| Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ |
alexandros
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΥΛΟΠΟΙΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΥΛΟΠΟΙΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ
Ο Εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα Υγείας, καρδιολόγος κ. Γεώργιος Μπεκιάρης, ανακοινώνει ότι ο Δήμος Περιστερίου ξεκινάει την υλοποίηση προγράμματος δωρεάν εργαστηριακών εξετάσεων σε ασθενείς με Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 2.
Πληροφορίες για συμμετοχή στο Πρόγραμμα «Προσέχω το διαβήτη μου» στο τηλέφωνο 210 5701011.
Το Πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου 2014.
ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ Σ. ΑΥΓΟΥΛΕΑ- ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ ΜΕ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΣΑΓΚΑΗΣ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ
ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ Σ. ΑΥΓΟΥΛΕΑ- ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ ΜΕ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΣΑΓΚΑΗΣ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
Με αφορμή την αδελφοποίηση της Βιβλιοθήκης των Εκπαιδευτηρίων Σ. Αυγουλέα- Λιναρδάτου με τη Βιβλιοθήκη της Shanghai στην Κίνα και παρουσία του μορφωτικού ακόλουθου της Πρεσβείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας κ. Zhang Zhan, την 31.10.2014, έγιναν και τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας «Καλύτερη πόλη, καλύτερη ζωή».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Window of Shanghai» και με την ευκαιρία της επισήμως καθιερωμένης από τον Δεκέμβριο του 2013 στην 68η σύνοδο των United Nations General Assembly, της 31ης Οκτωβρίου ως «Παγκόσμιας Ημέρας των Πόλεων».
Η έκθεση, που θα φιλοξενήσει η Σχολική Βιβλιοθήκη των Εκπαιδευτηρίων και θα διαρκέσει από τις 31 Οκτωβρίου έως τις 14 Νοεμβρίου, περιλαμβάνει επίσης τη συλλογή των εξαιρετικών και σπάνιων βιβλίων, που δώρισε η Βιβλιοθήκη της Shanghai στη Βιβλιοθήκη των Εκπαιδευτηρίων Σ. Αυγουλέα-Λιναρδάτου.
Το πρόγραμμα «Window of Shanghai» έχει χαρακτηριστεί ως γέφυρα φιλίας μεταξύ των λαών, δεδομένου ότι έχει ήδη δωρίσει 65.284 τίτλους βιβλίων σε 61 χώρες του κόσμου, διαδίδοντας τον πολιτισμό και τη γνώση και προωθώντας την ειλικρινή φιλία μεταξύ των λαών.
Την αδελφοποίηση των δύο Βιβλιοθηκών -ένα γεγονός τεράστιας σημασίας- που προωθεί τις πολιτιστικές ανταλλαγές ανάμεσα σε δύο χώρες με πανάρχαιους πολιτισμούς, χαιρέτησαν με τις ομιλίες τους, ο κ. Κων. Αγγελάκος – αναπληρ. διευθυντής του Τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, η κα Μαίρη Τσιώτα-Μάρκου- αντ/ρχος Πολιτισμού και ο γεν. διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Σ. Αυγουλέα- Λιναρδάτου κ. Γιώργος Λιναρδάτος.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ανάμεσα σε άλλους, ο κ. Κων. Ποθητός- αντ/ρχος Καθημερινότητας η κα Ξένη Κορόγιαννη- δημοτ. σύμβουλος και πρόεδρος του Ο.Π.Α.Α.Π., οι δημοτ. σύμβουλοι κ.κ. Μαρία Αεράκη και Μαριάννα Λακιώτη, ο κ. Γεώρ. Ζαφειρακίδης- δ/ντής της Γ΄ Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Αθήνας, ο κ. Χριστόδ. Τσακιρέλλης- αντ/δρος Συλλόγου Φίλων Εθνικής Βιβλιοθήκης & πρόεδρος Ομοσπονδίας Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΕ ΑΛΛΕΠΑΛΛΗΛΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ, ΑΥΤΟΨΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΦΕΣ Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ κ. ΣΠΥΡΟΣ ΤΖΟΚΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ, ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΕΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥΣ
Εξελέγη στο Δ.Σ. της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝ.Π.Ε.),
ΜΕ ΑΛΛΕΠΑΛΛΗΛΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ, ΑΥΤΟΨΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΦΕΣ Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ κ. ΣΠΥΡΟΣ ΤΖΟΚΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ, ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΕΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥΣ
Αεικίνητος ο νέος αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αθήνας κ. Σπύρος Τζόκας, με θητεία που μετριέται σε μέρες ακόμη, αποδεικνύει, ότι ζεσταίνει τις σχέσεις και όχι την… καρέκλα του.
Με αλλεπάλληλες επισκέψεις, επαφές, αυτοψίες κ.λπ. έχει ξεπεράσει τον εαυτό του προσπαθώντας να κάνει πληρέστερη την ενημέρωσή του και παράλληλα πασχίζει να πετύχει λύσεις εκεί που τα προβλήματα δεν επιδέχονται αμφισβήτηση ότι υποβόσκουν σε άδικη βάση.
Για το λόγο αυτό στην κορυφή της κλίμακας της αναγνώρισης που απολαμβάνει, εξελέγη στη Συνέλευση των αντιπροσώπων της 12.10.2014 μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝ.Π.Ε.), όπου η «Ριζοσπαστική Αυτοδιοικητική Πρωτοβουλία» κατέλαβε τη 2η θέση με 74 ψήφους και εξέλεξε τρία μέλη: Τον κ. Σπύρο Τζόκα και τους περιφ. συμβούλους Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου κ.κ. Νίκο Στουπή και Νίκο Πατσαρίνο.
Δόγμα του κ. Τζόκα, μετά την εκλογή του: «Θα συνεχίσω τον αγώνα και
από τη θέση αυτή για να ανατρέψουμε το αρνητικό κλίμα στην κοινωνία και στην αυτοδιοίκηση».
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ κ. Α. ΠΑΧΑΤΟΥΡΙΔΗ
Το μεσημέρι της 20.10.2014, συνεχίζοντας τις επαφές του με τους αιρετούς εκπροσώπους των Δήμων, προκειμένου να δομηθεί η άμεση, διαρκής και αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των δύο βαθμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο κ. Σπύρος Τζόκας είχε προσωπική συνάντηση με το δήμαρχο κ. Ανδρέα Παχατουρίδη, για να συνεξετάσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Δήμος αλλά και τις προοπτικές και τις δυνατότητες συνεργασίας τους.
Η συνάντηση έγινε σε εγκάρδιο κλίμα, όπου ο κ. Παχατουρίδης καλωσορίζοντας τον κ. Τζόκα τόνισε την άλλη αυτοδιοικητική αντίληψη, με την οποία έχει προσεγγίσει τα μεγάλα προβλήματα της Δυτικής Αθήνας και ειδικά μέσα από τις διαδοχικές του επισκέψεις στους Δήμους.
Υπογράμμισε ότι ο κ. Τζόκας έχει άρτια γνώση των θεμάτων της τοπικής αυτοδιοίκησης, από τη θητεία του ως Δήμαρχος της Καισαριανής, μιας πόλης, που την ενώνουν κοινά χαρακτηριστικά με το Δήμο Περιστερίου.
Ο Αντιπεριφερειάρχης ευχαρίστησε τον Δήμαρχο Περιστερίου για τη θερμή υποδοχή, σημειώνοντας ότι σκοπός του είναι να συμβάλλει στην αναβάθμιση της Δυτικής Αθήνας, μία περιοχή που την έχει πλέον στην ψυχή του.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Οι απόψεις τους ταυτίσθηκαν πάνω στο μεγάλο πρόβλημα της ανθρωπιστικής κρίσης που ταλανίζει την κοινωνία μας, τη μνημονιακή ασφυξία κ.λπ. Ο κ. Τζόκας συνεχάρη τον κ. Παχατουρίδη για τις σημαντικές κοινωνικές δράσεις που υλοποιούνται στο Δήμο Περιστερίου.
Όσον αφορά τα μεγάλα έργα συμφωνήθηκε η προτεραιότητα στα αντιπλημμυρικά δίκτυα, στις βιοκλιματικές αναπλάσεις υποβαθμισμένων περιοχών, στην οδοποιία, τις ασφαλτοστρώσεις κ.ά.
Παραβρέθηκαν στη συνάντηση οι αντ/ρχοι κ.κ. Μαίρη Τσιώτα – Μάρκου, Παναγ. Λύκος, ο περιφ. σύμβουλος κ. Κ. Βλάχος κ.ά.
ΠΑΡΚΟ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ «ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ»
Στις 2.10.2014, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Σπύρος Τζόκας, συνοδευόμενος από αντιπροσωπεία περιφερειακών συμβούλων, επισκέφτηκε το Γεν. Νοσοκομείο Δ.Α. «Αγία Βαρβάρα». Περιόδευσε στους χώρους και τις ελάχιστες λειτουργούσες υπηρεσίες, συνομίλησε με τους εργαζόμενους σε αυτές και συναντήθηκε με τη Διοίκηση του Νοσοκομείου.
Διαπιστώνοντας την πλήρη εγκατάλειψη του Νοσοκομείου και την αδυναμία παροχής στοιχειώδους υγειονομικού έργου που είναι απαραίτητο στην περιοχή, προέκρινε ως λύση την επαναλειτουργία του νοσοκομείου με εξωτερικά ιατρεία και εφημερεύουσες κλινικές, καθώς και συνεργασία του σε διοικητικό και ιατρικό επίπεδο με το «Αττικό» Νοσοκομείο.
Όσον αφορά τον μεγάλης έκτασης και σημασίας χώρο πρασίνου που περιβάλλει το Νοσοκομείο, πρότεινε την εγκατάσταση επιπλέον υγειονομικών υπηρεσιών με στόχο τη δημιουργία Πάρκου Υγείας της Δυτικής Αθήνας.
ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Επίσης, συναντήθηκε με το Σύλλογο Εργαζομένων του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αθηνών, όπου διαπίστωσε την κατάσταση απαξίωσης και διάλυσης του Νοσοκομείου, αλλά και του συστήματος Ψυχικής Υγείας γενικότερα.
Τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και η περιφερειακή διοίκηση διαπίστωσαν την αναγκαιότητα συγκρότησης ενός δημόσιου συστήματος Ψυχικής Υγείας, που θα περιλαμβάνει ανά γεωγραφικό τομέα δίκτυο φροντίδας με πρωτοβάθμια κέντρα ψυχικής υγείας, ενίσχυση των προγραμμάτων «βοήθεια στο σπίτι», κέντρα ημερήσιας φροντίδας και βεβαίως νοσοκομειακές ψυχιατρικές κλινικές.
Αυτές είναι ενέργειες προαπαιτούμενες για την επίτευξη της αποασυλοποίησης των ασθενών, που κινούνται όμως σε αντίθετη κατεύθυνση με την κυβερνητικά σχεδιαζόμενη βίαιη «απονοσοκομειοποίηση», που προβλέπει κλείσιμο των Ψυχιατρικών Νοσοκομείων και εγκατάλειψη των ασθενών.
Ο κ. Τζόκας διαβεβαίωσε, ότι για την επίλυση των τεράστιων προβλημάτων Υγείας στη Δυτική Αθήνα, και ο ίδιος και η Περιφέρεια Αττικής θα αναλάβουν σύντομα πρωτοβουλίες συνεργασίας και κινητοποίησης όλων των φορέων της περιοχής.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ
Επίσης στις 2.10.2014, ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικού Τομέα
συναντήθηκε με Επιτροπή από το κέντρο αγώνα των σχολικών φυλάκων.
Μετά από τα συζήτηση που είχαν, ο κ. Τζόκας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οι 1.500 σχολικοί φύλακες, που είχαν προσληφθεί από το 2006 με νόμιμες διαδικασίες μέσω ΑΣΕΠ, για να φέρουν σε πέρας το σημαντικό έργο της φύλαξης των σχολείων, απολύθηκαν σε… μια νύχτα. Εκτός από τις απολύσεις εργαζομένων που σχεδιάζει η Κυβέρνηση μέσω της δήθεν «αξιολόγησης», υπάρχει και αυτή η κατηγορία που απολύθηκαν χωρίς καν τέτοια προσχήματα.
Εκτός από τη σημαντική διάσταση της ανθρωπιστικής κρίσης που βιώνουν χιλιάδες άνεργοι και απολυμένοι, είναι εμφανής η αποτυχία του μέτρου των απολύσεων ακόμη και αν αναλογιστούμε τα οικονομικά μεγέθη. Τα έξοδα για την αποκατάσταση των ζημιών των σχολικών κτιρίων είναι μεγαλύτερα από τους μισθούς των φυλάκων, οι οποίοι με το έργο τους είχαν κατορθώσει να εκμηδενίσουν αυτές τις ζημιές.
Επιπλέον, όμως πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι αφανείς ζημιές που δεν αφορούν κτίρια, αλλά τα παιδιά μας, αφού η έλλειψη φύλαξης εκθέτουν τα σχολεία σε πολλούς κινδύνους εγκληματικότητας απέναντι στους μαθητές.
Η νέα Περιφερειακή Αρχή στέκεται αλληλέγγυα στον αγώνα των σχολικών φυλάκων που επί μήνες βρίσκονται σε κινητοποίηση και διεκδικούν την επανασύσταση του θεσμού και την επαναπρόσληψη του προσωπικού. Θα συντονίσει τις δράσεις της μαζί τους, ώστε να λυθεί αυτό το εγκληματικό μέτρο που αφήνει χιλιάδες ανθρώπους χωρίς δουλειά και τα σχολεία και τους μαθητές ανοχύρωτους».
*
Συνάντηση είχε επίσης ο κ. Τζόκας και με φορείς του Περιστερίου, όπως με το Σύλλογο «Γέφυρα Ζωής ΑΜΕΑ», με τον πρόεδρο του οποίου κ. Διον. Γουράνιο είχαν εποικοδομητική συζήτηση για τα προβλήματα του Συλλόγου.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΝΕΚΡΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
ΝΕΚΡΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
Την τελευταία του πνοή άφησε στην άσφαλτο, τις πρώτες πρωινές ώρες της 1.10.2014, ο εργάτης καθαριότητας Κώστας Κατσιαδούρης, 52 ετών, στην οδό Κων/πόλεως 29, όταν ένα ΙΧ που οδηγούσε 27χρονος προσέκρουσε με ταχύτητα στο πίσω μέρος του απορριμματοφόρου, όπου ο άτυχος Περιστεριώτης με άλλο συνάδελφό του άδειαζαν κάδο απορριμμάτων.
Κατά την μεταφορά του από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο «Αττικό», ο άτυχος Κ. Κατσιαδούρης εξέπνευσε. Ο άλλος εργάτης και ο οδηγός του ΙΧ δέχθηκαν τις πρώτες βοήθειες και είναι εκτός κινδύνου.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 2.10.2014 όπου αναφέρθηκε το γεγονός, εκφράστηκαν από όλες τις Παρατάξεις θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του εκλιπόντος, τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του και εκφράστηκε η πρόθεση της Διοίκησης να σταθεί αρωγός στο πλευρό της οικογένειας του εργαζόμενου, που έχασε τη ζωή του σε ώρα υπηρεσίας.
*
Ο επί κεφαλής της Παράταξης «Περιστέρι για Όλους- Ανατροπή» κ. Αλεξ. Πλέστης, σε ανακοίνωσή του αναφέρει, ότι:
«Με αφορμή το τραγικό περιστατικό του θανάσιμου τραυματισμού ενός εργαζομένου στην καθαριότητα του Δήμου Περιστερίου, καθώς και τον τραυματισμό δύο άλλων εργαζομένων, εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του και ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.
Ο άδικος χαμός ενός συνανθρώπου μας, που ενάντια σε εποχές έντονης αμφισβήτησης προσφοράς και εργασίας με δύσκολες εργασιακές συνθήκες αποτελεί ένα ακόμη δείγμα της ισοπέδωσης του κοινωνικού ιστού και ανθρώπων.
Ως ενεργά μέλη αυτής της τοπικής κοινωνίας θέλουμε να καταθέσουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους εργαζόμενους του Δήμου Περιστερίου και να δηλώσουμε ότι είμαστε κοντά τους σε κάθε ζήτημα που αφορά το δίκαιο, την αλήθεια και την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων τους».
*
Η δημοτική παράταξη των «Ενεργών Πολιτών» και ο επικεφαλής της Φώτης Κουγιουμτζής, εξέφρασαν με ανακοίνωσή τους, την 1.10.2014, τα συλλυπητήριά τους στην οικογένεια του αδικοχαμένου εργαζόμενου στον δύσκολο τομέα της καθαριότητας του Δήμου Περιστερίου και μάλιστα εν ώρα εργασίας, καθώς και στο Σύλλογο εργαζομένων του οποίου ήταν μέλος.
*
Από την Αριστερή Κίνηση Περιστερίου εκδόθηκε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Εργατικό ατύχημα» λέγεται το συμβάν στην επίσημη γλώσσα του καθωσπρεπισμού, την γλώσσα που μιλούν οι καλοζωισμένοι με τις γραβάτες που αποφασίζουν για την ζωή όλων μας. Δολοφονία το λένε αυτοί που βγάζουν το ψωμί τους με τον ιδρώτα του προσώπου τους, τον πόνο των χεριών τους και την καθημερινή φθορά της υγείας τους.
Γιατί οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα δουλεύουν με καύσωνα, με κρύο, με βροχή, με χιόνια εκτεθειμένοι τόσο στις καιρικές συνθήκες όσο και στους οδικούς κινδύνους που αυτές δημιουργούν.
Γιατί οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας γι’ αυτούς είναι εγκληματικά ανεπαρκείς.
Γιατί τις συνθήκες υγιεινής τις θυμούνται οι από πάνω, μόνο όταν οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους, και τότε οι εκάστοτε κυβερνώντες και τα παπαγαλάκια τους αρχίζουν τα γνωστά «πάλι απεργούν οι σκουπιδιάρηδες, θα αρρωστήσει ο κόσμος».
Μάλιστα η Αριστερή Κίνηση Περιστερίου σε ένδειξη πένθους για τον αδικοχαμένο εργάτη καθαριότητας του Δήμου Περιστερίου και συμπαράστασης στην οικογένειά του, ανέβαλε λαϊκό γλέντι που είχε οργανώσει στις 4.10.2014 στην πλατεία Δημαρχείου.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΠΑΡΟΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940!
ΠΑΡΟΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940!
Συλλέκτης απαράμιλλος του Τύπου ο δημοτ. σύμβουλος κ. Βασίλης Παπαδόπουλος, διαθέτει ένα καταπληκτικό αρχείο από εφημερίδες και περιοδικά, που την ηλικία τους θα την ζήλευαν και οι σχεδόν αιωνόβιοι.
Στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στο Περιστέρι, προσήλθε κρατώντας το φύλλο της «Καθημερινής»… της 28ης Οκτωβρίου 1940!
Είναι το φύλλο 5.726, του 22ου έτους κυκλοφορίας της «Καθημερινής», που αναφέρει στο πρωτοσέλιδο: «Ραγδαίαι διπλώματικαί ζυμώσεις
ΟΙ κ.κ. ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΜΟΥΣΣΟΛΙΝΙ ΣΥΝΑΝΤΩΝΤΑΙ ΣΗΜΕΡΟΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΝ».
Στη φωτογραφία μας ο κ. Β. Παπαδόπουλος, διαβάζει μαζί με την αντ/ρχο Πολιτισμού κα Μ. Τσιώτα Μάρκου, το 74 ετών φύλλο…
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ- ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΙΣ «ΜΠΟΥΑΤ» ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ «ΕΦΗ» Ο ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ- ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΙΣ «ΜΠΟΥΑΤ» ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ «ΕΦΗ» Ο ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Στα πλαίσια των εκδηλώσεων «Πολιτιστικός Σεπτέμβρης» ο Δήμος Περιστερίου διοργάνωσε μουσική εκδήλωση - αφιέρωμα στις «Μπουάτ» και στον μεγάλο τραγουδοποιό Γιάννη Αργύρη, στις 27.9.2014, στο Κινηματοθέατρο «ΕΦΗ» (Βασιλικών 6, Κηπούπολη).
Λευκασμένος από το πέρασμα του χρόνου ένας από τους πρωτεργάτες του Νέου Κύματος, ο στιχουργός και συνθέτης Λίνος Κόκοτος μεταμορφώθηκε σε «αητό» μόλις τα χέρια του άγγιξαν τα πλήκτρα και ξεσήκωσε, μάγεψε, συνοδεύοντας τους τραγουδιστές της εκδήλωσης στις γνωστές του επιτυχίες, αυτές που ερμήνευσαν για να ανέβουν τα σκαλοπάτια της επιτυχίας άσημοι τότε και μεγάλοι σήμερα, καλλιτέχνες.
Στην σύντομη ομιλία του συνεχάρη την αντ/ρχο Πολιτισμού για την πρωτοβουλία της να διοργανώσει αυτήν την όμορφη εκδήλωση για τις μπουάτ και επιδοκιμάστηκε για τις αλήθειες που είπε, όσον αφορά την ποιοτική παρακμή του τραγουδιού με την ανοχή και συμμετοχή των Μ.Μ.Ε.
Στο χαιρετισμό της, η αντ/ρχος Πολιτισμού κα Μαίρη Τσιώτα - Μάρκου, τόνισε το γεγονός, ότι ο Δήμος Περιστερίου πρωτοστατεί στον πολιτισμό σε πανελλαδικό επίπεδο και έκανε γνωστό, ότι θα συνεχίσει τα αφιερώματα σε καλλιτέχνες και μουσικές, που έχουν γράψει ιστορία στη χώρα μας.
Προβλήθηκε ολιγόλεπτο ντοκιμαντέρ, σχετικό με την εξέλιξη του έντεχνου τραγουδιού στην εποχή των μπουάτ, πρωτοποριακές των οποίων ήταν οι «Εσπερίδες» του Γιάννη Αργύρη, η «Απανεμιά» κ.ά.
Στην εκδήλωση πήραν μέρος οι τραγουδιστές: Κυρανά Έλενα (Περιστεριώτισσα), Μπινιάρης Τάκης, Σκόνδρας Κώστας, Ξενάκη Πέννυ, Ντίκος Βαγγέλης, Ανδριανού Σοφία, οι μουσικοί Κρέτσης Νίκος (μπουζούκι), Μαρινόπουλος Δημήτρης (κιθάρα), Γιαννάκης Κώστας (πιάνο & επιμέλεια προγράμματος).
Προλόγησε η δ/ντρια της Δ.Ε.Π.Α. Περιστερίου κα Δέσποινα Βάσου που είχε και την επιμέλεια της εκδήλωσης, ενώ το πρόγραμμα παρουσίασε ο Κώστας Παπασπήλιος.
*
Θα προσθέσουμε για τον σκαπανέα των μπουάτ, Γιάννη Αργύρη, που δεν μπόρεσε να παραστεί στην εκδήλωση για λόγους υγείας, ότι η μπουάτ που πρωτοδημιούργησε και λειτούργησε στην οδό Θόλου στην Πλάκα, μια μικρή ημιυπόγεια μονοκατοικία με πλακόστρωτη αυλή, όπου πέρασε σκληρές δοκιμασίες στις εποχές της λογοκρισίας και των διωγμών, ήταν το εφαλτήριο από το οποίο αναδείχθηκαν στο καλλιτεχνικό στερέωμα πλήθος γνωστών μετέπειτα μεγάλων ερμηνευτών, όπως ο Γιώργος Ζωγράφος, η Μαίρη Αστεριάδη, η Ρένα Κουμιώτη, η Ελένη Ροδά, η Έλενα Κυρανά, ο Λάκης Παππάς, ο Γιάννης Βαρθακούρης (Πάριος), ο Μανώλης Μητσιάς κ.ά.
Δ.Λ. - ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ Η ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ Η ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Η Λέσχη Ανάγνωσης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Περιστερίου ξεκίνησε τις συναντήσεις της φετινής χρονιάς. Σκοπός αυτής της δράσης είναι να φέρει σε επαφή ανθρώπους που αγαπούν το διάβασμα και θα ήθελαν να μοιραστούν την εμπειρία τους αυτή με άλλους.
Οι συναντήσεις των φίλων του βιβλίου πραγματοποιούνται μια φορά το μήνα (συνήθως Δευτέρα ή Τετάρτη πριν τις διαλέξεις του Δημοτικού Ελεύθερου Πανεπιστημίου). Όλοι μαζί επιλέγουν το βιβλίο που θα διαβάσουν και στο τέλος του μήνα συναντιόνται για ν’ ανταλλάξουν τις απόψεις τους γύρω από το βιβλίο και να επιλέξουν το επόμενο.
Πληροφορίες: Κα Μαρία Σκολαρίκου, τηλ. 210 5726756, 6974 638626.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΕΕΕΚ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ Κ.Κ.Ε.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΕΕΕΚ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ Κ.Κ.Ε.
Ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων για την καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Περιστερίου (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.)
κατέθεσαν οι βουλευτές του Κ.Κ.Ε. Ελένη Γερασιμίδου, Γιάννης Γκιόκας, Χρήστος Κατσώτης και Σπύρος Χαλβατζής.
Στην Ερώτηση αναφέρουν: «Αν και υπάρχει απόφαση ίδρυσης (υπ.αρ. 96005/Γ6/05-09-2007 Κ.Υ.Α) (ΦΕΚ 1856/Β/13-09-2007) για το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Περιστερίου, αυτή δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί.
Σημειώνουμε επίσης ότι κατάλληλη κτιριακή υποδομή υφίσταται, αν και απαιτούνται ορισμένες επιδιορθώσεις.
Η κατάσταση αυτή επιβαρύνει τη λειτουργία του ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω καθώς οι εγγεγραμμένοι μαθητές σε αυτό είναι αυτή τη στιγμή 142 και το κτίριο έχει υποδομές για να δέχεται το πολύ 100 μαθητές. Επιπρόσθετα σε αυτή την αρνητική κατάσταση, στο σχολείο 35 μαθητές έρχονται με ίδια μέσα λόγω έλλειψης μεταφοράς, ενώ το 80% των μαθητών προέρχεται από τους Δήμους Περιστερίου, Ιλίου, Καματερού, Πετρούπολης και Ζεφυρίου.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός τι άμεσα μέτρα θα πάρει για τη λειτουργία του ΕΕΕΕΚ Περιστερίου με όλο το απαραίτητο έμψυχο δυναμικό και την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή»;
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ «ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ» ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΕΠΙΤΥΧΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ «ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ» ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΕΠΙΤΥΧΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Μετά την επιτυχημένη διεξαγωγή της Πρώτης Φάσης του Προγράμματος «Ψυχική Υγεία - Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη», από τις εκπαιδευτικούς κ.κ. Κωνστάντια Παναγουλοπούλου και Αθανασία Γιαννακοπούλου, με την εποπτεία του Κέντρου Πρόληψης «Οδοιπορικό» το περασμένο σχολικό έτος, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος στους γονείς της Β’ Τάξης του 25ου Δημοτ. Σχολείου Περιστερίου.
Η Πρώτη Φάση του Προγράμματος υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2013 - 2014 στα δύο τμήματα της Α’ Τάξης, υπό την επιστημονική εποπτεία της ψυχολόγου κας Κέλλυς Σταυροπούλου, μέλους της Επιστημονικής Ομάδας του «Οδοιπορικού». Αξίζει να σημειωθεί ότι η εφαρμογή του προγράμματος συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών.
Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων, η κα Κέλλυ Σταυροπούλου μίλησε για τα οφέλη των προγραμμάτων πρόληψης στη σχολική και στην ευρύτερη κοινότητα και τόνισε τη σημασία της συνεργασίας του «Οδοιπορικού» με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τους Συλλόγους Γονέων, υπό την αιγίδα του Δήμου.
ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
Συγκεκριμένα, τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Το όφελος στη ψυχική υγεία των παιδιών είναι εξαιρετικά μεγάλο. Τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζουν τα συναισθήματα τους και να επικοινωνούν αποτελεσματικά, μειώνοντας σημαντικά το φαινόμενο της βίας στο σχολείο. Επιπλέον αποκτούν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων που θα τα βοηθούν στην πορεία της ζωής τους να παίρνουν προστατευτικές αποφάσεις για τον εαυτό τους».
Οι εποπτικές συναντήσεις θα συνεχιστούν και θα ενισχυθεί το πρόγραμμα αυτό με ταυτόχρονη παρέμβαση στους γονείς, που θα πραγματοποιηθεί από την ψυχολόγο του «Οδοιπορικού» κα Σταυροπούλου.
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Δήμου Περιστερίου «Οδοιπορικό» και αυτή τη σχολική χρονιά θα συνεχίσει να υποστηρίζει τόσο το έργο των εκπαιδευτικών όσο και τους γονείς στον απαιτητικό τους ρόλο, για την αντιμετώπιση της επιθετικότητας, της βίας κ.ά. Επίσης, θα συνεχίσει να παρέχει εκπαιδευτικά σεμινάρια καθώς και εποπτεία στους εκπαιδευτικούς του Δήμου μας, συμβάλλοντας έτσι στην υγιή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.
Για πληροφορίες: «Οδοιπορικό», τηλ. 210 5786888, Δευτέρα – Παρασκευή 9.00- 15.00 και στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. – Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου: κα Μαρία Πελεκανάκη- κοινωνική λειτουργός-ψυχοθεραπεύτρια.
Για το Οδοιπορικό,
Η πρόεδρος του Δ.Σ.
Ουρανία Ν. Σαγιάκου
Δημοτική Σύμβουλος
ΑΡΩΜΑ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΦΟΝΤΟ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΑΣ ΜΟΣΧΟΥ
ΑΡΩΜΑ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΦΟΝΤΟ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΑΣ ΜΟΣΧΟΥ
Το νέο της βιβλίο, το 5ο κατά σειρά, με τίτλο «Όσο υπάρχει Ανατολή», παρουσίασε η πολυγραφότατη συγγραφέας κα Κωνσταντίνα Μόσχου, στο Συνεδριακό Πολιτιστικό Κέντρο του Δημαρχιακού Μεγάρου, στις 17.10.2014.
Η αντιδήμαρχος Πολιτισμού κα Μαίρη Τσιώτα-Μάρκου καλωσόρισε τους παρευρισκομένους, αναφέροντας πως η συγγραφέας έχει την ικανότητα να γεμίζει την καρδιά και το μυαλό μας, κάνοντάς τα πλουσιότερα με τα δημιουργήματά της και πρόσθεσε: «Η παρουσίαση ενός βιβλίου είναι τόσο σημαντική, που κάποιος διστάζει να αποφασίσει να μιλήσει γι’ αυτό. Είναι όμως και απαραίτητη προϋπόθεση για να ακολουθήσει η ανάγνωσή του από εσάς. Εκεί, όπου όλες οι λεπτομέρειες της πλοκής ξετυλίγονται και σε οδηγούν να ανιχνεύσεις αυτό που συμβαίνει. Και δεν έχει καμία σημασία αν η υπόθεση του βιβλίου εκτυλίσσεται στο 1.050 μ.Χ. και αν οι πρωταγωνιστές ζουν στο ανατολικό Ρωμαϊκό κράτος, γιατί το μυθιστόρημα αυτό είναι ένα αλληγορικό βιβλίο για μια αλλοτινή εποχή με λησμονημένους ήρωες και ξεχασμένα ιδανικά, όταν τα ιστορικά γεγονότα της εποχής, οι δολοπλοκίες του παλατιού, οι ύποπτοι επισκέπτες από την Πόλη, το μοναστήρι, η φτώχεια, οι δούλοι, ένας φόνος, έρωτες, πάθη και μίση συνθέτουν μια περίεργη ιστορία με φόντο το Μεσαίωνα. Πρόκειται για ένα συμβολικό μυθιστόρημα για την Ιστορία που επαναλαμβάνεται και θα επαναλαμβάνεται»…
Στη συνέχεια, η δημοσιογράφος κα Ελεονώρα Ορφανίδου, μέσα από ιστορική αναδρομή, καλύπτοντας ακόμη και την εποχή των Ακριτών, έδωσε σημαντικές πληροφορίες για το Βυζάντιο του Μεσαίωνα, καταλήγοντας στο εξής: «Στο ιστορικό ερώτημα τι είναι το Βυζάντιο απαντώ ότι είναι τρία πράγματα: Ρωμαϊκή νομοθεσία, Ελληνικός πολιτισμός και Ορθοδοξία. Και αν δεχτούμε τη θεολογική ερμηνεία, που θέλει την Ορθοδοξία να είναι η ελληνική εκδοχή του Χριστιανισμού, τότε το ανατολικό Ρωμαϊκό κράτος είναι κατά τα δύο τρίτα επηρεασμένο από τον Ελληνισμό».
ΒΑΘΟΣ, ΙΔΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ
Η συγγραφέας κα Μαρία Καλαπανίδα μίλησε για το βιβλίο και τους χαρακτήρες που επέλεξε η κα Κων/να Μόσχου, οι οποίοι έχουν βάθος, ιδανικά και αξίες και επεσήμανε το στοιχείο του αναπάντεχου που χαρακτηρίζει το μυθιστόρημα και το κάνει ενδιαφέρον.
Ο ζωγράφος κ. Δημ. Σκουρτέλης «έντυσε» εικαστικά την εκδήλωση με τους πίνακές του, που εμπνεύστηκε, όπως είπε και ο ίδιος, περισσότερο από τα τραγούδια της εποχής εκείνης και μας μίλησε γι’ αυτά: «Τα τραγούδια αυτά είχαν ήδη αρχίσει να ηρωοποιούν και να μυθοποιούν τους Ακρίτες, οι οποίοι ήταν πραγματικά πρόσωπα, αλλά στο μυαλό του λαού είχαν αποκτήσει υπερφυσικές ιδιότητες και δυνάμεις. Βρέθηκαν εικονογραφημένα σε κεραμικά πιάτα, εκ των οποίων μάλιστα μερικά έχουν βρεθεί κάτω από την Ακρόπολη και αναγνωρίζουμε σ’ αυτά στίχους σημερινών ακριτικών δημοτικών τραγουδιών. Η σημασία της εποχής, που περιγράφεται στο βιβλίο, είναι ότι παρά την εξαθλίωση και την παρακμή που διαπιστώνεται και είναι κοινά παραδεκτή, τα τραγούδια αυτά έχουν επιβιώσει ως τις μέρες μας και είναι στην ουσία τα πρώτα λογοτεχνικά δείγματα του νεοελληνικού πολιτισμού.»
ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ
Στο τέλος, μίλησε η ίδια η συγγραφέας για το έργο της που είπε: «Ο λόγος που επέλεξα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο θέμα είναι πως ένιωθα τελείως αδύναμη, έρμαιο κάποιων, που ήθελαν να μη μάθω ποτέ Ιστορία και μάλιστα μιας πολύ σημαντικής εποχής. Δεν ξέραμε και πολλά πράγματα για το Μεσαίωνα στο ανατολικό Ρωμαϊκό κράτος. Φανταζόμαστε, λοιπόν, ότι οι άνθρωποι κυκλοφορούσαν τότε με σταυρούς και θυμιατήρια, δεν έπιναν, δεν είχαν μουσική, δεν γλεντούσαν. Μα είναι ποτέ δυνατόν να συμβεί αυτό σε Έλληνες;
Να, λοιπόν, η πρώτη αφορμή για να ψάξω και να μάθω. Και μετά ήρθαν κι άλλες εκπλήξεις για ήθη, έθιμα και γεγονότα που αναφέρω στο βιβλίο.
Αυτό, όμως, που μου προκάλεσε μεγαλύτερη έκπληξη είναι οι μεγάλες ομοιότητες εκείνης της εποχής με τη δική μας. Δεν σημαίνει ότι επειδή πια δεν κόβουμε μύτες και αυτιά, όπως στο Μεσαίωνα, σήμερα είμαστε καλύτεροι. Σήμερα μπορούμε να κάνουμε ακόμα χειρότερα πράγματα. Κόβονται κεφάλια και επιδεικνύονται σε εκατομμύρια τηλεθεατές. Ο άνθρωπος είναι το μεγαλύτερο θηρίο. Ας τον ημερέψουμε λίγο με το λόγο και την τέχνη που υπάρχει σε όλους μέσα μας και θα ανακαλύψουμε ξανά τον εαυτό μας.
Ο τίτλος του βιβλίου έχει διπλή ερμηνεία, γι’ αυτό είναι μια πρόταση που δεν τελειώνει. « Όσο υπάρχει Ανατολή»… Και μετά, τι; Όσο υπάρχει λοιπόν Ανατολή, θα υπάρχει και Δύση και αντίστροφα. Η Ανατολή έδωσε τα φώτα της στη Δύση για να αναπτύξει τον πολιτισμό της και τώρα γίνεται το αντίθετο. Η ζωή κάνει κύκλους. Μετά από τη δύση θα έρθει και η ανατολή. Και ανατολή σημαίνει ήλιος, φως, ελπίδα, αναγέννηση, χαρά».
Αποσπάσματα από το βιβλίο ανέγνωσε η ηθοποιός Θεώνη Τσούρμα. Οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το χορό της Κατερίνας Αθανασοπούλου, που με το λίκνισμά της τους μύησε στην ατμόσφαιρα του Βυζαντίου.
Παραβρέθηκαν στην εκδήλωση η δημοτική σύμβουλος κα Μαρία Αεράκη, ο αντ/δρος στον πολιτιστικό φορέα κ. Σάββας Αβραμίδης, η διευθύντρια της Δημοτικής Βιβλιοθήκης κ. Λιλή Καρκούλια, ο πρόεδρος και ο επίτιμος πρόεδρος της Μικρασιατικής Ένωσης Περιστερίου κ.κ. Βασίλης Τζιβίσκος και Τάκης Τικόπουλος αντίστοιχα κ.ά.
Λίνα Μπένου- ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ













