• muzakis
  • copyjob725
  • velpa
  • MITSOS

ΓΕΓΟΝΟΤΑ - ΦΟΡΕΙΣ

  • sampatakakis
  • xaritos
  • gizis
  • BEKIARIS

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ», ΠΟΥ ΕΠΙ 52 ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΛΙΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗ
(Πατήστε στο μήνυμα για συνέχεια...)

 

Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ
alexandros

alexandros

ΕΝΙΑΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ - Αρ. Πρωτ. 131

ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ – ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, 121-34 Περιστέρι: 27/06/2017

ΑΦΜ: 997839260 – ΔΟY Α’ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

ΤΗΛ: 210 5701086 – FAX: 210 5701086

Εmail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ

(για εκμετάλλευση Σχολικών Κυλικείων )

 

Η Ενιαία Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Περιστερίου διακηρύσσει ότι προκηρύσσεται Δημόσιος Επαναληπτικός Πλειοδοτικός Διαγωνισμός με ενσφράγιστες προσφορές για την εκμετάλλευση σχολικών κυλικείων.

Ο Διαγωνισμός θα γίνει στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του 2ου ορόφου του Νέου Δημαρχείου ( Παναγή Τσαλδάρη και Καραθεοδωρή ).

α) Για το 45ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου (Ναούσης & Αλφειού, τηλ.επικοιν. 210-57.46.313), στις 20/07/2017, ημέρα ΠΕΜΠΤΗ και ώρα αποσφράγισης προσφορών 10.00π.μ.

β) Για το 47ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου (Ανατολής 25, τηλ.επικοιν. 210-57.59.750), στις 20/07/2017, ημέρα ΠΕΜΠΤΗ και ώρα αποσφράγισης προσφορών 12.00π.μ.

Για περισσότερες πληροφορίες και για να λάβουν το τεύχος της διακήρυξης οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλ. των αντίστοιχων γραφείων των σχολείων , ή στα γραφεία της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής στο τηλ. 210-57.01.086 κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

 

Περιστέρι 27/06/2017

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

ΚΑΚΛΑΜΑΝΟΣ ΦΙΛ. ΜΙΧΑΛΗΣ

Πού πήγαν τα σκουπίδια του Περιστερίου ?

Αριστερή Κίνηση Περιστερίου,   28/6/2017

Κι ενώ μια σειρά δήμων ασφυκτιούν από τη δυσοσμία των σκουπιδιών, ενώ χιλιάδες εργαζόμενοι ασκούν το ένα και μοναδικό όπλο τους – την απεργία, ενώ η εν λόγω απεργία έχει δημιουργήσει πρόβλημα στην τρίτη μνημονιακή κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, στην πόλη μας ζούμε σε ένα παράλληλο, άοσμο σύμπαν. Τουλάχιστον φαινομενικά.

Φαινομενικά, γιατί αν χαθεί ο αγώνας των εργαζομένων στην καθαριότητα, θα χαθεί και για αυτούς του δήμου μας και ύστερα η μπάλα θα πάρει τους επόμενους, όλους αυτούς που ελπίζουν να τη βολέψουν. Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι απλό. Με τις απολύσεις που αναγγέλθηκαν ενορχηστρωμένα, η κυβέρνηση εναρμονίζεται με τις μνημονιακές δεσμεύσεις για μικρότερο κράτος. Ετοιμάζει ταυτόχρονα το έδαφος για τους «εθνικούς επιχειρηματίες» που θα έρθουν να μας σώσουν από τα σκουπίδια με το αζημίωτο. Πετάει τους σημερινούς εργαζόμενους, τους οποίους χρειάζεται ωστόσο σαν εργατική δύναμη, αλλά τους απαλλάσσει από τα λίγα δικαιώματα που τους είχαν απομείνει, ώστε να προσληφθούν έτοιμοι και εξαθλιωμένοι από τα νέα τους αφεντικά, ενώ αυτό που θα έπρεπε να εξασφαλίζεται για όλους τους εργαζόμενους, η μονιμότητα και η σταθερή εργασία, παρουσιάζεται δήθεν σαν πηγή προβλημάτων. Το νομικό οπλοστάσιο των απολύσεων, αλλά και της επικείμενης ιδιωτικοποίησης των απορριμάτων, της ναυαρχίδας των ΟΤΑ, υπάρχει και λέγεται ΣΔΙΤ. Είναι πολλά τα σκουπίδια. Είναι πολλά τα λεφτά..

Ο υπουργός Σκουρλέτης για να μετριάσει τις αντιδράσεις των εργαζόμενων αρχικά υποσχέθηκε δίμηνες ανανεώσεις των συμβάσεων κ 2.500 προλήψεις μόνιμου προσωπικού . Τελικά παραδέχεται πως οι νυν 8μηνοι πρόκειται να απολυθούν άμεσα κ επαναλαμβάνει την υπόσχεση για προσλήψεις μόνιμων υπαλλήλων, ενώ διατηρεί ασαφές το μέλλον των υπόλοιπων συμβασιούχων. Η διαδήλωση χιλιάδων εργαζόμενων την Πέμπτη 22 Ιούνη αντιμετωπίστηκε με χημικά και ξύλο από τις δυνάμεις καταστολής της κυβέρνησης που κατά τα άλλα κόπτεται για 'οριστική λύση'.

Στην εκρηκτική αυτή κατάσταση ο Δήμος Περιστερίου υπονομεύει τον αγώνα των εργαζομένων στην καθαριότητα. Δείχνει καλή διαγωγή στην κυβέρνηση με την ανοιχτή απεργοσπασία που πράττει και δεν είναι η πρώτη φορά. Όταν πάλι για αντίστοιχο λόγο οι ΟΤΑ της χώρας απεργούσαν και καταλάμβαναν δημαρχεία, ο Δήμος Περιστερίου δούλευε ρολόι. Φυσικά δε μας εκπλήσσει η στάση του Δημάρχου. Ούτε η ΝΔ θέλει άλλωστε την απεργία και μόνιμους εργαζόμενους, αντίθετα θέλει τα σκουπίδια σε ιδιώτες μια ώρα αρχίτερα, με ελαστικούς εργαζόμενους να τα μαζεύουν με δίμηνες και τρίμηνες συμβάσεις. Αυτή είναι η ανάπτυξή τους.

Η δε εργοδοτική φιλοπαχατουριδική πλειοψηφία στο ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων Περιστερίου αποδεικνύει ξανά πως είναι πειθήνιο όργανο της εργοδοσίας. Όσες ανακοινώσεις και αν εκδώσει περί δήθεν «συμπαράστασης» στους εργαζόμενους που απειλούνται, η στάση του είναι εργοδοτική και απεργοσπαστική. Καλλιεργεί δε, ένα κλίμα «άσε τους άλλους να αγωνίζονται, εμείς θα κάνουμε τη δουλίτσα μας».

Αυτή η κοινή στάση δημοτικής αρχής - Συλλόγου εργαζομένων βρωμάει και ζέχνει περισσότερο από τα σκουπίδια. Η ηττοπάθεια του μνημονιακού ρεαλισμού είναι που κάνει κακό στη δημόσια υγεία, πράγμα που θα φανεί άμεσα με την τεράστια αύξηση των δημοτικών τελών που θα ακολουθήσει την πολιτική αυτή των ιδιωτικοποιήσεων και τις νέες στρατιές συμβασιούχων/μισοεργαζόμενων ομήρων της εκάστοτε κυβέρνησης.

Καλούμε τους εργαζόμενους καθαριότητας του Δήμου μας να μπουν πλήρως στον αγώνα και να αφήσουν την τακτική «και με τον αστυφύλαξ και με το χωροφύλαξ». Καλούμε τους συμπολίτες μας να αφήνουν τα σκουπίδια τους έξω από τους ηθικούς αυτουργούς όλης αυτής της μπόχας, τα Υπουργεία, τα Δημαρχεία, τις Περιφέρειες. Ή τουλάχιστον ας τα κρατάμε στα μπαλκόνια μας. Η νίκη των απεργών, θα είναι νίκη όλων μας ενάντια στα σχέδια τους να μετατρέψουν όλους μας σε φτηνό-αναλώσιμο υλικό και να περάσουν όλες οι υπηρεσίες στη κερδοσκοπία της οικονομικής ολιγαρχίας.

Υ.Γ. : Τη χαβούζα του Άλσους την έκαναν τελικά αρκετά μεγάλη όπως φαίνεται. Έτσι όπως έχει πάρει φόρα ο δήμαρχος της καρδιάς μας θα αρχίσει να μας φέρνει σκουπίδια και άλλων περιοχών για να είναι ακόμα καλύτερος μαθητής ενώπιον της κυβέρνησης.

 

 

 

 

 

ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ !

ΤΕΡΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ

ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΕ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

 

Δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας στον αγώνα των εργαζόμενων στους δήμους για το δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη δουλειά. Για να μην περάσουν σήμερα οι απολύσεις των τωρινών συμβασιούχων, σε λίγο καιρό των 8μηνων και στη συνέχεια των επόμενων συμβασιούχων. Επιτέλους, πρέπει να σπάσει το καθεστώς των προσωρινών συμβάσεων εργασίας που χρησιμοποιούν κυβερνήσεις, Ε.Ε., Δ.Ν.Τ., δημοτικές αρχές για να καλύψουν τσάτρα-πάτρα τις ανάγκες για ποιοτικές δημόσιες υπηρεσίες, για να επεκτείνουν τη φτηνή, προσωρινή, ελαστική εργασία, προκειμένου να ανακυκλώνουν και να «ξεγελούν» την ανεργία, για να εξυπηρετήσουν τα σχέδια των εργοδοτών για γενίκευση της επισφάλειας και της ομηρίας των εργαζόμενων.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κρύβεται πίσω από την απαράδεκτη απόφαση του Ελεγκτικού, που εξυπηρετεί στην υλοποίηση της μνημονιακής της δέσμευσης για χιλιάδες απολύσεις στο δημόσιο. Για να ξηλώσει τις δημόσιες υπηρεσίες και να τις παραδώσει εδώ και τώρα στους εργολάβους που καραδοκούν. Υλοποιεί αδίστακτα την πιο βάρβαρη πολιτική θυσιάζοντας χιλιάδες εργαζόμενους στον βωμό της ΕΕ, του κεφαλαίου, της καπιταλιστικής "ανάπτυξης" που αναγγέλλει χαμογελαστά ο πρωθυπουργός, την ώρα που στέλνει στην φτώχεια εκατομμύρια εργαζόμενους και στον καιάδα τους συμβασιούχους. Εφευρίσκουν τις συμβάσεις των 2μηνων, τα ωρομίσθια, τα 8μηνα, τα ΕΣΠΑ, κ.ο.κ., προκειμένου να μοιράζουν την ανασφαλή προσωρινή εργασία ανά λίγους μήνες μεταξύ των ανέργων. Και από πάνω να τους στερούν το δικαίωμα σε μόνιμη δουλειά, που τάχα δεν είναι δίκαιο γιατί πρέπει να πάρουν σειρά οι επόμενοι άνεργοι από τις ουρές, που οι ίδιοι δημιουργούν και οι ίδιοι εκμεταλλεύονται. Αλλά δουλειά υπάρχει για όλους, με κάλυψη των πραγματικών αναγκών, με τήρηση των ωραρίων εργασίας, με μείωση του χρόνου εργασίας.

Η μεγάλη κινητοποίηση των εργαζόμενων των δήμων πρέπει να νικήσει.

Γιατί η δική τους νίκη, θα είναι νίκη όλης της κοινωνίας ενάντια στα σχέδια τους να μετατρέψουν όλους μας σε φτηνό-αναλώσιμο υλικό και να περάσουν όλες οι υπηρεσίες στη κερδοσκοπία της οικονομικής ολιγαρχίας. Για αυτό πάλι επιστρατεύθηκαν ΜΜΕ, τα αστικά κόμματα, η «ανεξάρτητη» δικαιοσύνη και η αστυνομία, προκειμένου να κτυπήσουν και να διαβάλλουν τον αγώνα ως δήθεν πληγή στον τουρισμό, άδικο απέναντι στους υπόλοιπους άνεργους που δεν έχουν δουλειά και τους «πολίτες» που πνίγει η βρώμα των σκουπιδιών. Η βρώμα της πολιτικής τους, που ρίχνει τις αμοιβές στο ύψος του ξεροκόμματου και τους εργαζόμενους βορρά στα κέρδη, που παραδίδει δημόσιες υπηρεσίες, γη, περιουσία και αγαθά στις πολυεθνικές ξένες και ντόπιες, είναι αυτή που μας πνίγει.

Ο αγώνας των συμβασιούχων είναι αγώνας όλης της κοινωνίας για το δικαίωμα στη δουλειά και για να μην περάσουν τα σχέδια για ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής και της διαχείρισης των απορριμμάτων, την οποία θα ακολουθήσει τεράστια αύξηση των δημοτικών τελών, προκειμένου να «καλυφθεί το κόστος» του ιδιώτη.

Ο αγώνας των συμβασιούχων πρέπει να κλιμακωθεί και να επεκταθεί. Η υπεράσπιση της σταθερής δουλειάς και των δημόσιων αγαθών είναι θέμα όλης της κοινωνίας, όλων των εργαζόμενων για :

  • Να μην περάσει καμία απόλυση ούτε τώρα ούτε μετά. Μετατροπή τώρα όλων των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου. Καταβολή όλων των δεδουλευμένων. Κανένας εργαζόμενος απλήρωτος.
  • Κατάργηση κάθε μορφής προσωρινής και ελαστικής εργασίας. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
  • Ίση αμοιβή για ίση εργασία.
  • Μαζικές μόνιμες προσλήψεις σε όλες τις υπηρεσίες για την κάλυψη των τεράστιων αναγκών των δήμων και της κοινωνίας.
  • Καμία ιδιωτικοποίηση έμμεση ή άμεση για δήμους στην υπηρεσία του λαού. Όχι στην εκχώρηση των δημόσιων υπηρεσιών στην κερδοσκοπία του ιδιωτικού κεφαλαίου και των εργολάβων.

ΟΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ


ΔΗΜΩΝ

Ανταρσία στην Κοκκινιά της προσφυγιάς και της Αντίστασης

Ανταρσία στις γειτονιές της Αθήνας

Ανυπακοή στις γειτονιές Αμπελοκήπων-Μενεμένης

Ανυπότακτη Καισαριανή, Αριστερή Αντικαπιταλιστική Κίνηση

Ανυπότακτη Πετρούπολη

Ανυπότακτη Πόλη αντικ.παρ. στις γειτονιές Αγ. Αναργύρων-Καματερού

Αριστερή Κίνηση Περιστερίου

Αριστερή Παρέμβαση Πολιτών Βύρωνα

Αριστερή Παρέμβαση στα Γιάννενα

Αριστερή Πρωτοβουλία Γλυφάδας

Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση Εκτός των Τειχών Μαρουσιού

Εκτός Πλάνου, Αντικαπιταλιστική Κίνηση σε Ελληνικό-Αργυρούπολη

Εκτός Σχεδίου - Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία

Κίνημα στην πόλη του Ζωγράφου

Μαχόμενη Αριστερή Δύναμη Ανατροπής Μ.ΑΡΙ.Δ.Α. Δάφνης-Υμηττού

Μαχόμενη Ηλιούπολη

Μέτωπο Ρήξης-Ανατροπής στο δήμο Θέρμης

Μια πόλη Ανάποδα-Αριστερή Παρέμβαση στους δρόμους της Ν. Σμύρνης

Ρήγμα στα Δυτικά

Φυσάει κόντρα στην Αγ. Παρασκευή

ΠΕΡΙΦΕΡΕΡΕΙΩΝ

Ανταρσία Αντικαπιταλιστική Αριστερά στην Κεντρική Μακεδονία

Ανταρσία στο Αιγαίο-Αντικαπιταλιστική Αριστερά

Ανταρσία στο Μοριά, Συμπόρευση για την Ανατροπή

Αντικαπιταλιστική Αριστερά στα Ιόνια

Ανυπότακτη Κρήτη

Αριστερή Παρέμβαση Αντικαπιταλιστική Κίνηση στη Δυτική Ελλάδα

Αριστερή Παρέμβαση στη Θεσσαλία-Ανταρσία για την Ανατροπή

Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο

Αριστερή Παρέμβαση στη Στερεά Ελλάδα

ΑΡ.ΣΥ. Ανατροπή - Ανταρσία στη Δυτική Μακεδονία

Κλιματιζόμενες αίθουσες του Δήμου Περιστερίου για τον καύσωνα

 Η Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος & Πολιτικής Προστασίας Μαίρη Τσιώτα - Μάρκου ενημερώνει ότι, για την προστασία της υγείας των δημοτών και ιδιαίτερα των ευπαθών ομάδων, όπως άτομα τρίτης ηλικίας, διατίθενται κατά τις ημέρες με πολύ υψηλές θερμοκρασίες – καύσωνας, οι παρακάτω κλιματιζόμενες αίθουσες:

  1. Κ.Υ.Β.Ε., Εθνάρχου Μακαρίου 1, (24ΩΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ), τηλ.: 2105783288
  2. ΚΕ.ΦΙ. Ανθούπολης, Αχαΐας 4, 2105753181 (Ώρες 8:00-20:00)
  3. ΚΕ.ΦΙ. Νέας Ζωής, Πεισιστράτου &Φιλίππου 54, 2105714430 (Ώρες 8:00-20:00)
  4. ΚΕ.ΦΙ. Κέντρου, Βάρναλη & Ραιδεστού, 2105740590 (Ώρες 8:00-20:00)
  5. ΚΕ.ΦΙ. Μπουρναζίου, Τήνου & Κεφαλληνίας 8, 2105727448 (Ώρες 8:00-20:00)
  6. ΚΕ.ΦΙ. Αγίας Τριάδας, Σφακίων 17-19, 2105722834 (Ώρες 8:00-20:00)
  7. ΚΕ.ΦΙ. Λόφου Αξιωματικών, Μαραθωνοκάμπου 15, 2105738554 (Ώρες 8:00-20:00)
  8. ΚΕ.ΦΙ. Αγίου Ιεροθέου-Χρυσούπολης, Αγίου Ιεροθέου 142, 2105777102 (Ώρες 8:00-20:00)

Σ’ αυτούς τους κλιματιζόμενους χώρους θα μπορούν να φιλοξενούνται πολίτες, που χρήζουν προστασίας σε περίπτωση καύσωνα. Οι υπεύθυνοι θα ενημερώνονται για την παράταση του ωραρίου, μετά από εντολή της Αντιδημάρχου Πολιτικής Προστασίας.

Πληροφορίες: κ. Θωμάς Ρουμπάκος, Υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας Δήμου Περιστερίου (κιν. 6947-966451).

Κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Κώστα Γαβρά

 Ο Δήμος Περιστερίου με αφορμή τη μετονομασία του Κινηματοθέατρου "ΕΦΗ σε Κινηματοθέατρο "Κώστας Γαβράς" διοργανώνει ένα μεγάλο κινηματογραφικό αφιέρωμα στα έργα του, από τις 16 - 26 Ιουνίου 2017, ώρα 20:30 με ελεύθερη είσοδο.

Το πρόγραμμα του κινηματογραφικού αφιερώματος στον Κώστα Γαβρά συνεχίζεται ως εξής:

ΤΡΙΤΗ 20 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑΣ (1973)

Σκηνοθεσία: Κώστας Γαβράς, Σενάριο: Κώστας Γαβράς, Franco Solinas, Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης, Παίζουν: Yves Montand, Renato Salvatori, O.E. Hasse, Jacques Weber, Jean-Luc Bideau

Εξαιρετικό πολιτικό θρίλερ με θέμα την απαγωγή, ανάκριση κι εκτέλεση του Νταν Μιτριόνε, εκπαιδευτή των λατινοαμερικανικών αστυνομιών στις σύγχρονες “τεχνικές ανάκρισης” της CIA, από τους αντάρτες πόλης Τουπαμάρος της Ουρουγουάης (1970). Ενας πράκτορας της CIA εκπαιδεύει τις υπηρεσίες ασφαλείας φιλικών χωρών σε σύγχρονες μεθόδους βασανισμού. Πρόκειται για την πραγματική ιστορία του Νταν Μιτριόνε.

[ Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Ηνωμένων Εθνών ]

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ

Ο ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΣ (1982)

Ο Αγνοούμενος είναι αμερικανική ταινία του 1982 σε σκηνοθεσία του Κώστα Γαβρά και σε σενάριο του σκηνοθέτη και του Ντόναλντ Στιούαρτ, Παίζουν: Τζακ Λέμον, Σίσι Σπέισεκ, Τζον Σέι

Βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Τόμας Χάουζερ, που αναφέρεται στην πραγματική ιστορία του Αμερικανού δημοσιογράφου Τσάρλι Χόρμαν, εξαφανισθέντα στη Χιλή του Αουγούστο Πινοσέτ.

[ Η ταινία κέρδισε το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών από κοινού με την ταινία Ο Δρόμος. Ο Κώστας Γαβράς και ο Ντόναλντ Στιούαρτ κέρδισαν το βραβείο Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου]

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΟΥΤΙ (1989)    

Το μουσικό κουτί είναι πολιτικό κοινωνικό δράμα που σκηνοθέτησε το 1989 ο Κώστας Γαβράς με τους Αν Τάλμποτ, Τζέσικα Λανγκ, Μίσλα Λάζλο, Άρμιν Μίλερ-Σταλ, Τζακ Μπέρκ, Φρέντερικ Φόρεστ, Χάρι Τάλμποτ

Η πρωταγωνίστρια, Τζέσικα Λανγκ (Jessica Lange) ενσαρκώνει το ρόλο της δυναμικής αμερικανίδας δικηγόρου που υπερασπίζεται τον πατέρα της. Ο τελευταίος κατηγορείται ξαφνικά για εγκλήματα που φέρεται να διέπραξε προ δεκαετιών στην Ουγγαρία, λίγο προτού μεταναστεύσει στις ΗΠΑ. Το έργο περιστρέφεται γύρω από την προσπάθεια της δικηγόρου να αποδείξει την αθωότητα του πατέρα της, την αγωνία της να μάθει την αλήθεια που φοβάται ότι μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτές τις κατηγορίες και, τελικά, την εσωτερική σύγκρουση που πρέπει να επιλύσει.

[ Χρυσή Αρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου, Η Τζέσικα Λαγκ ήταν υποψήφια για Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου, Ο έφηβος Λούκας Χάας προτάθηκε για το Young Artist Award ]

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΑΜΗΝ (2002)            

Το Αμήν. (πρωτότυπος τίτλος Amen.) είναι δραματική ταινία του Κώστα Γαβρά. Με τους Ούλριχ Τουκούρ ως Κουρτ Γκερστάιν, Ματιέ Κασσοβίτς ως Ρικάρντο Φοντάνα, Ούλριχ Μούε ως γιατρός και Σεμπάστιαν Κοχ ως Ρούντολφ Ες.

Η ταινία βασίζεται στην ιστορία του χημικού Κουρτ Γκερστάιν (Ούλριχ Τουκούρ), υπαρκτό πρόσωπο και αξιωματικός των Ες-Ες που προσπάθησε αποτυχημένα να ευαισθητοποιήσει την Καθολική Εκκλησία σχετικά με το Ολοκαύτωμα. Ενώ προμήθευε τα στρατόπεδα συγκέντρωσης με το φονικό Zyklon B, ταυτόχρονα κατήγγειλε τα εγκλήματα, ενημερώνοντας τον Πάπα Πίο ΙΒ΄ ρισκάροντας έτσι την ασφάλειά του και της οικογένειάς του. Στις προσπάθειές του αυτές βρήκε βοήθεια από το νεαρό Ιησουίτη Ρικάρντο Φοντάνα (Ματιέ Κασσοβίτς).

[ Η ταινία κέρδισε το βραβείο Σεζάρ καλύτερου σεναρίου. Ήταν υποψήφια για Χρυσή Άρκτο στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου και για Σεζάρ καλύτερης ταινίας ]

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 26 ΙΟΥΝΙΟΥ

To Τσεκούρι (2005)

Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Κώστας Γαβράς με τους: Χοσέ Γκαρσία, Κάρεν Βιαρντ, Ολιβιέ Γκουρμέ

Ο Μπρουνό, άνεργος εδώ και δύο χρόνια, έχει ένα σατανικό σχέδιο για να ξαναβρεί δουλειά: θέλει να σκοτώσει ένα υψηλό διευθυντικό στέλεχος, ώστε να μείνει κενή μια θέση εργασίας. Φυσικά, πρέπει να εξοντώσει και τους τυχόν “ανταγωνιστές” του με μεγαλύτερα προσόντα από αυτόν, ώστε να είναι σίγουρη η δική του πρόσληψη. Μαύρη σάτιρα βασισμένη σε βιβλίο του Ντόναλντ Γουεστλέικ.

ΔΙΕΛΚΥΣΤΙΝΔΑ ΜΕΤΑΞΥ ΜΕΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕ.ΦΙ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΙΣ ΔΑΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΚΤΕΣ- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ κας Η. ΖΕΡΒΑΚΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ 24ΜΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΥΤΟΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΚΔΡΟΜΩΝ ΚΕΦΙ

Διελκυστίνδα έχει προκύψει μεταξύ των μελών των ΚΕ.ΦΙ. με αφορμή την εκδρομή οδικώς, 100 περίπου μελών των ΚΕ.ΦΙ. την περίοδο του Πάσχα και θεωρήσαμε ότι είναι ένα «οικογενειακό» θέμα.

Ωστόσο λάβαμε μια καταγγελία ενός μέλους των ΚΕ.ΦΙ. του κ. Γ. Σταμάτη, ο οποίος παρά τις προσκλήσεις μας δεν ανταποκρίθηκε να επικοινωνήσει μαζί μας για να διαπιστώσουμε την ακρίβεια των καταγγελλομένων του, γι’ αυτό και δεν την δημοσιεύουμε.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ κας Η. ΖΕΡΒΑΚΗ

Στο ζήτημα παρενέβη και μας έστειλε στις 14.6.2017, ανακοίνωση η δημοτική σύμβουλος κα Ηρώ Ζερβάκη, με τίτλο: «Το τελευταίο ταξίδι των «Κέντρων Φιλίας», στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει και τα εξής:

«Όποιος σκέφτηκε και μετονόμασε τα ΚΑΠΗ Περιστερίου (Κέντρα Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων) σε ΚΕΦΙ (Κέντρα Φιλίας) θα πρέπει να είχε πολύ χιούμορ και μάλιστα «μαύρο». Κι αυτό γιατί αντί να εμπεδώνεται σ΄αυτά η φιλία, κυριαρχούν οι συγκρούσεις και οι τσακωμοί.

Απ΄ όσο γνωρίζουμε, οι γέροντες και οι γερόντισσες δεν τσακώνονται για τον καφέ, ούτε για το ποιος κερδίζει στο τάβλι. Τα σύνηθες θέμα τσακωμών είναι οι ΕΚΔΡΟΜΕΣ και οι τσακωμοί γίνονται από την πρώτη μέρα που ανέλαβε ο κ. Ζορπίδης την πολιτική ευθύνη των ΚΑΠΗ/ΚΕΦΙ μέχρι σήμερα.

Πρόσφατο παράδειγμα είναι η εκδρομή στις Δαλματικές Ακτές την περίοδο του Πάσχα. Αφού η Επιτροπή Εκδρομών, η οποία εκλέχθηκε από τα μέλη των ΚΕΦΙ, αποφάσισε πού θα γίνει η εκδρομή, συγκέντρωσε προσφορές, επέλεξε την οικονομικότερη, συμφώνησε το πρόγραμμα, υπέγραψε το συμφωνητικό (αριθ. εκδρομής 7724/ 19.4.2017 ΚΑΠΗ Περιστερίου Μοντενέγκρο- Δαλματικές Ακτές 6 ημέρες οδικώς), έκανε τις εγγραφές μελών και οι εκδρομείς ξεκίνησαν για τις Δαλματικές Ακτές.

Στο πρόγραμμα προβλεπόταν ότι τα περίπου 100 μέλη των ΚΕΦΙ Περιστερίου που μετείχαν στην εκδρομή θα διανυκτέρευαν τρεις νύχτες σε ξενοδοχεία 3* στην πόλη Τρέμπινιε και μία νύχτα σε ξενοδοχείο 4* στα Τίρανα (πρωινό και δείπνο καθημερινά, ξεναγήσεις, περιηγήσεις, έμπειρος ξεναγός/ αρχηγός, ιατρός και νοσηλευτής σε όλη την εκδρομή, δύο συνοδοί για την φροντίδα των μελών, ασφάλεια αστικής ευθύνης

και ασφάλιση προσωπικού ατυχήματος, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δώρο ένα γλέντι την τελευταία βραδιά κ.ά.

Ωστόσο, με πρωτοβουλία του κ. Ζορπίδη, ο οποίος συμμετείχε στην εκδρομή, άλλαξε το ξενοδοχείο και η πόλη διανυκτέρευσης και αντί του Τρέμπινιε, οι εκδρομείς βρέθηκαν στην πόλη Τσετινιέ. Για να βρεθούν εκεί, όμως, διένυσαν μέσα στη νύχτα 130 χλμ άθλιου δρόμου ανάμεσα σε βουνά και χαράδρες και έφτασαν μετά από ταλαιπωρία 7 ωρών στο ξενοδοχείο στις 2 τα ξημερώματα. Βεβαίως, μπορεί κανείς να φανταστεί τις φωνές, τις διαμαρτυρίες, ακόμα και λιποθυμίες που υπήρξαν σε όλο αυτό το διάστημα.

Μετά τις εντονότατες διαμαρτυρίες των εκδρομέων και της Επιτροπής Εκδρομών, την επομένη το πρωί ο κ. Ζορπίδης συνεννοήθηκε με το ταξιδιωτικό γραφείο να γίνουν οι υπόλοιπες διανυκτερεύσεις όπως ήταν στο πρόγραμμα.

Και πάλι όμως προέκυψε πρόβλημα: την 3η ημέρα (23/4), ήταν προγραμματισμένη στις 7.30 π.μ. η αναχώρηση από το Τρέμπινιε για τα Τίρανα. Οι εκδρομείς μάζεψαν τα πράγματά τους και κατέβηκαν για πρωινό και αναχώρηση. Εκεί είδαν ότι τα πούλμαν είχαν «αποκλειστεί» με σιδερένια φράγματα και τα φύλαγαν αστυνομικοί. Το ξενοδοχείο ενημέρωσε ότι δεν επέτρεπε στους εκδρομείς να φύγουν εάν δεν πληρωθεί.

Ακολούθησαν σκηνές χάους, με τους εκδρομείς να διαμαρτύρονται και να φωνάζουν, τον κ. Ζορπίδη να κρύβεται και τον Γιώργο Παπαδάκη στον ΑΝΤ1 να ανακοινώνει τα γεγονότα στην πρωινή του εκπομπή («εγκλωβισμός ΚΕΦΙ στη Βοσνία»)!

Επιπλέον, το ξενοδοχείο απαγόρευσε στους εκδρομείς να επιστρέψουν στα δωμάτιά τους και μετά από διαμαρτυρίες διέθεσε ένα δωμάτιο για να μπορούν τουλάχιστον να πηγαίνουν τουαλέτα.

Το ταξιδιωτικό γραφείο κατέθεσε πέντε ώρες αργότερα τα χρήματα, οπότε μπόρεσαν οι εκδρομείς να αναχωρήσουν.

Από τον 5ωρο εγκλωβισμό των εκδρομέων στο ισόγειο του ξενοδοχείο αυτή η καθυστέρηση είχε σαν συνέπεια να υποχρεωθούν οι οδηγοί να οδηγήσουν επί δεκαοκτώ συνεχείς ώρες και οι εκδρομείς να μείνουν καθηλωμένοι στα καθίσματα επί δεκαοκτώ συνεχείς ώρες, μέχρι τα Τίρανα όπου διανυκτέρευσαν.

Την επομένη ξεκίνησαν το ταξίδι της επιστροφής, αλλά επειδή ο ένας συνοδός είχε ήδη αποχωρήσει (όπως θα δούμε παρακάτω) και ο άλλος προφανώς ήταν άπειρος, τα πούλμαν ακολούθησαν λάθος διαδρομή και «χάθηκαν» μέσα σε χαράδρες, βουνά και λαγκάδια.

Στη διάρκεια της διαδρομής, μάλιστα, οι εκδρομείς έγιναν μάρτυρες του πώς οι έμποροι μαζεύουν την παραγωγή των καλλιεργητών, καθώς ένα προπορευόμενο φορτηγό σταματούσε κάθε τόσο και πέταγαν μέσα σακούλες με τη συγκομιδή.

Δεν χρειάζεται να πούμε ότι οι συχνοί έλεγχοι που γίνονταν από τις αστυνομικές αρχές δεν συνδέονταν μόνο με το ότι περνούσαν συνέχεια από σύνορα, αλλά και με το ότι η αστυνομία εύλογα αναρωτιόταν για ποιο λόγο ακολουθούσαν οι εκδρομείς των ΚΕΦΙ τις διαδρομές της συγκομιδής χασίς.

Χαρωπά, ανάμεσα σε χωράφια με κάνναβη, οι εκδρομείς κατάφεραν να φτάσουν στο Περιστέρι μετά από 18 ώρες συνεχούς διαδρομής στις 8 το πρωί της επομένης.

Στο συμφωνητικό περιλαμβανόταν «έμπειρος ξεναγός/αρχηγός ανά πούλμαν». Η εκδρομή ξεκίνησε με έναν συνοδό ανά πούλμαν, αλλά στις 21/4 ο επικεφαλής συνοδός Γ.Μ. ενημέρωσε ότι του έκλεψαν τα προσωπικά έγγραφα ζήτησε από τους εκδρομείς να του δώσουν από 10 ευρώ και συγκεντρώνοντας 260 ευρώ αποχώρησε για να πάει – όπως είπε – στα Τίρανα να εκδώσει νέα χαρτιά. Όλως τυχαίως, την επομένη ο κ. Γ.Μ. ήταν συνοδός σε άλλη εκδρομή!

Στο συμφωνητικό περιλαμβανόταν «ιατρός και νοσηλευτής» σε όλη τη διαδρομή, αλλά κάτι τέτοιο δεν είδαν οι εκδρομείς, εκτός αν ως ιατρός και νοσηλευτής θεωρούνται εκδρομείς με τις ιδιότητες αυτές.

Στο συμφωνητικό περιλαμβάνονταν «ανά 45 άτομα, 2 συνοδοί για τη φροντίδα των μελών των ΚΕΦΙ, δωρεάν», οι οποίοι επίσης δεν υπήρχαν, εκτός εάν ως τέτοιος θεωρείται π.χ. ο κ. Ζορπίδης!

Στα μεγάλα ταξίδια με πούλμαν, προβλέπονται δυο οδηγοί ανά πούλμαν, ούτως ώστε ο ένας να οδηγεί και ο άλλος να ξεκουράζεται. Ούτε δεύτερο οδηγό είχαν τα πούλμαν και όλη τη διαδρομή την έκανε ο μοναδικός οδηγός που είχαν, ο οποίος κάλυπτε περίπου 800 χιλιόμετρα ημερησίως!

Ωστόσο, όταν σταματούσε τα πούλμαν η Τροχαία για έλεγχο, δινόταν το δίπλωμα του κ. Α.Τ., εκδρομέα με free εισιτήριο, μόνιμου υπάλληλου του Δήμου Περιστερίου!

Οφείλει, επιτέλους, η Διοίκηση του Δήμου Περιστερίου και ιδίως ο Εντεταλμένος σύμβουλος των ΚΕΦΙ να δώσουν απαντήσεις στα ερωτήματα:

-Θα διευρυνθεί ο ρόλος της αυτοδιαχείρισης των θεμάτων των ΚΑΠΗ/ΚΕΦΙ Περιστερίου με την μη ανάμειξη της Διοίκησης σε αυτά;

-Γιατί πήρε ο κ. Ζορπίδης πρωτοβουλίες για αλλαγή ξενοδοχείου, ενώ δεν ήταν εκδρομή του Δήμου, αλλά εκδρομή των μελών των ΚΕΦΙ;

-Ποιος επέτρεψε στο ταξιδιωτικό γραφείο να μην έχει τους δύο οδηγούς ανά πούλμαν, να μην έχει ιατρό και νοσηλευτή;

-Έχει αναλογιστεί η Διοίκηση τι θα γινόταν εάν στην επιστροφή των πούλμαν οι εκδρομείς έπεφταν σε κάποια ένοπλη συμπλοκή;

-Είναι φυσιολογικό να σπάει μια ηλικιωμένη το πόδι της στη Βοσνία και να αναγκαστεί να πληρώσει 400 ευρώ στο νοσοκομείο (γιατί δεν υπήρχε ασφάλιση των εκδρομέων) και αεροπορικό εισιτήριο για να γυρίσει στην Ελλάδα;

-Είναι φυσιολογικό να χαθεί ένας ηλικιωμένος στο Ντουμπρόβνικ και να τον βρει μετά από πέντε ολόκληρες ώρες ημιλιπόθυμο η Αστυνομία»;

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ 24ΜΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΥΤΟΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΚΔΡΟΜΩΝ ΚΕΦΙ

Στις 12.6.2017 η 24μελής Επιτροπή Αυτοενέργειας Εκδρομών των ΚΕΦΙ, σε ανακοίνωσή της εκφράζει την αντίθεσή της ως προς το ήθος, το ύφος των καταγγελλομένων, διευκρινίζοντας ότι η αλλαγή ξενοδοχείου από τον Εντεταλμένο σύμβουλο κ. Ι. Ζορπίδη ήταν αναγκαία και επιβεβλημένη για την καλύτερη πρόσβαση των ηλικιωμένων από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο, που διέθετε ανελκυστήρα.

Για τα κακώς κείμενα που συνέβησαν στην εκδρομή ευθύνεται το Πρακτορείο και ήδη η Επιτροπή προέβη στην καταγγελία εναντίον του απαιτώντας σχετική αποζημίωση.

Όλες οι ενέργειες και διαδικασίες που αφορούν την πραγματοποίηση και διοργάνωση των πολυήμερων εκδρομών θα συνεχίσει να γίνεται με την βοήθεια, εποπτεία και αιγίδα του Δήμου.

 

*Από πλευράς του κ. Ζορπίδη δεν λάβαμε καμία διευκρινιστική άποψη. Αν συμβεί αυτό θα την δημοσιοποιήσουμε.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

Της Αδαμαντίας Ανουσάκη- Ανεξάρτητης Κοινοτικής Συμβούλου

anusakiΚατά καιρούς διαβάζουμε και ακούμε για την αναβάθμιση- ανάπλαση πολλών σημείων στο κέντρο του Περιστερίου. Όμως η νέα γενιά αυτού του Δήμου δεν έχει την στοιχειώδη ενημέρωση έτσι ώστε να γνωρίσει τη γειτονιά της και την πόλη της γενικότερα. Δεν έχει εικόνα των σημείων που αναπλάθονται, τί ήταν πριν και τι έγιναν μετά.

Υπάρχουν τόσα ιστορικά σημεία στον Δήμο μας που δεν υπάρχει περίπτωση να τα γνωρίζει κάποιος, παρά μόνο ξεφυλλίζοντας κάποιο σχετικό βιβλίο η μέσα από ιστορίες που θα ακούσουν από τους γηραιότερους .

Όπως η ιστορία της χώρας γίνεται γνωστή στους μαθητές μέσα από τα Μουσεία, Αρχαιολογικό, Νομισματικό, Βυζαντινό, Λαϊκής Τέχνης, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών επισκέψεων, έτσι και οι μαθητές της πόλης μας θα μπορούσαν να γνωρίσουν τον τόπο τους με επισκέψεις σε διάφορα σημαντικά σημεία της πόλης, με αδιαμφισβήτητη ιστορική αξία.

Πόσα παιδιά του Περιστερίου γνωρίζουν για τις παράγκες (δεν γνωρίζουν καν σε πιο σημείο βρίσκονταν), ή για το Κάρβουνο και τα γεγονότα του;

Πόσοι νέοι ξέρουν ότι υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα στο Περιστέρι;

Γνωρίζουν τα ιστορικά προπολεμικά ή μεταπολεμικά σημεία; Γενικότερα την ιστορία του Περιστερίου, που, είμαι βέβαιη, ακόμη και πολλοί από εμάς τους ενήλικους δεν γνωρίζουμε.

Πόσα από αυτά τα σημεία έχουν αναπλαστεί ή έχουν αλλάξει υπόσταση που δεν θυμίζει σε τίποτα την ιστορία που κρύβουν; Και πόσα από αυτά μένουν ακόμα ανεκμετάλλευτα; Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα καταστήματα που βρίσκονται στις εργατικές κατοικίες, στο κέντρο του Περιστερίου. Θα μπορούσαν να είχαν αξιοποιηθεί, ωστόσο παραμένουν κλειστά. Τι θα μπορούσε να γίνει; Για παράδειγμα τα εγκαταλελειμμένα καταστήματα θα μπορούσαν να είχαν διαμορφωθεί σε ένα χώρο ενημέρωσης, με φωτογραφικό υλικό η και με διαφορά ευρήματα, της εξέλιξη του τόπου μας.

Αλλά και η παλιά ψαραγορά, κτήριο ιστορικό, δυστυχώς πέρασε σε επιχειρηματικά χεριά. Η διαμόρφωση του θα αλλάξει και δεν θα θυμίζει σε τίποτα τι ήταν. Άλλος ένας χώρος λοιπόν που θα μπορούσε κάλλιστα να λειτουργήσει ως ιστορικός χώρος. Να διαμορφωθεί έτσι ώστε τα αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν σε διάφορα σημεία στο Περιστέρι, αντί να εκτίθενται σε περιφερειακούς χώρους όπως στο Μουσείο Πειραιά και αλλού, να παρουσιάζονται εκεί.

Πόσοι από εμάς γνωρίζουν πού υπάρχουν και φυσικά αν υπάρχουν αυτά τα ευρήματα; Πιστεύω κάνεις, γιατί κάνεις δεν αναφέρθηκε ποτέ σ αυτά.

Ας γνωρίσουμε λοιπόν τον τόπο μας με την υπέροχη και διδακτική ιστορία του. Ας κάνουμε τα παιδιά μας να αγαπήσουν την πόλη τους .Το Περιστέρι δεν είναι μόνο το Μπουρνάζι, η Αιμιλίου Βεάκη, το Άλσος, το εκθεσιακό κέντρο. Το Περιστέρι είναι το Κάρβουνο, οι εργατικές, οι παράγκες, η ψαραγορά. Πρέπει να μάθουμε την ιστορία μας για να αγαπήσουμε τον τόπο μας. Αλλά για να γίνουν όλα αυτά πρέπει πρώτα κάποιοι αντί να αναπλάθουν συνέχεια τα ίδια και ίδια σημεία, για την ψηφοθηρία, να αντιληφθούν ότι από το παρελθόν διδασκόμαστε και πράττουμε για το μέλλον. Και το παρελθόν του Περιστερίου είναι πραγματικά διδακτικό.

 

Ανουσάκη Αδαμαντία

Ανεξάρτητη Κοινοτική Σύμβουλος της 3ης Δημοτικής Κοινότητας.

Περιστέρι 3.6.2017

ΙΟΥΝΙΟΣ 2017

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΘΕ ΔΙΩΞΗ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ Δ. ΔΗΜΗΤΟΥΛΗ

Πέρασαν 50 χρόνια από την αμερικανοκίνητη επιβολή της Χούντας των συνταγματαρχών στη χώρα, ενός από τα πιο ανελεύθερα και καταπιεστικά καθεστώτα που υπήρξαν στον Πλανήτη, με χιλιάδες εκτοπίσεις, βασανισμούς και δολοφονίες αγωνιστών και δημοκρατικών ανθρώπων, που η ιστορία δεν έχει ακόμη πλήρως αποτιμήσει για το μέγεθος της βαρβαρότητας και το πλάτος της κοινωνικής καταστροφής που επέφερε.

Τελικά μετά από 7 χρόνια αγώνων και αιματηρών θυσιών το στρατοκρατικό- φασιστικό αυτό καθεστώς ανατράπηκε συνέπεια της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και της τραγικής εξέλιξης της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο.

Σήμερα μέσα στην μνημονιακή δίνη που συμπαρασύρει εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα, οι νοσταλγοί της Χούντας- η εγκληματική-ναζιστική οργάνωση της χρυσής αυγής, λογοδοτούν για τα αποτρόπαια εγκλήματα τους στην  ελληνική δικαιοσύνη.

Μέσα στην καθημερινή σχολική ζωή δεν είναι δυνατόν να μένουν αναπάντητες οι όποιες επικλήσεις της δικτατορίας των συνταγματαρχών ως σωτήρων, δεν είναι ανεκτές προκλητικές συμπεριφορές στη δημοκρατική και αγωνιστική συνείδηση των δασκάλων μας.

Για αυτούς ακριβώς τους λόγους διώκεται το μέλος της Α΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ- ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, συνδικαλιστής και αγωνιστής με αντιφασιστική δράση Δ. Δημητούλης, καθηγητής στο 1ο Εσπ. ΕΠΑΛ Περιστερίου, γιατί την ώρα του μαθήματος και εντός του δημόσιου σχολείου δεν επέτρεψε, όπως όφειλε, να εξυμνείται η στρατιωτικό-φασιστική δικτατορία της περιόδου 1967-1974, της οποίας άλλωστε κάποιοι από τους πρωταγωνιστές καταδικάσθηκαν σε θάνατο για τα εγκλήματά τους.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον αντιφασίστα δάσκαλο που καλείται να υπερασπιστεί την αλήθεια της δημοκρατίας κόντρα στις σκοταδιστικές- ναζιστικές αντιλήψεις και μέσα στις δικαστικές αίθουσες.

Όλοι και όλες στις 9 π μ την Τρίτη 6 Ιούνη 2017 στο Ειρηνοδικείο Περιστερίου (Παρασκευοπούλου 14 & Κρητών) όπου εκδικάζεται η αγωγή σε βάρος του.

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΘΕ ΔΙΩΞΗ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ Δ. ΔΗΜΗΤΟΥΛΗ

 

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Περιστέρι 6.6.2017

ΙΟΥΝΙΟΣ 2017

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Τα «μαθητοδικεία», ο «Πόντιος Πιλάτος» και η απάντηση της Εκπαιδευτικής Κοινότητας

Περιστέρι, 1/6/2017

 

Η Ένωση Γονέων Περιστερίου καταδικάζει το πρωτοφανές γεγονός όπου μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου σύρθηκαν σε δικαστήρια ανηλίκων και καταδικάστηκαν σε ποινή 80 ωρών κοινωνικής εργασίας για τη συμμετοχή τους στις μαθητικές κινητοποιήσεις που είχαν αποφασίσει στην αρχή της σχολικής χρονιάς οι μαθητές του σχολείου.

Το νέο κρούσμα αυταρχισμού σε βάρος μαθητών δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Έρχεται να προστεθεί στην καταδίκη μαθητών γυμνασίου στη Θεσσαλονίκη για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις του σχολείου τους τον Οκτώβρη του 2016, στις κλούβες που έστειλαν έξω από σχολεία της Λαμίας για να συλλάβουν μαθητές που περιφρουρούσαν την κινητοποίηση που είχαν αποφασίσει, στην προσπάθεια ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων με «μαθητοδικεία» σε Κεφαλονιά, Γρεβενά και Ηράκλειο Κρήτης.

Στο μεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας, σαν άλλος «Πόντιος Πιλάτος», επιχειρεί να απαλλαγεί από τις βαρύτατες ευθύνες που φέρνει για τα «μαθητοδικεία», που φορτώνουν ποινές στις πλάτες 15χρονων μαθητών.

Χωρίς να λέει κουβέντα για το αντιδραστικό νομικό πλαίσιο, που πάνω του πατάει ο αυταρχισμός και το οποίο διατηρεί αυτούσιο η παρούσα κυβέρνηση (παρά την “επικοινωνιακή” κατάργηση της διαβόητης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Αρσένη), το Υπουργείο αναγνωρίζει ευθύνες για όλα αυτά αποκλειστικά και μόνο στον διευθυντή του σχολείου, κάνοντας λόγο για «απαράδεκτη αντιμετώπιση των μαθητών από την πλευρά του διευθυντή του σχολείου, που προκάλεσε την εισαγγελική παρέμβαση χωρίς να έχουν διαπιστωθεί φθορές εντός του σχολείου». Προφανώς μία τέτοια παρέμβαση θα ήταν θεμιτή σε διαφορετική περίπτωση.

Είναι φανερό ότι η ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων αξιοποιείται καθώς συμβαδίζει με την πολιτική που φέρνει νέες αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, που στερεί από τα σχολεία εκπαιδευτικούς, υποδομές και από τους μαθητές μια Παιδεία αντίστοιχη των αναγκών τους.

Η Ένωση Γονέων Περιστερίου:

Καλεί όλη την εκπαιδευτική κοινότητα του Περιστερίου να καταδικάσει αυτές τις πρακτικές. Να δώσει απάντηση απέναντι στην τρομοκρατία που εξαπολύει η ίδια η κυβέρνηση σε 15χρονα παιδιά που αγωνίζονται για τη μόρφωση που αξίζουν.

Καλεί τους Συλλόγους Γονέων, να καταδικάσουν την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, να πάρουν θέση δίπλα στα παιδιά τους, παλεύοντας μαζί τους για την Παιδεία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Απαιτούμε:

Να μην περάσουν οι διώξεις και η τρομοκρατία σε βάρος των μαθητών.

Με ευθύνη της κυβέρνησης να απαλλαγούν από κάθε κατηγορία.

Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο αναφοράς, που επικαλείται το Υπουργείο, ενάντια στις μαθητικές κινητοποιήσεις.

Να σταματήσει η τιμωρία των αγώνων και η καταστολή τους από κυβερνήσεις - διοικήσεις της εκπαίδευσης.

Η λύση στον αυταρχισμό της κυβέρνησης και του υπουργείου απέναντι σε οποιονδήποτε σηκώνει κεφάλι είναι ο κοινός οργανωμένος αγώνας Γονιών, Μαθητών και Εκπαιδευτικών.

Το ΔΣ

 

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ κ. Σ. ΤΖΟΚΑ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΜΦΥΛΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ»

 

 Ημερίδα με θέμα: «Έμφυλη προσέγγιση και φροντίδα υγείας» οργάνωσε την 6.6.2017 η Περιφέρεια Αττικής.

 

 Κατ΄αυτήν απηύθυνε χαιρετισμό ο αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αθήνας κ. Σπύρος Τζόκας με θέμα: «Οι οικονομικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και γεωγραφικές ανισότητες στην υγεία», ο οποίος μεταξύ άλλων είπε:

 

 «Ξεκινώντας τον σύντομο αυτό χαιρετισμό μου θα ήθελα να τονίσω ότι η πρόσβαση σε αποτελεσματική φροντίδα υγείας, η οποία πρέπει πρωτίστως να αποσκοπεί στην ανακούφιση της επιβάρυνσης των ατόμων, όταν νοσήσουν και σε δεύτερο στάδιο στην προαγωγή και διατήρηση της υγείας πριν το άτομο νοσήσει, αποτελεί ένα από τα ουσιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, όπως και ο  Π.Ο.Υ ρητά αναφέρει.

 

 Ισχύει αυτό; Κατηγορηματικά «όχι» είναι η απάντηση. Οι ανισότητες στην πρόσβαση των ανθρώπων στην υγεία είναι προκλητικές.  

 

 Οικονομικές, πρωτίστως, ανισότητες, αλλά και πολιτισμικές ή και γεωγραφικές καταγράφουν τον χάρτη των ανισοτήτων στον ευαίσθητο αυτόν τομέα.

 

 Αναφορικά τώρα  με τις κοινωνικές κατηγορίες,  από το 19ο αιώνα, η ανάπτυξη της κοινωνικής επιδημιολογίας έδωσε έμφαση στη συμβολή κοινωνικών κατηγοριών, όπως το φύλο που σχετίζεται και με το θέμα μας.

 

 Σημείωσε  σημαντικές διαφορές στα επίπεδα υγείας του ανδρικού και γυναικείου πληθυσμού,  συχνότητα και  κατανομή των συμπτωμάτων και των ασθενειών μέσα στο χώρο και το χρόνο.

 

 Παρόλο που η ευαισθητοποιημένη ως προς τη διάσταση του φύλου έρευνα στον τομέα της υγείας αρχίζει να κερδίζει έδαφος, υπάρχουν ακόμα ανισότητες στην κατάσταση της υγείας των γυναικών και των ανδρών, στην πρόσβαση και τη συμμετοχή στην υγεία και τη μακροχρόνια φροντίδα.

 

 Σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού  Ινστιτούτου  για την Ισότητα του Φύλου, οι γυναίκες, γενικά, ζουν περισσότερο από τους άνδρες σε όλες τις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπάρχουν περισσότεροι θάνατοι ανδρών απ΄ ότι γυναικών στον εργασιακά ενεργό πληθυσμό (13-64 ετών).   

 

 Οι γυναίκες, επίσης,  με αναπηρία ζουν περισσότερα χρόνια απ΄ ότι οι άνδρες.

 

Ενδιαφέρον, επίσης, στοιχείο του Ευρωπαϊκού  Ινστιτούτου  καταγράφει ότι σε όλη την Ευρώπη, οι γυναίκες αναμένεται να έχουν μικρότερο ποσοστό της ζωής τους με καλή υγεία απ΄ ότι οι άνδρες.

 

 Σε έναν πληθυσμό που γερνάει, ο κίνδυνος για χρόνιες παθήσεις, όπως ο διαβήτης και τα προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως η άνοια, η νόσος Αλτσχάιμερ και η κατάθλιψη αυξάνονται ιδιαίτερα μεταξύ των γυναικών.

 

 Επιπλέον, μερικές ασθένειες, όπως ο καρκίνος του μαστού, η οστεοπόρωση και οι διατροφικές διαταραχές είναι πιο συχνές στις γυναίκες, ενώ άλλες, όπως η ενδομητρίωση ή ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας επηρεάζουν προφανώς, αποκλειστικά τις γυναίκες.

 

 Αντίστοιχα, οι άντρες είναι πιο πιθανό να προσβληθούν και να πεθάνουν από καρκίνο των πνευμόνων και του παχέως εντέρου, από ισχαιμικές καρδιοπάθειες και τροχαία ατυχήματα. Μερικές ασθένειες, όπως ο καρκίνος του προστάτη επηρεάζουν αποκλειστικά τους άντρες.

 

 Η φεμινιστική προσέγγιση, στην προσπάθειά της να αναλύσει την θέση των γυναικών στην κοινωνική τάξη πραγμάτων, θεωρεί την κατάσταση της υγείας τους ως μια όψη της υποβάθμισής τους υπό την οπτική του κυρίαρχου ιατρικού λόγου και των κοινωνικών αναπαραστάσεων του γυναικείου σώματος και της γυναικείας ταυτότητας.

 

 Αντίθετα, η δυνατότητα των γυναικών να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για τον έλεγχο του σώματός, όσο και της υγείας τους, γενικότερα, συνδέεται με τις ευκαιρίες για ισότιμη συμμετοχή στο δημόσιο χώρο και στα κέντρα λήψης αποφάσεων και αποτελεί προϋπόθεση για την ισότητα των φύλων.

 

 Σημαντικές τοποθετήσεις από ανθρώπους που γνωρίζουν από μέσα τα πράγματα θα μας διαφωτίσουν στη συνέχεια».

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ

 

 Στη συνέχεια για το θέμα που  σχετίζεται με τη διάσταση του φύλου, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από τα εφαρμοζόμενα Προνοιακά Προγράμματα ανέπτυξε η κα Σοφία Κωνσταντέλλια- κοινωνική λειτουργός,

 

 Για τις Δραστηριότητες Σεξουαλικής και Αναπαραγωγικής υγείας των Γιατρών Χωρίς Σύνορα στην Ελλάδα μίλησε ο κ. Απόστ. Βεΐζης  ιατρός  και Διευθυντής Προγραμμάτων  στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα- Ελληνικό Τμήμα.

 

 Ο κ. Δημ. Μπουρίκος- πολιτικός επιστήμονας- κοινωνικός λειτουργός παρουσίασε την έμφυλη διάσταση σχετικά με το θέμα της φροντίδας υγείας στην κοινότητα των Ρομά, αξιοποιώντας διαθέσιμες έρευνες τόσο σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο.

 

 Η κα Κατερίνα Μάτσα- ψυχίατρος, π. διευθύντρια της «Μονάδας απεξάρτησης 18 άνω», που και  μετά τη συνταξιοδότηση της προσφέρει υπηρεσίες στα κοινωνικά ιατρεία αλληλεγγύης αναφέρθηκε στο βαθειά κοινωνικό θέμα: στις διακρίσεις και προκαταλήψεις στην αντιμετώπιση των τοξικομανών γυναικών και  μητέρων στο επίπεδο των υπηρεσιών υγείας στο χώρο της εργασίας.

 

Τέλος η κα Νταλάκα μίλησε για την αλληλεπίδραση των παραγόντων: φύλο και αναπηρία και πώς αυτή επηρεάζει το δικαίωμα των γυναικών με αναπηρία να απολαμβάνουν το υψηλότερο δυνατό επίπεδο υγείας, ενώ η γιατρός κα Χρυσούλα Μπότση ανέδειξε το θέμα της ιατρικής  διαχείρισης  της Έμφυλης βίας.

 

 

Ευχές του Συλλόγου Τριτέκνων στα παιδιά που διαγωνίζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις

Ο Σύλλογος Τριτέκνων εύχεται στα παιδιά που συμμετέχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις καλή δύναμη και καλά αποτελέσματα!

Με τη στήριξη της οικογένειας μπορεί να μετριαστεί το άγχος και ο φόβος για τα παιδιά μας. Αυτή είναι η μεγαλύτερη συμβολή. Μια εξέταση- μια μάχη είναι μόνο και δεν κρίνει την ευτυχία, τη σταδιοδρομία και σίγουρα δεν πρέπει να επηρεάζει αρνητικά την υγεία των παιδιών μας.

Οι μάχες που έχουν να δώσουν τα παιδιά μας είναι μπροστά! Και θέλουν σαν εφόδια, γερές βάσεις και δυνατά φτερά. Αυτά οφείλουμε να τους βοηθήσουμε να αποκτήσουν.

Όσες θυσίες κάνουμε σαν οικογένειες -γιατί η δωρεάν Παιδεία είναι μόνο στα λόγια- θα δικαιωθούν όταν βλέπουμε τα παιδιά μας ευτυχισμένα. Και όταν προσπαθούμε μέσα από τις συλλογικές μας διεκδικήσεις για ένα καλύτερο μέλλον.

Καλή δύναμη σε όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα στα παιδιά και στις οικογένειες των Τριτέκνων.

Καλό κουράγιο και στα παιδιά που δεν έδωσαν Πανελλήνιες -γιατί δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους- αλλά και στους μαθητές των μικρότερων τάξεων.

Ο Σύλλογος είναι μαζί και δίπλα τους!

  • LAKIWTIS
  • LAKIWTIS
  • stegi
  • alsos mais
  • diadiktio

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ