, δηλαδή έως και τις 14.02.2018.
 2. Να πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, όπως αυτά ορίζονται από τη σχετική ΚΥΑ.
 Επισημαίνονται τα εξής:
 · Η αποσύνδεση παροχής ρεύματος θα πρέπει να αφορά την κύρια κατοικία του υπό εξέταση δικαιούχου.
 · Το ειδικό βοήθημα καταβάλλεται από τη ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. απευθείας στον τελευταίο Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας, όπου εκκρεμούν οι οφειλές του δικαιούχου.
 · Το ποσό του χορηγούμενου βοηθήματος προσδιορίζεται ανάλογα με το ύψος της συνολικής οφειλής του καταναλωτή προς τον Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
 · Το μέρος της οφειλής που δεν καλύπτεται από το βοήθημα, διακανονίζεται και εξοφλείται από τους καταναλωτές σε άτοκες μηνιαίες δόσεις, ο αριθμός των οποίων ορίζεται από τον εκάστοτε Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
 Για περισσότερες πληροφορίες και αιτήσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Περιστερίου, Παρασκευοπούλου 25Α στο κτήριο της Ξυλοτεχνίας, τηλέφωνο 210 5701561- 210 5701562, Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 9:00 έως 17:00.

Πρόγραμμα του εορτασμού της Εθνικής μας Επετείου της «25ης Μαρτίου 1821»

 

Ι. Σημαιοστολισμός και φωταγώγηση της πόλης

Α. Γενικός σημαιοστολισμός της πόλης:

α) Στα Δημόσια Καταστήματα, Δημόσια και Ιδιωτικά Σχολεία, Νομικά Πρόσωπα και Οργανισμούς Δημοσίου Δικαίου, Τράπεζες, κ.λ.π. με τη μέριμνα των Διευθυντών τους.

β) Στους κεντρικούς δρόμους και πλατείες με τη μέριμνα του Δήμου.

γ) Στις οικίες και τα καταστήματα με τη μέριμνα των ιδιοκτητών και ενοίκων τους.

Β. Φωταγώγηση κατά τις βραδινές ώρες της 24ης έως και της 25ης Μαρτίου 2017 όλων των Δημοσίων και Δημοτικών Καταστημάτων, των Νομικών Προσώπων και Οργανισμών Δημοσίου Δικαίου, των Τραπεζών και προαιρετικά των οικιών και καταστημάτων.

ΙΙ. Στις 23 Μαρτίου 2018, ημέρα Παρασκευή

Α. Εορτασμός της Εθνικής μας Επετείου σε όλα τα Σχολεία (Δημόσια - Ιδιωτικά) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Β. Ομιλίες σε ειδικές συγκεντρώσεις στις Δημόσιες Υπηρεσίες, Τράπεζες, Οργανισμούς, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.

Γ. Προσκύνημα και κατάθεση στεφάνων από μαθητές, σπουδαστές, Οδηγούς στο Ηρώο (πλατεία Δημοκρατίας), που θα προσέλθουν με επικεφαλής καθηγητές, δασκάλους και βαθμοφόρους αντίστοιχα καθώς και από Σωματεία, Συλλόγους κ.α. σύμφωνα με το καθιερωμένο πρωτόκολλο.

ΩΡΑ 11.00 π.μ.: Ολοκλήρωση της προσέλευσης, στο χώρο της πλατείας, των αντιπροσωπειών των Σχολείων, Σωματείων, Οδηγών, Συλλόγων κ.ά.

ΩΡΑ 11.15 π.μ.: Προσέλευση του Δημάρχου, του Κλήρου και των επισήμων, έναρξη της τελετής, όπως παρακάτω: α) Επιμνημόσυνη δέηση. β) Ομιλία Δημάρχου Περιστερίου. γ) Κατάθεση στεφάνων. δ) Τήρηση ενός λεπτού σιγής. ε) Εθνικός Ύμνος από τη Φιλαρμονική του Δήμου Περιστερίου. στ) Λήξη τελετής - Αποχώρηση των επισήμων.

ΙΙΙ. Στις 25 Μαρτίου 2018, ημέρα Κυριακή

ΩΡΑ 07.30 π.μ.: Χαρμόσυνες κωδωνοκρουσίες όλων των Εκκλησιών, με τη μέριμνα της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου.

ΩΡΑ 09.45 π.μ.: Ολοκλήρωση της προσέλευσης στο Μητροπολιτικό Ναό των Συλλόγων, Σωματείων, Οργανισμών και των σημαιοφόρων των Σχολείων με τα λάβαρά τους.

ΩΡΑ 09.50 π.μ.: Ολοκλήρωση της προσέλευσης των Τοπικών Αρχών.

ΩΡΑ 09.55 π.μ.: Προσέλευση του Δημάρχου, του Προέδρου και των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου και των λοιπών επίσημων προσκεκλημένων.

ΩΡΑ 10.00 π.μ.: 1. Τέλεση Δοξολογίας στο Μητροπολιτικό Ναό «Ευαγγελισμός της Θεοτόκου» χοροστατούντος του σεβ. Μητροπολίτου Περιστερίου, κ.κ. Χρυσόστομου. 2. Δέηση στη μνήμη της ηρωικής γενιάς του «1821» στο Ηρώο (πλατεία Δημοκρατίας). 3. Καταθέσεις στεφάνων σύμφωνα με το καθιερωμένο πρωτόκολλο και το προβάδισμα που προβλέπουν οι σχετικές αποφάσεις του Υπ. Εσωτερικών. 4. Τήρηση ενός λεπτού σιγής. 5. Ανάκρουση Εθνικού Ύμνου από τη Φιλαρμονική του Δήμου. 6. Λήξη τελετής - Αποχώρηση Επισήμων.

ΩΡΑ 10.30 π.μ.: Ολοκλήρωση της προσέλευσης στην οδό Παν. Τσαλδάρη και Ραβινέ των τμημάτων των Σχολείων και των αντιπροσωπειών Σωματείων, Συλλόγων, Οργανώσεων κ.λπ. που πρόκειται να παρελάσουν.

ΩΡΑ 11.00 π.μ.: Έναρξη της παρέλασης των σχηματισμών από την οδό Παν. Τσαλδάρη & Ραβινέ, διέλευσή της προ των επισήμων, (στο ύψος της πλατείας Δημοκρατίας) και κατάληξή της στη διασταύρωση της οδού Π. Τσαλδάρη & Αιμ. Βεάκη.

Υπεύθυνος των εκδηλώσεων είναι ο Εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος κ. Μιχάλης Μιχαλόπουλος.

Πασχαλινό Βazaar 2018 της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Κέντρο Παιδιού και Εφήβου»

 Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Κέντρο Παιδιού και Εφήβου» σάς περιμένει όλους, μικρούς και μεγάλους, στον πεζόδρομο Περιστερίου (έξω από τα Public) το Σάββατο 24  Μαρτίου για το 8ο εορταστικό Πασχαλινό Bazaar, από τις 10:00 – 16:00.

Oι εξυπηρετούμενοι του Kέντρου Ημέρας Εφήβων και Νεαρών Ενηλίκων με Αυτισμό «Στην Αυλή του Κόσμου», που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια λειτουργίας και του Εξειδικευμένου Κέντρου Διάγνωσης και Αποκατάστασης Ατόμων με ΔΑΦ «Ηλίανθος», έχουν ετοιμάσει για σας χειροποίητες πασχαλινές δημιουργίες με πολύ μεράκι και αγάπη.

Στους πάγκους μας θα βρείτε μεγάλες ευκαιρίες αγορών σε καλόγουστες λαμπάδες, είδη διακόσμησης, πασχαλινές συνθέσεις, σπιτικά γλυκά, χειροτεχνίες και χρηστικές κατασκευές.

Κάντε τις γιορτινές αγορές σας  σε προσιτές τιμές και χαρίστε χαμόγελα τόσο στους φίλους και την οικογένειά σας, όσο και στα άτομα με αυτισμό, τους «διαφορετικούς» ήρωες της ζωής!

 

Σας περιμένουμε!

 

Για περισσότερες πληροφορίες: Νατάσα Σπαντιδάκη, Τμήμα Προβολής & Προώθησης, Κέντρο Παιδιού και Εφήβου, τηλ: 210 5771502,6942423140, nspantidaki@kpechios.gr

Με απολογισμό δράσης και βραβεύσεις σκακιστών έκοψε την πίττα του ο Σκακιστικός Όμιλος Περιστερίου

 

 Στη κατάμεστη αίθουσα του εντευκτηρίου του Σκακιστικού ομίλου Περιστερίου, πραγματοποιήθηκε στις 3.2.2018, η κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας και η βράβευση των αθλητών για το έτος 2017.

 Η παρουσία πλήθος φίλων και μελών του συλλόγου κυρίως νεαρής ηλικίας ήταν αντιπροσωπευτική της προσπάθειας που καταβάλλεται από το σωματείο αυτό για τη διάδοση του αθλήματος αλλά κυρίως της αναγνώρισης της προσφοράς του στην νεολαία και τον πολιτισμό της τοπικής κοινωνίας.

 Στον καθιερωμένο χαιρετισμό και την ομιλία του, ο πρόεδρος του Ομίλου κ. Λαπατάς Ιάκωβος, αναφέρθηκε στα αποτελέσματα της πρόσφατης Γενικής Συνέλευσης παρουσιάζοντας τα νέα μέλη του Δ.Σ, στον απολογισμό έργου του απελθόντος ΔΣ για την χρονιά που πέρασε και στο προγραμματισμό για το 2018 κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην πλούσια αγωνιστική δραστηριότητα των ομαδικών και ατομικών επιτυχιών των σκακιστών και στην αναπτυξιακή πορεία του Συλλόγου. Στη διάδοση του αθλήματος στα δημοτικά σχολεία του Περιστερίου και των γύρω περιοχών καθώς και στον σημαντικό ρόλο που έχει επιτελέσει το σωματείο στην ανάπτυξη και διάδοση του αθλήματος στο Δήμο Περιστερίου.

 Κλείνοντας ευχαρίστησε θερμά όλους για την στήριξη που παρέχουν στο Σύλλογο και δεσμεύτηκε ως προς την περαιτέρω προσπάθεια του συλλόγου για διάδοση του αθλήματος στην περιοχή.

 Ακολούθησαν οι βραβεύσεις των αθλητών που διακρίθηκαν, με τον έφορο αγώνων Βαλέλλη Γιώργο να παρουσιάζει διεξοδικά τις επιτυχίες του Συλλόγου. Συγκεκριμένα βραβεύτηκαν :

 Οι συμμετέχοντες στο διασυλλογικό πρωτάθλημα Α΄ τοπικής Κατηγορίας Αττικής(1η θέση, πρωτάθλημα και άνοδος στη Γ΄ Εθνική κατηγορία) .

 Οι συμμετέχοντες στο ομαδικό πρωτάθλημα παίδων κορασίδων Αττικής (6η θέση στην Αττική) και οι νεαροί σκακιστές του συλλόγου :

 -Τσουρέκας Κυριάκος (πρώτος στα ατομικά σχολικά πρωταθλήματα δυτικής Αττικής και πρόκριση/συμμετοχή στους τελικούς των Πανελληνίων σχολικών πρωταθλημάτων που έγιναν στο Λουτράκι καθώς επίσης δεύτερος με πρόκριση και συμμετοχή στα πανελλήνια νεανικά πρωταθλήματα κάτω των 10 ετών που έγιναν στο Ρίο Αχαΐας).

 -Λυράκης Γεώργιος (για την πρόκριση και την συμμετοχή του στα σχολικά πρωταθλήματα Αττικής στην κατηγορία κάτω των 10 ετών). Και,

 -Παράσχη Φωτεινή (για την πρόκριση και συμμετοχή της στα πανελλήνια σχολικά πρωταθλήματα στην κατηγορία κάτω 8 ετών που έγιναν στο Λουτράκι Κορινθίας).

 Τιμή για το σύλλογο ήταν η παρουσία του δημάρχου Περιστερίου κ. Παχατουρίδη Ανδρέα, ο οποίος στην ομιλία του αναφέρθηκε στη σημαντικότητα ύπαρξης του συλλόγου, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μιλάμε για ένα όμιλο μιλάμε για μια οικογένεια, η οποία υπηρετεί το άθλημα 45 χρόνια και το καλλιεργεί στα μικρά Περιστεριωτόπουλα που είναι το καλύτερο Περιστέρι».

Συνεχάρη τους υπευθύνους του Συλλόγου για την ανιδιοτελή προσπάθεια που καταβάλλουν για το καλό του αθλήματος!

 Η εκδήλωση έκλεισε με την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίττας Η τύχη χαμογέλασε στους νεαρούς σκακιστές του συλλόγου: Ξαφέλη Δημήτρη, Λιάσκο Παύλο Μάριο και στη νεαρή Ταμπαθάνη Κουρεμάδη Μέλανη, στους οποίους έτυχαν τα τρία φλουριά της πίτας που αντιστοιχούσαν σε δωροεπιταγές από το κατάστημα Πλαίσιο.

 Την εκδήλωση επίσης τίμησαν με την παρουσία τους, οι αντιδήμαρχοι Τσιώτα Μάρκου Μαρία, Μπέτσης Βασίλειος, Θεοδωράκος Αναστάσιος, η πρόεδρος του Ο.Π.Α.Α.Π. Κορόγιαννη Πολυξένη- Ευαγγελία, ο πρόεδρος της ΔΕΠΑΔΠ Καλλιάφας Αναστάσιος και ο δημοτικός σύμβουλος Παναγιωτόπουλος Παναγιώτης .

Πολλές ευχαριστίες αξίζουν σε όλα τα μέλη του νεοσύστατου Δ.Σ. του Συλλόγου για την προσπάθεια που κατέβαλαν για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης. Και του χρόνου με υγεία !!

Τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα- Λιναρδάτου, για 9η συνεχή χρονιά, διοργάνωσαν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη διημερίδα με θέμα «Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική Πράξη»

 

 Τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα- Λιναρδάτου, για 9η συνεχή χρονιά, διοργάνωσαν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη διημερίδα «Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική Πράξη», στις 3 & 4 Μαρτίου 2018 στις εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων, (Ελ. Βενιζέλου 112- 114).

 Οι εργασίες της διημερίδας ξεκίνησαν στις 3.3.2018, με  χαιρετισμούς από τους κ.κ. Γεώργιο Λιναρδάτο- γεν. διευθυντή των Εκπαιδευτηρίων, Ιωάννη Κατωπόδη- προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Νικόλαο Σκίκο - πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ).

 Η διημερίδα απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε φοιτητές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης & Κολλεγίων, καθώς και σε όλους όσοι ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με τον χώρο της εκπαίδευσης.

 Να σημειωθεί πως τα προηγούμενα 8 χρόνια έχουν παρακολουθήσει τη διημερίδα 7.500 εκπαιδευτικοί δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων από όλη την Ελλάδα. αριθμός που αποδεικνύει έμπρακτα την αποδοχή της διημερίδας από την εκπαιδευτική κοινότητα.

 Στόχοι της διημερίδας ήταν να δοθεί βήμα σε αξιόλογους εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές που προέρχονται είτε από το δημόσιο είτε από τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να παρουσιάσουν μέρος της δουλειάς τους και να καταθέσουν τις προτάσεις τους με επιδιωκόμενο αποτέλεσμα τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

 Επίσης, να δοθεί η δυνατότητα στους επισκέπτες που παρακολούθησαν τις εργασίες της διημερίδας να ενημερωθούν για τις δυνατότητες που τους παρέχουν οι Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών, να ανταλλάξουν ιδέες και πρακτικές αξιοποίησης των σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων και να ενσωματώσουν δημιουργικά τις τεχνολογίες στη διδακτική τους καθημερινότητα.

 Πιο συγκεκριμένα στην διημερίδα: 90 Εισηγητές, 65 Παρουσιάσεις, 50 Φορείς & Σχολεία, 8 Μαθητές, 10 Εταιρείες πληροφορικής και 3 κεντρικές ομιλίες εστιάστηκαν στις παρακάτω εκπαιδευτικές ενότητες: «Hardware», «Ειδική Αγωγή», «Εκπαιδευτικά Εργαλεία», «Τέχνη & Τεχνολογία», «Βιωματικά Εργαστήρια Microsoft», «e-Learning», «STEM», «Ειδική Αγωγή», «Εκπαιδευτικά Παιχνίδια», «Προσχολική Αγωγή», «Δημοτικό», «Ξενόγλωσση Εκπαίδευση», «Φιλολογικά», «Μαθηματικά», «Φυσικές Επιστήμες», «Οικονομικά».

*

 Για τις κεντρικές ομιλίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν

στην ιστοσελίδα του σχολείου www.avgouleaschool.gr

Καινοτόμα δράση Master class τραγουδιού υλοποιεί η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας

alexg

  Μια θαυμάσια καινοτόμα δράση υλοποιεί η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας σε συνεργασία με τη διεθνούς φήμης Mezzo Soprano Αλεξάνδρα Γκράβας  (Master class τραγουδιού) για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων, ηλικίας 8-12 ετών).

 Ο διευθυντής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Α/θμιας Γ΄ Αθήνας, κ. Αδάμ Στάμος, και οι υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων κ.κ. Ελένη Νιάρχου και Μαρία Μαγαλιού, συνεργάζονται με τη διεθνούς φήμης Mezzo Soprano Αλεξάνδρα Γκράβας  διοργανώνοντας Master class τραγουδιού, για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων, ηλικίας 8-12 ετών.

 Στόχος της δράσης είναι αφενός μεν η ανάδειξη και καλλιέργεια του μουσικού ταλέντου των μαθητών και των ιδιαίτερων μουσικών τους κλίσεων, αφετέρου δε η αισθητική καλλιέργεια και πολιτισμική εμπειρία που απορρέει από την αλληλεπίδραση των μαθητών με καταξιωμένους καλλιτέχνες.

 Κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η προσφορά της κ. Γκράβας να ακούσει, να εμπνεύσει και να καθοδηγήσει μαθητές των σχολείων της Διεύθυνσής μας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ταλέντο στη φωνητική μουσική, ώστε να ανακαλύψουν τις μουσικές δεξιότητες και ικανότητές τους και να ενθαρρυνθούν για την περαιτέρω καλλιέργειά τους.

 Το Master class θα πραγματοποιηθεί τo Σάββατο 24 Μαρτίου 2018 κατά τις ώρες 09:45-16:30 στην αίθουσα εκδηλώσεων των 6ου και 14ου Δημοτικών Σχολείων Περιστερίου (Πτολεμαΐδος 51) και είναι ανοιχτό για όποιον ενδιαφέρεται να το παρακολουθήσει.

 Οι μαθητές/ ομάδες μαθητών, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό μουσικής, θα προετοιμάσουν ένα φωνητικό μουσικό κομμάτι δικής τους επιλογής, το οποίο θα παρουσιάσουν κατά τη διάρκεια του Master class.

 Εκτός από τους μαθητές που θα συμμετάσχουν ενεργά στο Master class είναι δυνατή και η συμμετοχή μικρού αριθμού μαθητών ως ακροατών.

Παρουσίαση των πεπραγμένων της Περιφέρειας Αττικής για το 2017

Ρένα Δούρου: «Επιχειρούμε να φέρουμε την κανονικότητα των στοιχειωδών στην Αττική»

RDOUROU«Η υπόθεση της Διοίκησης της Περιφέρειας είναι καθημερινή σύγκρουση. Και αυτό το έχουμε καταλάβει καλά - τρία χρόνια που συγκρουόμαστε με μικρο-συμφέροντα και βαθιά ριζωμένες νοοτροπίες και πρακτικές, συγκρουόμαστε με εκείνους που δεν θέλουν να αλλάξει τίποτε, με όσους ξεβολεύονται από την απόπειρα λειτουργίας μιας σύγχρονης και αποτελεσματικής Περιφέρειας», επισήμανε η Περιφερειάρχης Ρένα Δούρου, από το βήμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, στο πλαίσιο της ειδικής συνεδρίασης για τον απολογισμό πεπραγμένων της Περιφέρειας για το 2017.

«Με όσα πράξαμε το 2017, με όσα πράξαμε τα τελευταία 3 χρόνια, ισχυριζόμαστε ότι κάνουμε τα στοιχειώδη. Επιχειρούμε να κάνουμε την Αττική, σύγχρονη ευρωπαϊκή περιφέρεια, που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και τις ανάγκες των πολιτών της. Επιχειρούμε να φέρουμε την κανονικότητα των στοιχειωδών», υπογράμμισε η Περιφερειάρχης. «Δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω, δεν πρόκειται να σκύψουμε το κεφάλι στους εκφοβισμούς, τους εκβιασμούς, την παραπληροφόρηση, τον πόλεμο διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, γιατί έχουμε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, στους ανθρώπους μας, έχουμε εμπιστοσύνη στους πολίτες, στους τελικούς κριτές όλων μας» τόνισε η ίδια. «Σχεδιάζουμε και οικοδομούμε, χωρίς εκπτώσεις, μια Περιφέρεια αντάξια των προσδοκιών και των αναγκών των πολιτών της Αττικής, παράγοντα στέρεας και βιώσιμης ανάπτυξης», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

 

Βασικά σημεία από την ομιλία της κας Δούρου:

Δυστυχώς, τρία χρόνια μετά από την ανάληψη των καθηκόντων της Διοίκησης, είναι φανερό ότι ορισμένοι βρίσκονται ακόμη σε φάση άρνησης της αλλαγής που συντελέστηκε τον Μάιο του 2014.

Όμως πλέον, τρία χρόνια μετά, τα διαπιστευτήριά μας τα καταθέτουμε καθημερινά με το έργο μας. Και δεύτερον, τα διαπιστευτήρια μιας Διοίκησης δεν τα κάνει δεκτά η εκάστοτε αντιπολίτευση αλλά οι πολίτες. Σε αυτούς απευθυνόμαστε, χωρίς πληρωμένες διαμεσολαβήσεις και καταχωρήσεις, μέσα από τις διαδικασίες κοινωνικής λογοδοσίας που καθιερώσαμε και τις συνεχίζουμε, από τους πολίτες κρινόμαστε.

Αυτοί είναι οι τελικοί κριτές όλων μας. Για αυτό και σεβόμαστε το δικό τους κριτήριο και όχι το κριτήριο εκείνων που βάλθηκαν, για παράδειγμα, να επιρρίψουν ευθύνες στην Περιφέρεια Αττικής γενικά και στο πρόσωπό μου ειδικότερα, για την τραγωδία της Μάνδρας, συνειδητά παραπληροφορώντας και διαστρεβλώνοντας προκλητικά την πραγματικότητα.

Εμείς τη Δυτική Αττική δεν την ανακαλύψαμε τον Νοέμβριο του 2017. Επιχειρούμε να αλλάξουμε αρνητικά δεδομένα δεκαετιών από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ευθύνη της Διοίκησης.

Είτε πρόκειται για τη συνέχιση της διαδικασίας απομάκρυνσης των εκκαμινευμάτων της Χαλυβουργίας, είτε για την προώθηση έργων υποδομής, αντιπλημμυρικών ή οδοποιίας. Είτε για την υιοθέτηση από την Πολιτεία του αναθεωρημένου Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Απορριμμάτων, ο οποίος, στη βάση της κυκλικής οικονομίας και των αρχών της εγγύτητας και της ανακύκλωσης, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τον προοδευτικό τερματισμό της λειτουργίας του ΧΥΤΑ Φυλής.

Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι Μάνδρα και Φυλή, έχουν την ίδια μήτρα. Τη μήτρα της φαυλότητας, της αβελτηρίας, της αδιαφορίας των αιρετών για κρίσιμα προβλήματα που η επίλυσή τους περνά μέσα από την ανάληψη του περιβόητου πολιτικού κόστους.

Μάνδρα και Φυλή, βόλευαν πολλούς για πολύ καιρό. Μάνδρα και Φυλή είναι οι παθογένειες δεκαετιών, της πατρίδας μας. Η τραγωδία της Μάνδρας “πάτησε” πάνω σε ένα ευρέως αποδεκτό μοντέλο ανάπτυξης που περιφρονεί το περιβάλλον και αψηφά την κλιματική αλλαγή με αντικειμενικό σύμμαχο μια τυφλή γραφειοκρατία.

Από την πρώτη στιγμή της τραγωδίας στη Δυτική Αττική, η Περιφέρεια Αττικής βρέθηκε με τα μηχανήματα της Πολιτικής Προστασίας της στο πλευρό των δοκιμαζόμενων συμπολιτών μας. Κι εξακολουθεί να δίνει το παρών.

Την ίδια στιγμή προωθούμε δύο σημαντικά έργα: Την αποκατάσταση της οδοποιίας και των πεζοδρομίων σε όλους τους δρόμους που επλήγησαν, προϋπολογισμού 4.350.000 ευρώ και την αποκατάσταση των παιδικών χαρών και των πλατειών και τον εξοπλισμό τους με σύγχρονα, δημιουργικά παιχνίδια προϋπολογισμού 2.450.000 ευρώ.

Επιχειρούμε την αποκατάσταση υποδομών, όπως είναι η Παλαιά Εθνική Οδός Ελευσίνας Θήβας. Προχωρήσαμε στη δέσμευση 15 εκατομμυρίων στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας για τις ανάγκες των πληγεισών περιοχών.

Την ίδια στιγμή, επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες, που όμως δεν είναι δικής μας αρμοδιότητας, δεν ελέγχονται από την Περιφέρεια Αττικής, για τη δημοπράτηση του έργου διευθέτησης του χειμάρρου Σούρες και του ρέματος Αγίας Αικατερίνης προϋπολογισμού 11 εκατομμυρίων ευρώ. Η Περιφέρεια Αττικής ολοκλήρωσε τους κτηματογραφικούς πίνακες, οι οποίοι αναρτήθηκαν από τον Δήμο Μάνδρας και η δημοπράτηση θα γίνει με κατεπείγουσες διαδικασίες εντός του επομένου μηνός.

Απαιτούνται, κυρίως σε ό,τι αφορά τα απαραίτητα έργα αντιπλημμυρικής υποδομής, να τρέξουν οι διαδικασίες υπερβαίνοντας γραφειοκρατικά εμπόδια και τυπολατρικές λογικές. Δεν είναι δυνατόν οι ίδιοι που μας προσάπτουν καθυστερήσεις, να εξαντλούν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, π.χ. σε ό,τι αφορά τις απαλλοτριώσεις των οικοπέδων τους. Εμείς για την επίσπευση των διαδικασιών αυτών, έχουμε ήδη καταθέσει τις προτάσεις μας.

Μάνδρα και Φυλή λοιπόν εδώ και δεκαετίες αποτελούν την αποθέωση της ανευθυνότητας και αδιαφορίας αιρετών αλλά και πολιτών της Αττικής, που πιστεύουν ότι η διαχείριση των δικών τους σκουπιδιών πρέπει να είναι αποκλειστική υπόθεση της Δυτικής Αττικής. “Μακριά από την αυλή μου και όπου θέλει ας είναι”. Το σύνθημα αυτό, που ακούγεται στο Γραμματικό αλλά και στην... Κέρκυρα, διαιωνίζει το περιβαλλοντικό, υγειονομικό, αδιέξοδο.

Εμείς, με τον ΠΕΣΔΑ σκιαγραφήσαμε τις λύσεις. Σκιαγραφήσαμε τις χωροθετήσεις. Όχι μοιράζοντας τη δυσοσμία και τη βρωμιά, αλλά κατανέμοντας την ευθύνη, με μικρής κλίμακας εγκαταστάσεις, ισότιμα στην Αττική. Και δημιουργώντας νέες, βιώσιμες θέσεις δουλειάς. Συμβάλλοντας στο στέρεο μοντέλο ανάπτυξης που έχει ανάγκη ο τόπος.

Και δεν μείναμε στον Περιφερειακό Σχεδιασμό. Τη χρονιά που πέρασε διασφαλίσαμε την ομαλή χρηματοδότηση μέσω του ΥΜΕΠΕΡΑΑ ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ των υποδομών ολοκληρωμένης διαχείρισης αποβλήτων στη βάση του εθνικού και του περιφερειακού σχεδιασμού.

Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η υλοποίηση του Περιφερειακού σχεδιασμού, που δεν είναι της Δούρου ή της Δύναμης Ζωής, αλλά σχεδιασμός ευθύνης απέναντι στους πολίτες, προϋποθέτει την ενεργή συμμετοχή όλων των δήμων. Ήδη έχουμε καλά παραδείγματα – στο Χαλάνδρι, στα Βριλήσσια, στη Βάρη, Βούλα, Βουλιαγμένη και αλλού.

Δεν είναι όμως αρκετά. Καθαρές κουβέντες. Η Φυλή θα πάψει να λειτουργεί μόνο όταν όλοι αναλάβουμε τις ευθύνες μας. Η Περιφέρεια έχει αναλάβει προ πολλού τις δικές της. Και ήδη τις υλοποιεί. Και είμαστε έτοιμοι να συγκρουστούμε με εκείνες τις αντιλήψεις που θέλουν τους πολίτες να πληρώνουν τα πρόστιμα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Είμαι βέβαιη ότι κάποιοι, στη λογική διασποράς ξανά fake news, θα προσπαθήσουν να μας κατηγορήσουν ότι δήθεν δεν προωθούμε νομοθετικές ρυθμίσεις προς την κεντρική εξουσία. Θα προσπαθήσουν να μας προσάψουν ότι δεν πράττουμε και ότι δεν λειτουργούμε παραγωγικά στη σχέση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την κεντρική εξουσία.

Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, καθώς έχουμε αναβαθμίσει αυτή τη σχέση, καταθέτοντας συστηματικά προτάσεις για νομοθετικές ρυθμίσεις προς την κυβέρνηση:

θα είχε μείνει στα χαρτιά η εξαγγελία της προηγούμενης Διοίκησης για την οικονομική στήριξη της σεισμόπληκτης Κεφαλονιάς με 5 εκατομμύρια – το ίδιο θα είχε συμβεί και με τη στήριξη που προσφέραμε στη σεισμόπληκτη Μυτιλήνη με 2.8 εκατομμύρια,

δεν θα μπορούσαν και φέτος, όπως και πέρσι, 21 χιλιάδες μαθητές της Αττικής να πηγαίνουν από την πρώτη μέρα, εγκαίρως και με ασφάλεια στα σχολεία τους,

δεν θα είχαμε καταφέρει να στηρίξουμε με υλικοτεχνική υποδομή αξίας 40 εκατομμύριων, όλα τα νοσοκομεία της Αττικής, και με 20 εκατομμύρια τα στρατιωτικά νοσοκομεία,

δεν θα μπορούσαμε να στηρίξουμε τους δημάρχους που δεν έχουν τους απαιτούμενους πόρους για την ανάληψη σημαντικών πρωτοβουλιών στους δήμους τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα σύναψης προγραμματικής σύμβασης και για προμήθειες – διορθώσαμε έτσι μια στρεβλή πρακτική του παρελθόντος που ήθελε να βαφτίζονται οι υπηρεσίες και οι εργασίες, προμήθειες,

δεν θα είχαμε καταφέρει να ρυθμίσουμε όλα τα μισθώματα των κτιρίων της Περιφέρειας Αττικής, ειδικά αυτά που είχαν λήξει και δεν μπορούσαμε να πληρώσουμε τους ιδιοκτήτες τους καθώς δεν ήταν λίγα τα ληγμένα μισθωτήρια που είχαμε παραλάβει το 2014.

Με αίσθηση ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες μας και απέναντι στους εργαζόμενους της Περιφέρειας, πήραμε την πρωτοβουλία μεταστέγασης των υπηρεσιών του Κεντρικού Τομέα Αθήνας, σε σύγχρονο, πλήρως εξοπλισμένο κτίριο, ακολουθώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες. Φθάνοντας μάλιστα στο σημείο, αν και δεν είχαμε σχετική υποχρέωση, να ζητήσουμε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με την απόφασή μας αυτή υπηρετούμε το δικαίωμα των εργαζομένων να εργάζονται με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίες σε κατάλληλα κτίρια.

Και τη χρονιά που πέρασε εμείς πορευθήκαμε ενώνοντας δυνάμεις - στη βάση δηλαδή συνεργειών, μέσα από μνημόνια συνεργασίας: με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με το ΕΒΕΑ, με τον ΣΕΓΑΣ. Η ίδια χρονιά σημαδεύθηκε από σημαντικά έργα που ξεκίνησαν σε πολλούς τομείς – υποδομών, αντιπλημμυρικά, διαχείρισης απορριμμάτων, κοινωνικά, αθλητικά, πολιτιστικά, τουριστικά, ψηφιακής πολιτικής.

Έργα υπερτοπικής σημασίας όπως η ανάπλαση του Φαληρικού όρμου, 73 εκατομμυρίων, που απαλλάσσει από τον εφιάλτη των πλημμυρών τους πολίτες των γύρω περιοχών και παράλληλα τους δίνει πρόσβαση στη θάλασσα.

Κρίσιμα έργα υποδομής, όπως η κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού σύνδεσης της Αίγινας, 30 εκατομμυρίων, που ικανοποιεί ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα στο νησί, ή το σημαντικό αντιπλημμυρικό της κατασκευής αγωγού εκτροπής κυκλοβόρου και αγωγού Προφήτη Δανιήλ στον Κηφισό, 79 εκατομμυρίων.

Τη χρονιά που πέρασε, συνεχίσαμε να συμβάλλουμε στη δημιουργία δικτύου κοινωνικής πολιτικής για τους συμπολίτες μας:

Με έργα, όπως το Πρόγραμμα Ρεύμα για Όλους, αυξάνοντας τους δικαιούχους. Πλέον έχουμε φθάσει το 2017 να επιδοτούμε το ηλεκτρικό ρεύμα, 35.000 νοικοκυριών, με 5 εκατομμύρια, έναντι 20.000 το 2016,

συνεχίσαμε να δίνουμε έμφαση στα προνοιακά ιδρύματα, αυξάνοντας τα ποσά στήριξής τους. Έτσι το 2017 επιχορηγήσαμε φορείς κοινωνικής φροντίδας με 6 εκατομμύρια ευρώ,

ενισχύσαμε το Πυροσβεστικό σώμα με 5 εκ. € για την προμήθεια 35 πυροσβεστικών οχημάτων διαφόρων τύπων,

ενισχύσαμε την Ελληνική Αστυνομία με 5 εκ. € για την προμήθεια 143 οχημάτων διαφόρων τύπων, 56 μοτοσυκλετών και μεγάλου αριθμού συσκευών ελέγχου και μέτρησης της ταχύτητας στο οδικό δίκτυο της Αττικής,

ενισχύσαμε τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) με 30 εκ. € για την προμήθεια 90 νέων, σύγχρονων, αντιρρυπαντικών λεωφορείων,

εγκρίναμε χρηματοδότηση ύψους 1 εκ. € για την εγκατάσταση δικτύου wifi σε λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ καθώς και σε κεντρικές στάσεις του δικτύου αστικών μεταφορών της Αττικής.

Πολιτισμός και Μνήμη, για εμάς δεν είναι πάρεργα ή κάποιου είδους πολυτέλεια σε καιρούς κρίσης αλλά αναπόσπαστα κομμάτια της ταυτότητας της Αττικής. Έτσι, το 2017 συνεχίσαμε να δίνουμε έμφαση στα έργα Πολιτισμού. Στηρίζοντας για παράδειγμα την Εθνική Πινακοθήκη και το Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου με 4 εκατομμύρια ή ενισχύοντας την Ελευσίνα ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021, ένα “οικουμενικό στοίχημα”.

Εμείς από την ανάληψη της ευθύνης της Διοίκησης δεν ταυτίζουμε τον αθλητισμό με το ποδόσφαιρο. Για αυτό και το 2017, προχωρήσαμε σε έργα υποδομών μαζικού αθλητισμού, ύψους 217 εκατομμυρίων από ίδιους πόρους που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα εκτελεστέων έργων της Περιφέρειας.

Η εικόνα της Αττικής, στο εσωτερικό και το εξωτερικό, αποτελεί για εμάς σπουδαία υπόθεση είτε πρόκειται για την προσέλκυση τουριστών είτε επενδυτών. Υπόθεση που υπηρετούμε συστηματικά εδώ και τρία χρόνια, από την εκπόνηση συνεκτικής Στρατηγικής Τουριστικής Προβολής της ως τις σημαντικές δράσεις της περασμένης χρονιάς.

Προωθήσαμε σειρά εξωστρεφών δράσεων για βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και μείωση της γραφειοκρατίας. Είτε πρόκειται για την κατασκευή της ηλεκτρονικής πύλης υποβολής αιτημάτων και αιτήσεων για περισσότερες από είκοσι υπηρεσίες για πολίτες ή/και επιχειρήσεις, είτε τη δημιουργία του νέου, εύχρηστου και φιλικού για τον χρήστη Οδηγού Υπηρεσιών της Περιφέρειας με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Στόχος μας δεν ήταν και δεν είναι να αυξήσουμε τα... αποθεματικά μας γιατί δεν είμαστε εμπορική επιχείρηση ή κερδοσκοπικός οργανισμός. Κομπόδεμα απραξίας μην περιμένετε λοιπόν από εμάς, γιατί εμείς την έχουμε κάνει την επιλογή μας: επενδύουμε στο παρόν και το μέλλον των παιδιών μας.

Αλλάζουμε την Αττική, φτιάχνουμε υποδομές, συμβάλλουμε στο δίκτυο κοινωνικής στήριξης των συμπολιτών μας, αλλάζουμε το πρότυπο άσκησης διοίκησης, συνεργαζόμαστε με φορείς δημόσιας και ιδιωτικής επιχειρηματικότητας.

Η χρονιά που πέρασε ήταν μια σημαντική χρονιά για ένα θέμα, που ορισμένοι όψιμα ανακάλυψαν το... 2014. Αναφέρομαι στο Πεδίο του Άρεως. Έναν πνεύμονα πρασίνου στο κέντρο της πρωτεύουσας που παραλάβαμε με έκπτωτο τον ανάδοχο που είχε αναλάβει την ανάπλασή του. Και έκτοτε έχουμε κάνει πολλά. Αρκετά από αυτά τα παρουσιάσαμε στη σχετική Συνέντευξη Τύπου στις αρχές Ιουλίου του 2017. Παρεμβαίνουμε έτσι συστηματικά σε 3 άξονες - Καθαριότητα, Φύλαξη, Πολιτισμός - Αθλητισμός -, αξιοποιούμε υποδομές όπως το Κτίριο Οικονομίδη που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία. Και παράλληλα ανοίγουμε το πάρκο σε υψηλού επιπέδου αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με την ΚΑΜΕΡΑΤΑ-Ορχήστρα φίλων μουσικής και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αριστερή Κίνηση : Αγώνας για το Κέντρο Υγείας Περιστερίου!

 

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

 

(Περίληψη τοποθέτησης που έκανε η Αριστερή Κίνηση Περιστερίου στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου 8/2/2018 προ ημερησίας διάταξης)

 

Ανέκαθεν διεκδικούμε ριζικές και ουσιαστικές λύσεις για την δημόσια πρωτοβάθμια περίθαλψη του Περιστεριώτικου λαού. Η πλήρης στελέχωση με μόνιμο προσωπικό και ο κατάλληλος υλικοτεχνικός εξοπλισμός του ΚΥ Περιστερίου είναι διαχρονικό μας αίτημα από τότε που άρχισε να λειτουργεί (2011). Πρόσφατα, έγιναν προσλήψεις επικουρικών ειδικευμένων γιατρών με στόχο την 24ωρη λειτουργία του ΚΥ Περιστερίου. Όμως :

Η στελέχωση όχι με μόνιμους αλλά με επικουρικούς γιατρούς, ομήρους της προσωρινότητας, δεν δίνει ουσιαστική λύση. Επίσης αποτελεί αδικία για τους ίδιους τους νέους ειδικευμένους γιατρούς.

Η προχειρότητα στον εξοπλισμό είναι κωμική. Π.χ. απαρχαιωμένος υπερηχοτομογράφος από ΠΙΚΠΑ που … έκλεισε, με κεφαλή για … βρέφη (!) δείχνει πως κάποιοι μάλλον θεωρούν τους Περιστεριώτες πολίτες β’ κατηγορίας.

Η επιμονή της (αρμόδιας) διοίκησης της 2ης ΥΠΕ να αρχίσει άμεσα και όπως - όπως η 24ωρη λειτουργία του ΚΥ Υγείας χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η στοιχειώδης 24ωρη παρουσία των κατάλληλων ειδικοτήτων (π.χ. είναι αδιανόητο Γενικός Γιατρός ή Παθολόγος να βλέπει ενήλικες και Παιδίατρος να βλέπει παιδιά) αλλά αντίθετα να λέγεται πως «δεν πειράζει αν ο Παιδίατρος βλέπει γιαγιάδες και ο Παθολόγος παιδιά όταν χρειάζεται», απλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΗ.

Επίσης δεν μπορεί να λέγεται στα σοβαρά πως οι εργαστηριακοί γιατροί θα κάνουν μόνοι τους παρακλινικές εξετάσεις (π.χ. ακτινογραφίες) χωρίς να υπάρχει ο αντίστοιχος τεχνολόγος.

Τέλος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΗ η εκτόξευση συγκεκαλυμμένων απειλών από την διοίκηση της 2ης ΥΠΕ προς τους γιατρούς που απαιτούν ασφαλή και ουσιαστική 24ωρη λειτουργία πως θα τους στείλει με δυσμενή μετάθεση στα … νησιά του Αιγαίου (!!).

Τα παραπάνω εντείνουν την ανησυχία μας για βεβιασμένη και ΜΗ ΑΣΦΑΛΗ έναρξη 24ωρης λειτουργίας χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίες προϋποθέσεις. Κάτι τέτοιο θα αποτελεί απλά μια κυβερνητική προεκλογική προπαγανδιστική φούσκα σε βάρος του Περιστεριώτικου λαού.

Καλούμε την Δημοτική αρχή, το Δημοτικό συμβούλιο αλλά πρώτα και κύρια τις/τους ίδιους/ες Περιστεριώτες/ισσες να παρέμβουν αγωνιστικά και αποφασιστικά ώστε άμεσα να στελεχωθεί / εξοπλιστεί κατάλληλα το ΚΥ Περιστερίου και να εκτελεί πραγματική, ουσιαστική και ΑΣΦΑΛΗ πρωινή τακτική και 24ωρη εφημεριακή λειτουργία.

 

(Αριστερή Κίνηση Περιστερίου, Δελτίο Τύπου 11/2/2018)

Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ»

Σπύρος Τζόκας - Πανεπιστημιακός -Αντιπεριφερειάρχης Αττικής

  

Η ιδεολογικοποίηση της ιστορίας και η χρήση της για τον εθνικό φρονηματισμό και την ιδεολογική χειραγώγηση έχει επιχειρηθεί αρκετές φορές και στο παρελθόν και κάποιες φορές στοίχισε ακριβά στην ανθρωπότητα. Με την προβολή της εθνοκεντρικότητας, της διάκρισης και της υπεροχής η ιστορία παρουσιάζεται σαν εγχείρημα κατασκευής ταυτότητας και συνέχειας ενός περιχαρακωμένου και υπέρτερου έθνους που αποκλείει τον Άλλο ή τον θεωρεί κατώτερο. Ακραία τέτοια περίπτωση η θεωρία της Άριας φυλής, που όλοι γνωρίζουμε τις συνέπειες της. Η καλύτερη περίπτωση στην αντίληψη αυτή είναι να χρησιμοποιείται ο Άλλος ως συμπληρωματικό στοιχείο μιας αναχρονιστικής γραμμικής αντίληψης για την ιστορία.

Η κατεύθυνση, στην προκειμένη περίπτωση, είναι προφανής : να λειτουργήσει η Ιστορία ως το κατεξοχήν πεδίο ανάπτυξης ιδεολογικών στόχων, που εξυπηρετούν συγκεκριμένα εθνικά, πολιτικά, θρησκευτικά ή και κομματικά συμφέροντα. Στην ελληνική περίπτωση, η προσφυγή στην ιδεολογική χειραγώγηση επιχειρείται, συνήθως, μέσω της υποκατάστασης των «γενικών» ή πανανθρώπινων σκοπών της ιστορίας (συνήθως χρησιμοποιούνται ως επικάλυμμα) από τους «ειδικούς», τους στενά, δηλαδή, εθνικούς, που υπερισχύουν. Ενδεικτική η περίπτωση της FYROM, όπου η Ιστορία χρησιμοποιείται σαν πόρνη και κατά κόρον στην προσπάθεια να ικανοποιηθούν ανομολόγητες ορέξεις.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η προσέγγιση των ιστορικών γεγονότων να επιχειρείται, ως επί το πλείστον, με βάση την αναχρονιστική γραμμική αντίληψη της ιστορίας (ευρωκεντρική, ελληνοκεντρική), όπου η ιστορική ετερότητα ή δεν υπάρχει ή εμφανίζεται ως συμπληρωματικό στοιχείο του κέντρου, Ευρώπης ή Ελλάδας. Έτσι, η μοναδική συλλογικότητα που εμφανίζεται συνήθως είναι αυτή του έθνους, ενώ απουσιάζουν ή αποκλείονται οι κοινωνικές τάξεις, οι εθνικοπολιτισμικές ομάδες κ.ο.κ. Και στην προκειμένη περίπτωση το έθνος, αν και πολιτιστική έννοια καλύπτει την έννοια «κράτος» που είναι νομική και την έννοια «χώρα», που είναι γεωγραφική. Ταυτόχρονα ισοπεδώνει τις κοινωνικές ανισότητες και την ταξική πάλη και τα θέτει όλα κάτω από μια κάλπικη σημαία.

Στην κατεύθυνση αυτή τα ακροδεξιά στοιχεία βρίσκουν την ευκαιρία να εμφανιστούν ως «πατριώτες» και να πλασάρουν αντιδραστικά «αφηγήματα» εξόδου από την κρίση σε ένα λαό που δεινοπαθεί από τα Μνημόνια και δεν βρίσκουν να πουν τίποτα για την ουσιαστική κατάργηση της εθνικής και λαϊκής κυριαρχίας και την υποταγή της χώρας στις κυρίαρχες ελίτ Βρυξελλών και Βερολίνου. Δεν έχουν να πουν τίποτα για μια χώρα που βρίσκεται εδώ και κάποια χρόνια σε άθλια κατάσταση υποτέλειας και υποδούλωσης, Πολύ περισσότερο διαμορφώνουν ευνοϊκό πολιτικό κλίμα στα φασιστοειδή της «Χρυσής Αυγής» να προβάλλονται ως «υπερ-πατριώτες» όταν παραμένουν «βαθιά εφεδρεία» του συστήματος και οι ομογάλακτοι τους πρόγονοι ήταν συνεργάτες των Γερμανών-ναζί κατακτητών.

Ιδιαίτερα σε μια περίοδο δύσκολη για το λαό και τη χώρα μας, όπου η πατρίδα μας υποτελής και υπόχρεη μετατρέπεται σε «πεδίο βολής φθηνό» και έρμαιο της απληστίας των τοκογλύφων, των ισχυρών του χρήματος και των τραπεζιτών, οι «φασουλήδες ξύπνησαν» και κάνουν πάλι τους τιμητές. Φασουλήδες που τη δύναμη τους, όμως, μεγέθυναν τα κεντρικά ΜΜΕ, οι ΜΚΟ και η παροχή υπηρεσιών στην εξουσία.

Έτσι, η κυρίαρχη τάξη στην προσπάθεια της να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της και να διατηρήσει τα κεκτημένα και σε αντίθεση με όσους αμφισβητούν την αξίωση της αυτή, επιλέγει, απολυτοποιεί και προβάλλει ως αιώνιες αλήθειες τις ιδέες και τις αντιλήψεις εκείνες που θα συντελέσουν στη στήριξη του ιδεολογικού της οπλοστασίου. Ταυτόχρονα προωθεί και τις εκάστοτε σκοπιμότητες. Είναι προφανές ότι ακόμα και το λεγόμενο «Μακεδονικό» ήρθε στην επιφάνεια, εξαιτίας των στρατηγικών σχεδιασμών των ΗΠΑ και ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια, οι οποίοι επιδιώκουν να αξιοποιήσουν τη FYROM -με ένταξη της στο ΝΑΤΟ- ως ένα ακόμα ορμητήριο των γεωστρατηγικών τους επιδιώξεων στην ευρύτερη περιοχή της Ευρω-Ασίας, ιδιαίτερα μετά τις τριβές με την Τουρκία και κλείσιμο της βάσης του Isirlik στα Άδανα της Μ.Ασίας.

Η επιλεκτική αυτή χρήση της Ιστορίας ιδεολογικοποιεί αυτή και την καθιστά όργανο των εκάστοτε σκοπιμοτήτων. Και όταν η ιστορία μετατρέπεται σε ιδεολογικό μηχανισμό και αυτοανακηρύσσεται σε τράπεζα αποδεικτικού υλικού με σκοπό την επικύρωση και τη δικαίωση του παρόντος μέσω της επιλεκτικής χρήσης του παρελθόντος, τότε αναιρεί το ρόλο της και αποτυχαίνει. Έτσι, η ιστορία μπορεί να αποτελεί ένα συνονθύλευμα απλοποιητικών και γενικευτικών σχημάτων, απόρροια του χαλκευμένου ιδεολογικού λόγου, και να μην πείθει κανένα για την επιστημονική της εγκυρότητα και, κυρίως για την αξία της ως επιστήμης. Μάλιστα, σε κάποιες περιόδους, οι σκοπιμότητες αυτές είναι τόσο πρόδηλες και ισχυρές που τείνουν να υποκαταστήσουν και αυτό το γνωστικό αντικείμενο της ιστορίας.

Από την άλλη πλευρά ο «κοσμοπολιτισμός» επιχείρησε και αυτός με τη σειρά του να αλλοιώσει την Ιστορία και να την υποτάξει σε τρέχουσες πολιτικές σκοπιμότητες. Από το ένα άκρο, δηλαδή, στο άλλο, από τη μια υπερβολή στην άλλη. Από την κρατική – επίσημη ιστορία που είχε επιβληθεί στον τόπο μας, στη νεολαία από τις δεξιές – εθνικιστικές κυβερνήσεις στο άλλο άκρο, στη σχετικοποίηση της ιστορίας, στο μεταμοντέρνο σπάραγμα της. Με πρόσχημα, δηλαδή, ή αντίβαρο το κιτς και το απεχθές της εθνικοφροσύνης, πίσω απ' το οποίο κρυβόταν η υποτέλεια της Δεξιάς, εμφανίσθηκε ο δήθεν «εκσυγχρονιστικός αναστοχασμός», που με τη σειρά του κάλυπτε την υποτέλεια της Κεντροαριστεράς. Η χρήση αυτή της Ιστορίας ή διαφορετικά η αναθεώρηση της εντάσσεται στον μεταμοντερνισμό.

Στο πνεύμα αυτό θυσιάζονταν και η ιστορική αλήθεια. Μάλιστα το γενναιόδωρο ίδρυμα Σόρος προσφέρθηκε να χρηματοδοτήσει τη συγγραφή των «νέων» βιβλίων ιστορίας!!! Ποιοι άραγε θα τα έγραφαν; Προφανώς οι καθηγητάδες που κάθε χρόνο ταξιδεύουν στην Αμερική για σεμινάρια. Και είναι γνωστοί αυτοί, όπως γνωστές είναι και οι απόψεις τους. Οι αστικές τάξεις έχουν κάθε συμφέρον να διαχέουν στις μάζες τη λήθη και την παραπληροφόρηση, ώστε να ξαναστέλνουν τους λαούς στα σφαγεία , προκειμένου να αρπάζουν τον πλούτο των εθνών, τον πλούτο των εργατών...

Η ορολογία της (μετα)νεωτερικότητας, του μεταεθνικού κράτους, της πολυπολιτισμικότητας, εφόσον δεν σχετίζεται με σοσιαλιστικά κράτη και σοσιαλιστικές κοινωνίες, αποτελεί σφυρί στα χέρια της καπιταλιστικής αποθηρίωσης. Σφυρί για την πολιτισμική καθήλωση των λαών, την πολιτική εξουδετέρωση των φιλολαϊκών δυνάμεων και τον αφοπλισμό των προσώπων από την αξιοπρέπεια και τις προσδοκίες τους. Και την πολιτιστική τους αλλοτρίωση. Απότοκος τέτοιων απόψεων είναι και οι πολιτικές εκείνες που ενέκριναν τους βομβαρδισμούς στη Γιουγκοσλαβία, τις «ανθρωπιστικές» εισβολές στο Ιράκ, την «εξαγωγή της Δημοκρατίας» στον Αραβικό Κόσμο, τις πορτοκαλί επαναστάσεις, την εφαρμογή του Σχεδίου Ανάν στην Κύπρο και εν τέλει των μνημονίων στην Ελλάδα.

O στόχος είναι διττός: η απαλλοτρίωση της ψυχής των Ελλήνων και η συνακόλουθη αποδόμηση του ως κυρίαρχου και υπερήφανου λαού. Οι Έλληνες στην μακραίωνη ιστορία τους παρέμειναν αθεράπευτοι λάτρεις της συγκυρίας και απέφευγαν τις μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις, τη συστηματικότητα, την επιμονή και υπομονή, χαρακτηριστικά προαπαιτούμενα για μεγαλόπνοα έργα. Αντίθετα, όμως, οι Έλληνες δεν αποδέχθηκαν τις συνέπειες της εξάρτησης και εναντιώθηκαν κυρίως στις εθνικές εκφάνσεις αυτής. Αρκετές φορές στην ιστορία διεκδίκησαν την πολιτική τους ανεξαρτησία και την οικονομική και πολιτιστική τους αυτονόμηση, παλεύοντας με ισχυρούς αντιπάλους. Στην πορεία αυτή δέχθηκαν τραύματα βαριά, όπως ο ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1897, η επιβολή του Δ.Ο.Ε, η Μικρασιατική Καταστροφή, ο Διχασμός, οι Δικτατορίες, η Κατοχή, ο Εμφύλιος, η Χούντα, Κυπριακή Τραγωδία, οι αλλεπάλληλες πτωχεύσεις που σημάδεψαν τον αγώνα του.

Το πολιτικό πρόβλημα των Ελλήνων σήμερα είναι η πολιτισμική τους κατάρρευση. Η αλλοτρίωση εισέρχεται βαράει στο ψαχνό, στην ψίχα και την ψυχή - χωρίς Ρίτσο, χωρίς Παπαδιαμάντη, χωρίς πνευματικούς οδηγούς, ο έλληνας πορεύεται όλο και πιο μόνος, όλο και πιο ιδιώτης, όλο και πιο ανυπεράσπιστος …..και κινδυνεύει να αποδεχθεί την «μοίρα» του.

Με βάση την παραπάνω τοποθέτηση και με κίνδυνο να πέσω στα ίδια λάθη που επισημαίνω τσαλαβουτώ στο εγχείρημα να θέσω έξι ερωτήματα και να προσπαθήσω να δώσω μια σύντομη πειστική απάντηση.

ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΩΤΟ: Αμφισβητείται η ελληνικότητα της Μακεδονίας;

Από ιστορικής απόψεως, την ελληνικότητα της Μακεδονίας δεν την αμφισβήτησε ποτέ κανείς στα σοβαρά, εννοώ με ντοκουμέντα και όχι με γραφικότητες και μπουρδολογίες. Η ελληνικότητα του αρχαίου κράτους –πόλης της Μακεδονίας με βάση τις ιστορικές αποδείξεις και τις αρχαιολογικές έρευνες είναι δεδομένη. Εξάλλου το βασίλειο των Μακεδόνων, ο Φίλιππος, ο διεθνιστής Μέγας Αλέξανδρος, ο οποίος έχτισε μια τεράστια αυτοκρατορία και ήταν αναγκασμένος να παρακολουθεί και ενίοτε να οικειοποιείται τα ήθη και τις παραδόσεις των λαών αυτών, αλλά και οι άλλοι Μακεδόνες βασιλείς που δεν αναφέρονται, αποτελούν μέρος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας και είναι καθαρή πλαστογραφία η όποια διεκδίκηση της από τους ηγέτες της FYROM. Αρκεί ενδεικτικά να θυμίσουμε τη γνωστή φράση, κατά τη σύνοδο που οργάνωσε ο Μ.Αλέξανδρος στην Κόρινθο (335 πχ) πριν ξεκινήσει την εκστρατεία στη Μ.Ασία, όπου τονίζεται ότι «παραβρέθηκαν εκπρόσωποι όλων των Ελλήνων πλην Λακεδαιμονίων».!! Και αρκετές άλλες πηγές βέβαια…. Σε γενικές γραμμές, όμως, ούτε οι Σκοπιανοί φαίνεται να την αμφισβητούν. Αυτό που αμφισβητούν είναι το δικαίωμα της μονοχρησίας του ονόματος Μακεδονία. Και αυτό επειδή ισχυρίζονται ότι δεν μπορούν να καθοριστούν τα σαφή γεωγραφικά και εθνολογικά όρια μιας περιοχής, καθώς οι αρχαίοι λαοί δεν είχαν σύνορα, με τη νομική έννοια που έχει ο όρος σήμερα.

ΕΡΩΤΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ: Υπήρχαν σαφή και ευδιάκριτα σύνορα στην αρχαιότητα;

Στην αρχαιότητα, τα σύνορα ήταν πάντα φυσικά και δεν είχαν το περιεχόμενο που δίνουμε εμείς σήμερα. Τα φυσικά εμπόδια ήταν τεράστια, τα βουνά δύσβατα και τα ποτάμια ορμητικά και εξαιρετικά δύσκολα να τα περάσουν οι άνθρωποι με τα μέσα που διέθεταν. Αυτό είχε ως συνέπεια να υποχρεώνονται εκ των πραγμάτων οι λαοί να αναπτύσσουν τις πολιτιστικές τους ιδιομορφίες εντός φυσικά καθορισμένων γεωγραφικών ορίων, απ’ τα οποία θα μπορούσαν να διαφύγουν και να απλωθούν μόνο με τους αποικισμούς και τις μεταναστεύσεις, αλλά όταν ήδη η πολιτιστική τους συνείδηση είχε ήδη διαμορφωθεί στην αρχική γεωγραφική κοιτίδα. Η νομική έννοια των συνόρων, δηλαδή οι συμφωνίες που γίνονται ανάμεσα σε γειτονικά κράτη για το πού τελειώνει το ένα και πού αρχίζει το άλλο και η συνακόλουθη χάραξη διαχωριστικών γραμμών επί του χάρτου, είναι υπόθεση πάρα πολύ μεταγενέστερη.

ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΡΙΤΟ: Ποιος ήταν ο γεωγραφικός χώρος της Μακεδονίας;

Εδώ διατυπώνονται υπεραπλουστεύσεις από όλες τις πλευρές και από αυτούς που μιλούν για πολλές Μακεδονίες, είτε για μία και μοναδική, είτε για τρεις και πάει λέγοντας. Το γεγονός είναι ότι ο επίμαχος γεωγραφικός χώρος είναι ευμετάβλητος. Η ιστορία της περιοχής που φέρει αυτό το ιστορικό όνομα είναι τόσο παλιά και τα φυσικά ή στρατιωτικά της όρια έχουν αλλάξει τόσες πολλές φορές απ’ το 1000 π.Χ. μέχρι σήμερα, που κανείς πια δεν ξέρει τι είναι και τι δεν είναι Μακεδονία από γεωγραφικής και εθνολογικής απόψεως. Άλλα ήταν τα όριά της και οι λαοί της επί Φιλίππου, άλλα επί Μεγάλου Αλεξάνδρου, άλλα στα χρόνια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, άλλα στα χρόνια της τουρκικής κατάχτησης, άλλα στην πριν τη λήξη των Βαλκανικών Πολέμων (1913) περίοδο, και άλλα σήμερα. Όπως όλα τα σύνορα, αλλά περισσότερο απ’ όλα στην Ευρώπη αυτά της Μακεδονίας είναι εξόχως «ελαστικά», και κανείς δεν μπορεί να ξέρει ποια περιοχή θα ονομάζουν Μακεδονία οι σύγχρονοι γεωγράφοι.

ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ: Ποιοι είναι και ποιοι δεν είναι Μακεδόνες;

Αυτό μπορεί να είναι ένα σημαντικό ερώτημα, που δεν έχει να κάνει, όμως, με γεωγραφικό προσδιορισμό, αλλά με πολιτιστικό. Βέβαια δεν υπάρχει, ούτε διατυπώνεται, όπως και προαναφέρθηκε, ουδεμία αμφισβήτηση, για τους σημερινούς Μακεδόνες της σημερινής ελληνικής. Είναι Μακεδόνες γιατί είναι Έλληνες και γιατί κατοικούν σε μια περιοχή όπου πάντα υπήρχαν Έλληνες. Ανήκουν, δηλαδή, στο ελληνικό έθνος και είναι Μακεδόνες. Εξάλλου η λέξη Έλληνας είναι ευρύτερη της έννοιας Μακεδόνας και αυτό σημαίνει σύμφωνα με το συλλογισμό της λογικής ότι οι Μακεδόνες είναι Έλληνες, αλλά δεν είναι όλοι οι Έλληνες Μακεδόνες. Μετέχουν, συνεπώς της ημετέρας παιδείας και του ημετέρου πολιτισμού, του ελληνικού. Όσοι Μακεδόνες μετέχουν του ελληνικού πολιτισμού, δεν μπορεί παρά να είναι και σήμερα Έλληνες, όπως ήταν πάντα από πολιτιστικής απόψεως. Συνεπώς, Μακεδόνες δεν είναι αυτοί που κατοικούν σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, τα όρια της οποίας είναι ευμετάβλητα κατ’ ανάγκην, αλλά αυτοί που μετέχουν σ’ έναν συγκεκριμένο πολιτισμό, που λέγεται μακεδονικός, και που σαν τέτοιος δεν μπορεί παρά να είναι ελληνικός κατά κύριο λόγο. Και η απόφανσή μας για την ελληνικότητα μιας γεωγραφικής περιοχής δεν μπορεί παρά να γίνεται βάσει πολιτιστικών και όχι γεωγραφικών παραμέτρων, όπως τα ασταθή σύνορα.

ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΕΜΠΤΟ: Πότε χρησιμοποιήθηκε το όνομα Μακεδονία;

Και εδώ υπάρχει μια παρανόηση. Το όνομα Μακεδονία που χρησιμοποιούν οι Σκοπιανοί για τη Δημοκρατία τους, δεν το πρωτοχρησιμοποίησε ο Τίτο. Μακεδονία ονόμαζαν οι Τούρκοι μια ευρύτατη περιοχή που εκτός της ελληνικής περιλάμβανε και την περιοχή των Σκοπίων, καθώς και ένα κομμάτι της Βουλγαρίας. Από την αρχαιότητα και μέχρι την επιτυχή για τους Έλληνες και τους Σέρβους έκβαση των Βαλκανικών Πολέμων το 1913 δεν υπήρχε πρόβλημα ελληνικής, ή βουλγαρικής, ή σερβικής Μακεδονίας, για τον απλό λόγο πως ολόκληρη αυτή η περιοχή περνάει αδιαλείπτως απ’ τη μία (πολυεθνική) αυτοκρατορία στην άλλη. Από τη Ρωμαϊκή στη Βυζαντινή κι απ’ αυτήν στην Οθωμανική. Οι εν λόγω αυτοκρατορίες δεν είχαν κανέναν λόγο να καθορίσουν είτε τα ιστορικά, είτε τα γεωγραφικά, είτε τα πολιτιστικά όρια αυτής της συγκεκριμένης περιοχής, όπως και οποιασδήποτε άλλης εντός των ορίων τους. Το πρόβλημα, λοιπόν, προέκυψε με τον καθορισμό των συνόρων των βαλκανικών κρατών το 1913, ύστερα απ’ την κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το κομμάτι της μέχρι τότε ενιαίας, ας την πούμε έτσι, «τουρκικής» Μακεδονίας που πέρασε στη Σερβία το 1913, ονομαζόταν από τότε, είτε Παλαιά Σερβία, είτε Άνω Μακεδονία. Και κανείς Έλληνας τότε δε διαμαρτυρήθηκε για τη χρήση του ονόματος Μακεδονία, προκειμένου για την καινούργια επαρχία της ήδη αυτόνομης Σερβίας. Το πρόβλημα, λοιπόν, με το όνομα Μακεδονία υπάρχει απ’ το 1913 και όχι απ’ το 1945 που ο Τίτο εγκαθίσταται στην εξουσία και, για λόγους δικής του πολιτικής σκοπιμότητας, δημιουργεί την Ομόσπονδη Δημοκρατία της Μακεδονίας, που μέχρι τότε ήταν περιφέρεια της Σερβίας και από πολλούς λεγόταν Μακεδονία.

ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΚΤΟ: Στο επίμαχο ζήτημα ενυπάρχει ο αλυτρωτισμός;

Ενυπάρχει ακόμα και στο γραφικό μέρος του, με τα αγάλματα, τις ονομασίες, τα σύμβολα και άλλα τέτοια, όπως και στο ουσιαστικό, στο Σύνταγμα του γειτονικού κράτους. Η FYROM, δηλαδή, που ενώ πληθυσμιακά αποτελείται βασικά από σλαβομακεδόνες και μια ισχυρή μειονότητα αλβανών, η ηγεσία της διεκδικεί την αποκλειστική χρήση του όρου «Μακεδονία», μάλιστα ως ιστορική συνέχεια της Μακεδονίας του Φιλίππου, Μ.Αλεξάνδρου κλπ. Αν ήταν απλώς «εθνολογική φαντασίωση», θα ήταν λίγο το κακό και στο χώρο του γραφικού. Είναι, όμως, έτσι; Η απάντηση είναι ότι πίσω διεκδικήσεις υπολανθάνει ένας γνήσιος αλυτρωτισμός και ενδεχομένως απορρέουν εδαφικές διεκδικήσεις και επαναχάραξη συνόρων, εμμέσως πλην σαφώς σε βάρος της Ελλάδας και Βουλγαρίας, η οποία και αυτή αντιδρά.

Η επαναχάραξη λοιπόν συνόρων είναι ένα θέμα κατασκευής και φαντασίας, καθώς στην Ελλάδα, δεν υφίσταται σήμερα μειονότητα που να αυτοπροσδιορίζεται ως «σλαβομακεδονική» και να διεκδικεί δικαίωμα «αυτοδιάθεσης» ή επαναχάραξης συνόρων. Αντίθετα αυτές οι αντιλήψεις καλλιεργούνται κυρίως από τους ηγέτες της FYROM. Είναι άλλο πράγμα η αναφορά σε παραδόσεις, ήθη και έθιμα, τόπος καταγωγής, συγγένειες, και άλλα τα οποία πρέπει να είναι σεβαστά και να προστατεύονται και άλλο πράγμα η καλλιέργεια ιδεών «αλυτρωτισμού» και διεκδικήσεων, είτε για τη δημιουργία μεγάλης «Μακεδονίας» (Σλαβομακεδονίας) ή μεγάλης Αλβανίας, ή νέας «Οθωμανικής Αυτοκρατορίας» ή νέας «μεγάλης Ελλάδας», και παρόμοια επικίνδυνα κατασκευάσματα που επαναφέρουν μνήμες που τα Βαλκάνια ήταν η πυριτιδαποθήκη της Ευρώπης.

  • LAKIWTIS
  • LAKIWTIS
  • stegi
  • alsos mais
  • diadiktio

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ