| Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ |
alexandros
Μια πρόταση που είχε κάνει ο Δήμαρχος Περιστερίου το 2011! - ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΤΙΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ κ. ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
Μια πρόταση που είχε κάνει ο Δήμαρχος Περιστερίου το 2011! - ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΤΙΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ κ. ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
Πώς έρχονται τα πράγματα!
Το τριετές πλάνο μεταρρυθμίσεων στη Παιδεία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας, κατά την επίσκεψή του στο Υπ. Παιδείας στις 9.5.2017. Μεταξύ άλλων στο πλάνο προβλέπεται και η συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά και η μετατροπή τους σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής!
Η προαναγγελία του Πρωθυπουργού είναι μια θαυμάσια προς υλοποίηση ιδέα -την οποία επιδοκιμάζουν οι πάντες- που θα ισορροπήσει κάπως την εκπαιδευτική ανισοκατανομή και θα αναβαθμίσει την παραμελημένη και από πλευράς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Δυτική Αθήνα.
Ο ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ
Για την ιστορία, ωρίμασε μια πρόταση που είχε κάνει από τις στήλες της «Αναγέννησης», ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης.
Συγκεκριμένα στο πρωτοσέλιδο του φύλλου μας 472 της 16 Φεβρουαρίου 2011 (φωτογραφία) κάτω αριστερά σε πλαίσιο και με αφορμή την λειτουργία του Δημοτικού Ελεύθερου Πανεπιστημίου Περιστερίου, ο Δήμαρχος Περιστερίου είχε δηλώσει:
«Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να λάβει υπόψη του στο σχεδιασμό κατανομής των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ότι ο Δήμος Περιστερίου έχει την υποδομή και την προσβασιμότητα να υποδεχθεί τη λειτουργία μια κρατικής πανεπιστημιακής σχολής»!
Ο ΥΠ΄ΑΡΙΘΜΟΝ 1 ΜΝΗΣΤΗΡΑΣ
Και στην 3η σελίδα, σε ερώτησή μας: «Δηλαδή η λειτουργία του Ελεύθερου Πανεπιστήμιου Περιστερίου είναι ενέργεια- μήνυμα προς την κεντρική εξουσία, ότι ο πολυπληθής Δήμος Περιστερίου είναι ώριμος να υποδεχθεί τη λειτουργία μιας κρατικής πανεπιστημιακής σχολής;», μας είχε απαντήσει:
«Ασφαλώς!
Ο Δήμος Περιστερίου είναι ο μοναδικός δήμος που έχει τις κατάλληλες υποδομές, κτίρια και χώρους που πολλοί άλλοι δήμοι θα ήθελαν να έχουν.
Κυρίως είναι ο μοναδικός Δήμος στην Ελλάδα, μετά την Αθήνα, που θα έχει σε λίγο 3 σταθμούς Μετρό σε λειτουργία, που σημαίνει άνετη προσβασιμότητα για μια κρατική πανεπιστημιακή σχολή.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό πλεονέκτημα για την ίδρυση και λειτουργία μιας πανεπιστημιακής σχολής στο Περιστέρι.
Θεωρώ, ότι ο Δήμος Περιστερίου είναι ο υπ΄αριθμόν 1 μνηστήρας της νέας αρχιτεκτονικής κατανομής των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων του Υπ. Παιδείας. Μια πανεπιστημιακή σχολή μας είναι απαραίτητη, όχι μόνο για τη σπουδάζουσα νεολαία του Περιστερίου, αλλά και ολόκληρης της Δυτικής Αθήνας».
"ΜΑΪΟΣ 2017"
ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΑΝΑΓΟΡΕΥΘΗΚΕ, Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ «STONY BROOK» ΤΩΝ Η.Π.Α. κ. ΑΝΤΩΝΗΣ Μ. ΒΙΝΤΖΗΛΑΙΟΣ
ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΑΝΑΓΟΡΕΥΘΗΚΕ, Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ «STONY BROOK» ΤΩΝ Η.Π.Α. κ. ΑΝΤΩΝΗΣ Μ. ΒΙΝΤΖΗΛΑΙΟΣ
Μια 40ετία τώρα, η Περιστεριώτικη αγκαλιά που γαλούχησε τον κ. Αντώνη Βιντζιλαίο, δεν σταμάτησε να εισπράττει τιμές από το 1976 που άνοιξε τα φτερά του για τις Η.Π.Α., με ούριο άνεμο το πάθος του για την ιατρική επιστήμη, τα διδασκαλία και την προσφορά στην ανθρωπότητα. Αυτό αξιολογήθηκε και τιμήθηκε δεόντως και διεθνώς.
Στην πορεία των διακρίσεων που συνεχίζει απολαμβάνει ο κ. Αντώνης Βιντζηλαίος -που είναι καθηγητής της Μαιευτικής- Γυναικολογίας και Αναπαραγωγικής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Stony Brook των Η.Π.Α.-
πρόσφατα αναγορεύτηκε και επίτιμος διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στη διάρκεια μιας επιβλητικής τελετής, με διάχυτη την υπερηφάνεια και το σεβασμό στο πρόσωπο του τιμωμένου.
Κατά την τελετή της Αναγόρευσης του κ. Αντώνη Βιντζηλαίου σαν επιτίμου διδάκτορος του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην Μεγάλη Αίθουσα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, την 17.3.2017, αρχικά του
απηύθυνε προσφώνηση ο αναπληρωτής Πρύτανης καθηγητής κ. Γεώργιος Κ. Ζωγράφος.
Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση του αξιοθαύμαστου επιστημονικού έργου και της προσωπικότητας του τιμωμένου, από τον καθηγητή Μαιευτικής- Γυναικολογίας και Εμβρυομητρικής Ιατρικής του Τμήματος Ιατρικής κ. Νικόλαο Ε. Παπαντωνίου.
Ακολούθησε η Αναγόρευση του τιμωμένου που περιλάμβανε:
-Ανάγνωση των κειμένων του πρυτανικού ψηφίσματος του Τμήματος Ιατρικής και των διπλωματικών πιστοποιήσεων για την αναγόρευση του σαν Επιτίμου Διδάκτορος –που υπέγραφαν: ο πρύτανης, καθηγητής κ. Μελέτιος Αθανάσιος Κ. Δημόπουλος και τα μέλη της Πρυτανείας- από τον πρόεδρο του Τμήματος Ιατρικής, καθηγητή κ. Πέτρο Π. Σφηκάκη.
- Περιένδυση του τιμωμένου με την τήβεννο της Σχολής από τον αναπληρωτή Πρύτανη του Πανεπιστημίου, καθηγητή κ. Γεώργιο Κ. Ζωγράφο. Και,
-Επιστημονική ομιλία του κ. Βιντζηλαίου με θέμα: «Η διαχρονική εξέλιξη της ενδομήτριας παρακολούθησης του εμβρύου».
"ΜΑΪΟΣ 2017"
Μέσα από το Πρόγραμμα της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης – Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΟΧΕ/ΒΑΑ) της Δυτικής Αθήνας, προβλέπεται η αστική της ανάπλαση και η ανάδειξη του Περιστερίου σε ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
Μέσα από το Πρόγραμμα της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης – Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΟΧΕ/ΒΑΑ) της Δυτικής Αθήνας, προβλέπεται η αστική της ανάπλαση και η ανάδειξη του Περιστερίου σε ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ - Για πρώτη φορά η τοπική αυτοδιοίκηση θα σχεδιάσει, θα διαχειριστεί και θα υλοποιήσει χρηματοδοτούμενο σχεδιασμό, με μοχλό τον ΑΣΔΑ

Θεαματική εκτίναξη από την αποτελμάτωση στην οποία είχε περιέλθει τα τελευταία χρόνια, πέτυχε ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας (ΑΣΔΑ), χάρη στο Πρόγραμμα της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης – Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΟΧΕ/ΒΑΑ) της Δυτικής Αθήνας. Ένα πρόγραμμα που ανέλαβε φιλόδοξα να υλοποιήσει -και έχει τις δυνατότητες- και το οποίο χρηματοδοτείται από το Ε.Σ.Π.Α., μέσω του Π.Ε.Π. Αττικής.
Η στρατηγική του Προγράμματος των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (Ο.Χ.Ε.) και Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (Β.Α.Α) της Δυτικής Αθήνας, παρουσιάστηκε επίσημα σε Ημερίδα που έλαβε χώρα στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Περιστερίου (24.4.2017), όπου έγινε ευρεία ανάλυση των επιδιώξεων, εκτέθηκαν η αισιόδοξη πλευρά, αλλά και οι επιφυλάξεις, μέσα από τη δημόσια διαβούλευση που προέβλεπε το Πρόγραμμα.
ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΦΑΥΛΟ ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ
Στην Ημερίδα, όπου παραβρέθηκαν εκπρόσωποι των δήμων που συγκροτούν τον Σύνδεσμο, πρώτος το λόγο έλαβε ο δήμαρχος Περιστερίου και πρόεδρος του Α.Σ.Δ.Α. κ. Ανδρέας Παχατουρίδης.
Ο κ. Παχατουρίδης, τόνισε μεταξύ άλλων, ότι :
«Οι Δήμαρχοι της Δυτικής Αθήνας, πάντα είχαμε ένα όραμα: Να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο της συγκριτικής υποβάθμισης στον οποίο είναι παγιδευμένη η περιοχή. Να μπορέσουμε να πούμε ότι στ΄ αλήθεια δεν έχουμε πολλά να ζηλέψουμε από τις άλλες, τις πιο προνομιούχες γειτονιές της Αθήνας και της Αττικής.
Βέβαια δεν έλειπε ποτέ ούτε το σχέδιο ούτε η διεκδίκηση. Έλειπε όμως από τη Δυτική Αθήνα το χρηματοδοτικό εργαλείο. Στριμωχνόμαστε μέσα στα ασφυκτικά περιθώρια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, στηριζόμαστε στην καλή θέληση της Περιφέρειας, αλλά αυτά δεν αρκούσαν για να κάνουν τη διαφορά, για να καλύψουν τα κενά που δημιούργησαν δεκαετίες ολόκληρες αδράνειας, αδυναμίας ή και μειωμένου ενδιαφέροντος της κεντρικής εξουσίας για τη Δυτική πλευρά της Αθήνας.
Στο επίκεντρο της πρότασης της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) που υποβάλλουμε περιλαμβάνονται:
-Η αστική αναζωογόνηση,
-Η στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης, Και,
-Η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
Η πρόταση είναι διαρθρωμένη σε δέσμες έργων και παρεμβάσεων που έχουν σαν περιοχή αναφοράς τους συνολικά τη Δυτική Αθήνα. Είναι μια πρόταση με κεντρικά σημεία στα οποία δίνουμε ιδιαίτερο βάρος, ώστε οι προσπάθειες μας να συμπυκνωθούν και έτσι να παράγουν μεγαλύτερο αποτέλεσμα.
ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΡΤΟΠΙΚΩΝ ΠΟΛΩΝ
Σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής μας είναι η ανάδειξη μητροπολιτικού κέντρου και υπερτοπικών πόλων στην Δυτική Αθήνα. Κάτι που το μπορούμε και το αξίζουμε.
Δεν στοχεύουμε να λειτουργήσουμε ανταγωνιστικά προς τα δυο μητροπολιτικά κέντρα της Αττικής, την Αθήνα και τον Πειραιά, αλλά συμπληρωματικά και ισότιμα, με τρόπο που μας βάζει στο χάρτη της μελλοντικής δυναμικής μητροπολιτικής περιοχής της Αττικής.
Η Δυτική Αθήνα έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα για να διαδραματίσει ένα τέτοιο ρόλο. Κοντά στο κέντρο των Αθηνών και με αρκετούς σταθμούς Μετρό σε λειτουργία, πάνω και στους δυο εθνικούς οδικούς άξονες, με υψηλή αστικοποίηση και εργασιακή κουλτούρα και ταυτόχρονα με πολλές ευκαιρίες φτηνής γης και την ύπαρξη μεγάλων κενών ακινήτων για την προσέλκυση επενδύσεων.
Η πρόταση μας δίνει επίσης βάρος στην ενίσχυση της καινοτομίας και της νεανικής επιχειρηματικότητας.
ΤΟΠΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ Η ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ
Για να περιγράψω την στρατηγική μας με έναν λιτό, αδρό τρόπο θα έλεγα ότι: Αξιοποιούμε τα γερά θεμέλια μας, τις βιομηχανικές και πυκνοκατοικημένες μας ρίζες και ανοιγόμαστε με ορμή στο μέλλον, στη διαφορετική, σύγχρονη οργάνωση της κοινωνίας και της παραγωγής.
Παράλληλα ενισχύουμε σε κάθε επίπεδο τους αρμούς της τοπικής κοινωνίας με σημαντικές δράσεις για την κοινωνική ένταξη, την επιστροφή στην απασχόληση, την πρόληψη φαινομένων περιθωριοποίησης, την προαγωγή των ίσων ευκαιριών.
Όπως επίσης αναβαθμίζουμε την ποιότητα ζωής με στοχευμένες αστικές αναπλάσεις, που παράλληλα ενδυναμώνουν την τοπική οικονομία και αυξάνουν τις προοπτικές της Δυτικής Αθήνας να γίνει εκλυστική σαν τόπος κατοικίας, εργασίας, αναψυχής, πολιτισμού, τουρισμού, καταναλωτικής δραστηριότητας, τόπος προορισμού.
ΜΕΤΑΤΡΕΨΑΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥΦΩΝΙΑ ΣΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ
Η πρόταση μας έχει δυο ιδιαιτερότητες. Η μια -είναι η μοναδική στην Αττική- που στοχεύει στην αντιμετώπιση φαινομένων υποβάθμισης και να δώσουμε προοπτική απασχόλησης, κοινωνικής ένταξης και ποιότητας ζωής, σε 600.000 πολίτες της Αττικής.
Η άλλη ιδιαιτερότητα είναι ότι η πρόταση μας υποβάλλεται από 7 Δήμους μαζί, μέσω του καταξιωμένου επί σχεδόν 30 χρόνια Συνδέσμου μας, του ΑΣΔΑ. Είναι μια πρόταση που χτίζει τον ενιαίο μητροπολιτικό χαρακτήρα της Δυτικής Αθήνας.
Μετατρέψαμε τις διαδικαστικές δυσκολίες που δημιουργεί η πολυφωνία των 7 δήμων σε δημιουργική φαντασία, εργαζόμενοι από κοινού, προς όφελος των πόλεων μας.
Πιστεύω ότι η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση – Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΟΧΕ/ΒΑΑ) της Δυτικής Αθήνας θα είναι το εφαλτήριο, το κλειδί, το ξεκίνημα για ακόμη μεγαλύτερες πρωτοβουλίες στο άμεσο μέλλον».
Η Ο.Χ.Ε. ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ
Ο κ. Παχατουρίδης ολοκλήρωσε λέγοντας:
«Είναι γεγονός ότι στα Δυτικά, οι αυτοδιοικητικοί έχουν δουλέψει σκληρά και με πάθος και έχουν γίνει θεαματικές αλλαγές, αλλά επειδή πιστεύουμε, ότι οι δήμοι που είμαστε στην «ούγια» της Αθήνας είναι στο μέταλλό τους φιλοπρόοδοι, συνεργατικοί και αλληλέγγυοι, με τις αποφάσεις που παίρνουμε και οι επτά δήμοι -όλες ομόφωνες- η Δυτική Αθήνα θα μπορεί να χαρακτηρισθεί Μητροπολιτικό Κέντρο, γιατί υπάρχουν και η θέληση και η πίστη και ο σχεδιασμός.
Πιστεύω, ότι η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση είναι μια από τις τελευταίες μεγάλες ευκαιρίες μας και γι’ αυτό θα προχωρήσουμε συγκροτημένα και καθοριστικά».
ΑΝ ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
Ο γεν. γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων & ΕΣΠΑ κ. Παναγ. Κορκολής, που μίλησε στη συνέχεια, μεταξύ άλλων, εξέφρασε τη πεποίθηση, ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της διαβούλευσης και τη συνοχή και συνεργασία μεταξύ των δήμων του ΑΣΔΑ, ο σχεδιασμός θα γίνει πράξη.
Παρ΄ότι διατέθηκαν από την Ε.Ε. πολλά χρήματα στη χώρα μας, δυστυχώς η Δυτική Αττική δεν εκμεταλλεύθηκε τις ευκαιρίες για διάφορους λόγους. Γι’ αυτό η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση είναι ένα εργαλείο, που η περιοχή της Δυτικής Αθήνας χρειάζεται όσο καμία άλλη, ειδικά αυτή την εποχή.
Είναι η πρώτη φορά, που ο α΄ βαθμός αυτοδιοίκησης έχει την ευκαιρία να σχεδιάσει, να διαχειριστεί και να υλοποιήσει ο ίδιος έναν χρηματοδοτούμενο σχεδιασμό.
Και το σπουδαιότερο: Αν το εγχείρημα της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης επιτύχει μπορούμε να σχεδιάσουμε και την επόμενη προγραμματική περίοδο, αλλά και να πείσουμε την Ε.Ε., ότι ο α΄ βαθμός αυτοδιοίκησης μπορεί να διαχειριστεί έργα με τρόπο υπεύθυνο, με σεβασμό στους κανονισμούς και να καταδείξει το αυξημένο κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα των χρημάτων που θα δαπανήσει.
ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο αντιπεριφερειάρχης Δυτικού Τομέα κ. Σπύρος Τζόκας, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα που σήμερα, μετά από αρκετά χρόνια, ωριμάζει η πολυαναμενόμενη υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης της Δυτικής Αθήνας.
Η Δυτική Αθήνα είναι μια από τις λαϊκές περιοχές της Πρωτεύουσας, που η πολιτεία δεν έχει επιδείξει ανάλογο ενδιαφέρον.
Ως νέα Περιφερειακή Διοίκηση έχουμε κεντρική πολιτική κατεύθυνση τη σύγκλιση μεταξύ των περιοχών της Αττικής και της αύξησης της κοινωνικής συνοχής. Γι’ αυτό έχουμε εκπονήσει ένα Τεχνικό Πρόγραμμα που αποτελείται από έργα ύψους 100 εκατ. ευρώ για τη Δυτική Αθήνα.
Έτσι προκρίνουμε έργα αναβάθμισης των κοινωνικών υποδομών της περιοχής, που είναι τα ακόλουθα:
Άξονας 1: Αντιπλημμυρική θωράκιση της Δυτικής Αθήνας
Υπάρχει ήδη ένα σχέδιο δράσης, που περιλαμβάνει έργα ύψους άνω των 30 εκ. ευρώ. Εκτιμώ ότι με την ολοκλήρωσή του, αλλά και με τη συμπλήρωση των έργων ορεινής υδρονομίας που πρόκειται να μελετηθούν σε σύντομο χρόνο, αντιμετωπίζεται συνολικά το πρόβλημα στη Δυτική Αθήνα.
Άξονας 2: Κοινωνικές Υποδομές
Πρόκειται για σημαντικό τομέα, ιδιαίτερα σε μια περιοχή με αρκετά κοινωνικά προβλήματα.
Σε φάση εκτέλεσης βρίσκεται η κατασκευή κτιρίων πολλαπλών χρήσεων και ταυτόχρονα έχουν ενταχθεί στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας σημαντικά έργα, ύψους άνω των 7 εκατ. ευρώ.
Άξονας 3: Αστικές Αναπλάσεις
Ο συγκεκριμένος άξονας περιλαμβάνει δράσεις που στοχεύουν στην αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των πόλεων, δημιουργώντας ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής, αλλά και στην τόνωση της εμπορικότητας και εν γένει οικονομικής δραστηριότητας.
Έχουν προβλεφθεί έργα ύψους άνω των 35 εκατ. ευρώ, που επιμερίζονται σε όλους τους Δήμους.
Άξονας 4: Ελεύθεροι χώροι
Ο συγκεκριμένος άξονας πρέπει να αξιολογηθεί σε πολύ υψηλό επίπεδο, σε έναν αστικό ιστό που διαθέτει μικρό απόθεμα πρασίνου και που ο εκτεταμένος και σημαντικός περιαστικός χώρος είναι πολύ υποβαθμισμένος.
Άξονας 5: Αθλητισμός
Υπάρχουν αρκετές αθλητικές υποδομές, οι οποίες όμως χρειάζονται αναβάθμιση, συντήρηση, πιστοποίηση και ενεργειακή βελτιστοποίηση.
Έχουν ενταχθεί στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας σημαντικά έργα, ύψους άνω των 10 εκ. ευρώ σε όλους τους Δήμους.
ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑΣ
Άξονας 6: Πολιτισμός και ανάδειξη της ιστορικής φυσιογνωμίας.
Η Δυτική Αθήνα διαθέτει την δική της διακριτή ταυτότητα, σμιλεμένη από τις κοινωνικές, ιστορικές και οικονομικές δραστηριότητες των ανθρώπων που χιλιάδες χρόνια κατοικούν εδώ. Στα διοικητικά όρια της Περιφερειακής μας ενότητας βρίσκονται σημαντικοί χώροι ιστορικής μνήμης, αλλά και χώροι άθλησης και αναψυχής.
Εκτός από τις εκδηλώσεις και τις δράσεις ενημέρωσης προγραμματίζουμε έργα σε αυτά τα σημαντικά τοπόσημα της περιοχής (ανέφερε μεταξύ άλλων και «ένα Βυζαντινό εκκλησάκι στο Περιστέρι»).
Έτσι, πλέον στο πλαίσιο του ΠΕΠ Αττικής 2014 – 2020, το ποσό που προβλέπεται να εκχωρηθεί στους Δήμους για ΟΧΕ ξεπερνάει τα 260 εκ. ευρώ, ενώ το πλαίσιο έγκρισης και παρακολούθησης είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, καθιστώντας τους Δήμους που θα επιλεγούν μέσα από αυτή την ανταγωνιστική διαδικασία, συμμέτοχους και συνυπεύθυνους στην υλοποίηση του εγκεκριμένου από την Ε.Ε. Προγράμματος».
(Η πλήρης ομιλία του κ. Αντιπεριφερειάρχη καταχωρείται στην Ηλεκτρονική μας Εφημερίδα www.anagenissi.gr)
*
Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ Ο.Χ.Ε. ΒΑΣΗ ΤΟΥ Σ.Ο.Α.Π.
Ακολούθησε στο βήμα, ο γεν. διευθυντής του ΑΣΔΑ δρ. Μόσχος Διαμαντόπουλος, ο οποίος έδωσε στοιχεία για τα αποτελέσματα της διαβούλευσης και την προέλευση των κονδυλίων (70,5 από ΕΣΠΑ και 21,5 από ΕΚΤ), με συνολικό ύψος του προγράμματος 261 εκατ. ευρώ, από τα οποία ο ΑΣΔΑ θα λάβει τα 98 εκατ. ευρώ.
Από το συνολικό ποσό διευκρίνισε, ότι το 40% προορίζεται για επενδύσεις, το 20% για στήριξη της επιχειρηματικότητας και το 40% για τις λοιπές προτεραιότητες.
Τόνισε ότι ο ΑΣΔΑ στην 30χρονη πορεία του προχώρησε σε πολλές προτάσεις για χρηματοδότηση για την ανάπτυξη των δήμων που τον συγκροτούν, αλλά αυτές ποτέ δεν ικανοποιήθηκαν και δεν υλοποιήθηκαν.
Στην τελευταία 5ετία εκπόνησε το Πρόγραμμα Σ.Ο.Α.Π., ώστε να υπάρχει έτοιμο ένα εργαλείο για εκμετάλλευση τυχόν ευκαιρίας. Τα στοιχεία από τις έρευνες, οι εκτιμήσεις, οι καταγραφές, ο σχεδιασμός «θυλάκων» ανάπτυξης του Σ.Ο.Α.Π. θα αποτελέσουν την βάση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης.
Η ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΜΕ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Εντύπωση έκανε αυτό που ανέφερε, ότι στο καινούργιο Ρυθμιστικό Σχέδιο η Δυτική Αττική είναι «λευκή περιοχή», όταν το προηγούμενο Ρυθμιστικό προέβλεπε το Περιστέρι ευρύτερο υπερτοπικό κέντρο. Και το μόνο που… διασώθηκε, προβλέπει το Περιστέρι σαν Διαδημοτικό Κέντρο Ευρείας Ακτινοβολίας!
Στόχος μας είναι να αναπτυχθεί το Περιστέρι σαν περιφερειακός υπερτοπικός πόλος και να ενταχθεί στο Δίκτυο Πόλεων Διαπεριφερειακής Εμβέλειας της Αττικής. Και να δημιουργήσουμε δύο διαδημοτικά κέντρα ευρείας ακτινοβολίας με τους Δήμους Αιγάλεω – Αγ. Βαρβάρας – Χαϊδαρίου και Αγ. Αναργύρων & Καματερού – Ιλίου – Πετρούπολης και να αναπτύξουμε τις προοπτικές μας.
Επιδιώκουμε την ισόρροπη ανάπτυξη της Δυτικής Αθήνας που για πολλά χρόνια ήταν το «αποπαίδι» (χαρακτηριστικό παράδειγμα οι Ολυμπιακοί του 2004) από πλευράς Πολιτείας σε όλο το λεκανοπέδιο. Και αυτή η ανισότητα μεταχείρισης, μπορεί να αποκατασταθεί μόνο με ανισότητα στη χρηματοδότηση, υπέρ της περιοχής μας.
ΑΛΛΟΙ ΔΥΟ ΚΥΚΛΟΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Ο κ. Διαμαντόπουλος είπε επίσης τα εξής σημαντικά:
Ο άξονες της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης προβλέπουν στις διάφορες γειτονιές: Πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομους, αύξηση πράσινου, στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας, νέες επενδύσεις, ανάδειξη πολιτισμού, επενδύσεις για αξιοποίηση παλαιών κτηρίων στην παρακηφίσια ζώνη, όπως στο Περιστέρι π.χ. στην παλιά βιομηχανική ζώνη του οποίου υπάρχουν «κουφάρια» παλαιών βιομηχανιών και είναι στα χέρια τραπεζών και επενδυτικών κέντρων. Και, ότι:
Η διαβούλευση θα συνεχιστεί καθ΄όλη τη διάρκεια της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης και θα λαμβάνονται υπόψη στοιχεία σε σχέση με αυτά που υλοποιούμε και σε σχέση με αυτά που δεν υλοποιούμε.
Ο σχεδιασμός δεν είναι κτισμένος με… τσιμέντο, είναι ελαστικός. Θα μπορεί να γίνει τροποποίησή του για ό,τι κριθεί καλύτερο. Προβλέπονται άλλοι δύο κύκλοι διαβούλευσης.
ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΣΑΛΑΒΟΥΤΑ ΣΤΟΝ ΘΥΛΑΚΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ (Δ)
Για τους εννέα θύλακες παρέμβασης που επικεντρώνεται η στρατηγική της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης και το είδος των παρεμβάσεων αναφέρθηκε ακολούθως ο τεχνικός σύμβουλος του ΑΣΔΑ κ. Δημ. Μπιμπίκος.
Ο διαδημοτικός θύλακας Δ, στον οποίο θα γίνουν παρεμβάσεις, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την περιοχή Τσαλαβούτα του Περιστερίου (Παρακηφίσια ζώνη), η οποία χαρακτηρίζεται από βιομηχανικές χρήσεις (διατηρούμενες ή εγκαταλελειμμένες) και μια εσωτερική ζώνη συμβατικού ιστού κατοικίας.
Επίσης έχει προβληματικό ρυμοτομικό σχέδιο, αδιάνοικτους δρόμους, ελλείψεις αστικών και περιβαλλοντικών υποδομών και μια γενική υποβάθμιση και παρά το αναπτυξιακό δυναμικό της λόγω της επαφής με την Εθνική Οδό και την ύπαρξη μεγάλων ακινήτων προς αξιοποίηση.
*
Μίλησαν επίσης πολλοί δήμαρχοι και εκπρόσωποι των δήμων που συγκροτούν τον Α.Σ.Δ.Α., ο πρόεδρος του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας Ανθρώπινου Δυναμικού κ. Αθαν. Ζαχαρόπουλος, ο γεν. γραμματέας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Α.μ.Ε.Α. κ. Γιάννης Λυμβαίος κ.ά.
Παραβρέθηκαν από πλευράς Δήμου Περιστερίου ο αντ/ρχος Οικονομικών κ. Α. Σταυρούλιας, ο επικεφαλής της Παράταξης «Ενεργοί Πολίτες» κ. Φ. Κουγιουμτζής, δημοτικοί σύμβουλοι κ.ά.
Ο ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ
Λίγες ημέρες πριν ο Α.Σ.Δ.Α παραχώρησε συνέντευξη στον τοπικό Τύπο με θέμα την στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) και την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) Δυτικής Αθήνας.
Στη συνέντευξη, ο πρόεδρος του ΑΣΔΑ και δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης παρουσίασε τα βασικά στοιχεία της ΟΧΕ/ΒΑΑ Δυτικής Αθήνας, που αποτελεί ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα του ΠΕΠ Αττικής.
Η καινοτομία της ΟΧΕ είναι ότι ο συνολικός σχεδιασμός και η υλοποίηση του προγράμματος για ολόκληρη την περιοχή περνάει στα χέρια των Δήμων.
Ωφελούμενοι του Προγράμματος είναι οι Δήμοι Αθηνών, Πειραιώς και οι επτά Δήμοι που συγκροτούν τον ΑΣΔΑ, με φορέα σχεδιασμού και υλοποίησης τον ΑΣΔΑ.
Ξεκινώντας από την υφιστάμενη κατάσταση της αναπτυξιακής υστέρησης της περιοχής και των σοβαρών αναγκών σε υποδομές και δράσεις για την κοινωνική συνοχή και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, έχει συγκροτηθεί μια στρατηγική που εξειδικεύεται σε στόχους όπως:
-Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και μέσα από αυτήν την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
-Ενίσχυση της καινοτομίας στην επιχειρηματικότητα και της στήριξης της νεανικής επιχειρηματικότητας.
-Αναζωογόνηση του εμπορικού και διοικητικού κέντρου των πόλεων.
-Δημιουργία νέων Κοινωνικών Δομών και Υπηρεσιών.
-Στήριξη των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων (μονογονεϊκές οικογένειες, μακροχρόνια άνεργοι, μοναχικά άτομα, ΑμεΑ κ.ά.).
-Αστικές αναπλάσεις για βελτίωση της ποιότητας ζωής στα κέντρα και στις γειτονιές των Δήμων.
-Παρεμβάσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας στις κτιριακές υποδομές.
-Εφαρμογή καινοτόμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών με στόχο την αναβάθμιση των κοινωνικών υπηρεσιών, της ποιότητας ζωής, της οικονομικής δραστηριότητας.
-Προσέλκυση επισκεπτών στην περιοχή μας για δραστηριότητες αναψυχής, τουρισμού, πολιτισμού, κατανάλωσης, εργασίας και διαβίωσης.
«Η αναβάθμιση της περιοχής μας, η βελτίωση της ποιότητας ζωής του μισού εκατομμυρίου κατοίκων της, η στήριξη των τοπικών κοινωνιών μας είναι ο μεγαλύτερος στόχος και μαζί θα τον πετύχουμε», τόνισε ο κ. Παχατουρίδης.
ΔΛ- Β. Αλεξανδροπούλου - ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
"ΜΑΪΟΣ 2017"
ΜΕ ΔΥΟ «ΧΡΥΣΑ» ΜΕΤΑΛΛΙΑ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ) ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ Ο Λ. ΠΕΤΡΟΥΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΑΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΟΥΖ
Κάλεσε τον Πρωθυπουργό στο γυμναστήριο του Γ.Α.Σ. «Ειρήνη»
ΜΕ ΔΥΟ «ΧΡΥΣΑ» ΜΕΤΑΛΛΙΑ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ) ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ Ο Λ. ΠΕΤΡΟΥΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΑΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΟΥΖ
Το ένα μετά το άλλο τα «χρυσά» μετάλλια παίρνουν τη θέση τους στο στήθος του κορυφαίου και ασυναγώνιστου 27χρονου πρωταθλητή των Κρίκων, αθλητή του Γυμναστικού Αθλητικού Συλλόγου «Ειρήνη» Περιστερίου, Λευτέρη Πετρούνια.
Οι διοργανωτές όλων των Πρωταθλημάτων, Ευρωπαϊκών και Παγκόσμιων, έχουν από πριν έτοιμη την Ελληνική Σημαία και τον Εθνικό μας Ύμνο, μόλις διαπιστώσουν τη συμμετοχή του Λευτέρη Πετρούνια. Και δεν είναι τυχαίο.
Καλογυμνασμένος, ψύχραιμος, γεμάτος αυτοπεποίθηση ο Λευτέρης αποθεώνεται με τις εμφανίσεις και τις ασκήσεις του, εντυπωσιάζει κριτές και κοινό και σαρώνει τα μετάλλια.
Στο Παγκόσμιο Κύπελλο ενόργανης γυμναστικής «AGF Trophy 2017» στο Μπακού στις 18.3.17, ο κάτοχος του Ολυμπιακού, Παγκόσμιου και Ευρωπαϊκού τίτλου, εκτέλεσε άψογα και θεαματικά το πρόγραμμά του, υπό τους ήχους του «Ζορμπά» (μουσική Μ. Θεοδωράκη, πενιές Γ. Ζαμπέτα), προσγειώθηκε έξοχα και απέσπασε το «χρυσό» μετάλλιο με 15.466 βαθμούς.
(Στην ίδια διοργάνωση, ο συναθλητής του στους Κρίκους, του ΓΑΣ «Ειρήνη» Κων. Κωνσταντινίδης κατέλαβε την 5η θέση με 13.800 βαθμούς).
*
Λίγο μετά, στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Γυμναστικής στο Κλούζ της Ρουμανίας (19 – 23.4.2017), στις 22.4.2017 ο Λευτέρης Πετρούνιας αναδείχθηκε και πάλι πρώτος στους Κρίκους και κέρδισε ένα ακόμη «χρυσό» μετάλλιο, πλουτίζοντας την προσωπική του συλλογή, του ΓΑΣ «Ειρήνη», του Περιστερίου και της χώρας μας.
ΔΕΝ ΤΟΝ ΥΠΟΔΕΧΘΗΚΕ ΚΑΝΕΝΑΣ!
Να σημειώσουμε, ότι κατά την επιστροφή του Λευτέρη Πετρούνια στο αεροδρόμιο, δεν τον υποδέχθηκε κανένας (!) από την πολιτική και αθλητική ηγεσία. Και σε δηλώσεις του σε τηλεοπτικό κανάλι, κάλεσε τον πρωθυπουργό κ. Τσίπρα να επισκεφθεί το γυμναστήριο του ΓΑΣ «Ειρήνη», για να διαπιστώσει κάτω από ποιες συνθήκες προετοιμάζονται οι Έλληνες αθλητές και παρ΄ όλα αυτά δοξάζουν τη χώρα μας με «χρυσά» και «ασημένια» μετάλλια!
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΑΪΟΣ 2017
ΝΙΚΟΣ ΖΟΥΤΣΟΣ: ΧΑΡΗ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ κ.ΤZΟΚΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΠΟ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ
ΝΙΚΟΣ ΖΟΥΤΣΟΣ: ΧΑΡΗ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ κ.ΤZΟΚΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΠΟ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ
Η ίδρυση του Καλλιτεχνικού Σχολείου στο Περιστέρι είναι γεγονός, μετά και την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Με αφορμή αυτό το γεγονός, ο δημοτ. σύμβουλος κ. Νίκος Ζούτσος, που πρώτος ανακίνησε το ζήτημα, μας είπε ενημερωτικά, τα εξής:
«Με την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου το Καλλιτεχνικού Σχολείου αποκτά υπόσταση και η έδρα του μεταφέρεται από το Αιγάλεω στο Περιστέρι.
Το Σχολείο θα λειτουργήσει από τη νέα σχολική χρονιά 2017 - 2018 σαν τριτάξιο Γυμνάσιο, στο νέο σχολικό κτίριο που κτίσθηκε δίπλα στον ι.ν. του Αγ. Ιωάννου Θεολόγου. Θα είναι τιμή για το Περιστέρι που θα στεγάσει ένα σχολείο- πολιτιστική όαση, σε ένα χώρο βέβαια που δεν μπορεί να διεκδικήσει και ιδιαίτερες δάφνες.
Στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο θα μπορέσουν να εγγραφούν παιδιά, όχι μόνο από το Περιστέρι, αλλά και από την ευρύτερη Δυτική Αττική, την Ελευσίνα, τον Ασπρόπυργο, το κέντρο της Αθήνας κ.ά. Καταλαβαίνετε ότι το σχολείο θα λειτουργήσει σαν διαπολιτισμικό διατοπικό κέντρο με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Τα παιδιά που θα επιλέγουν να πάνε στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο θα δίνουν συγκεκριμένες εξετάσεις και η επιλογή τους θα γίνεται βάση του καλλιτεχνικού τους αισθητήριου κ.λπ.
Το Γυμνάσιο θα λειτουργήσει με καθηγητές του καλλιτεχνικού φάσματος, μουσικής κ.λπ., οι οποίοι ήδη υπηρετούν στην Δευτ/θμια Διεύθυνση Γ΄ Αθήνας, Οπότε φαντάζομαι ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Αλλά και στην περίπτωση που δεν θα υπάρξει προσωπικό, εμείς σαν εκπαιδευτικοί θα διεκδικήσουμε να προσληφθεί εγκαίρως αυτό το προσωπικό για να λειτουργήσει το Γυμνάσιο.
Το Γυμνάσιο θα λειτουργεί κανονικά όπως τα υπόλοιπα Γυμνάσια μέχρι τις 2.00 μ.μ. και θα υπάρχει και ένα δίωρο καθημερινά επιπλέον, με καλλιτεχνικά μαθήματα.
Τελειώνοντας το Γυμνάσιο τα παιδιά θα εγγράφονται στο τριτάξιο Καλλιτεχνικό Λύκειο, που θα λειτουργήσει στη συνέχεια και όταν τελειώνουν και αυτό θα έχουν προετοιμαστεί για τις εισαγωγικές στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, Σχολές Εικαστικών κ.λπ.
Η πρόβλεψη είναι ότι σε βάθος τριετίας θα δημιουργηθεί και το Καλλιτεχνικό Λύκειο, οπότε τελικά το Σχολείο θα λειτουργεί σε 18 τμήματα.
Για την ίδρυση του Καλλιτεχνικού Σχολείου απευθυνθήκαμε σαν ΕΛΜΕ στον αντιπεριφερειάρχη κ. Τζόκα, ο οποίος έδωσε τελικά λύση, γιατί ο Δήμος παρουσίαζε μια δυστοκία με πρόσχημα τα οικονομικά. Ο κ. Τζόκας προ τιμήν του εισηγήθηκε να γίνει μια προγραμματική σύμβαση με το Δήμο Περιστερίου και να υποβληθεί μια ΣΔΙΤ, ώστε η σχετική μελέτη να καλύπτει ό,τι χρειάζεται το συγκεκριμένο σχολείο για να λειτουργήσει.
Προβλέπεται να γίνει μια μεγάλη αίθουσα 100 τ.μ., η οποία θα χωρίζεται σε 2 – 3 τμήματα και θα υπάρχουν επίσης και υποδομές για τα παιδιά που θα κάνουν αγγειοπλαστική, γλυπτική ή ζωγραφική. Την κάλυψη των εξόδων θα αναλάβει η Περιφέρεια.
Τη χρηματοδότηση θα αναλάβει το Υπ. Εσωτερικών και εμείς σαν εκπαιδευτικοί θα διεκδικήσουμε στο Περιστέρι να έλθουν και το Αθλητικό σχολείο που καταργήθηκε, και το Μουσικό σχολείο που πήγε στο Ίλιον και τα Ειδικά σχολεία για παιδιά με ειδικές ανάγκες που λειτουργούν στο Αιγάλεω και Ίλιο σε τριτοκοσμικές συνθήκες.
Θέλουμε το Περιστέρι να είναι, όχι μόνο κεντρικός Δήμος της Δυτικής Αθήνας, αλλά και Δήμος που θα έχει αναπτυγμένες όλες τις εκπαιδευτικές δομές. Ουσιαστικά να είναι μια εκπαιδευτική πρωτεύουσα.
Το Καλλιτεχνικό Σχολείο δεν προχώρησε στο Δήμο Αιγάλεω γιατί το 2007 έπρεπε ο Δήμος να πληρώνει τα έξοδα μεταφοράς των παιδιών από τις διάφορες περιοχές. Σήμερα άλλαξαν τα πράγματα και αυτά τα έξοδα θα τα αναλάβει η Περιφέρεια Αττικής. Εξ άλλου υπήρξε και πρόβλημα στέγασης, γιατί το κτίριο που προοριζόταν για το Καλλιτεχνικό Σχολείο δόθηκε για τη στέγαση της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης.
Θέλω να ευχαριστήσω τον αντιπεριφερειάρχη κ. Τζόκα που έδειξε μια ευρύτητα και απέδειξε ότι δεν είναι μόνο πολιτικό όν και αυτοδιοικητικό ον, αλλά ένας σκεπτόμενος πανεπιστημιακός δάσκαλος και έδωσε άμεση λύση.
Δεν θέλω να πιστεύω, ότι ο Δήμαρχος Περιστερίου δεν ήθελε το Καλλιτεχνικό Σχολείο, αλλά αυτός που έδωσε λύση είναι ο αντιπεριφερειάρχης και τον συγχαίρω. Χαίρομαι γιατί η εκπαιδευτική κοινότητα, το δημοτικό συμβούλιο, ο δήμαρχος, ο αντιδήμαρχος και όλοι είμαστε στην ίδια πλευρά και με ομόφωνη απόφαση θα λειτουργήσει επιτέλους το Καλλιτεχνικό Σχολείο στο Περιστέρι»
(Ο κ. Νίκος Ζούτσος είναι ο ένας εκ των δύο αιρετών εκπροσώπων των καθηγητών στο ΠΥΣΔΕ Γ΄Αθήνας, μέλος της ΕΛΜΕ και δημοτικός σύμβουλος Περιστερίου).
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΑΪΟΣ 2017
ΜΕ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ, ΙΔΡΥΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Αποστολή εγκυκλίου από την Δευτ/θμια Εκπ/ση Γ’ Αθήνας
ΜΕ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ, ΙΔΡΥΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Δεκαπέντε δευτερόλεπτα χρειάστηκαν για να ληφθεί μια σημαντική απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο, για ένα θέμα που έγινε διελκυστίνδα μεταξύ δημοτικής συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, σε δυο συνεδριάσεις του.
Στις 3.5.2017 το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδρίασε για τη λήψη απόφασης για την μεταφορά της έδρας του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου από το Αιγάλεω στο Δήμο Περιστερίου.
Το θέμα έγινε δεκτό ομόφωνα και λύθηκε η συνεδρίαση.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 11.4.2017 ο δημοτ. σύμβουλος κ. Νικ. Ζούτσος, έθεσε ζήτημα ίδρυσης του Καλλιτεχνικού Σχολείου και επισήμανε ότι είναι επείγον, καθώς οι ενδιαφερόμενοι μαθητές πρέπει να υποβάλλουν αιτήσεις εγγραφής.
Τόνισε, ότι Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο δεν υπάρχει σε ολόκληρη την Δυτ. Αττική. Μόνο στην Παλλήνη λειτουργεί ένα σε ολόκληρη την Αττική. Πρότεινε το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο να στεγαστεί στο καινούργιο σχολείο που κτίσθηκε με ΣΔΙΤ στην οδό Λευκωσίας, δίπλα από τον ι.ν. Αγ. Ιωάννου Θεολόγου.
Ο αντ/ρχος Παιδείας κ. Αναστ. Θεοδωράκος αντέτεινε, ότι η λειτουργία του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου συνεπάγεται τη λήψη και των απαραίτητων πόρων, για να μην επιβαρυνθούν τα άλλα σχολεία. Και ενημέρωσε, ότι σε σχετικές ενέργειες προχωράει ο Δήμαρχος που ζήτησε συνάντηση με τους αρμόδιους παράγοντες. Γι’ αυτό έπρεπε το θέμα να αναβληθεί.
Η πρόταση για συζήτηση και λήψη σχετικής απόφασης καταψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
Το αίτημα ξαναέθεσε σαν επείγον ο κ. Νικ. Ζούτσος στο Δημοτικό Συμβούλιο της 22.4.2017, όμως ο δήμαρχος κ. Ανδρέας Παχατουρίδης είπε, ότι δεν υπάρχει χρονική πίεση καθώς πρέπει να προηγηθεί συνάντησή του με τον αντιπεριφερειάρχη κ. Σπ. Τζόκα και τον δ/ντή της Δευτ/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας κ. Αθαν. Αλεξόπουλο για να συνεξετάσουν το πρόβλημα της εξεύρεσης πόρων που απαιτεί η λειτουργία του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου.
Τελικά και πάλι καταψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το αίτημα της αντιπολίτευσης για συζήτηση και λήψη απόφασης εκτός ημερησίας διάταξης και η οποία αποχώρησε.
ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Τελικά οι προσπάθειες για τη λειτουργία του Καλλιτεχνικού Σχολείου στη Δυτική Αθήνα, με έδρα το Περιστέρι, από την προσεχή σχολική χρονιά 2017- 2018 τελεσφόρησαν.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 28.4.2017, στο Γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Δυτικού Τομέα κ. Σπύρου Τζόκα, πήραν μέρος ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, ο αντ/ρχος Παιδείας κ. Αναστ. Θεοδωράκος, ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας κ. Αθαν. Αλεξόπουλος και η προϊσταμένη επί εκπαιδευτικών θεμάτων κα Μαστοράκη και ο δημοτικός σύμβουλος και αιρετός των εκπαιδευτικών του ΠΥΣΔΕ Γ’ Αθήνας και μέλος της ΕΛΜΕ κ. Νίκος Ζούτσος (φωτογραφία).
Συζήτησαν ειδικά το θέμα της ίδρυσης του Καλλιτεχνικού Σχολείου στο Περιστέρι, που θα αποτελέσει κόσμημα για την περιοχή και «κυψέλη» παραγωγής καλλιτεχνικής παιδείας. Η συζήτηση έγινε σε κλίμα γόνιμου διαλόγου και τελικά συναποφασίστηκαν τα εξής:
-Άμεση ίδρυση του Σχολείου στο Περιστέρι με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου.
-Χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής των εργασιών που απαιτούνται να γίνουν στο σχολικό κτίριο που θα στεγαστεί το συγκεκριμένο Σχολείο. Και,
-Κάλυψη των λειτουργικών αναγκών από τα υπάρχοντα κονδύλια της Σχολικής Επιτροπής Περιστερίου, μέχρις ότου το νέο σχολείο αρχίσει να λαμβάνει τακτική επιχορήγηση από το Υπ. Εσωτερικών.
Το Σχολείο θα λειτουργήσει την προσεχή σχολική χρονιά 2017- 2018, στη διάρκεια της οποίας θα ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες εργασίες στις υποδομές του.
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΥΤ/ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ
Στις 12.5.2017 εστάλη σε όλες τις σχολικές μονάδες της Δευτ/θμιας Εκπ/σης Γ΄ Αθήνας εγκύκλιος του διευθυντού κ. Αθαν. Αλεξόπουλου, που γνωστοποιεί, ότι:
Από τη νέα σχολική χρονιά 2017 – 2018 θα λειτουργήσει το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Περιστερίου.
Αιτήσεις συμμετοχής για τη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων μαθητών ή μαθητριών μπορούν να υποβάλουν οι γονείς στην έδρα της Διεύθυνσης: Θηβών 401, Αιγάλεω, γραφείο 2, αρμόδια κα Μαρία Γεωργούση, από τις 8.00 – 14.00, τηλ. 210 5907960, καθημερινά.
Μαζί με την αίτηση πρέπει να προσκομιστεί και αξιόπιστο αποδεικτικό στοιχείο, από το οποίο να προκύπτει η διεύθυνση της μόνιμης κατοικίας του ενδιαφερομένου (λογαριασμός ΔΕΚΟ κ.λπ.)
Ο σκοπός, η δομή και η λειτουργία του Καλλιτεχνικού Σχολείου καταχωρούνται στην Ηλεκτρονική μας Εφημερίδα www.anagenissi.gr
ΟΧΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ
Για το θέμα αυτό ο δήμαρχος κ. Ανδρέας Παχατουρίδης μας είπε τα εξής:
«Το Καλλιτεχνικό Σχολείο είχε ιδρυθεί στα χαρτιά, εδώ και χρόνια με έδρα το Αιγάλεω. Σκοπός μας είναι να το φιλοξενήσουμε στο Περιστέρι.
Αρχικά θα λειτουργήσει σαν ένα κανονικό Γυμνάσιο και σε επιπλέον ώρες θα γίνονται τα καλλιτεχνικά μαθήματα. Στο Καλλιτεχνικό Σχολείο θα εγγραφούν μαθητές και από το Περιστέρι και από άλλους 10 δήμους.
Ο ενδοιασμός μας είναι ότι τα σχολεία δεν είναι να γίνονται μόνο στα χαρτιά, χρειάζονται και λεφτά. Κάποτε κάποιοι έλεγαν: πες στον υπουργό ότι τα σχολεία δεν γίνονται στα χαρτιά, θέλουν και λεφτά. Τώρα αυτοί σιωπούν και έρχονται οι άλλοι και λένε: πες στον υπουργό θέλουμε και λεφτά.
Εμείς προτάσσουμε το συμφέρον του Δήμου μας. Δεν θα παίρνουμε αρμοδιότητες από το κράτος χωρίς τους αντίστοιχους πόρους, που θα είναι σε βάρος των πολιτών.
Επειδή κάποιοι κλαψουρίζουν δήθεν ότι είναι πιο ευαίσθητοι από κάποιους άλλους για θέματα παιδείας, δημιουργούν μιαν άλλη πλασματική εικόνα. Αλλά ο κόσμος ξέρει πια και διαβάζει και πίσω από τις εικόνες.
Θέλουμε όλα τα σχολεία: και το καλλιτεχνικό και το αθλητικό και το μουσικό και το πειραματικό κ.λπ. Τα θέλουμε όλα. Αλλά θέλουμε και τους αντίστοιχους πόρους.
Για το συγκεκριμένο θέμα μίλησα με έναν άνθρωπο που είχα την τύχη να έχει κάνει δήμαρχος με πολλή πετυχημένη θητεία στην Καισαριανή και να είναι και εκπαιδευτικός: τον αντιπεριφερειάρχη κ. Σπύρο Τσόκα.
Του είπα δεν θα μιλήσω στον αντιπεριφερειάρχη, αλλά στον δήμαρχο Τσόκα και στον εκπαιδευτικό Τσόκα: Στην πόλη σου τι θα έκανες;
Ο κ. Τσόκας μάς έδωσε δίκιο 100%!
Και επειδή όλο αυτό το διάστημα ο κ. Τσόκας μάς έχει δείξει με έργα, όχι με λόγια, ότι είναι άνθρωπος της αποτελεσματικότητας και της κοινής λογικής, αμέσως βρήκε τη λύση. Πρυτάνευσε η κοινή λογική και η σοβαρή σκέψη του Αντιπεριφερειάρχη, και έτσι θα έχουμε τη μεγάλη χαρά να ιδρυθεί στην πόλη μας το Καλλιτεχνικό Σχολείο»!
(Σε άλλη στήλη μας καταχωρούμε απόψεις του δημοτ. συμβούλου κ. Νικ. Ζούτσου).
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΑΪΟΣ 2017
ΤΟ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΛΟΦΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΘΑ ΤΟ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΟΝΟ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ!
Επισημάνσεις του δημάρχου κ. Ανδρέα Παχατουρίδη:
ΤΟ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΛΟΦΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΘΑ ΤΟ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΟΝΟ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ!
Η λειτουργία από τις 26 Ιουνίου και του δεύτερου δημοτικού κολυμβητηρίου στο Λόφο Αξιωματικών έχει προκαλέσει ικανοποίηση, και στη δημοτική αρχή, αλλά κυρίως στους πολίτες, καθώς θα έχουν την ευκαιρία, εν όψει και των προβλέψεων για ένα «καυτό» καλοκαίρι, να χαίρονται ένα χώρο απόλαυσης, δροσιάς και άθλησης.
Την ικανοποίησή του μας εξέφρασε και ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, μαζί με ορισμένες επισημάνσεις και διευκρινίσεις, όπως οι πιο κάτω:
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος, γιατί από τις 26 Ιουνίου η πόλη μας θα χαίρεται άλλο ένα έργο αθλητικής υποδομής και ψυχαγωγίας και μάλιστα σε μια εποχή που όλη η Ελλάδα συρρικνώνεται και η ελληνική κοινωνία βιώνει αφόρητες καταστάσεις.
‘Όταν η αυτοδιοίκηση στην πλειοψηφία της είναι χρεοκοπημένη, αντίθετα εμείς με συνετή διαχείριση και νοικοκύρεμα, βελτιώνουμε τη ζωή των συμπολιτών μας. Εμείς ποτέ δεν επενδύσαμε στα λόγια και τις υποσχέσεις, ούτε είχαμε ποτέ καλές σχέσεις με το λαϊκισμό και την παραπληροφόρηση. Αν η χώρα έφθασε εδώ που έφθασε είναι από τις πολλές υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα και τα μεγάλα λόγια χωρίς ουσία.
Εμείς έργο παράγουμε και αυτό αξιολογεί ο συμπολίτης.
Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣ ΜΕ ΔΥΟ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΑ
Εν πάση περιπτώσει στις 26 Ιουνίου ξεκινάει το πιο σύγχρονο στην Ελλάδα, ολυμπιακών διαστάσεων και υποδομών, κολυμβητήριο στο Λόφο Αξιωματικών.
Είμαστε ο μοναδικός Δήμος στην Ελλάδα που λειτουργούμε δύο δημοτικά κολυμβητήρια! Ο υγρός στίβος είναι ένα πολύ καλό άθλημα με τη διαφορά, ότι είναι πολυέξοδος. Ωστόσο εμείς που με σύνεση διαχειριζόμαστε τα οικονομικά του Δήμου, έχουμε τη δυνατότητα να λειτουργούμε δύο δημοτικά κολυμβητήρια, όταν το κολυμβητήριο του ΟΑΚΑ παραπαίει και του Αγ. Κοσμά και άλλων δήμων, είναι σε αχρηστία.
ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ
Θέλω να επισημάνω, ότι το νέο κολυμβητήριο του Λόφου απευθύνεται στην κοινωνία. Θα είναι κολυμβητήριο των πολιτών αποκλειστικά. Οι διαδρομές θα εξυπηρετούν τους πολίτες όλων των ηλικιών. Θα υπάρχει όλο το απαραίτητο προσωπικό, ώστε το κολυμβητήριο να λειτουργεί πρωί -απόγευμα με ανέσεις και ασφάλεια για τους πολίτες.
Να σημειώσω δε, ότι από την πρώτη ημέρα που άρχισαν οι εγγραφές, η προσέλευση ήταν κάτι που δεν το περιμέναμε. Που σημαίνει ότι ο κόσμος διψάει για τέτοιες υποδομές.
Να διευκρινίσω, ότι το κολυμβητήριο του Αγ. Ιεροθέου εξυπηρετεί κατά 95% τους τρεις συλλόγους ( «Δελφίνια», ΓΣΠ και «Γλαύκος») που συνολικά έχουν περί του 1.200 κολυμβητές. Είναι σύλλογοι, οι οποίοι κάνουν σοβαρή και αξιόλογη δουλειά και με τη βοήθεια του κολυμβητηρίου επιτυγχάνουν διακρίσεις και αναδεικνύουν πρωταθλητές.
Το κολυμβητήριο όμως του Λόφου θα απευθύνεται στον πολίτη, που δεν πάει να σπάσει ρεκόρ, αλλά να απολαύσει δροσιά και άσκηση, να βρει διέξοδο να βγει από το σπίτι του.
ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Εμείς δείχνουμε με πράξεις και έργα, ότι το Περιστέρι είναι πρωτεύουσα δύναμη στη Δυτική Αθήνα. Με το Άλσος που είναι το ομορφότερο της Αττικής, τις καταπράσινες πλατείες. τα γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ και τέννις (στα οποία θα διοργανώνονται πανελλήνιοι αγώνες) και τα δύο κολυμβητήρια τώρα, συμβάλλουμε και βοηθάμε ώστε οι πολίτες να κοινωνικοποιούνται, να βγαίνουν από τα σπίτι τους, να κάνουν ψυχοθεραπεία, να γιατρεύεται η ψυχούλα τους, σε αυτές τις μαύρες εποχές της οικονομικής και συναισθηματικής ασφυξίας, μακριά από την τηλεόραση που του μαυρίζει την ψυχή και μεταδίδει όλο «πολεμικά ανακοινωθέντα».
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΑΪΟΣ 2017
ΑΡΩΓΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ «ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ» ΤΗΣ
ΑΡΩΓΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ «ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ» ΤΗΣ
Αρωγός στα μικρά και μεγάλα παιδιά, για να δείξουν την αγάπη τους στη μητέρα τους, στην κορυφαία «Ημέρα της Γιορτής της Μητέρας», την 14.5.2017, στάθηκε ο Δήμος, που με φυτά σε γλαστράκια, άνθη, ζωγραφιές με ευχές, χειροτεχνήματα, κοσμήματα με ζυμαρικά κ.λπ., τα βοήθησε να εκφραστούν έμπρακτα στις μανούλες τους εισπράττοντας τη συγκίνηση και τη λατρεία τους.
Στην αριστερή πλευρά της εισόδου του Άλσους ο Δήμος διαμόρφωσε στάντς συναγωνισμού ιδεών των παιδιών, που με την καθοδήγηση εκπαιδευτικών αποτύπωναν τη φαντασία τους σε χαρτί με ευρηματικά σχέδια και ευχές για το πιο αγαπημένο τους πρόσωπο.
Τους χώρους επισκέφθηκε και ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, που είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με γονείς , να ευχηθεί χρόνια πολλά στις μανούλες, να φωτογραφηθεί με τους μικρούς δημιουργούς και να γίνει αποδέκτης συγχαρητηρίων για το κόσμημα της πόλης που λέγεται Άλσος, το οποίο διαδραματίζει ρόλο καταφυγίου αναψυχής των πολιτών, δημοτών και ετεροδημοτών.
Ο ΚΑΤ΄ΕΞΟΧΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΝΑ
Παρούσα ήταν και η αντ/ρχος Πολιτισμού κα Μαίρη Τσιώτα Μάρκου, η οποία μας είπε με την ευκαιρία της «Ημέρας της Γιορτής της Μητέρας»:
«Δεν είναι τυχαίο, που η «Γιορτή της Μητέρας» είναι τον μήνα Μάιο, το μήνα των λουλουδιών, της άνθισης, της αναγέννησης, της ομορφιάς.
Εύχομαι με την ευκαιρία της σημερινής ημέρας, χρόνια πολλά σε όλες τις μητέρες -όχι μόνο σ΄αυτές της «πόλης της καρδιάς» μας- να μπορούν να καμαρώνουν τα παιδιά τους και πρώτα απ΄όλα όλοι να έχουν την υγειά τους.
Και δεύτερον αυτά τα παιδάκια να είναι άνθρωποι που να έχουν θετικό πρόσωπο στην κοινωνία, γιατί θεωρώ ότι η σύγχρονη μητέρα είναι σε μια ουσιαστικότερη θέση, με την έννοια ότι η καταξίωσή της στην κοινωνία της επιβάλλει και τον εργασιακό χρόνο και έτσι που δεν μπορεί να είναι όλο το 24ωρο κοντά στο παιδί της, όπως ήταν παλιά οι μανούλες. Αυτό όμως δεν την εμποδίζει να διαμορφώνει σωστούς ανθρώπους, διότι απόλυτα πιστεύω, ότι ο κατ’ εξοχήν άνθρωπος που πέρα από την φυσική παρουσία ενός ατόμου δίνει και την σωστή και ουσιαστική του παρουσία, είναι η μάνα.
Εύχομαι και πάλι ολόψυχα, Χρόνια Πολλά»!
ΜΑΪΟΣ 2017
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΧΑΤΟΥΡΙΔΗΣ: Η ΑΓΟΡΑ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ, ΣΕ ΕΠΟΧΕΣ ΚΡΙΣΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΜΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
Μια εξομολόγηση ευθύνης του Δημάρχου Περιστερίου απέναντι στους Περιστεριώτες
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΧΑΤΟΥΡΙΔΗΣ: Η ΑΓΟΡΑ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ, ΣΕ ΕΠΟΧΕΣ ΚΡΙΣΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΜΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
Σχετικά με την απόκτηση από το Δήμο, δύο ακόμη χώρων έκτασης 4 στρεμμάτων, ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, μας είπε τα εξής:
«Πράγματι η αγορά δύο εξαιρετικών χώρων στην οδό Λάρνακος και την οδό Πελασγών, είναι αποτέλεσμα της πολύ καλής και συνετής οικονομικής διαχείρισης που διακρίνει το Δήμο μας. Από το οικονομικό νοικοκύρεμα ξεκινούν τα πάντα.
Ο Δήμος Περιστερίου σε πείσμα των καιρών, όταν άλλοι δήμοι έχουν «χτυπήσει κόκκινο» και δεν μπορούν ούτε στις μισθοδοσίες των υπαλλήλων τους να ανταποκριθούν, εμείς επαναλαμβάνω, χάρη στην χριστή διαχείριση προχωράμε σε αγορές μεγάλων οικοδομικών τετραγώνων, στα οποία θα αναπτυχθούν χώροι αναψυχής, παιδικές χαρές, παιδικοί σταθμοί και ό,τι κρίνουμε απαραίτητο.
Ο ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
Ο Δήμος μας παραδειγματίζει και κάνει αυτό που δεν έγινε στην πατρίδα μας διαχρονικά. Αν έχουμε φθάσει εκεί που έχουμε φθάσει είναι γιατί δεν υπήρξε οικονομικό νοικοκύρεμα από τους κυβερνώντες, διαχρονικά.
Εμείς, σαν Δήμος Περιστερίου αποδεικνύουμε, ότι σε εποχές κρίσης και οικονομικής ασφυξίας κάνουμε επενδύσεις και αυξάνουμε την περιουσία της πόλης. Αγοράζουμε γη και την αξιοποιούμε με πάρκα, παιδικές χαρές, πλατείες και άλλους χώρους που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Είναι γνωστό, ότι στον Αγ. Ιερόθεο αγοράσαμε δύο χώρους πάνω από την πλατεία Μ. Αντύπα (Δέγλερη) και Δημητροκάλλη. Στη συνέχεια με Ευρωπαϊκά κονδύλια δημιουργήσαμε δύο καταπληκτικές καταπράσινες πλατείες και παιδικές χαρές τις οποίες χαίρονται οι κάτοικοι.
Εμείς αποδεικνύουμε, ότι δεν σταματήσαμε εκεί, συνεχίζουμε…
Είναι πάρα πολύ σημαντικό, ότι είμαστε από τους ελαχιστότατους δήμους που με τόσο δύσκολες συνθήκες κάνουμε επενδύσεις. Αυτό δείχνει, ότι όλα αυτά τα χρόνια προτιμάμε να μιλάμε με έργα και εικόνες.
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΦΑΕΙ ΤΕΤΟΙΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ
Τον κόσμο δεν το κοροϊδεύεις πια. Ο κόσμος χρόνια τώρα έχει φάει τέτοιο παραμύθι, που δεν πιστεύει κανέναν! Ο κόσμος πιστεύει ό,τι βλέπουν τα ματάκια του. Βλέπει μήνα με το μήνα, χρόνο με το χρόνο, η πόλη να γίνεται πιο φωτεινή, πιο καθαρή, πιο όμορφη. Αυτά αξιολογεί. Γιατί άμα βλέπει μήνα με το μήνα η πόλη του να γίνεται πιο σκοτεινή, πιο βρόμικη, πιο άσχημη, ό,τι να του πεις δεν μετράει. Μετράνε αυτά που βλέπει.
Εμείς προσπαθούμε με έργα και όχι με λόγια, να δείξουμε το έργο που κάνουμε. Αυτό θα αξιολογήσει το… αφεντικό μας! Γιατί αφεντικό μας είναι ο συμπολίτης μας. Από αυτόν θα κριθεί και ο δήμαρχος και όλοι.
Χρειάζεται δουλειά, σοβαρότητα, καλή συμπεριφορά, σεμνότητα και συνέπεια.
Η ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΝΗ!
Μπορεί να γίνονται λάθη, αλλά εκείνο που μετράει είναι να παράγεις έργο, γιατί εμείς έργο παράγουμε. Και είμαστε υπόλογοι απέναντι στους συμπολίτες μας που μας βάλανε σε αυτή την καρέκλα, που είναι οι εντολοδόχοι μας, σ’ αυτούς που μας έδωσαν την εντολή, που μας δάνεισαν την εμπιστοσύνη τους, που είναι το οξυγόνο μας. Η εμπιστοσύνη δεν εκχωρείται. Οι συμπολίτες μας μάς την έχουν δανείσει και αυτοί θα μας κρίνουν.
Η αγάπη και η εμπιστοσύνη που μας δείχνει ο κόσμος είναι ευθύνη. Είμαστε παιδιά της ίδιας γειτονιάς, μιλάμε την ίδια γλώσσα. Κυκλοφορώ στην πόλη πρωί, μεσημέρι, βράδυ και κάποιοι που με βλέπουν απορούν. Μα αυτό με ζει. Αυτή η πόλη είναι το οξυγόνο μου! Όσο είμαστε γεροί θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για το καλό της πόλης μας με πολλή αγάπη και μεράκι»!
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΑΪΟΣ 2017
ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ Κ.Ε.Π. ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΧΕΟΣ ΕΝΤΕΡΟΥ
ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ Κ.Ε.Π. ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΧΕΟΣ ΕΝΤΕΡΟΥ
Το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων, μέλος του Δικτύου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ανακηρύσσει το 2017, ως Διαδημοτικό Έτος Πρόληψης του Καρκίνου του παχέος εντέρου.
Το Κ.Ε.Π. Υγείας του Δήμου Περιστερίου, με συντονιστή τον Εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο για τα θέματα Υγείας, ιατρό Καρδιολόγο κ. Γιώργο Μπεκιάρη, συμμετέχει ενεργά και σε αυτήν την εκστρατεία.
Βασιζόμενο στα προληπτικά πρωτόκολλα του Π.Ο.Υ. προτρέπει όλους τους δημότες:
-Να κάνουν τον ετήσιο έλεγχο Ανίχνευσης Αιμοσφαιρίνης Κοπράνων, αν είναι 50 έως 75 ετών, στα συνεργαζόμενα Διαγνωστικά Κέντρα με τιμή έως 3 ευρώ.
-Να εγγραφούν στο λογισμικό των ΚΕΠ ΥΓΕΙΑΣ του Δήμου τους για να ενημερώνονται εγκαίρως για την επανεξέτασή τους.
-Να λάβουν ηλεκτρονικά το ενημερωτικό υλικό κάνοντας «like» στην σελίδα του συνεργαζόμενου Διαγνωστικού Κέντρου στο face book, ή μέσω e-mail.
Ένας μικρός αριθμός πολιτών (έως 10% του συνόλου των παραπεμπομένων) ανασφάλιστων και απόρων, που έχουν λάβει ειδικό παραπεμπτικό μέσω του Δήμου, ότι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, θα εξυπηρετείται δωρεάν.
Το 2017 είναι έτος αφιερωμένο στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου.
Ελάτε -ΣΗΜΕΡΑ!- να κάνουμε τον Καρκίνο του παχέος εντέρου παρελθόν.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ- ΠΑΡΟΧΟΙ Κ.Ε.Π. ΥΓΕΙΑΣ:
Τα Διαγνωστικά Κέντρα του Δήμου Περιστερίου που συμμετέχουν στην εκστρατεία και τα οποία μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να τα επισκεφθούν για να υποβληθούν σε εξέταση, είναι:
1. Μπούρη Κρυσταλλία- μικροβιολόγος- βιοπαθολόγος, (Θηβών & Πελασγίας 10, Περιστέρι - τηλ. 210 5750717).
2. Intralab- Διαγνωστικά Εργαστήρια, (Θηβών 201, Περιστέρι - τηλ. 210 5787708).
3. Βιοϊατρική Περιστερίου (Παν. Τσαλδάρη 75 -77 - τηλ. 210 5775588 -89 -90). Και,
4. Ιατρικό Περιστερίου (Εθν. Μακαρίου 60, Περιστέρι - τηλ:210 5799027).
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΑΪΟΣ 2017













