• muzakis
  • copyjob725
  • velpa
  • MITSOS

ΓΕΓΟΝΟΤΑ - ΦΟΡΕΙΣ

  • sampatakakis
  • xaritos
  • gizis
  • BEKIARIS

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ», ΠΟΥ ΕΠΙ 52 ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΛΙΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗ
(Πατήστε στο μήνυμα για συνέχεια...)

 

Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ
alexandros

alexandros

ΤΟΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΠΕΤΥΧΕ Η ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΚΡΗΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΜΕ ΜΙΑ ΕΓΚΑΡΔΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ- ΣΥΝΕΣΤΙΑΣΗ

Με μια πετυχημένη εκδήλωση- συνεστίαση, στην οποία κυριάρχησε η εγκαρδιότητα, η Αδελφότητα Κρητών Περιστερίου, μέσα από την Κρητική παράδοση και μουσική, τόνωσε τους πατριωτικούς δεσμούς και την αισιοδοξία των μελών της, το βράδυ της 17.12.2011, εν όψει των Γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, στα Γραφεία της στην οδό Αργολίδος 15 στην Ανθούπολη.

Στην αρχή της εκδήλωσης, η πρόεδρος του Συλλόγου κα Παρασκευή Λιλυμπάκη, καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους και τόνισε, μεταξύ άλλων:

«Οι μέρες που πέρασαν και οι μέρες που έρχονται ήταν και είναι πολύ δύσκολες για όλους μας και για την πατρίδα μας. Τα δύσκολα δεν άφησαν απ' έξω ούτε τον Σύλλογο μας.

Σ' αυτές τις δύσκολες μέρες κλήθηκα να αναλάβω το τιμόνι του Συλλόγου μας, μέχρι τις επόμενες εκλογές. Με μεγάλη προθυμία, χαρά αλλά και ευθύνη δέχτηκα, γιατί το χρέος της Κρητικιάς είναι και η κληρονομιά της!

Χρέος μας είναι να συνεχίσουμε να υπηρετούμε με ευθύνη την προσφορά μας στην Κρήτη, μεταλαμπαδεύοντας την πολιτιστική της κληρονομιά και προβάλλοντας τα ήθη και έθιμά της.

Σας ενημερώνω, ότι το Χορευτικό μας Τμήμα έχει στο σύνολο του 82 χορευτές, με δάσκαλο τον κ. Παν. Φραγκάκη. Και το Τμήμα Εκμάθησης Λύρας και Λαούτου έχει 18 μαθητές, με δασκάλους τους κ.κ. Σταμάτη Αλεξανδράκη και Σταύρο Σουλακιώτη, αντίστοιχα.

Μαζί με όλους εσάς τους καλούς φίλους και απλούς ανθρώπους, περνάμε στη δράση και στη συμμετοχή στα κοινωνικά δρώμενα, έχοντας σαν σκοπό την πρόοδο και το χρέος μας προς την Κρήτη.

Σας υποσχόμαστε, ότι με πολλή προσπάθεια και με τη δική σας υποστήριξη, θα φέρουμε σε πέρας το δύσκολο έργο που έχουμε αναλάβει. Όλοι έχουμε δυνατότητες και ελπίζω από καρδίας, ότι θα τα καταφέρουμε. Πρέπει στις δύσκολες στιγμές να είμαστε όλοι μαζί στο Σύλλογο παρόντες!

Εύχομαι χρόνια πολλά σε σας και στις οικογένειές σας. Ο καινούριος χρόνος να φέρει τα καλύτερα σε εσάς και στην πατρίδα μας».

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ Δ. Σ.

Η ομιλήτρια ανακοίνωσε επίσης τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, που είναι τα εξής: Λιλυμπάκη Παρασκευή- πρόεδρος, Καζεράκης Μανώλης- γεν. γραμματέας, Κουκλινός Γεώργιος- ταμίας, Πιπεράκης Στέλιος- αναπληρ. ταμίας και Κοτρωνάκης Μανώλης- έφορος.

«ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ»

Στη συνέχεια απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, ο οποίος υπογράμμισε, ότι:

«Οι δυσκολίες που βιώνει σήμερα η ελληνική οικογένεια θα ξεπεραστούν μόνο με αγάπη, ενότητα, αλληλεγγύη και ανθρωπιά.

Εσείς οι Κρητικοί έχετε αποδείξει σε πολύ δύσκολες εποχές, με την αγάπη σας για την πατρίδα, αλλά και την πόλη που ζείτε, ότι διαθέτετε αυτές τις αρετές. Δεν υπήρξατε ποτέ «βουτυροσπόνδυλοι» και είσαστε ο φωτεινός φάρος της Αντίστασης, άνθρωποι που αγωνιστήκατε, πολεμήσατε και ξεπεράσατε τις δυσκολίες σας.

Είμαι σίγουρος ότι και πάλι, με αγώνα, αισιοδοξία, αγάπη και ενότητα, αλλά και με αυτή την θαυμάσια νεολαία σας που συνεχίζει την παράδοσή σας, δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα»!

Τα μέλη του Συλλόγου και οι προσκεκλημένοι γεύτηκαν το θαυμάσιο παραδοσιακό Κρητικό πιλάφι και χόρεψαν Κρητικούς σκοπούς, με το νεανικό συγκρότημα των: Θωμά Μπενάκη (λύρα), Νικηφόρου Αλυσανδράκη (λαούτο) και Δημήτρη Κλειδαρχάκη (κιθάρα).

Μοιράστηκαν δωράκια στα μικρά παιδιά και το γλέντι κράτησε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

Παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων, ο εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Περιστερίου π. Στυλιανός Ταξάκης, οι αντ/ρχοι κ.κ. Μαίρη Τσιώτα, Τάσος Θεοδωράκος και Βασίλης Μπέτσης, η υποψ. Περιφερειακή Σύμβουλος και μέλος του Δ.Σ. του Π.Α.Σ. «Τα Περιστέρια» κα Ιωάννα Πανταλάκη – Ανδριανοπούλου, η υποψ. δημοτ. σύμβουλος κα Ελένη Ξεκαλάκη- Καραμανλή, φίλοι της Κρήτης και του Συλλόγου κ.ά.

Δ.Λ.- ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Ερωτήσεις του βουλευτή της «Ν.Δ.» κ. Κωστή Χατζηδάκη στη Βουλή:

ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΠΟΙΚΙΛΟ

xatzidakisΤις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην παράδοση των νέων Σταθμών στις επεκτάσεις του Μετρό, που θα εξυπηρετούν τη Δυτική Αθήνα και τα Νότια Προάστια επισημαίνει με Ερώτηση που κατέθεσε, στις 28.11.2011, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο βουλευτής Β΄ Αθηνών της «Νέας Δημοκρατίας» κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Στο σκέλος που αφορά τους Σταθμούς του Περιστερίου ο κ. Χατζηδάκης αναφέρει:

«Τον Οκτώβριο 2009 ο σχεδιασμός για την κατασκευή του μεγαλύτερου μετώπου έργων Μετρό που είχε ποτέ υλοποιηθεί στη χώρα μας με 16 νέους Σταθμούς, προχωρούσε με εντατικούς ρυθμούς. Έως το τέλος του ίδιου έτους ήταν προγραμματισμένη και η παράδοση των επεκτάσεων των υφισταμένων γραμμών προς τη Δυτική Αθήνα με 3 σταθμούς, τον τερματικό του Χαϊδαρίου, ενώ λίγο αργότερα θα παραδίδονταν δύο επιπλέον σταθμοί, «Ανθούπολη» και «Περιστέρι», που εξυπηρετούν τον Δήμο Περιστερίου, τον μεγαλύτερο της περιοχής, εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε περιοχές με προβληματικές συγκοινωνιακές συνθήκες.

Στο διάστημα που πέρασε από τότε υπήρξε μεν πρόοδος, αλλά όχι αυτή που αναμενόταν με βάση τον χρονικό προγραμματισμό που υπήρχε, κυρίως λόγω της εμπλοκής της εταιρίας Siemens στο σύστημα σηματοδότησης του έργου. Παρά την παράδοση των Σταθμών (Χολαργός-Αγία Παρασκευή), την ολοκλήρωση σχεδόν, των εργασιών κατασκευής των περισσοτέρων από τους υπολοίπους, τη σχετική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την αρτιότητα του διαγωνισμού και την ανάδειξη προσωρινού μειοδότη στη δημοπράτηση του τμήματος προς Πειραιά, η διαδικασία της παράδοσης και λειτουργίας των Σταθμών εξακολουθεί να καθυστερεί, ενεργοποιώντας αρκετούς κινδύνους.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

-Ποιοι σταθμοί είναι απολύτως έτοιμοι προς λειτουργία;

-Προτίθεται να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες, ώστε όσοι σταθμοί είναι έτοιμοι, να λειτουργήσουν; Ποιο είναι σήμερα το χρονοδιάγραμμα παράδοσης και λειτουργίας;

- Έχουν υπάρξει φθορές στις υποδομές που είναι μεν έτοιμες, αλλά δεν λειτουργούν;

-Υπάρχει κίνδυνος απένταξης της κοινοτικής χρηματοδότησης των έργων, λόγω της καθυστέρησης αυτής; Επιπλέον, σε τι ύψος υπολογίζονται οι οικονομικές συνέπειες από την καθυστέρηση συνολικά (επιστροφές προς την Ε.Ε., απώλεια εσόδων από εισιτήρια και άλλου είδους εκμετάλλευση, τόκοι υπερημερίας προς τους αναδόχους κ.λ.π.);

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΚΙΛΟ ΟΡΟΣ

Επίσης στις 4.12.2011, ο κ. Χατζηδάκης κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, σχετική με τη συνεχιζόμενη εκκρεμότητα στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του Ποικίλου Όρους.

Στην Ερώτησή του ο κ. Χατζηδάκης αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Το Ποικίλο Όρος αποτελεί έκταση με τεράστια περιβαλλοντική σημασία για την ποιότητα ζωής των κατοίκων και επισκεπτών της Δυτικής Αθήνας. Στους πρόποδες του έχουν αναπτυχθεί οι Δήμοι Αγίας Βαρβάρας, Χαϊδαρίου, Περιστερίου, Πετρούπολης, Ιλίου, Άνω Λιοσίων Ασπροπύργου και Αγίων Αναργύρων-Καματερού. Καταλαμβάνει 28.000 στρέμματα πευκώδους, θαμνώδους, και χαμηλής βλάστησης. Η Πολιτεία δεν έχει κάνει όσα θα όφειλε για την προστασία και την αναβάθμισή του.

Είναι γνωστό ότι στο παρελθόν νομοθετικές και άλλες διατάξεις (π.χ. Νόμος 2742/1999 και παλαιότερες) επιχείρησαν να βάλουν τάξη στον χαρακτήρα, στο χωροταξικό σχεδιασμό και στην περιβαλλοντική προστασία του Όρους, Όμως, χρόνιες εκκρεμότητες σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς τμημάτων του, λόγω διεκδικήσεων τρίτων που έχουν προκαλέσει διενέξεις, χρονικές καθυστερήσεις στην εφαρμογή οποιουδήποτε σχεδίου και τελικά διαιώνιση του προβλήματος. Η κατάσταση αυτή βάζει στο ράφι κάθε ολοκληρωμένο σχέδιο περιβαλλοντικής ανάπτυξης για το Ποικίλο Όρος και δεν δίνει περιθώριο ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

-Ποιες δικαστικές εκκρεμότητες υπάρχουν αυτή τη στιγμή, σχετικά με διαφιλονικούμενες εκτάσεις και ποια στάση τηρεί το Υπ. Οικονομικών, ή οι εποπτευόμενοι από αυτό φορείς και Συμβούλια σε τυχόν εκκρεμείς δίκες;

-Υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο προστασίας και ανάδειξης του φυσικού περιβάλλοντος, ή σχετικές μελέτες για το προσεχές διάστημα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και αν ναι, ποια ακριβώς»;

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ - ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Πρόσκληση προς το Δήμαρχο, τους Δημοτικούς Συμβούλους & τους Προέδρους των Δημοτ. Κοινοτήτων, για σύγκληση της 21ης Συνεδρίασης.

Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 65 – 69 του Ν. 3852/ 2010 έχω την τιμή να σας καλέσω σε συνεδρίαση του Δ.Σ την 28/12/2011 ημέρα: Τετάρτη και ώρα: 17:00 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στο κτίριο της Ξυλοτεχνίας επί της οδού Δημοσθένους 11 & Παρασκευοπούλου με τα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης:

1.Έγκριση αναμόρφωσης προϋπολογισμού του Δήμου, έτους 2011(εισηγητής: Αντ/χος κ. Σταυρούλιας Αλ.).

2.Τροποποίηση- συμπλήρωση της υπ' αριθ. 863/2006 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορά τον καθορισμό των τελών χρήσης κοινοχρήστων χώρων (Οικονομική Επιτροπή).

3.Έγκριση πίστωσης 15.000,00 ευρώ για την προμήθεια πετρελαίου κίνησης. (εισηγητής: Αντ/χος κ. Λώλος Β.).

4.Λήψη απόφασης για οικονομική ενίσχυση τoυ Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ατόμων με ειδικές ανάγκες Δυτικής Αττικής «Η ΕΛΠΙΔΑ»(εισηγήτρια: Γ.Γ. του Δήμου κα Τσόγκα Κ. )

5.Καθορισμός συμβιβαστικά της τιμής μονάδος για την προσκύρωση εκτάσεως στην ιδιοκτησία του Ευαγγέλου Πανά και Ουρανίας Λόγου στις οδούς Ναούσης και Σοφίας Βέμπο. (εισηγητής: Αντ/χος κ. Λύκος Π.).

6.Διόρθωση αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με αναπηρικές θέσεις στάθμευσης. (εισηγητής: Αντ/χος κ. Λύκος Π.).

7.Επανέγκριση πίστωσης 55.000 € για τη μερική εξόφληση οφειλής παρελθόντος έτους. (εισηγητής: Αντ/χος κ. Σταυρούλιας Αλ.).

8.Επικύρωση της απόφασης της Επιτροπής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών και Αμφισβητήσεων (εισηγητής: Αντ/χος κ. Σταυρούλιας Αλ.).

9.Λήψη απόφασης για μετατόπιση περιπτέρου επί της οδού Κύπρου 1 και Εθν. Μακαρίου (Εισηγήτρια: Αντ/χος κα Τσιώτα Μ.)

10.Λήψη απόφασης για την ονομασία του Ολυμπιακού Κέντρου Πυγμαχίας Περιστερίου σε «Γιώργος Στεφανόπουλος- Ολυμπιονίκης Πυγμαχίας» (Εισηγήτρια: Αντ/χος κα Τσιώτα Μ.)

11.Λήψη απόφασης για την ονομασία ανώνυμου οδού στο Ο.Τ. 492 και της πλατείας μεταξύ τον οδών Μωρογιάννη, Ρόδου και Δ. Σολωμού (Εισηγήτρια: Αντ/χος κα Τσιώτα Μ.)

***

Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 65 – 69 του Ν. 3852/ 2010, έχω την τιμή να σας καλέσω σε Ειδική Συνεδρίαση του Δ. Σ., την 28-12-2011, ημέρα Πέμπτη και ώρα 18.30, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στο κτίριο της Ξυλοτεχνίας επί της οδού Δημοσθένους 11 & Παρασκευοπούλου, με τα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης:

1.Έγκριση Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου, έτους 2012

2.Έγκριση Προϋπολογισμού του Δήμου, έτους 2012

Η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου

ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΟΥ

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ - ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Αριθ. Πρωτ : 44146/354/ 9.12.2011

Πρόσκληση προς το Δήμαρχο, τους Δημοτικούς Συμβούλους & τους Προέδρους των Δημοτ. Κοινοτήτων, για σύγκληση της 21ης Συνεδρίασης.

Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 65 – 69 του Ν. 3852/ 2010, έχω την τιμή να σας καλέσω σε συνεδρίαση του Δ. Σ., την 15-12-2011, ημέρα Πέμπτη και ώρα 17:00, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στο κτίριο της Ξυλοτεχνίας επί της οδού Δημοσθένους 11 & Παρασκευοπούλου, με τα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης:

1.Εκλογή δύο Δημοτικών Συμβούλων για να συμμετέχουν στην Εκτελεστική Επιτροπή όταν αυτή επιλαμβάνεται κατά τις διατάξεις του Ν.3584/07 ως συλλογικό πειθαρχικό όργανο. (εισηγήτρια: Γενική Γραμματέας του Δήμου κα Τσόγκα Κ.)

2.Λήψη απόφασης επί αιτημάτων Δημοτών για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στην 2η Δημοτική Κοινότητα.(Επιτροπή Ποιότητας Ζωής)

3.Λήψη απόφασης για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για εγκατάσταση σταθμού βάσης κινητής τηλεφωνίας επί της οδού Λοχ. Δεδούση 37. (εισηγητής: Αντ/χος κ. Λύκος Π. ).

4.Έγκριση αναμόρφωσης προϋπολογισμού του Δήμου, έτους 2011(εισηγητής: Αντ/χος κ. Σταυρούλιας Αλ.).

5.Έγκριση πίστωσης και κατανομή ποσού 218.620,55 € για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων του Δήμου (δ΄ δόση)(εισηγητής: Αντ/χος κ. Αρβανίτης Θ.)

6.Λήψη απόφασης για την αύξηση κεφαλαίου της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης Περιστερίου (ΔΕΠΑΔΠ). (εισηγητής: Αντ/χος κ. Σταυρούλιας Αλ.).

7.Λήψη απόφασης για την ανάθεση προμήθειας φυσικού αερίου στη ΔΕΠΑ Α.Ε και έγκριση ή μη των όρων σχεδίου σύμβασης το οποίο μας έχει υποβάλλει.(εισηγητής: Αντ/χος κ. Λώλος Β.)

8.Λήψη απόφασης για την απευθείας εκμίσθωση οικοπέδου του Δήμου (εισηγητής: Αντ/χος κ. Λύκος Π. )

9.Έγκριση του τρόπου εκτέλεσης του έργου «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ /11», προϋπολογισμού 140.000,00€ €, με αυτεπιστασία (εισηγήτρια: Αντ/χος κα Τσιώτα Μ.)

10.Έγκριση 1ου ΑΠΕ και 1ου ΠΚΤΜΝΕ του έργου «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ/11»

(εισηγήτρια: Αντ/χος κα Τσιώτα Μ.)

11.Επικύρωση της απόφασης της Επιτροπής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών και Αμφισβητήσεων (εισηγητής: Αντ/χος κ. Σταυρούλιας Αλ.).

12.Έγκριση πίστωσης για επιστροφές ποσών ως αχρεωστήτως εισπραχθέντων (εισηγητής: Αντ/χος κ. Σταυρούλιας Αλ.).

Η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου

ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΟΥ

ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΚΕΛΑΦΑ...

Το Δημοτικό Συμβούλιο Περιστερίου στη συνεδρίασή του της 3ης Νοέμβρη εξέδωσε ψήφισμα, μετά από πρότασή μας, σχετικά με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων και τη δολοφονική επίθεση στην απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα και ειδικότερα στο σημείο που διαδήλωναν τα μπλοκ του ΠΑΜΕ. Το ψήφισμα έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία από τους παρόντες δημοτικούς συμβούλους με τη θλιβερή διαφωνία της παράταξης Κελάφα!

Η παράταξη Κελάφα, που στηρίζεται από το κόμμα "Δημοκρατική Αριστερά", αρνήθηκε να χαιρετίσει τους αγώνες των εργαζομένων, αρνήθηκε να εκφράσει λύπη και συλλυπητήρια για το θάνατο του νεκρού εργάτη συνδικαλιστή του ΠΑΜΕ, που έπεσε στο ταξικό του καθήκον, αρνήθηκε να καταγγείλει τη δολοφονική επίθεση από ομάδες κρούσης κρατικής και παρακρατικής καταστολής στην εργατική – λαϊκή διαδήλωση, που με μολότοφ, χημικά αέρια, χειροβομβίδες κρότου λάμψης και πέτρες έστειλαν στο νοσοκομείο δεκάδες εργαζομένους!

Δικαίωμά της, βέβαια! Οι ίδιοι, της παράταξης Κελάφα και της "Δημοκρατικής Αριστεράς", επιλέγουν τον τρόπο που θα δηλώσουν την εχθρότητά τους στο ταξικό εργατικό και λαϊκό κίνημα! Δεν είναι άλλωστε οι μόνοι. Οι συστημικές πολιτικές δυνάμεις την ίδια στάση κρατάνε. Είναι αυτοί που το ίδιο το εργατικό – λαϊκό κίνημα σύντομα θα στείλει στα αζήτητα.

Η παράταξη Κελάφα αναμασά όλη την εμετική επιχειρηματολογία, που αναπτύχθηκε από τις πιο αντιδραστικές πλευρές, από τους απολογητές της δολοφονικής επίθεσης. Συνταυτίζεται με την κουκούλα του ασφαλίτη, παρακρατικού, φασιστοειδούς απέναντι από το καθαρό πρόσωπο του Περιστεριώτη εργαζόμενου.

Ας γνωρίζει η παράταξη Κελάφα ότι αυτούς που αποκάλεσε "ΚΝΑΤ" και "κνιτόμπατσους" είναι οι Περιστεριώτες εργάτες, εργάτριες και νεολαίοι, που εναντίον τους εξαπολύθηκε η δολοφονική επίθεση. Ας μάθει ακόμη ότι οι Περιστεριώτες εργάτες κατάφεραν να αποκρούσουν τη δολοφονική επίθεση των ασφαλίτικων, παρακρατικών φασιστοειδών και να περιφρουρήσουν τη διαδήλωσή τους! Με κόστος ανοιγμένα κεφάλια εργατών!

Σκύλιασαν οι μηχανισμοί καταστολής που δεν κατάφεραν να διαλύσουν την εργατική διαδήλωση. Σκύλιασαν που έσπασαν τα μούτρα τους στο οργανωμένο, ταξικά προσανατολισμένο, πειθαρχημένο και αποφασισμένο κίνημα. Σκυλιάζουν που βλέπουν το λαό να «ξεφοβάται» και να παίρνει την τύχη του στα χέρια του!

Κοντά σ΄ αυτούς και η παράταξη Κελάφα, που, με περισσή αφέλεια, νομίζει ότι μπορεί να διεκδικήσει ρόλο απέναντι στο εργατικό λαϊκό κίνημα και να προσφέρει εκδούλευση στο σύστημα και στους κατασταλτικούς του μηχανισμούς. Δύσκολο να δείτε το μπόι του ταξικού κινήματος από τη χαμοκέλα σας. Θα το νιώσετε όμως!

Η παράταξη Κελάφα εχθρεύεται το ταξικό εργατικό-λαϊκό κίνημα όχι μόνο με τις φραστικές της τοποθετήσεις αλλά και με τη συνειδητή υπηρέτηση της αντιλαϊκής πολιτικής. Συμφωνεί με την αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης και συναποφάσισε με τη Διοίκηση του Δήμου την εφαρμογή δουλεμπορικών σχέσεων εργασίας για τους ανέργους μέσω ΜΚΟ. Συμφώνησε στο πέρασμα του ειδικού σχολείου στο Δήμο, που οδηγεί στη συρρίκνωση – υποβάθμιση της ειδικής αγωγής. Συμφώνησε στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών, που αποτελεί βήμα προς την κατάργηση σχολείων, για να αναφερθούμε σε μερικές από τις τελευταίες αποφάσεις της.

Η παράταξη Κελάφα έχει πάρει θέση δίπλα στις πιο αντιδραστικές δυνάμεις. Μαζί με τον καρατζαφερισμό και τους κάθε μορφής κατασταλτικούς μηχανισμούς ενάντια στο λαό.

Τώρα είναι ώρα κάθε εργαζόμενος να διαλέξει το δικό του μετερίζι. Να δυναμώσει η κοινωνική συμμαχία των εργατών, αυτοαπασχολούμενων, νέων. Να πυκνώσουν οι γραμμές του ταξικού κινήματος, του ΠΑΜΕ. Αυτό φοβούνται. Αυτό τρέμουν. Αυτό ΔΕΝ θα το αποφύγουν!

Οι εργαζόμενοι να πάρουν το μέλλον τους στα χέρια τους. Με Λαϊκή Εξουσία, με Λαϊκή Οικονομία.

ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

 

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ κ. ΑΛΕΞ. ΠΛΕΣΤΗ:

«Η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου οφείλει να αντιμετωπίζει ισότιμα όλες τις παρατάξεις και όχι να μεροληπτεί»!

 Η παράταξή μας επιθυμώντας να συμβάλλει όσο μπορεί στη διατήρηση των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου σε υψηλά επίπεδα, σας έδωσε τη στήριξή της στην αρχή της δημοτικής περιόδου, πιστεύοντας ότι εσείς θα είχατε την πολιτική βούληση να πράξετε το ίδιο διατηρώντας τις συνεδριάσεις σε ένα υψηλό επίπεδο και να εφαρμόστε απαρέγκλιτα την αρχή της ισονομίας. Δυστυχώς μας διαψεύσατε.

Στην προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο κ. Ηλίας Ψυρόγιαννης έθεσε κάποια ερωτήματα προς τη διοίκηση. Βλέποντας ξανά το video της συνεδρίασης, επιβεβαίωσα ότι οι ερωτήσεις του ήταν συγκεκριμένες, ίσως να θεωρήθηκαν σκληρές, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν υπήρξε ίχνος ειρωνείας ή απαξίωσης ούτε προς τη διοίκηση ούτε σε κάποιο στέλεχός της προσωπικά.

Η σκληρή κριτική και οι «ενοχλητικές ερωτήσεις» εντός εισαγωγικών ενοχλητικές. Εξάλλου δεν είναι μόνο δικαίωμά μας αλλά και υποχρέωσή μας. Για αυτό μας ψήφισε ο λαός. Και επειδή η παράταξή σας επικαλείται συνεχώς και με περισσή αλαζονεία το εκλογικό σας ποσοστό, σας υπενθυμίζω ότι ο λαός του Περιστερίου μας έδωσε την εντολή να είμαστε η δεύτερη μεγαλύτερη δημοτική παράταξη στο Περιστέρι.

Δυστυχώς στην απάντησή του ο κύριος Λώλος περισσότερο ασχολήθηκε με το να ειρωνεύεται και να απαξιώνει την παράταξή μας και τον κύριο Ψυρόγιαννη προσωπικά, με πρωτοφανή μάλιστα προσωπική εμπάθεια, παρά για να απαντήσει στις ερωτήσεις.

Κυρία Πρόεδρε εσείς οφείλετε να προστατεύετε όλες τις παρατάξεις και να τις αντιμετωπίζετε ισότιμα.

Η αποχή από ψηφοφορίες, η αποχώρηση, το λευκό, όταν τις επιλέγουμε είναι πολιτικές πράξεις που προβλέπονται και εφαρμόζονται στα δημοκρατικά καθεστώτα. Δεν είναι ούτε επειδή μας πονάει η μέση μας, ούτε επειδή θέλουμε να πάμε βόλτα.

Είναι ανεπίτρεπτο και το καταγγέλλουμε πολιτικά, να καταφέρεστε εσείς προσωπικά με ειρωνικό και απαξιωτικό τρόπο απέναντι στην παράταξή μας και τα μέλη της. Είναι δικαίωμά σας η σκληρή πολιτική κριτική, δεν σας επιτρέπουμε όμως πολιτικό κουτσομπολιό.

Σας ερωτώ λοιπόν πως ανέχεστε ακόμη και σιγοντάρετε δημοτικούς συμβούλους, αντιπολίτευσης και συμπολίτευσης, οι οποίοι κινούμενοι από προσωπικό μαράζι και απωθημένα, να καταφέρονται με απαξιωτικό τρόπο και φτηνή ειρωνεία απέναντι στην παράταξή μας, τη στιγμή μάλιστα που εμείς είμαστε απόντες;

Σας ερωτώ από πού αντλεί τη νομιμοποίηση ο κύριος Τημπλαλέξης να χαρακτηρίζει «ψευδοπαράταξη» την παράταξή μας, μια παράταξη που κατέβηκε στις εκλογές νόμιμα και επελέγη δημοκρατικά από τον Περιστεριώτικο λαό να τον εκπροσωπήσει ως μείζων αντιπολίτευση και μάλιστα να συναινείτε και εσείς.

Αυτή είναι η αντίληψή σας περί δημοκρατίας;

Σας ερωτώ λοιπόν και αφού εκφράσουμε τις επιφυλάξεις μας προς το πρόσωπό σας κατά πόσον μπορείτε να ανταποκριθείτε στα καθήκοντα της Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Περιστερίου με αρχή την ίση μεταχείριση προς όλες τις παρατάξεις και τους δημοτικούς συμβούλους, εάν αναγνωρίζετε το λάθος σας, ζητώντας ένα συγγνώμη ως οφείλετε, τόσο στον αρχηγό της παράταξής μας όσο και στα υπόλοιπα μέλη της;

Επίκαιρη όσο ποτέ, η εκπλήρωση του πατριωτικού χρέους του 89χρονου δωρητή, κ. Παναγιώτη Παχατουρίδη, πατέρα του Δημάρχου Περιστερίου

ΛΙΤΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ Η ΤΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΤΗΣ «ΠΟΝΤΙΑΣ ΜΑΝΑΣ»

1-

Ένα ακόμη Μνημείο, που αποτελεί καθυστερημένη μεν αλλά επίκαιρη όσο ποτέ, εκπλήρωση του πατριωτικού χρέους του 89χρονου κ. Παναγιώτη Παχατουρίδη, πατέρα του Δημάρχου Περιστερίου, που ήταν ο δωρητής, κοσμεί το Περιστέρι, στο πάρκο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Παν. Τσαλδάρη & Ελλησπόντου.

Πρόκειται για το γλυπτό «Πόντια Μάνα», που φιλοτέχνησε ο γνωστός γλύπτης κ. Ιωάν. Μπάρδης και αναπαριστά την Πόντια μάνα σε κίνηση, με ένα παιδί στο χέρι και ένα στην αγκαλιά. Τοποθετήθηκε με τα νώτα στραμμένα βορειοανατολικά, προς τον Πόντο όπου ξεριζώθηκε και το μέτωπο, με βλέμμα ελπίδας, προς το κέντρο του Περιστερίου. Εδώ που τα παιδιά της τίμησαν την πατριωτική προσφορά της και το ψυχικό σθένος της, χάρη στο οποίο επιβίωσε ο Ποντιακός Ελληνισμός.

Η τελετή των αποκαλυπτηρίων, που ξεκίνησε το βράδυ της 23.9.2011,από το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο του νέου Δημαρχείου, ήταν μεν λιτή, αλλά μεγαλοπρεπής και άψογη τελετουργικά.

Με το γνωστό χειμαρρώδες και γεμάτο εθνική έπαρση ύφος του, ο ηθοποιός και συγγραφέας- ερευνητής κ. Λάζος (Λάζαρος) Τερζάς, επιμελήθηκε του προγράμματος και γεφύρωσε τη ροή των ομιλητών με εντυπωσιακό τρόπο.

Απηύθυναν χαιρετισμούς οι κ.κ. Κώστας Αλεξανδρίδης- αντ/δρος της Πανποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Γιώργος Βαρυθυμιάδης- πρόεδρος του Συνδέσμου Ποντιακών Σωματείων Ελλάδας & Νήσων, Ισαάκ Ζορπίδης- πρόεδρος της Ένωσης Ποντίων Περιστερίου, ο ανεξάρτητος βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Παν. Κουρουμπλής, σεβ. Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Παύλος, ο σεβ. Μητροπολίτης Περιστερίου κ.κ. Χρυσόστομος, η κα Γεωργία Ερμίδου- γεν. γραμματέας του «Ψωμιάδειου» Πολιτιστικού Κέντρου Ποντιακού Ελληνισμού και ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης.

Όλοι οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην προσφορά της Πόντιας Μάνας στην οικογένεια, στον τόπο καταγωγής της και στην πατρίδα γενικότερα και εκθείασαν την παραδειγματική αυτοθυσία και το σθένος της. Επίσης αναφέρθηκαν στην προσφορά των Ποντίων στο Περιστέρι και στην πατρίδα, στην αλληλεγγύη μεταξύ τους και στην προσήλωσή τους στις παραδόσεις τους.

Ξεχώρισαν: Η πραγματικά εμπνευσμένη ομιλία του σεβ. Μητροπολίτου Δράμας κ.κ. Παύλου. Η συγκίνηση και οι επισημάνσεις του σεβ. Μητροπολίτου Περιστερίου κ.κ. Χρυσοστόμου. Η ενθουσιώδης υποδοχή και το παρατεταμένο χειροκρότημα του κοινού προς τον ανεξάρτητο βουλευτή κ. Παν. Κουρουμπλή και η απλή και μεστή ομιλία του. Η αναφορά του προέδρου του Συλλόγου Ποντίων Περιστερίου κ. Ι. Ζορπίδη, ότι «όπως κάθε μάνα μαζεύει τα παιδιά της κοντά της, έτσι και το Μνημείο θα αποτελέσει σημείο μάζωξης για όλους του Πόντιους του Περιστερίου». Πρότεινε την καθιέρωση μια φορά το χρόνο, μιας συνάντησης όλων των Ποντιακών Σωματείων και ευχαρίστησε θερμά τον κ. Παν. Παχατουρίδη για την δωρεά του Μνημείου.


ΤΡΕΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

Ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης είπε στο χαιρετισμό του, μεταξύ άλλων:

«Ευχαριστώ θερμά τους εκπροσώπους της Πανποντιακής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Ποντιακών Σωματείων, καθώς και όλους τους Ποντίους που παρευρίσκονται σήμερα εδώ.

Επιτρέψτε όμως, τρεις ιδιαίτερες ευχαριστίες:

-Προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δράμας κ.κ. Παύλο, που έχει καταγραφεί στην συλλογική εθνική συνείδηση, ως μνήμων και πρόμαχος των απαραγράπτων δικαίων και της ιστορίας του Ποντιακού Ελληνισμού.

-Προς τον Πόντιο βουλευτή Αιτωλ/νανίας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, έναν από τους ελαχιστότατους εν ενεργεία πολιτικούς με αποδεδειγμένη πολιτική και κοινωνική συνείδηση, που στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε μπορεί να κυκλοφορεί με ψηλά το κεφάλι και να χαιρετά ελεύθερα κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα.

-Και προς τον κ. Σάββα Καλεντερίδη, τον συνειδητοποιημένο Πόντιο και Έλληνα, που έμαθε να «φυλά Θερμοπύλες», παρά την κασσάνδρια μαντεία, «πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος και οι Μήδοι επιτέλους θα διαβούνε»....

Συνέχισε:

«Σας κάλεσα στην αποκάλυψη ενός Σήματος καθυστερημένης εκπλήρωσης ενός πατριωτικού χρέους. Όμως αισθάνομαι άβολα, γιατί ο Πόντιος δωρητής είναι ο πατέρας μου. Φθάνοντας τα 89 του χρόνια, έμενε με το παράπονο, ότι σ' αυτήν την προσφυγική πόλη, που μοιράστηκε την γέννησή του με το πλοίο που τον έφερε το '22, δεν υπήρχε μνημείο για τον Πόντο.

Θα 'θελα, πιστέψτε με, να' ναι άλλος ο δωρητής. Για να τον παρουσιάσω με τα λόγια που δικαιούται. Νομίζω πως μπορώ την ενοχή μου να μετριάσω, αν με την δική σας συγκατάθεση τον ευχαριστήσω».

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ: ΕΦΑΛΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΑΣ

Και ολοκλήρωσε:

«Με το μνημείο αυτό δεν τιμούμε μόνο όσους μαρτύρησαν, όσους δεν κατάφεραν να γυρίσουν, όσους δεν ευτύχησαν να φτάσουν μέχρις εδώ.

Τιμούμε και τον μόχθο - σε λίγο 100 χρόνων- με τον οποίο οι Πόντιοι αποίκισαν αυτήν εδώ την πόλη. Τον κοινό μόχθο με τους άλλους Περιστεριώτες, που μετέτρεψε τον προσφυγικό συνοικισμό της Ευαγγελίστριας από χωράφια και λασπουριά σε μια όμορφη πόλη.

Οι γεννήτορές μας, ξεριζωμένοι από την καταστροφή του 1922, ήλθαν σε αυτόν τον ευλογημένο τόπο, στο Περιστέρι. Και τον αποκαλώ τον τόπο ευλογημένο, γιατί τους έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουν ξανά την ρημαγμένη ζωή τους.

Το Περιστέρι, αποτέλεσε το εφαλτήριο των ονείρων μας, όταν μπορέσαμε να ονειρευτούμε ξανά. Γι΄ αυτό και πρέπει όλοι να είμαστε ευγνώμονες σε αυτή την πόλη. Δεν μας όφειλε τίποτα, εξακολουθεί να μην μας οφείλει τίποτα και όμως μας έχει δώσει τόσα πολλά!

Και η προσφορά του μνημείου της Πόντιας Μάνας δεν γίνεται για εξόφληση, γιατί κανείς δεν μπορεί να εξοφλήσει την οφειλή προς την πόλη του. Όσα οφείλουμε στην πόλη μας, θεωρούμε ότι εξακολουθούμε να τα οφείλουμε στον ίδιο βαθμό. Και αυτά δεν μπορεί κανείς να τα ξεπληρώσει, παρά μόνο ίσως με μόνιμη και έμπρακτη ευγνωμοσύνη».

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΟΝΤΙΑΣ ΜΑΝΑΣ

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο κ. Σάββας Καλεντερίδης, που μίλησε με θέμα: «Ο ρόλος της μάνας στον αγώνα επιβίωσης του Ποντιακού Ελληνισμού». Αναφέρθηκε στην ακλόνητη πίστη της Πόντιας Μάνας στο θεσμό της οικογένειας, στην μεταλαμπάδευση της παράδοσης και στην προσήλωσή της στις έννοιες της θρησκείας και της πατρίδας.

Αναφέρθηκε και σε περιστατικά, όπου μανάδες θυσίασαν τα βρέφη τους για να μην γίνουν αντιληπτοί από τους αιμοσταγείς διώκτες τους και συνέβαλαν στο να διασωθεί και να διαιωνιστεί ο Ποντιακός ελληνισμός.

ΠΟΝΤΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΗ

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με σκοπούς του Πόντου από τον «Ευξείνιο» Μουσικό Πολιτιστικό Σύλλογο και με τον Πυρρίχιο χορό «Σέρρα», από χορευτές της Ένωσης Ποντίων Περιστερίου.

Στην αίθουσα υπήρχε και Έκθεση του «Ψωμιάδειου» Πολιτιστικού Κέντρου Ποντιακού Ελληνισμού, με παλαιές φωτογραφίες, που απεικόνιζαν κομμάτια της ιστορίας και του πολιτισμού των αλησμόνητων πατρίδων του Πόντου.

Στη συνέχεια σχηματίσθηκε πομπή, με επί κεφαλής τα Ποντιακά Σωματεία, η οποία μετέβη στο χώρο του Μνημείου και έκανε τα αποκαλυπτήρια.

Παραβρέθηκαν πλήθος επισήμων, εκπροσώπων της Δημοτικής Αρχής, συλλόγων και φορέων και κάτοικοι του Περιστερίου.

Δημ. Λυμπερόπουλος

πίκαιρη όσο ποτέ, η εκπλήρωση του πατριωτικού χρέους του 89χρονου δωρητή, κ. Παναγιώτη Παχατουρίδη, πατέρα του Δημάρχου Περιστερίου

ΛΙΤΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ Η ΤΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΤΗΣ «ΠΟΝΤΙΑΣ ΜΑΝΑΣ»

1-

Ένα ακόμη Μνημείο, που αποτελεί καθυστερημένη μεν αλλά επίκαιρη όσο ποτέ, εκπλήρωση του πατριωτικού χρέους του 89χρονου κ. Παναγιώτη Παχατουρίδη, πατέρα του Δημάρχου Περιστερίου, που ήταν ο δωρητής, κοσμεί το Περιστέρι, στο πάρκο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Παν. Τσαλδάρη & Ελλησπόντου.

Πρόκειται για το γλυπτό «Πόντια Μάνα», που φιλοτέχνησε ο γνωστός γλύπτης κ. Ιωάν. Μπάρδης και αναπαριστά την Πόντια μάνα σε κίνηση, με ένα παιδί στο χέρι και ένα στην αγκαλιά. Τοποθετήθηκε με τα νώτα στραμμένα βορειοανατολικά, προς τον Πόντο όπου ξεριζώθηκε και το μέτωπο, με βλέμμα ελπίδας, προς το κέντρο του Περιστερίου. Εδώ που τα παιδιά της τίμησαν την πατριωτική προσφορά της και το ψυχικό σθένος της, χάρη στο οποίο επιβίωσε ο Ποντιακός Ελληνισμός.

Η τελετή των αποκαλυπτηρίων, που ξεκίνησε το βράδυ της 23.9.2011,από το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο του νέου Δημαρχείου, ήταν μεν λιτή, αλλά μεγαλοπρεπής και άψογη τελετουργικά.

Με το γνωστό χειμαρρώδες και γεμάτο εθνική έπαρση ύφος του, ο ηθοποιός και συγγραφέας- ερευνητής κ. Λάζος (Λάζαρος) Τερζάς, επιμελήθηκε του προγράμματος και γεφύρωσε τη ροή των ομιλητών με εντυπωσιακό τρόπο.

Απηύθυναν χαιρετισμούς οι κ.κ. Κώστας Αλεξανδρίδης- αντ/δρος της Πανποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Γιώργος Βαρυθυμιάδης- πρόεδρος του Συνδέσμου Ποντιακών Σωματείων Ελλάδας & Νήσων, Ισαάκ Ζορπίδης- πρόεδρος της Ένωσης Ποντίων Περιστερίου, ο ανεξάρτητος βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Παν. Κουρουμπλής, σεβ. Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Παύλος, ο σεβ. Μητροπολίτης Περιστερίου κ.κ. Χρυσόστομος, η κα Γεωργία Ερμίδου- γεν. γραμματέας του «Ψωμιάδειου» Πολιτιστικού Κέντρου Ποντιακού Ελληνισμού και ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης.

Όλοι οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην προσφορά της Πόντιας Μάνας στην οικογένεια, στον τόπο καταγωγής της και στην πατρίδα γενικότερα και εκθείασαν την παραδειγματική αυτοθυσία και το σθένος της. Επίσης αναφέρθηκαν στην προσφορά των Ποντίων στο Περιστέρι και στην πατρίδα, στην αλληλεγγύη μεταξύ τους και στην προσήλωσή τους στις παραδόσεις τους.

Ξεχώρισαν: Η πραγματικά εμπνευσμένη ομιλία του σεβ. Μητροπολίτου Δράμας κ.κ. Παύλου. Η συγκίνηση και οι επισημάνσεις του σεβ. Μητροπολίτου Περιστερίου κ.κ. Χρυσοστόμου. Η ενθουσιώδης υποδοχή και το παρατεταμένο χειροκρότημα του κοινού προς τον ανεξάρτητο βουλευτή κ. Παν. Κουρουμπλή και η απλή και μεστή ομιλία του. Η αναφορά του προέδρου του Συλλόγου Ποντίων Περιστερίου κ. Ι. Ζορπίδη, ότι «όπως κάθε μάνα μαζεύει τα παιδιά της κοντά της, έτσι και το Μνημείο θα αποτελέσει σημείο μάζωξης για όλους του Πόντιους του Περιστερίου». Πρότεινε την καθιέρωση μια φορά το χρόνο, μιας συνάντησης όλων των Ποντιακών Σωματείων και ευχαρίστησε θερμά τον κ. Παν. Παχατουρίδη για την δωρεά του Μνημείου.


ΤΡΕΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

Ο δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης είπε στο χαιρετισμό του, μεταξύ άλλων:

«Ευχαριστώ θερμά τους εκπροσώπους της Πανποντιακής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Ποντιακών Σωματείων, καθώς και όλους τους Ποντίους που παρευρίσκονται σήμερα εδώ.

Επιτρέψτε όμως, τρεις ιδιαίτερες ευχαριστίες:

-Προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δράμας κ.κ. Παύλο, που έχει καταγραφεί στην συλλογική εθνική συνείδηση, ως μνήμων και πρόμαχος των απαραγράπτων δικαίων και της ιστορίας του Ποντιακού Ελληνισμού.

-Προς τον Πόντιο βουλευτή Αιτωλ/νανίας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, έναν από τους ελαχιστότατους εν ενεργεία πολιτικούς με αποδεδειγμένη πολιτική και κοινωνική συνείδηση, που στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε μπορεί να κυκλοφορεί με ψηλά το κεφάλι και να χαιρετά ελεύθερα κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα.

-Και προς τον κ. Σάββα Καλεντερίδη, τον συνειδητοποιημένο Πόντιο και Έλληνα, που έμαθε να «φυλά Θερμοπύλες», παρά την κασσάνδρια μαντεία, «πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος και οι Μήδοι επιτέλους θα διαβούνε»....

Συνέχισε:

«Σας κάλεσα στην αποκάλυψη ενός Σήματος καθυστερημένης εκπλήρωσης ενός πατριωτικού χρέους. Όμως αισθάνομαι άβολα, γιατί ο Πόντιος δωρητής είναι ο πατέρας μου. Φθάνοντας τα 89 του χρόνια, έμενε με το παράπονο, ότι σ' αυτήν την προσφυγική πόλη, που μοιράστηκε την γέννησή του με το πλοίο που τον έφερε το '22, δεν υπήρχε μνημείο για τον Πόντο.

Θα 'θελα, πιστέψτε με, να' ναι άλλος ο δωρητής. Για να τον παρουσιάσω με τα λόγια που δικαιούται. Νομίζω πως μπορώ την ενοχή μου να μετριάσω, αν με την δική σας συγκατάθεση τον ευχαριστήσω».

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ: ΕΦΑΛΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΑΣ

Και ολοκλήρωσε:

«Με το μνημείο αυτό δεν τιμούμε μόνο όσους μαρτύρησαν, όσους δεν κατάφεραν να γυρίσουν, όσους δεν ευτύχησαν να φτάσουν μέχρις εδώ.

Τιμούμε και τον μόχθο - σε λίγο 100 χρόνων- με τον οποίο οι Πόντιοι αποίκισαν αυτήν εδώ την πόλη. Τον κοινό μόχθο με τους άλλους Περιστεριώτες, που μετέτρεψε τον προσφυγικό συνοικισμό της Ευαγγελίστριας από χωράφια και λασπουριά σε μια όμορφη πόλη.

Οι γεννήτορές μας, ξεριζωμένοι από την καταστροφή του 1922, ήλθαν σε αυτόν τον ευλογημένο τόπο, στο Περιστέρι. Και τον αποκαλώ τον τόπο ευλογημένο, γιατί τους έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουν ξανά την ρημαγμένη ζωή τους.

Το Περιστέρι, αποτέλεσε το εφαλτήριο των ονείρων μας, όταν μπορέσαμε να ονειρευτούμε ξανά. Γι΄ αυτό και πρέπει όλοι να είμαστε ευγνώμονες σε αυτή την πόλη. Δεν μας όφειλε τίποτα, εξακολουθεί να μην μας οφείλει τίποτα και όμως μας έχει δώσει τόσα πολλά!

Και η προσφορά του μνημείου της Πόντιας Μάνας δεν γίνεται για εξόφληση, γιατί κανείς δεν μπορεί να εξοφλήσει την οφειλή προς την πόλη του. Όσα οφείλουμε στην πόλη μας, θεωρούμε ότι εξακολουθούμε να τα οφείλουμε στον ίδιο βαθμό. Και αυτά δεν μπορεί κανείς να τα ξεπληρώσει, παρά μόνο ίσως με μόνιμη και έμπρακτη ευγνωμοσύνη».

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΟΝΤΙΑΣ ΜΑΝΑΣ

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο κ. Σάββας Καλεντερίδης, που μίλησε με θέμα: «Ο ρόλος της μάνας στον αγώνα επιβίωσης του Ποντιακού Ελληνισμού». Αναφέρθηκε στην ακλόνητη πίστη της Πόντιας Μάνας στο θεσμό της οικογένειας, στην μεταλαμπάδευση της παράδοσης και στην προσήλωσή της στις έννοιες της θρησκείας και της πατρίδας.

Αναφέρθηκε και σε περιστατικά, όπου μανάδες θυσίασαν τα βρέφη τους για να μην γίνουν αντιληπτοί από τους αιμοσταγείς διώκτες τους και συνέβαλαν στο να διασωθεί και να διαιωνιστεί ο Ποντιακός ελληνισμός.

ΠΟΝΤΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΗ

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με σκοπούς του Πόντου από τον «Ευξείνιο» Μουσικό Πολιτιστικό Σύλλογο και με τον Πυρρίχιο χορό «Σέρρα», από χορευτές της Ένωσης Ποντίων Περιστερίου.

Στην αίθουσα υπήρχε και Έκθεση του «Ψωμιάδειου» Πολιτιστικού Κέντρου Ποντιακού Ελληνισμού, με παλαιές φωτογραφίες, που απεικόνιζαν κομμάτια της ιστορίας και του πολιτισμού των αλησμόνητων πατρίδων του Πόντου.

Στη συνέχεια σχηματίσθηκε πομπή, με επί κεφαλής τα Ποντιακά Σωματεία, η οποία μετέβη στο χώρο του Μνημείου και έκανε τα αποκαλυπτήρια.

Παραβρέθηκαν πλήθος επισήμων, εκπροσώπων της Δημοτικής Αρχής, συλλόγων και φορέων και κάτοικοι του Περιστερίου.

Δημ. Λυμπερόπουλος

ΥΠΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ ΟΙ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΕΤΕΙΟ, ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

Με την καθιερωμένη διαδικασία, δηλαδή σημαιοστολισμό, ομιλίες, καταθέσεις στεφανιών και την μαθητική παρέλαση, οι πολίτες του Περιστερίου συμμετείχαν φέτος, μουδιασμένοι από τις εξελίξεις στην πολιτική και οικονομική μας κατάσταση, στις εορταστικές εκδηλώσεις, που οργάνωσε ο Δήμος Περιστερίου για την Εθνική μας Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Με το δήμαρχο Περιστερίου κ. Ανδρέα Παχατουρίδη κάτω από το βάθρο των επισήμων και ανάμεσα στον κόσμο, την παντελή απουσία εκπροσώπησης της πολιτικής ηγεσίας, τα κενά καθίσματα περισσότερα από τα γεμάτα στις θέσεις του βάθρου των επισήμων και τη διέλευση πολλών τμημάτων με εμφανή την αποστροφή τους προς το βάθρο των επισήμων, με μαύρα περιβραχιόνια και μαύρες ενδυμασίες, αντιδράσεις και συνθήματα των πολιτών κατά του μνημονίου, των πολιτικών και των μέτρων λιτότητας, πραγματοποιήθηκε -ευτυχώς χωρίς επεισόδια- η μαθητική παρέλαση, το μεσημέρι της 28.10.2011.

Το εορταστικό πρόγραμμα περιλάμβανε: Δοξολογία στον Μητροπολιτικό ι.ν. του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, εκφώνηση του πανηγυρικού της ημέρας από τον δ/ντή του 2ου Δημοτ. Σχολείου κ. Δημ. Μπουραντά, καταθέσεις στεφανιών από τους εκπροσώπους της Δημοτικής Αρχής, Οργανώσεων, εκπροσώπων των Κομμάτων ΛΑ.Ο.Σ. και ΣΥ.ΡΙΖ.Α., των Δημοτικών Παρατάξεων, της ΠΕΑΕΑ, των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, εθνικοτοπικών συλλόγων κ.ά.

Ακολούθησε σε υποτονικό κλίμα, η μαθητική παρέλαση κατά μήκος της λεωφ. Παν. Τσαλδάρη, με κεφαλή τους εγκάρδια χειροκροτηθέντες αγωνιστές της Εθνικής μας Αντίστασης και με τη Δημοτική Φιλαρμονική να δίνει ρυθμό στις διελεύσεις.

Στις φωτογραφίες μας, που δίνουν μια σχετική εικόνα, ελλείψει χώρου, από την φετινή μαθητική παρέλαση, διακρίνονται κατά σειρά:

-ΑΡΙΣΤΕΡΑ: Η Δημοτική Φιλαρμονική, που εντυπωσίασε και εμφανισιακά και ηχητικά

-ΜΕΣΗ:Τα αγόρια του 2ου Δημοτ. Σχολείου. 

-ΔΕΞΙΑ:Τα κορίτσια του 10ου Δημοτ. Σχολείου.

 

 -ΑΡΙΣΤΕΡΑ: Το τμήμα του 12ου Δημοτ. Σχολείου με εθνικές ενδυμασίες

-ΜΕΣΗ: Η εμπροσθοφυλακή του 16ου Δημοτ. Σχολείου

-ΔΕΞΙΑ: Με μπλε μπερέ τα παιδιά του 18ου Δημοτ. Σχολείου.

 

-ΑΡΙΣΤΕΡΑ:Τα παιδιά του 24ου Δημοτ. Σχολείου.

-ΜΕΣΗ:Με ωραία εμφάνιση τα κορίτσια του 36ου Δημοτ. Σχολείου

-ΔΕΞΙΑ:Ξεχωριστή η γκρι με κόκκινες γραβάτες και φουλάρια εμφάνιση του 36ου Δημοτ. Σχολείου.

 

-ΑΡΙΣΤΕΡΑ:Στα μπλε γκρι σύνολα τα παιδιά της Σύγχρονης Σχολής Αυγουλέα Λιναρδάτου

-ΜΕΣΗ:Λιγερόκορμα και με κόκκινα μαντήλια τα κορίτσια του 6ου Γυμνασίου

-ΔΕΞΙΑ:Με δική του μπάντα παρήλασε το 8ο Γυμνάσιο.

-ΑΡΙΣΤΕΡΑ:Εμφάνιση για βραβείο από το 10 Γυμνάσιο που διακρίνονται τα αγόρια του με κόκκινα γιλέκα

-ΜΕΣΗ:Χειροκροτήθηκε η υπαρξιακή επιμονή του 6ου Λυκείου, με μαύρα περιβραχιόνια και την αποφασιστικότητά του στο πλακάτ «Μας ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ η ΠΑΡΕΛΑΣΗ, αλλά εμείς ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ»!

-ΔΕΞΙΑ:Με μαύρα σύνολα διαμαρτυρίας και την κεφαλή αριστερά, παρήλασε το 10ο Λύκειο, στη φωτογραφία μας τα κορίτσια.

 

-ΑΡΙΣΤΕΡΑ:Με το βλέμμα προς στο κοινό παρήλασε και το τμήμα του 14ου Λυκείου

-ΜΕΣΗ:Με πανώ ενάντια στην κυβέρνηση, την Ε.Ε. κ.λπ. παρήλασε αντιπροσωπεία της «ΑΝΤΑΡΣΥΑ» στην αρχή της παρέλασης

Και (ΔΕΞΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ) έκλεισε την παρέλαση με ένα τεράστιο «ΟΧΙ» σε μαύρο φόντο και συνθήματα, αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ και άλλων κομματικών οργανώσεων.

 

dramisioti

 

 

Είθε τα φετινά Χριστούγεννα να γεμίσουν τις καρδιές μας με πίστη, ελπίδα και αγάπη. «Μείζων δε τούτων η αγάπη»!

 

Καλές γιορτές !

 

 

Ζαχαρούλα Δραμισιώτη

Κοινοτική Σύμβουλος

1ου Διαμερίσματος Περιστερίου

  • LAKIWTIS
  • LAKIWTIS
  • isabelle
  • alsos mais
  • diadiktio

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ