| Ε Ι Δ Η Σ Ε Ι Σ |
alexandros
ΜΕ ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ, ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ, ΤΙΜΗΘΗΚΕ Η «ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΜΕ ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ, ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ, ΤΙΜΗΘΗΚΕ Η «ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Σε βαρύ κλίμα τιμήθηκε η «Ημέρα της Τρίτης ηλικίας: 1η Οκτωβρίου» στη συγκέντρωση των μελών των ΚΑΠΗ στο ΚΥΒΕ, γιατί ένα από τα πιο δραστήρια μέλη, ο Δημ. Μαλισιάνος, που με τη δυναμική και την αποτελεσματικότητά του πρόσφερε πολλά για την αναβάθμιση της ποιοτικής εξυπηρέτησης των ηλικιωμένων, «έφυγε» την ίδια μέρα, αφήνοντας δυσαναπλήρωτο κενό.
Το Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής και Ισότητας του Δήμου Περιστερίου οργάνωσε εκδήλωση, κατά την οποία ο επισκέπτης Υγείας κ. Νίκος Βασιλείου αναφέρθηκε σε έρευνα για τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα της Τρίτης ηλικίας.
Κατά την έναρξη, ο Εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος των ΚΑΠΗ κ. Σάκης Ζορπίδης, συλλυπήθηκε την οικογένεια του Δημ. Μαλισιάνου και αναφέρθηκε στο σπουδαίο έργο που επιτελείται στα ΚΑΠΗ του Δήμου. Υποσχέθηκε περισσότερες δράσεις που θα βελτιώσουν την φιλοξενία, την εξυπηρέτηση και ψυχαγωγία των βετεράνων του μόχθου.
ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ
Τη λύπη του για την απώλεια του αγωνιστή και ακέραιου ανθρώπου, που προστάτεψε τις κατακτήσεις των ατόμων της Τρίτης ηλικίας και χάραξε καινοτόμους δρόμους με ουσιαστικά οφέλη για όλους, Δημήτρη Μαλισιάνου, εξέφρασε και ο Εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Υγείας κ. Γεώργιος Μπεκιάρης, που μίλησε μετά.
Τόνισε στη συνέχεια, ότι οι κρατικές δράσεις μέριμνας και παροχής υπηρεσιών υγείας συνεχώς εκφυλίζονται και οι δυνατότητες παροχών από τις υπάρχουσες δομές είναι μηδαμινές.
Και ενώ σαν Δ/ντής του ΙΚΑ είχε καταφέρει δυο φορές τη εβδομάδα, γιατροί του Ιδρύματος να εξετάζουν τα μέλη του ΚΑΠΗ και να συνταγογραφούν φάρμακα απαλλάσσοντάς τους από ταλαιπωρίες, τα πράγματα άλλαξαν.
Πολιτικός στόχος -σημείωσε- είναι να μειωθούν οι κρατικές δομές παροχής υγείας και αυτή να παρέχεται από ιδιωτικούς φορείς, ενώ ταυτόχρονα εφαρμόζεται «πλαφόν» στη συνταγογράφηση από κάθε γιατρό με περιοριστικούς κανονισμούς.
Κάλεσε τους ηλικιωμένους να οργανώσουν από κοινού δράσεις και να διεκδικήσουν καλύτερη παροχή υπηρεσιών προς τους ανθρώπους της Τρίτης ηλικίας.
ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ- ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στη συνέχεια ο επισκέπτης Υγείας κ. Νίκος Βασιλείου παρουσίασε τα συμπεράσματα της έρευνας για τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα της Τρίτης
ηλικίας, που προέρχονται από την επιδείνωση της ποιότητας ζωής, την απώλεια της αυτονομίας και την περιθωριοποίησή τους.
Σαν ενδεδειγμένη λύση ανέφερε την παραμονή των ατόμων της Τρίτης ηλικίας κοντά στις οικογένειές τους και το κοινωνικό σύνολο, αφού ληφθούν υπόψη οι διανοητικές και κοινωνικές τους καταστάσεις που διαμορφώνονται με την πάροδο του χρόνου, σε συνάρτηση με τα ανάγκες και τους κινδύνους που διατρέχουν.
ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΛΗΤΗΡΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ
Στην εκδήλωση προσήλθε και ο δήμαρχος κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, ο οποίος στην ομιλία του αναφέρθηκε στην απώλεια του Δημήτρη Μαλισιάνου και ευχήθηκε στα προσκλητήρια των ΚΑΠΗ να μην λείπει κανείς και όταν το βράδυ κλείνει η πόρτα στο σπίτι, όλη η οικογένεια να είναι μέσα.
Συνεχάρη και ευχαρίστησε τη δ/ντρια του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής και Ισότητας κα Αναστασία Τριανταφυλλοπούλου και τους Εντεταλμένους δημοτικούς συμβούλους κ.κ. Γ. Μπεκιάρη και Σ. Ζορπίδη.
Τον πρώτο γιατί με την εμπειρία και τις γνώσεις του σχεδιάζει καινούργιες δράσεις σε θέματα πρόληψης και ιατρικής φροντίδας στα μέλη των ΚΑΠΗ και τον δεύτερο για την αγάπη, τη μέριμνα και το ενδιαφέρον του προς τα άτομα της Τρίτης ηλικίας.
ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΟ
Τόνισε ότι όλα αυτά τα χρόνια που είναι Δήμαρχος διαπιστώνει, ότι έχει δημιουργηθεί μια ατμόσφαιρα οικογένειας στα ΚΑΠΗ και αυτό οφείλεται στους εργαζόμενους, μπροστά στους οποίους στέκεται με αίσθημα ευθύνης, ταπεινοφροσύνης και υποχρέωσης.
Ζήτησε τέλος από τα μέλη των ΚΑΠΗ να αντιμετωπίσουν τις δύσκολες εποχές με αισιοδοξία, χαμόγελο και αγάπη μεταξύ τους.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και η δημοτ. σύμβουλος και πρόεδρος του Ο.Π.Α.Α.Π. κα Ξένη Κορόγιαννη.
Β. Αλεξανδροπούλου - ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ
Την 25η Νοεμβρίου 2014 (9.00 – 13.30) στο κτίριο της Ξυλοτεχνίας
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Ο Δήμος Περιστερίου στην προσπάθειά του να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες για αίμα των κατοίκων/ δημοτών του Δήμου, διοργανώνει την 31η Εθελοντική Αιμοδοσία, με τη συνεργασία της κινητής μονάδας αιμοληψίας του Θριασίου Νοσοκομείου.
Η αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014 και ώρες από τις 9:00 έως τις 13:30, στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου (κτίριο της Ξυλοτεχνίας, Παρασκευοπούλου και Δημοσθένους).
ΠΡΑΞΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
Η δημοτική σύμβουλος και πρόεδρος του Οργανισμού Πρόνοιας κα Ξένη Κορόγιαννη τόνισε ότι:
«Το αίμα αποτελεί κοινωνικό αγαθό, που δεν είναι δυνατό να αντικατασταθεί από κανένα φάρμακο. Η εθελοντική αιμοδοσία αποτελεί πράξη αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα να βοηθήσουμε, κάθε φορά που υπάρχει ανάγκη, τον ίδιο τον εαυτό μας, την οικογένεια και τους φίλους μας.
Καλώ όλους, τις Περιστεριώτισσες και τους Περιστεριώτες, να συμμετάσχουν ενεργά στην προσπάθεια του Ο.Π.Α.Α.Π., έτσι ώστε ο Δήμος μέσα από το Πρόγραμμα Εθελοντικής Αιμοδοσίας να μπορεί να καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες σε αίμα της τοπικής κοινωνίας του Περιστερίου».
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΝΕΚΡΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
ΝΕΚΡΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
Την τελευταία του πνοή άφησε στην άσφαλτο, τις πρώτες πρωινές ώρες της 1.10.2014, ο εργάτης καθαριότητας Κώστας Κατσιαδούρης, 52 ετών, στην οδό Κων/πόλεως 29, όταν ένα ΙΧ που οδηγούσε 27χρονος προσέκρουσε με ταχύτητα στο πίσω μέρος του απορριμματοφόρου, όπου ο άτυχος Περιστεριώτης με άλλο συνάδελφό του άδειαζαν κάδο απορριμμάτων.
Κατά την μεταφορά του από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο «Αττικό», ο άτυχος Κ. Κατσιαδούρης εξέπνευσε. Ο άλλος εργάτης και ο οδηγός του ΙΧ δέχθηκαν τις πρώτες βοήθειες και είναι εκτός κινδύνου.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 2.10.2014 όπου αναφέρθηκε το γεγονός, εκφράστηκαν από όλες τις Παρατάξεις θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του εκλιπόντος, τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του και εκφράστηκε η πρόθεση της Διοίκησης να σταθεί αρωγός στο πλευρό της οικογένειας του εργαζόμενου, που έχασε τη ζωή του σε ώρα υπηρεσίας.
*
Ο επί κεφαλής της Παράταξης «Περιστέρι για Όλους- Ανατροπή» κ. Αλεξ. Πλέστης, σε ανακοίνωσή του αναφέρει, ότι:
«Με αφορμή το τραγικό περιστατικό του θανάσιμου τραυματισμού ενός εργαζομένου στην καθαριότητα του Δήμου Περιστερίου, καθώς και τον τραυματισμό δύο άλλων εργαζομένων, εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του και ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.
Ο άδικος χαμός ενός συνανθρώπου μας, που ενάντια σε εποχές έντονης αμφισβήτησης προσφοράς και εργασίας με δύσκολες εργασιακές συνθήκες αποτελεί ένα ακόμη δείγμα της ισοπέδωσης του κοινωνικού ιστού και ανθρώπων.
Ως ενεργά μέλη αυτής της τοπικής κοινωνίας θέλουμε να καταθέσουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους εργαζόμενους του Δήμου Περιστερίου και να δηλώσουμε ότι είμαστε κοντά τους σε κάθε ζήτημα που αφορά το δίκαιο, την αλήθεια και την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων τους».
*
Η δημοτική παράταξη των «Ενεργών Πολιτών» και ο επικεφαλής της Φώτης Κουγιουμτζής, εξέφρασαν με ανακοίνωσή τους, την 1.10.2014, τα συλλυπητήριά τους στην οικογένεια του αδικοχαμένου εργαζόμενου στον δύσκολο τομέα της καθαριότητας του Δήμου Περιστερίου και μάλιστα εν ώρα εργασίας, καθώς και στο Σύλλογο εργαζομένων του οποίου ήταν μέλος.
*
Από την Αριστερή Κίνηση Περιστερίου εκδόθηκε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Εργατικό ατύχημα» λέγεται το συμβάν στην επίσημη γλώσσα του καθωσπρεπισμού, την γλώσσα που μιλούν οι καλοζωισμένοι με τις γραβάτες που αποφασίζουν για την ζωή όλων μας. Δολοφονία το λένε αυτοί που βγάζουν το ψωμί τους με τον ιδρώτα του προσώπου τους, τον πόνο των χεριών τους και την καθημερινή φθορά της υγείας τους.
Γιατί οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα δουλεύουν με καύσωνα, με κρύο, με βροχή, με χιόνια εκτεθειμένοι τόσο στις καιρικές συνθήκες όσο και στους οδικούς κινδύνους που αυτές δημιουργούν.
Γιατί οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας γι’ αυτούς είναι εγκληματικά ανεπαρκείς.
Γιατί τις συνθήκες υγιεινής τις θυμούνται οι από πάνω, μόνο όταν οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους, και τότε οι εκάστοτε κυβερνώντες και τα παπαγαλάκια τους αρχίζουν τα γνωστά «πάλι απεργούν οι σκουπιδιάρηδες, θα αρρωστήσει ο κόσμος».
Μάλιστα η Αριστερή Κίνηση Περιστερίου σε ένδειξη πένθους για τον αδικοχαμένο εργάτη καθαριότητας του Δήμου Περιστερίου και συμπαράστασης στην οικογένειά του, ανέβαλε λαϊκό γλέντι που είχε οργανώσει στις 4.10.2014 στην πλατεία Δημαρχείου.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ Η ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ Η ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Η Λέσχη Ανάγνωσης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Περιστερίου ξεκίνησε τις συναντήσεις της φετινής χρονιάς. Σκοπός αυτής της δράσης είναι να φέρει σε επαφή ανθρώπους που αγαπούν το διάβασμα και θα ήθελαν να μοιραστούν την εμπειρία τους αυτή με άλλους.
Οι συναντήσεις των φίλων του βιβλίου πραγματοποιούνται μια φορά το μήνα (συνήθως Δευτέρα ή Τετάρτη πριν τις διαλέξεις του Δημοτικού Ελεύθερου Πανεπιστημίου). Όλοι μαζί επιλέγουν το βιβλίο που θα διαβάσουν και στο τέλος του μήνα συναντιόνται για ν’ ανταλλάξουν τις απόψεις τους γύρω από το βιβλίο και να επιλέξουν το επόμενο.
Πληροφορίες: Κα Μαρία Σκολαρίκου, τηλ. 210 5726756, 6974 638626.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΑΡΩΜΑ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΦΟΝΤΟ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΑΣ ΜΟΣΧΟΥ
ΑΡΩΜΑ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΦΟΝΤΟ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΑΣ ΜΟΣΧΟΥ
Το νέο της βιβλίο, το 5ο κατά σειρά, με τίτλο «Όσο υπάρχει Ανατολή», παρουσίασε η πολυγραφότατη συγγραφέας κα Κωνσταντίνα Μόσχου, στο Συνεδριακό Πολιτιστικό Κέντρο του Δημαρχιακού Μεγάρου, στις 17.10.2014.
Η αντιδήμαρχος Πολιτισμού κα Μαίρη Τσιώτα-Μάρκου καλωσόρισε τους παρευρισκομένους, αναφέροντας πως η συγγραφέας έχει την ικανότητα να γεμίζει την καρδιά και το μυαλό μας, κάνοντάς τα πλουσιότερα με τα δημιουργήματά της και πρόσθεσε: «Η παρουσίαση ενός βιβλίου είναι τόσο σημαντική, που κάποιος διστάζει να αποφασίσει να μιλήσει γι’ αυτό. Είναι όμως και απαραίτητη προϋπόθεση για να ακολουθήσει η ανάγνωσή του από εσάς. Εκεί, όπου όλες οι λεπτομέρειες της πλοκής ξετυλίγονται και σε οδηγούν να ανιχνεύσεις αυτό που συμβαίνει. Και δεν έχει καμία σημασία αν η υπόθεση του βιβλίου εκτυλίσσεται στο 1.050 μ.Χ. και αν οι πρωταγωνιστές ζουν στο ανατολικό Ρωμαϊκό κράτος, γιατί το μυθιστόρημα αυτό είναι ένα αλληγορικό βιβλίο για μια αλλοτινή εποχή με λησμονημένους ήρωες και ξεχασμένα ιδανικά, όταν τα ιστορικά γεγονότα της εποχής, οι δολοπλοκίες του παλατιού, οι ύποπτοι επισκέπτες από την Πόλη, το μοναστήρι, η φτώχεια, οι δούλοι, ένας φόνος, έρωτες, πάθη και μίση συνθέτουν μια περίεργη ιστορία με φόντο το Μεσαίωνα. Πρόκειται για ένα συμβολικό μυθιστόρημα για την Ιστορία που επαναλαμβάνεται και θα επαναλαμβάνεται»…
Στη συνέχεια, η δημοσιογράφος κα Ελεονώρα Ορφανίδου, μέσα από ιστορική αναδρομή, καλύπτοντας ακόμη και την εποχή των Ακριτών, έδωσε σημαντικές πληροφορίες για το Βυζάντιο του Μεσαίωνα, καταλήγοντας στο εξής: «Στο ιστορικό ερώτημα τι είναι το Βυζάντιο απαντώ ότι είναι τρία πράγματα: Ρωμαϊκή νομοθεσία, Ελληνικός πολιτισμός και Ορθοδοξία. Και αν δεχτούμε τη θεολογική ερμηνεία, που θέλει την Ορθοδοξία να είναι η ελληνική εκδοχή του Χριστιανισμού, τότε το ανατολικό Ρωμαϊκό κράτος είναι κατά τα δύο τρίτα επηρεασμένο από τον Ελληνισμό».
ΒΑΘΟΣ, ΙΔΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ
Η συγγραφέας κα Μαρία Καλαπανίδα μίλησε για το βιβλίο και τους χαρακτήρες που επέλεξε η κα Κων/να Μόσχου, οι οποίοι έχουν βάθος, ιδανικά και αξίες και επεσήμανε το στοιχείο του αναπάντεχου που χαρακτηρίζει το μυθιστόρημα και το κάνει ενδιαφέρον.
Ο ζωγράφος κ. Δημ. Σκουρτέλης «έντυσε» εικαστικά την εκδήλωση με τους πίνακές του, που εμπνεύστηκε, όπως είπε και ο ίδιος, περισσότερο από τα τραγούδια της εποχής εκείνης και μας μίλησε γι’ αυτά: «Τα τραγούδια αυτά είχαν ήδη αρχίσει να ηρωοποιούν και να μυθοποιούν τους Ακρίτες, οι οποίοι ήταν πραγματικά πρόσωπα, αλλά στο μυαλό του λαού είχαν αποκτήσει υπερφυσικές ιδιότητες και δυνάμεις. Βρέθηκαν εικονογραφημένα σε κεραμικά πιάτα, εκ των οποίων μάλιστα μερικά έχουν βρεθεί κάτω από την Ακρόπολη και αναγνωρίζουμε σ’ αυτά στίχους σημερινών ακριτικών δημοτικών τραγουδιών. Η σημασία της εποχής, που περιγράφεται στο βιβλίο, είναι ότι παρά την εξαθλίωση και την παρακμή που διαπιστώνεται και είναι κοινά παραδεκτή, τα τραγούδια αυτά έχουν επιβιώσει ως τις μέρες μας και είναι στην ουσία τα πρώτα λογοτεχνικά δείγματα του νεοελληνικού πολιτισμού.»
ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ
Στο τέλος, μίλησε η ίδια η συγγραφέας για το έργο της που είπε: «Ο λόγος που επέλεξα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο θέμα είναι πως ένιωθα τελείως αδύναμη, έρμαιο κάποιων, που ήθελαν να μη μάθω ποτέ Ιστορία και μάλιστα μιας πολύ σημαντικής εποχής. Δεν ξέραμε και πολλά πράγματα για το Μεσαίωνα στο ανατολικό Ρωμαϊκό κράτος. Φανταζόμαστε, λοιπόν, ότι οι άνθρωποι κυκλοφορούσαν τότε με σταυρούς και θυμιατήρια, δεν έπιναν, δεν είχαν μουσική, δεν γλεντούσαν. Μα είναι ποτέ δυνατόν να συμβεί αυτό σε Έλληνες;
Να, λοιπόν, η πρώτη αφορμή για να ψάξω και να μάθω. Και μετά ήρθαν κι άλλες εκπλήξεις για ήθη, έθιμα και γεγονότα που αναφέρω στο βιβλίο.
Αυτό, όμως, που μου προκάλεσε μεγαλύτερη έκπληξη είναι οι μεγάλες ομοιότητες εκείνης της εποχής με τη δική μας. Δεν σημαίνει ότι επειδή πια δεν κόβουμε μύτες και αυτιά, όπως στο Μεσαίωνα, σήμερα είμαστε καλύτεροι. Σήμερα μπορούμε να κάνουμε ακόμα χειρότερα πράγματα. Κόβονται κεφάλια και επιδεικνύονται σε εκατομμύρια τηλεθεατές. Ο άνθρωπος είναι το μεγαλύτερο θηρίο. Ας τον ημερέψουμε λίγο με το λόγο και την τέχνη που υπάρχει σε όλους μέσα μας και θα ανακαλύψουμε ξανά τον εαυτό μας.
Ο τίτλος του βιβλίου έχει διπλή ερμηνεία, γι’ αυτό είναι μια πρόταση που δεν τελειώνει. « Όσο υπάρχει Ανατολή»… Και μετά, τι; Όσο υπάρχει λοιπόν Ανατολή, θα υπάρχει και Δύση και αντίστροφα. Η Ανατολή έδωσε τα φώτα της στη Δύση για να αναπτύξει τον πολιτισμό της και τώρα γίνεται το αντίθετο. Η ζωή κάνει κύκλους. Μετά από τη δύση θα έρθει και η ανατολή. Και ανατολή σημαίνει ήλιος, φως, ελπίδα, αναγέννηση, χαρά».
Αποσπάσματα από το βιβλίο ανέγνωσε η ηθοποιός Θεώνη Τσούρμα. Οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το χορό της Κατερίνας Αθανασοπούλου, που με το λίκνισμά της τους μύησε στην ατμόσφαιρα του Βυζαντίου.
Παραβρέθηκαν στην εκδήλωση η δημοτική σύμβουλος κα Μαρία Αεράκη, ο αντ/δρος στον πολιτιστικό φορέα κ. Σάββας Αβραμίδης, η διευθύντρια της Δημοτικής Βιβλιοθήκης κ. Λιλή Καρκούλια, ο πρόεδρος και ο επίτιμος πρόεδρος της Μικρασιατικής Ένωσης Περιστερίου κ.κ. Βασίλης Τζιβίσκος και Τάκης Τικόπουλος αντίστοιχα κ.ά.
Λίνα Μπένου- ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΑΒΒΑΤΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 8.00 ΤΟ ΠΡΩΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 11.00 ΤΟ ΒΡΑΔΥ, ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΘΗΚΕ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ «Φ. 4 »
ΜΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΑΒΒΑΤΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 8.00 ΤΟ ΠΡΩΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 11.00 ΤΟ ΒΡΑΔΥ, ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΘΗΚΕ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ «Φ.4 »
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
-
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
Η λειτουργία ενός νέου Φαρμακείου, του «φ.4 », στην οδό Παν. Τσαλδάρη 63 (τηλ. 210 5775209) ξεκίνησε επίσημα το βράδυ της 20.10.2014, παρουσία εκπροσώπων της Δημοτικής Αρχής, ιατρών, παραγόντων που έχουν σχέση με το φάρμακο και πλήθους Περιστεριωτών.
Ενός φαρμακείου που καινοτομεί, και στο ωράριο λειτουργίας του, αφού θα μένει ανοικτό από Δευτέρα μέχρι και το Σάββατο και από τις 8.00 το πρωί μέχρι τις 11.00 το βράδυ, αλλά και στην πλούσια γκάμα ειδών από φάρμακα και καλλυντικά μέχρι βιολογικά προϊόντα -σε χαμηλές τιμές- που διαθέτει.
Τον Αγιασμό τέλεσε ο ιερατ. προϊστάμενος του Μητροπολιτικού ι.ν. της Ευαγγελίστριας π. Στυλιανός Ταξάκης, που ευχήθηκε στους τέσσερις ιδιοκτήτες του Φαρμακείου καλή πρόοδο, τους συνεχάρη γιατί τολμούν σε μια εποχή που το ξεκίνημα νέων επιχειρήσεων έγινε σπάνιο φαινόμενο και κυρίως γιατί το αντικείμενο της επιχείρησης έχει σχέση με την προστασία της υγείας του ανθρώπου.
Ο γνωστός φαρμακοποιός και μέλος του Φ.Σ.Α. κ. Κώστας Πετρουλάκης αναφέρθηκε στην πρόθεση των δημιουργών της επιχείρησης να είναι περισσότερες μέρες και ώρες δίπλα στον άνθρωπο, για να καλύπτουν τις ανάγκες του και ευχαρίστησε τους προσκεκλημένους για την παρουσία τους.
Ευχαριστίες απηύθυνε και η κα Άννα Στεφάνου εκ μέρους των συνιδιοκτητών του Φαρμακείου κ.κ. Γιώργου Καραμαζάκη, Φωτεινής Παπαγιάννη και Θανάση Πετρουλάκη.
ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΙΑ
Τέλος, ο δήμαρχος κ Ανδρέας Παχατουρίδης είπε, ότι «πριν λίγα χρόνια στο Περιστέρι τα εγκαίνια γίνονταν μέρα παρα μέρα. Σήμερα γίνονται κάθε 6 μήνες!
Όταν σε ένα δρόμο βλέπεις πια άδειους χώρους με κατεβασμένα ρολά και σβηστά φώτα, το να ανοίγει ένα μαγαζί είναι μια νότα αισιοδοξίας και μια ομορφιά για τον τόπο. Και εμείς την ίδια δουλειά κάνουμε. Ένα νέο μαγαζί ομορφαίνει το δρόμο και η δική μας επιδίωξη είναι να ομορφαίνουμε την πόλη»!
Παραβρέθηκαν στα εγκαίνια, ο πρόεδρος του Δημοτ. Συμβουλίου κ. Βασ. Λώλος, οι αντ/ρχοι κ.κ. Αναστ. Θεοδωράκος, Παν. Λύκος, Κων. Ποθητός, Αλεξ. Σταυρούλιας και Ευαγ. Τάτσης, οι δημοτ. σύμβουλοι κ.κ. Μαρία Αεράκη, Μαριάννα Λακιώτη και Ειρήνη Τσάκα, ο επίτιμος αντ/δρος του Π.Φ.Σ. κ. Χρ. Αντωνόπουλος, η πρόεδρος του Ταμείου Προνοίας Φαρμακευτικών Υπαλλήλων κα Κων/να Ρετσινά, το μέλος του Δ.Σ. του Ε.Ο.Φ. κα Κατερίνα Βουρεξάκη, ο τ. δ/ντής του Ι.Φ.Ε.Τ. κ. Άρης Κωνσταντινόπουλος.
Επίσης ο πρόεδρος του Συλλόγου Μεσσηνίων Δ.Α. κ. Γεωρ. Πανόπουλος, ο δ/ντής του ΠΕΔΥ Περιστερίου κ. Νικ. Αγγελόπουλος, ο δ/ντής του ΠΕΔΥ Αγ. Ιεροθέου π. δημοτ. σύμβουλος κ. Χρόνης Χρονόπουλος, ο δ/ντής ορθοπεδικός του Νοσ. «Αμαλία Φλέμινγκ» κ. Μιχ. Γαβράς, οι γιατροί: Οφθαλμίατρος κ. Γιώργος Γκίζης, ορθοπαιδικός κ. Μανώλης Μυριοκεφαλιτάκης, Δημ. Κρανιάς κ.ά., από την φαρμακευτική εταιρεία ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ, οι κ.κ. Τάσος Σουκουλής, Έφη Δήμου, Δημ. Φυντάνογλου, Νίκη Πλόσκα και Βαγγ. Μπελεχρής.
Δ.Λ. – ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ κ. ΠΑΧΑΤΟΥΡΙΔΗ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ κ. ΜΩΡΑΛΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ κ. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ
ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ κ. ΠΑΧΑΤΟΥΡΙΔΗ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ κ. ΜΩΡΑΛΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ κ. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ
Το δήμαρχο Περιστερίου κ. Ανδρέα Παχατουρίδη επισκέφθηκαν στις 9.10.2014, ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, μαζί με τον πρόεδρο κ. Βαγγέλη Μαρινάκη (φωτογραφία).
Σε κλίμα ιδιαίτερα φιλικό, οι κ.κ. Μώραλης και Μαρινάκης ενημερώθηκαν από τον κ. Παχατουρίδη πάνω σε αυτοδιοικητικά θέματα, ώστε να αντιμετωπίσουν προβλήματα που απασχολούν το Δήμο Πειραιά, στα 90’ λεπτά που διήρκεσε η συνάντηση στο Δημαρχείο Περιστερίου.
Με το δεδομένο, ότι το Περιστέρι είναι μια πόλη με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, οι κ.κ. Μώραλης και Μαρινάκης, στην προσπάθειά τους να αναπλάσουν θεαματικά την κατάσταση και την εικόνα του Πειραιά, ζήτησαν γνώμες, ιδέες και προτάσεις από τον κ. Παχατουρίδη, λόγω και της μεγάλης του εμπειρίας, κατά την πολύχρονη διοίκηση του Δήμου Περιστερίου.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Στην πρόσληψη 64 εποχικών υπαλλήλων, 8μηνης διάρκειας, θα προκηρύξει εντός των ημερών η Διεύθυνση Περιφέρειας Αττικής του Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΔΗΕ), που θα κατανεμηθούν στο Περιστέρι, την Αθήνα και την Αίγινα.
Η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών θα ανακοινωθεί. Η πρόσληψη προβλέπει: 43 ηλεκτροτεχνίτες εναέριων- υπογείων δικτύων, 13 οδηγούς- μηχανοδηγούς - χειριστές, 5 σχεδιαστές και 3 υπαλλήλους γραφείων.
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να διαθέτουν πτυχία ΙΕΚ σχετικά με τις αντίστοιχες ειδικότητες και στα κριτήρια θα ληφθούν υπ’ όψη, η εμπειρία σε αντίστοιχες θέσεις του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, ο χρόνος ανεργίας πάνω από 4 μήνες κ.ά.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο 210 3287398.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΕΤΕΙΟ
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΕΤΕΙΟ
Ήταν ίσως η καλύτερη μαθητική παρέλαση των τελευταίων ετών και παρά το γεγονός, ότι η νέα σχολική χρονιά μέτραγε ενάμισι μήνα λειτουργίας οι γυμναστές των με ζυγό αριθμό σχολείων που παρήλασαν, όπως φάνηκε από την εμφάνιση των σχολικών τμημάτων, έκαναν πολλή καλή δουλειά και τους αξίζουν εύσημα.
Το εορταστικό πρόγραμμα που κατήρτισε ο Δήμος περιλάμβανε σημαιοστολισμό της πόλης, επίκαιρες ομιλίες κυρίως στα σχολεία για το Έπος του ΄40, σχολικές γιορτές κ.λπ. Αποκορύφωμα των εκδηλώσεων ήταν η μαθητική παρέλαση, στη λεωφ. Παν. Τσαλδάρη ενώπιον της Γαλανόλευκης και των επισήμων, που με επί κεφαλής το δήμαρχο κ. Ανδρέα Παχατουρίδη παρακολούθησαν τη διέλευση των νιάτων -του «καλύτερου Περιστεριού», όπως τα χαρακτηρίζει- μαζί με τους πολίτες.
Την 27η Οκτωβρίου 2014 αντιπροσωπείες των σχολείων κατέθεσαν στεφάνια στο Ηρώο της πόλης, στην πλατεία Δημοκρατίας και έγινε επίκαιρη ομιλία. Την επομένη πραγματοποιήθηκε Δοξολογία στον Μητροπολιτικό ι.ν. του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, στην οποία χοροστάτησε ο σεβ. Μητροπολίτης Περιστερίου κ.κ. Χρυσόστομος, κατατέθηκαν στεφάνια στο Ηρώο της πόλης από Αρχές και φορείς και επακολούθησε η μαθητική παρέλαση.
Οι πολίτες εντυπωσιάστηκαν -και χειροκρότησαν θερμά- από τις εικόνες: της έλευσης της Ελληνικής Σημαίας με παραστάτιδες επτά πανέμορφες μαθήτριες, που πήρε τη θέση της στο βάθρο των επισήμων, τις του σφρίγους, της ομορφιάς, της ομοιομορφίας και γενικά της θαυμάσιας εμφάνισης των μαθητικών τμημάτων και των τμημάτων των εθνικοτοπικών συλλόγων, των θρυλικών μαχητών στα γεγονότα της Κύπρου το 1974, των πολιτιστικών και αθλητικών φορέων δεν περιγράφονται. Οι εικόνες που παραθέτουμε σε άλλες σελίδες είναι εύγλωττες.
«ΔΙΔΑΧΗ ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ ΄40»
Μετά το τέλος της παρέλασης ο δήμαρχος κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, τόνισε:
«Διδαχή και έμπνευση για όλους μας, το έπος του '40.
Σήμερα τιμούμε αυτούς που πολέμησαν ενάντια στο φασισμό και το ναζισμό. Σήμερα είναι μια μέρα εθνικής αντίστασης, σήμερα είναι η μέρα που εμείς εδώ στο Περιστέρι καμαρώσαμε και χειροκροτήσαμε το καλύτερο Περιστέρι. Και το καλύτερο Περιστέρι είναι αυτή η ομορφιά που είδαμε, αυτά τα υπέροχα κορίτσια και αγόρια που παρέλασαν, αυτήν την υπέροχη εικόνα, που μας προσέφεραν οι μαθητές της πόλης μας».
Σε άλλες στήλες μας φιλοξενούμε ενδεικτικές φωτογραφίες και πολλές περισσότερες μπορούν οι αναγνώστες μας να βρουν στην Ηλεκτρονική μας Εφημερίδα www.anagenissi.gr.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΔΕΚΑ ΕΡΓΑ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 24,4 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
ΔΕΚΑ ΕΡΓΑ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 24,4 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Δέκα έργα συνολικού προϋπολογισμού 24,4 εκατ. ευρώ χρηματοδότησε και υλοποίησε η Περιφέρεια Αττικής στο Περιστέρι, όπως αναφέρει στον απολογισμό της θητείας του ο π. περιφερειάρχης κ. Γιάννης Σγουρός, ο οποίος μεταξύ άλλων τονίζει, ότι στους δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικού Τομέα Αθήνας, τα ολοκληρωμένα και υπό κατασκευή συνολικά 64 έργα, χρηματοδοτήθηκαν με προϋπολογισμό 159 εκατ. ευρώ.
Υπογραμμίζει χαρακτηριστικά, ότι:
«Στην Δυτική Αθήνα σχεδιάσαμε και υλοποιούμε σημαντικά έργα για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων. Μεγάλα έργα κοινωνικής πρόνοιας, έργα πρασίνου καθώς και έργα αθλητικά.
Αλλά και τα έργα που υλοποιήσαμε ως Νομαρχία Αθήνας, την περίοδο 2003 – 2010, βάλανε τις βάσεις για την ανάπτυξη της Δυτικής Αθήνας».
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ













